לאחר מחשבה החלטתי לספר קצת על עצמי.
אני בעלת ADD מאובחנת ששרדה את רוב שנות ביה"ס ללא אבחון.
לדעתי הבעיה הגדולה של "ילדי הקשב" הם דווקא צוות ביה"ס.
נכון, לא כולם בעיתיים, היו לי גם מורות מקסימות (המורה הכי טובה שלי היתה היפר) שזרמו איתי ועם חוסר התפקוד שלי או לחילופין - עזרו לי, בכלים שיש בידי, להצליח להתנהל כתלמידה.
אבל אף אחת, אפילו לא מורה אחת, חשבה שאולי יש לי הפרעת קשב.
המורות הטובות - אחוז גבוה בהחלט מכלל המורות - לא מצאון בי בעיה. לא רקדתי להן על הכסאות, וילדה מפוזרת ולא מתפקדת שמצליחה מצוין בלימודין ומתעסקת כל הזמן בשיעורים - לא הציתה אצלן שום נורה. הן התמודדו איתי בהחלט. אבל לא נראה לי שהיה להן קל. היו להן פה ושם תלונות. על הבית, על ההורים, על הגבולות. (ואני מגיעה מבית בו הסמכות ההורית והגבולות ברורים מאד!) אמא שלי לא חזרה מעולם מאושרת מאסיפת ההורים. תמיד היו תלונות, אבל חשבו שטני רק צריכה "לתפוב את עצמי בידיים" והכל יסתדר. שום חשיבה עמוקה מעבר לזה והתבוננות!
אז כשאחת המורות ה"טובות" "התפוצצה" פתאום כשעברתי איזשהו גבול. היא לא עשתה כלום מעבר לגערה ולעונש. מקסימום מכתב הביתה.
שום שיחה רצינית עם ההורים לגבי אבחון או בדיקה, כלום!
יש לציין שבבית לא היו לי כמעט בעיות בגלל שגדלתי בין הרבה אחים ואחיות ולא הייתי היחידה שלא מתפקדת...
היו גם המורות הרעות. כשאני נזכרת בהן, עדיין עוברת בי צמרמורת.
הן ריסקו את הביטחון העצמי שלי לאדמה והתנהגו אלי כמו ילדה קטנה וטיפשה.
היה להן פשוט ברור שאני לא נורמלית, שאני בעייתית ברמות ואני חייבת אבחון דחוף.
אבל לא אבחון של קשב וריכוז. אלא אבחונים על מנת המשכל שלי (בIQ יצא שאני מחוננת) ועל לקויות למידה חמורות שאני בטוח לוקה בהן.
בכיתה א' המורה אמרה שאני דיסלקטית, בזמן שכבר בגן קראתי שוטף.
מפני שהמורות חשבו שאני ילדה לקויה, הן גם התייחסו אלי ככזו ואני הרגשתי בכך מאד.
הן היו משנות את הטון והנימה כשדיברו אלי, כמו שמדברים לילד קשה הבנה ומצד שני דרשו ממני בדיקטטורה מוחלטת תפקוד רגיל.
למעשה, אף מורה לא עלתה על הבעיה שלי. או שהן הלכו רחוק מידי, או שלא הלכו בכלל...
לא הייתה להן שום מודעות ושום הכלה.
בגיל מסוים אני פשוט הבנתי מעצמי את הבעיה שלי והלכתי עם הורי לאבחון.
עד היום, המורות שלי לא יודעות שהתלמידה הבעייתית הזאת, שתמיד ריחפה בעננים, יש לה הפרעת קשב וריכוז.
כיום, יש קצת יותר מודעות לנושא ואפילו "מדביקים" קש"ר גם על ילדים רגילים לחלוטין. אבל אין שום מודעות והכלה! אפס!
רק, קח כדר ושב בשקט.
ומה עם כל החסכים הרגשיים שהילד צבר עם השנים?
מה יצא מילד שמוריו השפילו אותו עד אפר גם אם בשלב כלשהו הוא טופל והפסיק להפריע?
מורים! שימו לב לנשמות!
תלמדו קצת, תבינו קצת,
לפני זה, אל תלכו ללמד!