ברירת מחדל
משתמש רשום
אני רוצה להתייחס למה שאמרו כאן על התאמה מיוחדת של צורת הלימודים לילדים בעלי הפרעת קשב.
הרעיון, בבסיסו, הוא נכון וטוב.
אבל...
הוא טוב מאד לציבור הכללי, לא בציבור שלנו!
איזה הורה רוצה שילדו, שאין לו שום בעיה שכלית או התפתחותית, ילמד במסגרת לא רגילה ובזכות זה יהיה לו "שם" בשידוכים?
מה לעשות, אנחנו חיים בציבור שמאד מסתכל על סטיגמות.
אין סיבה לתת סטיגמה לא מחמיאה לילד עם הפרעת קשב.
הוא ילד רגיל לחלוטין עם קושי ספציפי שלא נוגע בכלל ביכולת השכלית שלו ואפילו מוסיף עליה. ובציבור החרדי, מסתכלים על ילד שלא לומד את כל השיעורים בכיתה כעל ילד בעייתי או חלש.
כמובן שילד שאינו מטופל הופך לילד בעייתי בהחלט ואז ה"שם" שלו כבר לא משהו...
בנתונים של הציבור החרדי היום, צריך לעזור לילד להשתלב בסביבה הרגילה.
אני מקווה מאד שעם השנים גם בציבור שלנו תהיה בשלות להכיל את השונה, להבין שילד שהיכולות שלו מעט שונות הוא לא פחות טוב.
אבל מה לעשות, כרגע המצב הוא אחר.
הרעיון, בבסיסו, הוא נכון וטוב.
אבל...
הוא טוב מאד לציבור הכללי, לא בציבור שלנו!
איזה הורה רוצה שילדו, שאין לו שום בעיה שכלית או התפתחותית, ילמד במסגרת לא רגילה ובזכות זה יהיה לו "שם" בשידוכים?
מה לעשות, אנחנו חיים בציבור שמאד מסתכל על סטיגמות.
אין סיבה לתת סטיגמה לא מחמיאה לילד עם הפרעת קשב.
הוא ילד רגיל לחלוטין עם קושי ספציפי שלא נוגע בכלל ביכולת השכלית שלו ואפילו מוסיף עליה. ובציבור החרדי, מסתכלים על ילד שלא לומד את כל השיעורים בכיתה כעל ילד בעייתי או חלש.
כמובן שילד שאינו מטופל הופך לילד בעייתי בהחלט ואז ה"שם" שלו כבר לא משהו...
בנתונים של הציבור החרדי היום, צריך לעזור לילד להשתלב בסביבה הרגילה.
אני מקווה מאד שעם השנים גם בציבור שלנו תהיה בשלות להכיל את השונה, להבין שילד שהיכולות שלו מעט שונות הוא לא פחות טוב.
אבל מה לעשות, כרגע המצב הוא אחר.