חיים אחרים. כדור פלא, ולא מפינג פונג...

Aאילה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בקשר לנושא של מערכת החינוך,
יש מושג שנקרא "הקלות"
איך שהבנתי אפשר לקבל הקלות קבועות במשימות לימודיות, מבחנים וכו'
מישהו מכיר את הנושא הזה יותר לעומק ויכול לפרט
אולי יש כאלו שמידע בעניין יכול לעזור להם.

לדעתי רב הילדים ברגע שמתחילים טיפול בריטלין לא צריכים שום הקלות,
כי הם בדר"כ ילדים מוכשרים ומתמודדים מצויין תחת ההשפעה.
 

נמה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עוד משהו, כרגע התרופות היחידות שזמינות בארץ להפרעת קשב וריכוז הן כולם ממשפחת הריטלין ובעלות אותו חומר פעיל.

בעולם (ארה"ב:rolleyes:) ישנן עוד משפחות של תרופות שניתנות ולפעמים ההתאמה שלהן יותר טובה עבור אדם מסוים.
 

אות ומופת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי12;1810261:
האשכול הזה חשוב למי שמגדל בבית ילד עם ההפרעה המדוברת! אם אפשר לבקש שני שרק חושב שמבין בזה אפילו מתוקף היותו מורה ל ...שלא יגיב כאן כי זה ממש לא יהיה נכון .
ושאלה נוספת האם נתקלתם בתופעות של גניבה (ילדים )אצל ילדים כאלה? בגלל הקושי לשמור על גבולות

תופעות גניבה יכולות להיות קשורות להפרעות הקשב בקשר נסיבתי - שניהם מגיעים ממקור של בעיה רגשית. יש גישה שאוחזת שרוב מקרי ADHD הם על רקע רגשי ולא עצבי (וזה לא אומר שהריטלין לא עוזר להם. הוא עוזר).
 

אות ומופת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אברימי;1811431:
חוצמיזה, ברור שהאידישע מאמע מבינה הרבה יותר טוב מכל הרופאים שלמדו במצטבר מאות אלפי ומליוני שעות את הנושא.. אבל מה לעשות והכאב ראש כאן הוא של אלה שאמורים ללמד/לחנך אותו ולא כאב ראש פיזי שלה, שהיה נפתר מיידית עם כדור אקמול למרות החששות מתופעות לוואי.

זה ממש לא מדוייק. הרבה פעמים ההורים ושאר בני הבית סובלים לא פחות מהמערכת הלימודים. כמובן שיש בכל זאת הבדל בין בית לכיתה, אבל כאב הראש והקושי - קיים. ורוב האימהות שיסבלו מכאב ראש פיזי באופן יום-יומי, לא יפתרו את הבעיה באמצעות אקמול אלא יחפשו פתרון שורשי יותר.
 

אות ומופת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י GRN;1811442:
אני, כאמור, לא דיברתי על מסגרת נפרדת לADHD. אבל לו יצוייר שזה הנושא, אז למה צריך לקטלג כל דבר לפני "מסוגל" ו"לא מסוגל". מה דעתך על "מתאים" ו"לא מתאים"?

בנוסף, מהדברים שלך עולה שאת רואה את ADHD כבעיה נטו. חבל, כי האמת היא שזה סוג של אנשים. גם לאנשים 'נורמליים' קשה, למשל, להגיע לרמות יצירתיות גבוהות, והם לומדים שיטות לצורך כך (ויש כאלו שלוקחים סמים בשביל זה!). אז מה, יש להם בעיה? לא. כי הם הרוב, וכי הרוב בנה את הסביבה לפי ההרגלים שלו.

תפנימו: לADHD יש יכולות שלאנשים רגילים אין, בדיוק כמו שלאנשים רגילים יש יכולות שלADHD אין, ואיך אמרה המלכה אליזבט? הצדק אתכם, אבל אנחנו הרוב :)

דברייך נכונים בחלק מהמקרים (ולא בכולם. עובדה - שיש מקרים שבהם האדם מפסיק להיות מ"סוג" כזה, או שזה הרבה פחות בא לידי ביטוי, בעקבות שינוי תזונה \ שינוי סביבתי \ טיפול רגשי ועוד שיטות). ולא סותר את מה שאמרתי. אפשר לקרוא לזה "לא מתאים", ועדיין - מי שמתכוון להתחתן עם אדם כזה, צריך לקחת בחשבון את המשמעות. והמשמעות היא, שהוא יכול להיות מאד מאושר עם בן-זוג כזה, שיש לו תכונות ייחודיות שאין לאחרים שאינם מאובחנים ככאלה, ומצד שני - יש לו חסרונות שעלולים לבוא לידי ביטוי חזק בתפקודי היום-יום.


נ.ב
גילוי נאות:
כותבת השורות מעולם לא אובחנה ואין לה מושג לאיזה סוג היא שייכת.
 

ר ש

משתמש רשום
סיפור מדהים עם מוסר השכל חזק ומסר לחיים

ראיתי את הדיונים בנושא הריטלין ונזכרתי בסיפור שקבלתי בעבר במייל ממערכת כלשהיא הקשורה דווקא לעסקים.
הסיפור כל כך חזק שהמסר שלו מלווה אותי בכמה תחומים שונים בחיים, והרגשתי צורך לחלוק אותו אתכם.
(המסר העסקי, אם מישהוא מתענין, היה דווקא חלש ולא כל כך קשור, אבל המסר לחיים הוא חזק)

היה פעם תלמיד שעשה הרבה בעיות בכיתה, הפריע בשיעורים, השמיע כל מיני קולות, רב עם החברים, בקיצור - המצב הפך לבלתי נסבל. המורה שלו היה אובד עצות, ואחרי שניסה בטובות וברעות ולא עזר כלום, הוא הזמין את ההורים לשיחה.
ההורים הגיעו נבוכים והמורה שטח בפניהם את כל מעלליו של הילד ואת כל מה שהוא ניסה לעשות אתו, ושאל אותם מה הם מציעים.
אמר לו האב: "מה אתה רוצה שאעשה? גם אני דיברתי אתו וביקשתי ממנו והענשתי אותו, ולא עזר כלום".
ענה המורה: "אולי תיקחו אותו לאבחון?"
האם התערבה: "אני לא מאמינה בזה, זה לא יעזור כלום, וזה לא מעשי".
המורה הגיב בזהירות: "אם אין ברירה - אולי כדאי לתת לו ריטלין?"
אמר האבא: "אבל מאיפה אשיג ריטלין?"
השיב המורה: "אין בעיה, אני אשיג לכם ריטלין, וכל בוקר הילד ייקח כדור והכל יהיה בסדר".
אמרה האמא בדאגה: "אני בבוקר יוצאת לעבודה מוקדם ובעלי כבר עומד בפקקים . יש בלגן בבית בבוקר, מי ידאג כל יום שהוא ייקח את הכדור?"
המורה ניסה להרגיעה: "אני יכול לעזור לכם גם בזה, אני עצמי אדאג כל בוקר לתת לו את הכדור".
אמר האבא בתקיפות: "זה לא בא בחשבון, כל התלמידים ידעו שהוא לוקח כדור, יהיה מזה פרסום ובזה אני לא מעוניין!"
חשב המורה ואמר: "יש לי רעיון. כל יום בהפסקה אחרי השיעור, אבקש ממנו ללכת לחדר המורים ולהכין לי כוס קפה. בתא שלי יהיה ריטלין והוא ייקח כל יום כדור, אף אחד לא ידע מזה והכל יהיה בסדר".
ההורים היססו מעט, אך לבסוף התרצו והסכימו, אבל הציבו תנאי אחד: זה חייב לבוא מהמורה והם 'לא בעסק'.

וכך היה: המורה הניח קופסא עם ריטלין בתא שלו בחדר המורים, הסביר לילד בשקט את התוכנית, וכל יום בהפסקה הוא ביקש מהילד לגשת לחדר המורים ולהכין לו כוס קפה. הילד היה חוזר עם הקפה והכל עבר בשלום בלי שאף אחד הבחין במתרחש.
ואכן המצב בכיתה נרגע, הילד כבר כמעט לא נזרק מהכיתה, לא היה עצבני, לא רב עם חבריו והפך לתלמיד למופת. ובכלל, מאז הסידור החדש, האווירה בכיתה נהייתה יותר רגועה ונעימה.
אחרי כמה שבועות האמא שואלת את הילד: "נו, מה נשמע בכיתה?"
הילד עונה: "מצוין!"
היא ממשיכה: "המורה מרוצה ממך?"
והילד עונה: "כן, הכל עכשיו מצוין!"
אז היא אומרת בפליאה: "תסביר לי, מה קרה פתאום שהכל נהיה כל כך טוב?"
עונה הילד: "פשוט מאוד, כל בוקר בהפסקה המורה שולח אותי להכין לו כוס קפה. אני נכנס לחדר המורים, מכין לו קפה, לוקח כדור מהתא שלו ושם לו בקפה. אני מביא לו והוא שותה את זה, ואחר כך הכל בכיתה מאה אחוז!"
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י אומנות;1807499:
לא בשביל לשלול או להתנגד לכל הנאמר מעלי.
כי דעתי כדעתם.

אבל לשם הקוריוז:
ידוע המעיישה...
בתלמיד שהוחלט פה אחד שיקח ריטלין.
המצב בכתה היה בלתי נסבל. הערות וגערות על ימין ועל שמאל. זה היה שלב טרום 'זריקה'.
וכיצד יעשה זאת בקביעות ועקביות? בבית לא יכלו לקחת אחריות על הענין. נדברו ואמרו כי ה'ויטמין' יחכה לתלמיד ב'חדר רבעס'. והתלמיד יקבל משרה חדשה: הכנת קפה לרבה, בתחילת היום. הוא יגיע לחדר רבעס, יטול ויטמין ואגב גם יכין קפה, יחזור עם הכוס המהבילה אל הכתה ושלום עליו ועל כל עמו בית ישראל כשהכתה והרב'ה בתוכם.
ההסדר הלך יופי. שבוע ראשון. שבוע שני.
המחמאות החלו לזרום.
התלמיד התקדם אל 'עשרת הראשונים'. והתפנית היתה מורגשת למדי. מדהים!!
ההורים, התיישבו לדיבור יחד עם הילד, בשביל לשמוע ממנו איך המרגש, ואיך הולך.
מקסים אבא. באמת. היה כל כך טוב בכתה בשבועיים האחרונים.
ואיך אתה מסתדר כל בוקר עם הכנת הקפה, ונטילת הכדור?
אה, זה?
הרבה אומר שהוא מאד אוהב את הקפה שאני מכין לו!
כל בוקר אני הולך לחדר רבעס, אחרי הצלצול כשאין שם אפאחד. ואני מכין את הכוס לרבה. שתי כפיות סוכר, כפית קפה, כדור 'ויטמין'. מים עד שלושת רבעי הספל ומעט חלב.....




--
גילוי נאות: כ. השורות בעד נטילת ריטלין כשנצרך.

נכתב ע"י ר ש;1812326:
ראיתי את הדיונים בנושא הריטלין ונזכרתי בסיפור שקבלתי בעבר במייל ממערכת כלשהיא הקשורה דווקא לעסקים.
הסיפור כל כך חזק שהמסר שלו מלווה אותי בכמה תחומים שונים בחיים, והרגשתי צורך לחלוק אותו אתכם.
(המסר העסקי, אם מישהוא מתענין, היה דווקא חלש ולא כל כך קשור, אבל המסר לחיים הוא חזק)

היה פעם תלמיד שעשה הרבה בעיות בכיתה, הפריע בשיעורים, השמיע כל מיני קולות, רב עם החברים, בקיצור - המצב הפך לבלתי נסבל. המורה שלו היה אובד עצות, ואחרי שניסה בטובות וברעות ולא עזר כלום, הוא הזמין את ההורים לשיחה.
ההורים הגיעו נבוכים והמורה שטח בפניהם את כל מעלליו של הילד ואת כל מה שהוא ניסה לעשות אתו, ושאל אותם מה הם מציעים.
אמר לו האב: "מה אתה רוצה שאעשה? גם אני דיברתי אתו וביקשתי ממנו והענשתי אותו, ולא עזר כלום".
ענה המורה: "אולי תיקחו אותו לאבחון?"
האם התערבה: "אני לא מאמינה בזה, זה לא יעזור כלום, וזה לא מעשי".
המורה הגיב בזהירות: "אם אין ברירה - אולי כדאי לתת לו ריטלין?"
אמר האבא: "אבל מאיפה אשיג ריטלין?"
השיב המורה: "אין בעיה, אני אשיג לכם ריטלין, וכל בוקר הילד ייקח כדור והכל יהיה בסדר".
אמרה האמא בדאגה: "אני בבוקר יוצאת לעבודה מוקדם ובעלי כבר עומד בפקקים . יש בלגן בבית בבוקר, מי ידאג כל יום שהוא ייקח את הכדור?"
המורה ניסה להרגיעה: "אני יכול לעזור לכם גם בזה, אני עצמי אדאג כל בוקר לתת לו את הכדור".
אמר האבא בתקיפות: "זה לא בא בחשבון, כל התלמידים ידעו שהוא לוקח כדור, יהיה מזה פרסום ובזה אני לא מעוניין!"
חשב המורה ואמר: "יש לי רעיון. כל יום בהפסקה אחרי השיעור, אבקש ממנו ללכת לחדר המורים ולהכין לי כוס קפה. בתא שלי יהיה ריטלין והוא ייקח כל יום כדור, אף אחד לא ידע מזה והכל יהיה בסדר".
ההורים היססו מעט, אך לבסוף התרצו והסכימו, אבל הציבו תנאי אחד: זה חייב לבוא מהמורה והם 'לא בעסק'.

וכך היה: המורה הניח קופסא עם ריטלין בתא שלו בחדר המורים, הסביר לילד בשקט את התוכנית, וכל יום בהפסקה הוא ביקש מהילד לגשת לחדר המורים ולהכין לו כוס קפה. הילד היה חוזר עם הקפה והכל עבר בשלום בלי שאף אחד הבחין במתרחש.
ואכן המצב בכיתה נרגע, הילד כבר כמעט לא נזרק מהכיתה, לא היה עצבני, לא רב עם חבריו והפך לתלמיד למופת. ובכלל, מאז הסידור החדש, האווירה בכיתה נהייתה יותר רגועה ונעימה.
אחרי כמה שבועות האמא שואלת את הילד: "נו, מה נשמע בכיתה?"
הילד עונה: "מצוין!"
היא ממשיכה: "המורה מרוצה ממך?"
והילד עונה: "כן, הכל עכשיו מצוין!"
אז היא אומרת בפליאה: "תסביר לי, מה קרה פתאום שהכל נהיה כל כך טוב?"
עונה הילד: "פשוט מאוד, כל בוקר בהפסקה המורה שולח אותי להכין לו כוס קפה. אני נכנס לחדר המורים, מכין לו קפה, לוקח כדור מהתא שלו ושם לו בקפה. אני מביא לו והוא שותה את זה, ואחר כך הכל בכיתה מאה אחוז!"

:D
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י אות ומופת;1811978:
דברייך נכונים בחלק מהמקרים (ולא בכולם. עובדה - שיש מקרים שבהם האדם מפסיק להיות מ"סוג" כזה, או שזה הרבה פחות בא לידי ביטוי, בעקבות שינוי תזונה \ שינוי סביבתי \ טיפול רגשי ועוד שיטות). ולא סותר את מה שאמרתי. אפשר לקרוא לזה "לא מתאים", ועדיין - מי שמתכוון להתחתן עם אדם כזה, צריך לקחת בחשבון את המשמעות. והמשמעות היא, שהוא יכול להיות מאד מאושר עם בן-זוג כזה, שיש לו תכונות ייחודיות שאין לאחרים שאינם מאובחנים ככאלה, ומצד שני - יש לו חסרונות שעלולים לבוא לידי ביטוי חזק בתפקודי היום-יום.


נ.ב
גילוי נאות:
כותבת השורות מעולם לא אובחנה ואין לה מושג לאיזה סוג היא שייכת.
ה"עובדה" שכתבת לא מעידה על שום דבר לגבי ADHD, כי כמו שכבר כתבו כאן כמה פעמים: צריך לעשות אבחנה מבדלת בתשומת לב שכן יש גורמים נוספים שעשויים לגרום למראה של ADHD. זה דבר ראשון.

דבר שני, כל אדם שמתחתן עם אדם אחר צריך לקחת בחשבון שהוא מתחתן עם אדם אחר. המשמעות היא שהוא יכול להיות מאוד מאושר עם בן הזוג שלו, שיש לו תכונות ייחודיות שאין לאחרים ומצד שני יש לו חסרונות שעלולים לבוא לידי ביטוי חזק בתפקודי היומיום.

דבר שלישי, את מכירה מקרוב מישהו עם ADHD (ויודעת להפריד בין תכונות אופי לבין מאפיינים של ADHD?)
 

מימי זו

משתמש סופר מקצוען
ניסיתי לקרוא את כל האשכול, באמת שניסיתי. אבל התייאשתי למרות הריכוז המעולה שלי.
אולי זה יכול להוסיף למישהו:
למדתי אצל ד"ר רותי טראוב- בר אילן, מרפאה בעיסוק בכירה, שיש לה שיטה וגישה מדהימות למתמודדים עם הפרעות קשב.
אם הייתם רואים איך היא מלמדת, בכמה כבוד לכל בחירה של תלמיד כיצד ללמוד, ובכמה הבנה לסגנונות הלמידה השונים- הייתם מבינים שגם במערכת הרגילה יש אופציה של מקום טוב לכל תלמיד.
ריטאלין במקרה הצורך, ביחד עם שינוי גישה של המורים ולא דרישה להיכנס ל"שטאנץ."
והשיעורים מתנהלים יופי! לומדים מצוין!
ועוד משהו: לסטודנטיות שלומדות איתי אין שום בעיה להכריז שיש להן הפרעת קשב, והן מודעות לכל מה שיכול לעזור להן בעניין.
רק נראה לי שאצלנו בציבור זה קצת רחוק מלהיות כך?
 

סטודיו פלאש

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
נזכרתי..

עשינו פרסום לאטנגו
לא עקבתי כאן אחרי האשכול
אבל מה שראיתי מהשיחות איתם שמדובר באנשים אמינים מאוד
ויכול להיות שהשיטה שלהם יכולה להתאים לכם
יש להם גם אתר באינטרנט
(מדובר באימון על מחשב שיש בו אינטרנט)
 

צברית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י Aאילה;1811469:
בקשר לנושא של מערכת החינוך,
יש מושג שנקרא "הקלות"
איך שהבנתי אפשר לקבל הקלות קבועות במשימות לימודיות, מבחנים וכו'
מישהו מכיר את הנושא הזה יותר לעומק ויכול לפרט
אולי יש כאלו שמידע בעניין יכול לעזור להם.

לדעתי רב הילדים ברגע שמתחילים טיפול בריטלין לא צריכים שום הקלות,
כי הם בדר"כ ילדים מוכשרים ומתמודדים מצויין תחת ההשפעה.

לא יודעת מה קורה במערכת חינוך החובה.

אבל במסגרת לימודי תואר סטודנטים עובדים די קשה בשביל לזכות בתואר "בעלי הפרעת קשב וריכוז" מה שמקנה להם זכויות יתר, כמו תוספת שעות במבחנים (כשאת נבחנת על 2 ספרים שמסתכמים יחד ב400-500 עמודים כל חצי שעה היא יתרון גדול)
 

מימי זו

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י צברית;1812904:
לא יודעת מה קורה במערכת חינוך החובה.

אבל במסגרת לימודי תואר סטודנטים עובדים די קשה בשביל לזכות בתואר "בעלי הפרעת קשב וריכוז" מה שמקנה להם זכויות יתר, כמו תוספת שעות במבחנים (כשאת נבחנת על 2 ספרים שמסתכמים יחד ב400-500 עמודים כל חצי שעה היא יתרון גדול)

והחגיגה הזו הסתיימה או הולכת להסתיים בקרוב ממש.
בגלל ההפקרות שהייתה באבחונים לצורך הקלות-
התגייסה שורת אנשי מקצוע בכירים כדי לקדם חקיקה בכנסת שתסדיר את נושא האבחונים.
הרווח שיצא מכך, בין השאר, שיתייחסו ברצינות רבה לכל תלמיד או סטודנט שאובחנו כיאות, ולא יסתכלו עליהם כעל כאלו שרק ניסו להשיג התאמות, שזו המילה המתאימה יותר להקלות, בעניינו.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י אות ומופת;1811928:
זה ממש לא מדוייק. הרבה פעמים ההורים ושאר בני הבית סובלים לא פחות מהמערכת הלימודים. כמובן שיש בכל זאת הבדל בין בית לכיתה, אבל כאב הראש והקושי - קיים. ורוב האימהות שיסבלו מכאב ראש פיזי באופן יום-יומי, לא יפתרו את הבעיה באמצעות אקמול אלא יחפשו פתרון שורשי יותר.

ואם הפתרון יהיה "ראשלין" הן תטולנה אותו בשמחה...
רק כשזה נוגע לילד, והוא, מה לעשות, לא יודע להגדיר את הבעיה ולהתלונן על כאב, אז הן מרשות לעצמן בפרצוף מתחסד לדלג על הטיפול היעיל.
 

אות ומופת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אברימי;1813001:
ואם הפתרון יהיה "ראשלין" הן תטולנה אותו בשמחה...
רק כשזה נוגע לילד, והוא, מה לעשות, לא יודע להגדיר את הבעיה ולהתלונן על כאב, אז הן מרשות לעצמן בפרצוף מתחסד לדלג על הטיפול היעיל.

או שכן או שלא.

אתה אולי לא מכיר אמהות שהיו לוקחות עבור עצמן אקמול בשמחה, אבל כשהן יודעות שזה יעבור לתינוק שלהן הן מוכנות להתפתל במיטה עם מיגרנה מייסרת ולא ליטול משכך כאבים.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י אות ומופת;1813091:
או שכן או שלא.

אתה אולי לא מכיר אמהות שהיו לוקחות עבור עצמן אקמול בשמחה, אבל כשהן יודעות שזה יעבור לתינוק שלהן הן מוכנות להתפתל במיטה עם מיגרנה מייסרת ולא ליטול משכך כאבים.

לא מדבר על אלו שיש להן בעיה עקרונית והן היו מוכנות להקריב עבורה. מדובר על אלה שכשזה מגיע לריטלין של הילד, פתאום צצים להן כלמיני "עקרונות"
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אברימי;1813204:
לא מדבר על אלו שיש להן בעיה עקרונית והן היו מוכנות להקריב עבורה. מדובר על אלה שכשזה מגיע לריטלין של הילד, פתאום צצים להן כלמיני "עקרונות"

ואם מדובר בילד חכם ומבריק, שאין לו היפראקטיביות ואימפולסיביות אלא רק הפרעת קשב - יש טעם לנסות ולהוציא אותו מחלק מהשיעורים, ולאפשר לו למידה עצמית במקומם?
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רותי קפלר;1813206:
ואם מדובר בילד חכם ומבריק, שאין לו היפראקטיביות ואימפולסיביות אלא רק הפרעת קשב - יש טעם לנסות ולהוציא אותו מחלק מהשיעורים, ולאפשר לו למידה עצמית במקומם?

ילד חכם ומבריק ללא היפראקטביות רוב הסיכויים שפשוט יחלום/ישן/יצייר בכיתה ועל כל שאלה של המורה ירים אצבע (או לא ירים) ויענה.

ילד פחות חכם ומבריק עם בעיית קשב בלי הפראקטביות זה כבר סיפור שונה, ולא נראה לי שהוא יצליח להתמודד עם לימוד עצמי.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י יונה יונה;1813238:
ילד חכם ומבריק ללא היפראקטביות רוב הסיכויים שפשוט יחלום/ישן/יצייר בכיתה ועל כל שאלה של המורה ירים אצבע (או לא ירים) ויענה.

ואח"כ 12 שנות הלימוד שלו ייזכרו לו כמקשה אחת של שעמום ונאכס. בשביל מה.
 

bbh200

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
קראתי רק חלק מהאשכול ובתור אחות לילד שסבל סבל נוראי מההיפר וההפרעות וכו.... ונפל בשנות הישיבה הקטנה אני כואבת את זה שאין מסגרות נורמליות ומכובדות לנערים מעט מתקשים, לפני שהם קורסים - זה אסון מה שקורה כאן!!!!!!!!!!!!!
רק לשמח ולעודד הוא טופל במסירות יוצאת דופן ע"י הורי והיום הוא נמצא בישיבה חלק מן היום ועובד לפרנסתו (הוא בן 19) בעבודה מכובדת, העדות היחידה אולי לבעייתו היא רק שאינו לומד במסגרת רגילה לגמרי, הוא הפך מחסר טקט ומופרע בצורה קיצונית לבחור נעים הליכות, רגיש, מבין את השני - בקיצור "גבר"

בקשר לריטלין (נושא האשכול) אני זוכרת שכשהוא קיבל אותו בשנות בי"ס הוא היה מדוכא וחסר תאבון ואילו היום בבחרותו לפעמים כשרוצה להתרכז ומשהו מפריע לו הוא לוקח מעצמו
 

פקאן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י רותי קפלר;1813270:
ואח"כ 12 שנות הלימוד שלו ייזכרו לו כמקשה אחת של שעמום ונאכס. בשביל מה.
יש הרבה ילדים וילדות ששנות הלימודים שלהם זכורות להם כנאכס ואין להם הפרעת קשב, או הפרעה בכלל. ברור שיש הרבה חסרונות במערכת כמו שהיא בנויה כיום. השאלה אם יש טעם לדון בזה, או שזו טחינת מים וכלום לא ישתנה. בציבור הכללי קיים מושג של "בתי ספר דמוקרטיים", כל ילד בוחר מה הוא רוצה ללמוד, אם בכלל, יש כאלו שבוחרים לבלות את היום בלגדל עגבניות בחצר ולפסל בחימר. הענין הוא שהדמוקרטיה היא משהו שסותר את דרך התורה, עפ"י התורה מונהג שלטון של מלך ולא דמוקרטיה.. וכנ"ל לא סביר שישנו את המערכת אצלנו בקיצוניות כזו. להוסיף צורות למידה שונות- לא רק פרונטליות- זה יתכן, זה רק דורש מהמורות הרבה יותר השקעה. להמליץ על ריטלין הרבה יותר קל..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה