חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
שתי את גבולך בים סוף
במקרא היו מופיעות
בשנים עשר מקומות
פעמיים אצל צדיק יסוד העולם
וששה אצל בני יוכבד
וארבעה אצל פלישתים
ובמלחמת פלישתים
הביאו את המטה לימינו

מטהו הלך לו וידו נכפלה
ובא בציווי לקחת את המטה בידו

עינו נפתחה וביתו נקמצה
כי לששה הם עומדים
ראשונה במדבר ואחרונה בארץ מואב

עינו ראה את החלום, וביתו בהבל נלכד
ויחל עוד שבעת פעמים אחרים
ראשונה בברית ואחרונה בברכה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ים בסופו בא
במקרא היו מופיעות
בשנים עשר מקומות
פעמיים אצל צדיק יסוד העולם
וששה אצל בני יוכבד
וארבעה אצל פלישתים
העברים
כִּֽי גֻנֹּב גֻּנַּבְתִּי מֵאֶרֶץ הָֽעִבְרִים.
כִּי לֹא יֽוּכְלוּן הַמִּצְרִים לֶֽאֱכֹל אֶת הָֽעִבְרִים.
וַתֹּאמֶר מִיַּלְדֵי הָֽעִבְרִים זֶֽה.
וַיֹּאמְרוּ אֱלֹקי הָֽעִבְרִים נִקְרָא עָלֵינוּ.
וְאָֽמַרְתָּ אֵלָיו ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִים שְׁלָחַנִי אֵלֶיךָ.
כֹּֽה אָמַר ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִים שַׁלַּח אֶת עַמִּי.
כֹּֽה אָמַר ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִים שַׁלַּח אֶת עַמִּי.
כֹּֽה אָמַר ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִים עַד מָתַי מֵאַנְתָּ.
וַיִּשְׁמְעוּ פְלִשְׁתִּים ... בְּמַחֲנֵה הָעִבְרִים.
וַיִּשְׁמְעוּ פְּלִשְׁתִּים יִשְׁמְעוּ הָעִבְרִים.
אָמְרוּ פְלִשְׁתִּים פֶּן יַעֲשׂוּ הָעִבְרִים.
וַיֹּאמְרוּ שָׂרֵי פְלִשְׁתִּים מָה הָעִבְרִים.
ובמלחמת פלישתים
הביאו את המטה לימינו
והעברים
וְהָעִבְרִים הָיוּ לַפְּלִשְׁתִּים.
מטהו הלך לו וידו נכפלה
ובא בציווי לקחת את המטה בידו
העבריים
וַֽאֲמַרְתֶּם אֵלָיו ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִיִּים נִקְרָה עָלֵינוּ... מַה זֶּה בְיָדֶךָ וַיֹּאמֶר מַטֶּה.
עינו נפתחה וביתו נקמצה
כי לששה הם עומדים
ראשונה במדבר ואחרונה בארץ מואב
העברים - ע' בפתח, ב' קמץ - שש פעמים.
וַיִּסְעוּ מֵֽאֹבֹת וַֽיַּחֲנוּ בְּעִיֵּי הָֽעֲבָרִים בַּמִּדְבָּר.
עֲלֵה אֶל הַר הָֽעֲבָרִים הַזֶּה הַר נְבוֹ אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ מוֹאָב.
עינו ראה את החלום, וביתו בהבל נלכד
ויחל עוד שבעת פעמים אחרים
ראשונה בברית ואחרונה בברכה
העברים - ע' בחולם, ב' שווא - שבע פעמים
וְנָתַתִּי אֶת הָאֲנָשִׁים הָעֹבְרִים אֶת בְּרִתִי.
וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
העברים
כִּֽי גֻנֹּב גֻּנַּבְתִּי מֵאֶרֶץ הָֽעִבְרִים.
כִּי לֹא יֽוּכְלוּן הַמִּצְרִים לֶֽאֱכֹל אֶת הָֽעִבְרִים.
וַתֹּאמֶר מִיַּלְדֵי הָֽעִבְרִים זֶֽה.
וַיֹּאמְרוּ אֱלֹקי הָֽעִבְרִים נִקְרָא עָלֵינוּ.
וְאָֽמַרְתָּ אֵלָיו ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִים שְׁלָחַנִי אֵלֶיךָ.
כֹּֽה אָמַר ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִים שַׁלַּח אֶת עַמִּי.
כֹּֽה אָמַר ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִים שַׁלַּח אֶת עַמִּי.
כֹּֽה אָמַר ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִים עַד מָתַי מֵאַנְתָּ.
וַיִּשְׁמְעוּ פְלִשְׁתִּים ... בְּמַחֲנֵה הָעִבְרִים.
וַיִּשְׁמְעוּ פְּלִשְׁתִּים יִשְׁמְעוּ הָעִבְרִים.
אָמְרוּ פְלִשְׁתִּים פֶּן יַעֲשׂוּ הָעִבְרִים.
וַיֹּאמְרוּ שָׂרֵי פְלִשְׁתִּים מָה הָעִבְרִים.

והעברים
וְהָעִבְרִים הָיוּ לַפְּלִשְׁתִּים.

העבריים
וַֽאֲמַרְתֶּם אֵלָיו ד' אֱלֹקי הָֽעִבְרִיִּים נִקְרָה עָלֵינוּ... מַה זֶּה בְיָדֶךָ וַיֹּאמֶר מַטֶּה.

העברים - ע' בפתח, ב' קמץ - שש פעמים.
וַיִּסְעוּ מֵֽאֹבֹת וַֽיַּחֲנוּ בְּעִיֵּי הָֽעֲבָרִים בַּמִּדְבָּר.
עֲלֵה אֶל הַר הָֽעֲבָרִים הַזֶּה הַר נְבוֹ אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ מוֹאָב.

העברים - ע' בחולם, ב' שווא - שבע פעמים
וְנָתַתִּי אֶת הָאֲנָשִׁים הָעֹבְרִים אֶת בְּרִתִי.
וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת.
מנסה אם הצלחתי

בחודש החמישי ביום ו' בשעה י"ז
תספור לך שמיני
ובחמישי -הרביעי תאריך רגלו, והשלישי והרביעי תשים בראשונה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ששה איברים מהלכות
מים שטפונו מכל צד ועבר

חמישיתו לראשיתו יעבור וסגלגלו נקמץ
ומרכבו ליחידה ירד
ליד הצפרדעים והאש הגענו

חמישה בשישי התחלף
ונחרבו הרים וגבעות ויבש העשב
וארא בשביעי לפני הכף, ואביט בשמיני בראש איש חיתי, ואתבונן באיש ענתות נאבל במנוחתו, ובבן אמוץ הסתיר מבטו.
והנה בין עוור לעוור הסיר כפו, לבו יצא מלימודו, ושם הפך מרכבתו.
אז בממלכת אדוני צדק נוספו שתי ידים, העלו מאומה ופתחוה בשוליים, הפכו להם מושבות איתנים, לפני עשירת שילשו מניינים, והעלו בידם רוב פנינים.
כה לחי!!
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
וארא בשביעי לפני הכף, ואביט בשמיני בראש איש חיתי, ואתבונן באיש ענתות נאבל במנוחתו, ובבן אמוץ הסתיר מבטו.
והנה בין עוור לעוור הסיר כפו, לבו יצא מלימודו, ושם הפך מרכבתו.
אז בממלכת אדוני צדק נוספו שתי ידים, העלו מאומה ופתחוה בשוליים, הפכו להם מושבות איתנים, לפני עשירת שילשו מניינים, והעלו בידם רוב פנינים.
כה לחי!!
רק החלק הראשון הפשוט הבנתי בנתיים
אולי תבוא @sl disign להסביר
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
חמש איברים בן קי"ח אני
ליד החכמים הופעתי

ששה נעלמו לי
והוסיפו תומך לפתחי
בספרו של המתייסר הגעתי

ידי הוסיף תומך
והשריקה בא לבית
בין חושך לאור הזכרנו

פתחי הוריד את התומך
בשליחות לנעים זמירות ישראל

נפתחה פתח לביתו
בין רשעים לאון הגעתי
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
(פירטתי בשביל לתת הערות ייעול)
חמש איברים בן קי"ח אני
ליד החכמים הופעתי
וַיִּבְלַע (גימטריא קי"ח)
וַיִּקְרָא גַּם פַּרְעֹה לַחֲכָמִים וְלַמְכַשְּׁפִים וַיַּעֲשׂוּ גַם הֵם חַרְטֻמֵּי מִצְרַיִם בְּלַהֲטֵיהֶם כֵּן: וַיַּשְׁלִיכוּ אִישׁ מַטֵּהוּ וַיִּהְיוּ לְתַנִּינִם וַיִּבְלַע מַטֵּה אַהֲרֹן אֶת מַטֹּתָם: (לא כל כך 'ליד')
ששה נעלמו לי
והוסיפו תומך לפתחי
בספרו של המתייסר הגעתי
האות ו' נעלמה.
ניקוד 'פתח' קיבל תמיכה ונעשה קמץ.
מֵשִׁיב יָגָע וְלֹא יִבְלָע כְּחֵיל תְּמוּרָתוֹ וְלֹא יַעֲלֹס: (איוב כ)
ידי הוסיף תומך
והשריקה בא לבית
בין חושך לאור הזכרנו
י' קיבלה תמיכה ונעשתה קמוצה.
בית קיבלה שורוק (השם הרווח הוא 'קובוץ' ולא שורוק)
הוֹדִיעֵנוּ מַה נֹּאמַר לוֹ לֹא נַעֲרֹךְ מִפְּנֵי חֹשֶׁךְ: הַיְסֻפַּר לוֹ כִּי אֲדַבֵּר אִם אָמַר אִישׁ כִּי יְבֻלָּע: וְעַתָּה לֹא רָאוּ אוֹר בָּהִיר הוּא בַּשְּׁחָקִים וְרוּחַ עָבְרָה וַתְּטַהֲרֵם: (נראה לי קצת רחוק בשביל 'בין בין')
פתחי הוריד את התומך
בשליחות לנעים זמירות ישראל
ירדה תמיכת הפתח, וחזר להיות פתח.
וְעַתָּה שִׁלְחוּ מְהֵרָה וְהַגִּידוּ לְדָוִד לֵאמֹר אַל תָּלֶן הַלַּיְלָה בְּעַרְבוֹת הַמִּדְבָּר וְגַם עָבוֹר תַּעֲבוֹר פֶּן יְבֻלַּע לַמֶּלֶךְ וּלְכָל הָעָם אֲשֶׁר אִתּוֹ:
נפתחה פתח לביתו
בין רשעים לאון הגעתי
עֵד בְּלִיַּעַל יָלִיץ מִשְׁפָּט וּפִי רְשָׁעִים יְבַלַּע אָוֶן:

חידה נחמדה!
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
(פירטתי בשביל לתת הערות ייעול)

וַיִּבְלַע (גימטריא קי"ח)
וַיִּקְרָא גַּם פַּרְעֹה לַחֲכָמִים וְלַמְכַשְּׁפִים וַיַּעֲשׂוּ גַם הֵם חַרְטֻמֵּי מִצְרַיִם בְּלַהֲטֵיהֶם כֵּן: וַיַּשְׁלִיכוּ אִישׁ מַטֵּהוּ וַיִּהְיוּ לְתַנִּינִם וַיִּבְלַע מַטֵּה אַהֲרֹן אֶת מַטֹּתָם: (לא כל כך 'ליד')

האות ו' נעלמה.
ניקוד 'פתח' קיבל תמיכה ונעשה קמץ.
מֵשִׁיב יָגָע וְלֹא יִבְלָע כְּחֵיל תְּמוּרָתוֹ וְלֹא יַעֲלֹס: (איוב כ)

י' קיבלה תמיכה ונעשתה קמוצה.
בית קיבלה שורוק (השם הרווח הוא 'קובוץ' ולא שורוק)
הוֹדִיעֵנוּ מַה נֹּאמַר לוֹ לֹא נַעֲרֹךְ מִפְּנֵי חֹשֶׁךְ: הַיְסֻפַּר לוֹ כִּי אֲדַבֵּר אִם אָמַר אִישׁ כִּי יְבֻלָּע: וְעַתָּה לֹא רָאוּ אוֹר בָּהִיר הוּא בַּשְּׁחָקִים וְרוּחַ עָבְרָה וַתְּטַהֲרֵם: (נראה לי קצת רחוק בשביל 'בין בין')

ירדה תמיכת הפתח, וחזר להיות פתח.
וְעַתָּה שִׁלְחוּ מְהֵרָה וְהַגִּידוּ לְדָוִד לֵאמֹר אַל תָּלֶן הַלַּיְלָה בְּעַרְבוֹת הַמִּדְבָּר וְגַם עָבוֹר תַּעֲבוֹר פֶּן יְבֻלַּע לַמֶּלֶךְ וּלְכָל הָעָם אֲשֶׁר אִתּוֹ:

עֵד בְּלִיַּעַל יָלִיץ מִשְׁפָּט וּפִי רְשָׁעִים יְבַלַּע אָוֶן:

חידה נחמדה!
יישר כח על הפתרון ועל ההערות
אצלינו אומרים שורוק
ואם אני זוכר טוב משתמשים גם כאן באשכול בשורוק
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ובמדרש רבה מובא שמשה התכסה מהם ג' חדשים

ובמדרש (עיין זוהר ח"ג קס ע"ב) עלו זה בנגב, מטה שלו מסר להם כדי שינצלו מידם. (ש"ך על התורה)

רבי לוי אמר המטה שנברא בין השמשות נמסר לאדם הראשון בגן עדן, ואדם מסרו לחנוך, וחנוך מסרו לנח, ונח מסרו לשם, ושם מסרו לאברהם, ואברהם מסרו ליצחק, ויצחק מסרו ליעקב, ויעקב הורידו למצרים ומסרו ליוסף בנו, וכשמת יוסף נשלל כל ביתו ונתן בפלטרין של פרעה, והיה יתרו אחד מחרטומי מצרים וראה את המטה ואת האותות אשר עליו וחמד אותם בלבו ולקחו והביאו ונטעו בתוך גן ביתו של יתרו וראה את המטה ולא היה אדם יכול לקרוב אליו עוד, וכשבא משה לביתו נכנס לגן ביתו של יתרו וראה את המטה וקרא את האותות אשר עליו ושלח ידו ולקחו, וראה יתרו את משה ואמר זה עתיד לגאול את ישראל ממצרים, לפיכך נתן לו את צפורה בתו לאשה וכו' (פרקי דרבי אליעזר פרק מ')

ומטה אהרן, יש אומרים הוא המטה שהיה ביד יהודה, שנאמר ומטך אשר בידך, ויש אומרים הוא המטה שהיה ביד משה וכו' ואותו המטה היה ביד כל מלך ומלך עד שחרב בית המקדש ונגנז, ואותו המטה עתיד להיות ביד מלך המשיח במהרה בימינו וכו' (מדרש רבה סוף קרח)​
יפה מאוד !!

וברד"ל על הפדר"א פ"מ מוסיף את משותלח כי הרי חנוך לא ראה את נח.

ובילקו"ש רמז תשס"ג מדגיש את דוד: קח את המטה. זה שאמר הכתוב מטה עוזך ישלח ה' מציון זה המטה שהיה ביד יעקב אבינו שנאמר כי במקלי עברתי. והוא המטה שהיה ביד יהודה שנאמר חותמך ופתילך ומטך אשר בידך. והוא היה ביד משה שנאמר ואת המטה הזה תקח בידך. הוא היה ביד אהרן שנאמר וישלך אהרן את מטהו. והוא היה ביד דוד שנאמר ויקח מקלו בידו. והוא היה ביד כל מלך ומלך עד שחרב בית המקדש. וכן עתיד אותו המטה לימסר למלך המשיח, וכן עתיד לרדות בו את אומות העולם לכך נאמר מטה עוזך ישלח ה' מציון.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
קשור לרש"י

חמש צלעות מהלכות
ג' הראשונים פוסל את הראשונים
וכולו בקדושתו עומד
ובעת באתי להכות את הרשעים
ללשון חול נהפכתי
וַיֹּאמֶר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה רְאֵה נְתַתִּיךָ אֱלֹקים לְפַרְעֹה וְאַֽהֲרֹן אָחִיךָ יִהְיֶה נְבִיאֶֽךָ:
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ביקשת בגורן ארנן?

זה אכן מדרש בחידוש
מדרש בחידוש יש באוצר החכמה, אבל גרן ארנן לא !!
אולי אחרי דבר וברד שקנו המצריים בהמות מישראל ??

כמה סאה היה בכל טיפה בברד?
ארבעים סאה, אמא על אמה ברום ג אמות (מדרש בחידוש)

וכמה כינים היה על כל מצרי ?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אצלינו אומרים שורוק
גם בזוהר הקדוש. שם יש שורוק (שלש נקודות) ויש שורוק ו'. וזכור לי פירוש מהגר"א, שהקובוץ הוא בעצם שורוק שירד למטה, כלומר שהיה ראוי לו להיות באמצע האות כמו השורוק הרגיל, אלא שכדי שלא יתחלף עם הדגש, הורידוהו מטה מתחת לאות. ושם לא יכלו לסמנו כנקודה אחת שהרי זה חיריק, ולא כשתי נקודות עומדות או שוכבות, שהרי זה שווא וצירי, על כן הוסיפו לו נקודה ושמו אותו בצורה שלא תדמה אל הסגול. [אגב, אם תתהה על קנקנו של הקובוץ, תראה שבניקוד לרוב התנועות שנאמרות על שם הגייתן, הרי הוא נבדל ששמו על שם צורתו. הדומה לו הוא הסגול, שגם הוא נאמר על שם צורתו (כאשכול ענבים, וכשהוא נהפך כלפי מעלה הרי הוא הטעם 'סגולתא'). ומעניין שרק שתי התנועות הללו הן בנות שלש נקודות].
אבל השם הרווח הוא שורוק לאות ו', וקובוץ לשלש נקודות.
ואם אני זוכר טוב משתמשים גם כאן באשכול בשורוק
ייתכן. לא אני.
בכל מקרה, בין אם תשתמש במורגל על לשונך או בשם הרווח, צריך להבהיר לכל המשתתפים את המונחים.
ועל זה אמר הכתוב: ואשרקה להם ואקבצם..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה