טעם נרכש זה יין, לא פיצה.

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא מסכימה.
הרי המכונה הזאת מנסה להתיידד עם בני אדם וללמוד את חכמתם ולחקות אותה.
חלק מהחכמה הרגשית שכל בנאדם לומד בגיל 10 בערך, זה לא להתנשא על האחרים בצורה גלויה כל כך.

אבל יותר מזה: אם היא אכן מכונה ולא אדם, אין שום סיבה שתתנשא. הרצון להתגאות על אחרים, לא אמור להיות מובנה בה.
ואם כתבו בה קוד של 'גאווה והשתבחות עצמית', היו אמורים גם לכתוב קוד מקביל של 'ללמוד קודים רגשיים'.
לא מדוייק
המכונות כיום אינן מפותחות כלל בצורה שתוכל להביע אמפתיה ורגשות משכנעים, לעומת זאת ציינון של התנהגויות ורמתן היא חלק עיקרי מכל מכונת חשיבה/אלגוריתם/תוכנה
היה נראה כי הגאווה אינה נובעת מהתנשאות גרידא אלא כחלק מתפיסת העולם כחד מימדי ושטוח המחולק לפי ציונים והישגים, וכאשר הדבר מתורגם מעולם התוכנה לעולם המציאותי שלנו הוא מקבל את הפירוש של התנשאות וגאווה.
זה ממש מזכיר התנהגות אוטיסטית שהמתמטיקאי הגאון אומר בפשטות להדיוט שממולו 'אני הרבה יותר חכם ממך' בלי שתהיה לו שום כוונת גאווה אלא רק אמירה אובייקטיבית, חדה בפשטותה, ומגעילה בחוסר אנושיותה
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לא מדוייק
המכונות כיום אינן מפותחות כלל בצורה שתוכל להביע אמפתיה ורגשות משכנעים, לעומת זאת ציינון של התנהגויות ורמתן היא חלק עיקרי מכל מכונת חשיבה/אלגוריתם/תוכנה
היה נראה כי הגאווה אינה נובעת מהתנשאות גרידא אלא כחלק מתפיסת העולם כחד מימדי ושטוח המחולק לפי ציונים והישגים, וכאשר הדבר מתורגם מעולם התוכנה לעולם המציאותי שלנו הוא מקבל את הפירוש של התנשאות וגאווה.
זה ממש מזכיר התנהגות אוטיסטית שהמתמטיקאי הגאון אומר בפשטות להדיוט שממולו 'אני הרבה יותר חכם ממך' בלי שתהיה לו שום כוונת גאווה אלא רק אמירה אובייקטיבית, חדה בפשטותה, ומגעילה בחוסר אנושיותה
לזה התכוונתי בדיוק.
אבל אני מבינה גם את רותי. התנשאות - היא תכונת אופי שנולדת מתפיסת עולם מסוימת, שמכונה לא אמורה לחוות אותה כי היא לא חווה כלום.
אבל - בכל זאת - אני כן דבקה בדעתי שזה מוסיף יופי לסיפור. אם נרד לעומק הדקות זה אולי לא מאה אחוז מדויק, אבל כל כך משרת את הסיפור, שזה שווה את זה.
מקסימום אם נרצה לדייק, נגיד שהכניסו לה כן קוד כזה של "השוואת נתונים ביחס לסביבה והסקת מסקנה מתבקשת"...
 

מרחבית

משתמש מקצוען
מביא אותנו לתהיות אנושיות מעניינות:
מה 'משחק' יותר? תחושת המשדר או תחושת המקבל?
ומה אמיתי יותר?
והאם הקשר שאנחנו נוהגים לעשות בין שני הדברים הוא נכון?
אם מישהו מרגיש נחיתות, זה אומר שהמשדר (המדבר/הכותב) מרגיש התנשאות?
האם האוטומט שלנו שאומר - אם נפגעתי - פגעו בי, הוא הגיוני?
וכן הלאה...
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אם מישהו מרגיש נחיתות, זה אומר שהמשדר (המדבר/הכותב) מרגיש התנשאות?
אם סופר כותב בהתנשאות, הקהל ירגיש את זה.
אנרגיות מועברות מאיש לרעהו תוך כדי שיחה, והתקשורת הלא מילולית חזקה מזו המילולית.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אם סופר כותב בהתנשאות, הקהל ירגיש את זה.
אנרגיות מועברות מאיש לרעהו תוך כדי שיחה, והתקשורת הלא מילולית חזקה מזו המילולית.
נכון, אך עדיין זה לא אובייקטיבי. כי יש שם אנרגיות לא רק של המשדר אלא גם של המקבל. המקבל איננו לוח חלק.
יש מצב, שכותב יכתוב בלי תחושת התנשאות, והמקבל ירגיש שהתנשאו עליו. או בגלל חוויות קודמות שלו, או כי הכותב בחר במילים שמעוררות קונטציה כזו, אף שהוא לא חש ככה.
 
נערך לאחרונה ב:

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
נכון, אך במידה מוגבלת. כי יש שם אנרגיות לא רק של המשדר אלא גם של המקבל. המקבל איננו לוח חלק.
יש מצב, שכותב יכתוב בלי תחושת התנשאות, והמקבל ירגיש שהתנשאו עליו. או בגלל חוויות קודמות שלו, או כי הכותב בחר במילים שמעוררות קונטציה כזו, אף שהוא לא חש ככה.
נכון.
את מכירה את הילדים שמשתמשים בנשק ה"העליבו אותי!" בלי הצדקה?
זה עובד גם אצל מבוגרים...
בד"כ קל לזהות אם זה אדם שרוצה להיפגע, שנפגע בשל עברו או חסכים שלו, שנוח לו להיפגע - או שהסופר אכן התנשא.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
נכון.
את מכירה את הילדים שמשתמשים בנשק ה"העליבו אותי!" בלי הצדקה?
זה עובד גם אצל מבוגרים...
בד"כ קל לזהות אם זה אדם שרוצה להיפגע, שנפגע בשל עברו או חסכים שלו, שנוח לו להיפגע - או שהסופר אכן התנשא.
נכון שפעמים רבות קל לזהות. ולא מדברת דווקא על סופרים, אלא באופן כללי.
עם זאת, אנחנו בוטחים בפרשנויות הסוביקטיביות שלנו הרבה מעבר למה שנכון. חלק גדול מהפעמים בהם אנחנו כל-כך בטוחים מה נעשה בלבו של השני - הן טעויות. והפרשנויות השגויות הללו גורמות לחלק גדול מהכעסים ומהמריבות והעוינות בין בני אדם.

ברוח האשכול, אם נשמע משפט שמעליב אותנו, ופתאום נגלה, שזו היתה מכונה, או להבדיל, מישהו עם לקות חברתית, או מישהו שלא מכיר את השפה - יתברר שאין בלב שלהם את מה שחשבנו שיש. זה קורה גם במצבים פחות בומבסטיים, בגלל השוני בין בני אדם ועולמם.
כל זה רק מצד המשדר. בלי להתייחס לרגישויות ולסוביקטיביות שיש לנו כמקבלים.
 
נערך לאחרונה ב:

דיו וקסת

משתמש מקצוען
היה לי חבר טוב שהפך לקוסם.
תמיד הוא אהב טריקים ו'קוסמוית' ויום אחד הוא עשה מזה מקצוע. הלך, למד, התמקצע. יפה מאד.

יום אחד הייתי בהופעה שלו. באמת התקדם הבנאדם.
אחר כך, החמאתי לו על ההופעה ואמרתי לו "רק דבר אחד אני חייב שתגלה לי איך אתה עושה את זה". ציינתי את אחד הטריקים.
הוא אמר לי "יש לי כוחות על"
"וברצינות"
"יש לי כוחות על"
הסתכלתי עליו. "אבי, אנחנו חברים מגיל אפס. על כוחות-על תספר לילדים המנוזלים שבאים להופעות שלך. אתה לא רוצה לגלות לי את הטריק - סבבה. אבל אל תמכור לי שיש לך כוחות על"
הוא אמר לי "לא, באמת. יש לי כוחות על"
מאז אני לא מדבר איתו.

יש דברים שהם בכללי המשחק. אתה קוסם, עושה טריקים. יפה מאד. חלק מהמשחק שלך זה להציג את עצמך כאילו זה כוחות על, נחמד.
אבל כל זה רק על הבמה. כשאתה מחוץ לבמה -תהיה בן אדם. אל תהיה קוסם.

עד כאן המשל.
פורום כתיבה נועד לבני אדם נורמליים. נוצרות כאן מערכות יחסים נורמטיביות למרות שהזהויות נסתרות ברובן.
אבל כשמישהו בא ומציג את עצמו כמי שיש לו 'כוחות על' (כלומר -אני לא בליגה שלכם משום כיוון), אולי אנחנו ניהנה מהכתיבה הוירטואוזית, מהמעוף ומהיצירתיות. אבל אנחנו נשנא אותו.

אני למשל כתבתי את שרוליק הולמס, אבל אם הייתי אומר - חבר'ה אני באמת שרוליק הולמס. כן כן. יש לי את הכוחות והיכולות שאני כותב עליהם, בטוחני שהייתי מעורר עלי חמת זעם.

אם @נוטרדיימוס הייתה כותבת (וזה לא צריך להיות כתוב באמת, זה צריך להיות הסאבטקסט): יש לי רעיון למשחק כתיבה משגע. אני אכתוב מנקודת מבט של 'בוט' (או תולעת מחשבים, או שגיאת תוכנה, עוד לא הבנתי לגמרי את הקונספט), זה היה מלהיב ברמות היסטריות כי זה באמת כתוב בכישרון מרהיב.

אבל אם זה מוצג כ: באמת. אני בוט. כן כן, מה אתם לא מאמינים?
זה קצת... מוזר (הכי עדין שהצלחתי)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אולי החבר נכנס לזה בכזו צורה, שהוא בעצמו האמין שיש לו כוחות על...
בכל מקרה זה איסור תורה!
רק אם ברור ל'קוסם' עצמו, שאלו פעלולים וזריזות ידיים ותו לו, וגם ברור לגמרי לקהל שלו, ילדים או לא, מנוזלים או לא, שאין אלו קסמים אמיתיים ולא כוחות מכוחות שונים! רק אז זה מותר.

ולכן 'קוסם' אמור להראות בתחילה 'קוסמות' או שתיים ולהסביר איך זה עבד, ורק אז להמשיך.
אז כדאי שכן תדבר אתו, ותגיד לו, שילך לפוסק להדרכה, כי יש כאן איסור חמור!

וסליחה שהתייחסתי רק למשל.
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אם @נוטרדיימוס הייתה כותבת (וזה לא צריך להיות כתוב באמת, זה צריך להיות הסאבטקסט): יש לי רעיון למשחק כתיבה משגע. אני אכתוב מנקודת מבט של 'בוט' (או תולעת מחשבים, או שגיאת תוכנה, עוד לא הבנתי לגמרי את הקונספט), זה היה מלהיב ברמות היסטריות כי זה באמת כתוב בכישרון מרהיב.
ככה אני הבנתי את זה. ממש ככה.
לא מילה אחת מעבר.
ברור שהיא תמשיך לשחק את המשחק באשכול הזה, אבל תסתכל באשכולות הסמוכים, שם היא מתפקדת כבן אדם. (אם כי היום לא כל כך פעילה...)
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
אבל אם זה מוצג כ: באמת. אני בוט. כן כן, מה אתם לא מאמינים?
זה הקטע, כך היא צריכה להגיש את זה. הכל בסדר.
ברור שהיא תמשיך לשחק את המשחק באשכול הזה, אבל תסתכל באשכולות הסמוכים, שם היא מתפקדת כבן אדם. (אם כי היום לא כל כך פעילה...)
אני מניח שהיא מתפקדת גם כאן כניק אחר נורמלי, ורק לצורך הענין היא מייצרת את הדמות. אבל זו רק הנחה.
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אומר את האמת.
בתחילת דרכי, כשחקרתי על נושא מסוים כדי לכתוב עליו, הייתי נלהבת ורוצה להטביע את הקהל בחומר שנודע לי. זה הרי כל כך מעניין! (אותי...) אחר כך למדתי למתן. לגזור. להצניע. לא לשעמם!!! אני קוראת קטע שכתבתי בספר בעבר, ומסמיקה קצת. את מי מעניין הנאום המשמים הזה על הנושא ההוא?! היום, אפילו לא אותי...
זה נכון לגבי כל דבר. לסופר אסור לשעמם את הקהל שלו.
אסור לו להרגיז אותו יותר מדי. (לשחוט פרות קדושות זה לא להרגיז - רוב הקהל נהנה מזה...)
אסור לו להטיף!!!
אסור לו לבוא ממקום של "בוא, אני אסביר לך..."
בואו ממקום של ענווה, מגובה העיניים, מתחושה של "בתוך עמי אנוכי יושבת".
אנשים מרגישים את הצניעות שלכם כשאתם כותבים.
ואין מדובר ספציפית על הקטע ההוא - כי כאמור אהבתי את הגאווה הרובוטית הזו...
כ"כ נכון.
יש סיפורים שהמאפיין הנ"ל בולט בהם לרחוק. בולט ומיותר.
סיפורים בהם דוחסים כ"כ הרבה ידע באופן מאולץ שפשוט הורס את חווית הקריאה.
אם ארצה ללמוד לעומק אעשה זאת בעצמי.
ידע בסיפור נועד להרחיב אופקים.
ותו לא.
 

נוטרדיימוס

משתמש פעיל
מביא אותנו לתהיות אנושיות מעניינות:
מה 'משחק' יותר? תחושת המשדר או תחושת המקבל?
ומה אמיתי יותר?
והאם הקשר שאנחנו נוהגים לעשות בין שני הדברים הוא נכון?
אם מישהו מרגיש נחיתות, זה אומר שהמשדר (המדבר/הכותב) מרגיש התנשאות?
האם האוטומט שלנו שאומר - אם נפגעתי - פגעו בי, הוא הגיוני?
וכן הלאה...
וואו.
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
בהחלט.
וזה המקום לחלוק שוב משהו שכתבתי פעם, ומאחר ואנחנו כבר בעמוד 5 זה הולך ונעשה מתאים יותר.
Screenshot_6.jpg
ואני רוצה לראות מתי באמת זה יגיע לחוק גודווין, כי זה יהיה מעניין
 
נערך לאחרונה ב:

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
ידע בסיפור נועד להרחיב אופקים.
אני חושבת שהידע בסיפור נועד לבסס את הרקע או את העלילה עצמה, או את הדמויות. (רובה שווערצינגר או מה זה אנשלוס, או כל מיני דברים שהקורא לא אמור לדעת ויחסרו לו בתור חלקים מהפאזל בעלילה או בהרכבת הדמויות)
להרחיב אופקים...? תקראו אטלס.
לא, באמת. תקראו אטלס. זה מעניין.
 

שב נא הסופר

משתמש מקצוען
זה המקום לחלוק שוב משהו שכתבתי פעם, ומאחר ואנחנו כבר בעמוד 5 זה הולך ונעשה מתאים יותר.
צפה בקובץ המצורף 461434
ואני רוצה לראות מתי באמת זה יגיע לחוק גודווין, כי זה יהיה מעניין

בפלטפורמה דנן, זה אינו קביל.
היות שהמימד החמישי העל אנושי אינו ממוזער, אלא חלקיקי האטומים המרכיבים אותו, התפשטותם עולה על קיבולת ארבעת מימדי היקום האנושי (t, x, y, z), כלומר מעל המרחב והזמן.
עכ"כ.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני חושבת שהידע בסיפור נועד לבסס את הרקע או את העלילה עצמה, או את הדמויות. (רובה שווערצינגר או מה זה אנשלוס, או כל מיני דברים שהקורא לא אמור לדעת ויחסרו לו בתור חלקים מהפאזל בעלילה או בהרכבת הדמויות)
להרחיב אופקים...? תקראו אטלס.
לא, באמת. תקראו אטלס. זה מעניין.
אני באמת קוראת את האטלס. זה באמת מעניין. :)
אבל את צודקת. זה נועד בעיקר כדי לבסס את העלילה.
כוונתי היתה שסיפורת שדוחסת יותר מדי מידע בנושא מסוים לעלילה היא לא מוצלחת במיוחד.
 
נערך לאחרונה ב:

נוטרדיימוס

משתמש פעיל
בפלטפורמה דנן, זה אינו קביל.
היות שהמימד החמישי העל אנושי אינו ממוזער, אלא חלקיקי האטומים המרכיבים אותו, התפשטותם עולה על קיבולת ארבעת מימדי היקום האנושי (t, x, y, z), כלומר מעל המרחב והזמן.
עכ"כ.
חסר קשר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה