דרוש מידע חשש חמץ בפטריות של העדה"ח וכל אחד ישאל את רבותיו

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כשמדברים על נתונים שההכשר מכיר ובכל זאת הוא מכשיר אני לא מבינה את הדיון, אם אתם סומכים עליו והוא אומר שמותר לאכול אז מה הדיונים?
הכוונה, שאם יודעים את הנתונים של ההכשר, וסבורים שהנתונים טעות, או נתוני העובדה או נתוני מערכת הפסיקה, אם כן אין יכולים לסמוך על ההכשר.
 

סטודיו מירי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הכוונה, שאם יודעים את הנתונים של ההכשר, וסבורים שהנתונים טעות, או נתוני העובדה או נתוני מערכת הפסיקה, אם כן אין יכולים לסמוך על ההכשר.
ממש ככה זה מה שכל הכותבים רצו להגיד שהבדץ זה לא הכשר הכי טוב
 

אסתושי

משתמש מקצוען
זה עיקר הבעיה שיש הכשר שכאילו מוקבע בציבור שזה הכשר הכי טוב ומתגלה אחרת שיש רבנים שחוששים ובמיוחד בחמץ שמעדיפים להחמיר כמה שיותר

הכוונה, שאם יודעים את הנתונים של ההכשר, וסבורים שהנתונים טעות, או נתוני העובדה או נתוני מערכת הפסיקה, אם כן אין יכולים לסמוך על ההכשר.
אז מהיום אתם לא אוכלים 'העדה'?
מקובל עלי לגמרי שאנשים לא סומכים עליהם אבל אם אתם סומכים ויש את הרבנים שלהם שמכשירים מבחינתי הכל טוב
 

ראיה נכונה

משתמש צעיר
כשמדברים על נתונים שההכשר מכיר ובכל זאת הוא מכשיר אני לא מבינה את הדיון, אם אתם סומכים עליו והוא אומר שמותר לאכול אז מה הדיונים?

בעקרון סומכים על ההכשר
אבל יש דברים שמלכתחילה ההכשר לא נותן עליהם כשרות אבל אחרי שיצא לשוק
הוא לא יפסול אותם כיוון שהוא סבור שמעיקר הדין זה כשר
ולכך יכול להיות דברים ספציפים שאפילו שיש להם כשרות מהודרת עדיף להימנע...
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
יפה,
אבל הבעיה היא 'מעמיד', ומי שבקי בהלכה יודע שמעמיד לא בטל אפילו באלף.
אם המעמיד נחשב כחמץ אינו בטל...
כאן הרי חרכו קודם זמנו. ומה שיש לדון האם הוא דומה לדין האלמורי שנתבאר בסי' תמ"ב סעיף ט'.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לא אתה-את...
אני לא יודעת לייצר אוכל ולא יודעת מה כשר ומה טרף
ולכן לפני שאני קונה מוצר כלשהוא אני מחפשת עליו חותמת של הכשר שאני סומכת עליו וכשאני יודעת שהרבנים של ההכשר אומרים שאפשר לאכול אותו אני יאכל אותו
כשמדברים על נתונים שההכשר מכיר ובכל זאת הוא מכשיר אני לא מבינה את הדיון, אם אתם סומכים עליו והוא אומר שמותר לאכול אז מה הדיונים?
מקווה שמספיק מובן אם לא אני ינסה להסביר יותר...
מובן שאתם נשענים על העובדה שיש הכשר וזה הגיוני מאוד כשמדובר על משהו שלאורך שנים כך נהגו, וזה בהחלט אמון בסיסי שאנחנו זקוקים לו כדי להכניס משהו לפה.
אבל כשמתגלה שיש בעיה שלא צפו אותה קודם וזה מוצר שעד השנה לא קיבל הכשר לפסח והרבה פוסקים מטילים ספק בכשרות המוצר לפסח, הדבר הראשון שצריך לעשות זה לקחת את זה בחשבון ולהמנע מלאכול את זה.
מה לעשות עם הכלים וכו'- תעשו שאלת רב, אבל להתעלם מהכל ולהמשיך הלאה זה לטמון את הראש בחול
והיו דברים מעולם שקרו טעויות שהתגלו וטיטאו אותם מתחת השטיח עם כל מיני טענות של הפסד של הציבור וכל מיני קולות שלא רגילים לסמוך עליהם.
ושה' לא יביאנו לידי מכשלה ח"ו.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
ממש ככה זה מה שכל הכותבים רצו להגיד שהבדץ זה לא הכשר הכי טוב
למה להוציא דברים מהקשרם?
אף אחד לא בא להגיד דבר כזה
וזה גם לא נכון, כי זאת מערכת כשרות טובה ורצינית ורב רובו של הציבור ירא ה' סומך עליה
אבל כשמתעורר ספק שמבוסס על פסיקה שלא מקובלת על כל הרבנים צריך לשקול כל דבר לגופו.
ולא נראה לי שיש כזה דבר מערכת כשרות שנקיה מטעויות או פסיקות שהתגלו כלא מקובלות על כל הרבנים.
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
העדה טוענים שאין חמץ במצע של הפטריות כל הנדון אם יתברר שיש חמץ בנתיים אין כל ביסוס למידע.
וגם אם יש השבט הלוי ועוד רבים הורו שמותר לכתחילה. ויש שאמרו שזה בדיעבד למעט רב אחד שקראתי עליו היום פה.. שאומר שה חמץ!
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
גם אם ועד הכשרות סבורים שאין בזה חשש הרי שהיה מצופה מגוף כשרות שמתיימר להקיף את כל החומרות לעדכן את הציבור בנתונים אולי יש כאלו שלא רוצים להשתמש בדבר שלא חלק לכל הדעות בפרט בפסח
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ואז לומר ש... יותר טוב מהם:ROFLMAO:
מעניין שעושים את זה כבר כמה וכמה שנים והציבור לא קונה את זה
אני לא יודע על אחרים,
אני לא באתי לומר שבד"ץ אינו הכשר טוב, אני באתי לומר שבמקרה הספציפי הזה, יש להם טעות, ועל כל פנים יש רבנים שאוסרים דבר שהם התירו, ולכן יש להזהר בזה, וכל אחד ישאל את רבותיו.
באופן כללי לא צריך לחוש שקרה מקרה כזה, וברור שלעתיד הם יזהרו בזה.
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
גם אם ועד הכשרות סבורים שאין בזה חשש הרי שהיה מצופה מגוף כשרות שמתיימר להקיף את כל החומרות לעדכן את הציבור בנתונים אולי יש כאלו שלא רוצים להשתמש בדבר שלא חלק לכל הדעות בפרט בפסח
מי שמחמיר אוכל רק ממה שמכינים בבית. ובפרט בפסח.
בכשרויות המהודרות מקפידים על מה שנפסק בשו"ע, וכשיש שאלה חדשה דנים בזה רבני ההכשר, ומכריעים כפי המסורה שקיבלו. מי שרוצה להחמיר זכותו, אבל אין לו כל זכות להתלונן על זה שועד הכשרות לא בא אליו עם השאלות שלהם.
בכשרויות "רגילות" סומכים על כל מיני היתירים, חזקים יותר וחזקים פחות. וד"ל.
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
מי שמחמיר אוכל רק ממה שמכינים בבית. ובפרט בפסח.
בכשרויות המהודרות מקפידים על מה שנפסק בשו"ע, וכשיש שאלה חדשה דנים בזה רבני ההכשר, ומכריעים כפי המסורה שקיבלו. מי שרוצה להחמיר זכותו, אבל אין לו כל זכות להתלונן על זה שועד הכשרות לא בא אליו עם השאלות שלהם.
בכשרויות "רגילות" סומכים על כל מיני היתירים, חזקים יותר וחזקים פחות. וד"ל.
ממש לא.

הכשר שמתיימר להיות הכשר גם לקהלים אחרים עם מסורות אחרות, צריך להתחשב בהם.

ולכן מקפידים לכתוב בשמיטה מהיכן הירק מגיע. כדי שאלו שסוברים שזה לא חו"ל יוכלו להחמיר.
וגם על המיץ ענבים כשר גם לדעת הב"י. כך גם בעוד דברים.

במקרה הזה היתה להם פדיחה. ובעז"ה יתקנו אותה.
 

אחת--

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
מי שמחמיר אוכל רק ממה שמכינים בבית. ובפרט בפסח.
בכשרויות המהודרות מקפידים על מה שנפסק בשו"ע, וכשיש שאלה חדשה דנים בזה רבני ההכשר, ומכריעים כפי המסורה שקיבלו. מי שרוצה להחמיר זכותו, אבל אין לו כל זכות להתלונן על זה שועד הכשרות לא בא אליו עם השאלות שלהם.
בכשרויות "רגילות" סומכים על כל מיני היתירים, חזקים יותר וחזקים פחות. וד"ל.
קשה מאד לאכול רק ממה שמכינים בבית,
ויש ציבור גדול שרוצה להדר ולא מעוניין לסמוך על "קולות"
ומעדיף לאכול רק דברים מלכתכילה.
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
ממש לא.

הכשר שמתיימר להיות הכשר גם לקהלים אחרים עם מסורות אחרות, צריך להתחשב בהם.
(y)(y)(y)
ולכן מקפידים לכתוב בשמיטה מהיכן הירק מגיע. כדי שאלו שסוברים שזה לא חו"ל יוכלו להחמיר.
וגם על המיץ ענבים כשר גם לדעת הב"י. כך גם בעוד דברים.
שתי אלה באו אחרי מערכה כבדה של המחמירים.
והמחמירים היו רבנים גדולים שרבבות יהודים נוהגים על פיהם (הגרי"ש אלישיב, והרב עובדיה). אגב לשיטת העד"ח זה הגפן לדעת ב"י גם אם זה לא 100%.
במקרה הזה היתה להם פדיחה. ובעז"ה יתקנו אותה.
מאיפה המידע?
קשה מאד לאכול רק ממה שמכינים בבית,
בהחלט נכון,
אבל א"א להתכחש למציאות, שאף ועד כשרות לא יכול להחמיר יותר מההוראה המקובלת, [וכשיש שאלה עם הפס"מ וכו']. מה שבבית יש הרבה שמחמירים.
ויש ציבור גדול שרוצה להדר ולא מעוניין לסמוך על "קולות"
ומעדיף לאכול רק דברים מלכתכילה.
על זה כתבתי:
בכשרויות המהודרות מקפידים על מה שנפסק בשו"ע, וכשיש שאלה חדשה דנים בזה רבני ההכשר, ומכריעים כפי המסורה שקיבלו. מי שרוצה להחמיר זכותו, אבל אין לו כל זכות להתלונן על זה שועד הכשרות לא בא אליו עם השאלות שלהם.
בכשרויות "רגילות" סומכים על כל מיני היתירים, חזקים יותר וחזקים פחות. וד"ל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה