חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה נוסעים
בששה מופיעים
בראשונה בברכת דרך
מאת אב מצווה ומברך
באחרונות ליד מלך
מעביד עמו בפרך
אמצעיות אצל פותר
וזולתם לא באו יותר
בא חץ בלב רגלם
והנה בגי גבולם
עמדה שכנה בראשיתם
צופיה הליכות אחריתם
הוסיפו לראשם מטה
והנה הם שתי פעמים
פעם עומדים אצל ימים
ופעם שוהים שבע שנים
עמדו כולם ערכו קמיצה
מלבד זה אשר באמצע
והנם ליד עיר דוד
גם אצל חצר פנימית
בארמית דיברו מילה
דרכם בשלשה נסללה
אצל כדנה וגם דנה
ועל דנה באחרונה
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
עבדתי קשה על חידה
ובסוף העבודה שמתי לב שכבר הביאו כאן באשכול;)

אז הנה לכם משהו קל ביותר

ארבע צלעות מהלכות
בברד ובאש ובגולה
הוסיף עליהם חמשה
וליד החודש באנו ששה
שנים עשר פעמים במקרא הופענו
שלושה מהם ליד הבוקר וליד הנביאים
וליד הדיבור באנו פעמיים
ביחידה באנו ליד הערב וליד היום
ליד המוסר וליד מלאכיו

ידו נכנס לתוכה ושוב באנו שלושה פעמים
ליד התועבה וליד הרעה וליד הקללה

המטה בא לימינו וידו נקצצה, ושוב ליד הנביאים בא

ידו חזרה לתוכו ופתחו הוסר ובמקומו גלגל באה
וצרורו הסיר חד, ליד אבשלום ואיוב באנו
שני אלו עדין לא נפתרו
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
לא.
כבר אמרתי בעבר שאין.
פתחתי חומש בשביל זה.
ואז גיגלתי לראות איך קוראים לטעם הזה.
כאן יש
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שנים עשר פעמים במקרא הופענו
שלושה מהם ליד הבוקר וליד הנביאים
וליד הדיבור באנו פעמיים
ביחידה באנו ליד הערב וליד היום
ליד המוסר וליד מלאכיו
מך הפך פניו בבקשה, והנה לפניו תכלית בושה, נהפכה לאחוריה, ונמצאה על פניה.
ידו נכנס לתוכה ושוב באנו שלושה פעמים
ליד התועבה וליד הרעה וליד הקללה
בבן חלקיהו למדו חמשה, ואחר נסעו תשעה, אז בספר החכמה, זך הביט וגם ראה.
המטה בא לימינו וידו נקצצה, ושוב ליד הנביאים בא
באה כף אל הלומדים, עמה ששה נצמדים.
ידו חזרה לתוכו ופתחו הוסר ובמקומו גלגל באה
וצרורו הסיר חד, ליד אבשלום ואיוב באנו
שמואל שני ראה כי טוב, מתייסר הביט בחמשה ראשונים.
חידה יפהפייה!!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הנה משהו בינוני (נראה לי).
מרש"י בלבד:

ראש עליון הקיף ראש
ולצידו שפתים
ליד תלמוד עמדו חמש
ועל ידם אזניים
נוספו עליהם עוד חמש
והנה שלשים ושנים
לפני העין שש וחמש
והנה שכורים שנים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבעה נוסעים
בששה מופיעים
בראשונה בברכת דרך
מאת אב מצווה ומברך
באחרונות ליד מלך
מעביד עמו בפרך
אמצעיות אצל פותר
וזולתם לא באו יותר
וַיִּקְרָא יִצְחָק אֶֽל יַֽעֲקֹב וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ וַיְצַוֵּהוּ וַיֹּאמֶר לוֹ לֹֽא תִקַּח אִשָּׁה מִבְּנוֹת כְּנָֽעַן: קוּם לֵךְ פַּדֶּנָֽה אֲרָם בֵּיתָה.
וַיָּבֵא הָאִישׁ אֶת הָֽאֲנָשִׁים בֵּיתָה יוֹסֵֽף.
וַיָּבֵא הָאִישׁ אֶת הָֽאֲנָשִׁים בֵּיתָה יוֹסֵף.
וַיָּבֹא יְהוּדָה וְאֶחָיו בֵּיתָה יוֹסֵף.
וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת הַכֶּסֶף בֵּיתָה פַרְעֹֽה.
וַיָּבֹא עָרֹב כָּבֵד בֵּיתָה פַרְעֹה.
בא חץ בלב רגלם
והנה בגי גבולם
עמדה שכנה בראשיתם
צופיה הליכות אחריתם
מפיק בה' - מופיע שלוש עשרה פעמים
וְשָֽׁאֲלָה אִשָּׁה מִשְּׁכֶנְתָּהּ וּמִגָּרַת בֵּיתָהּ.
צוֹפִיָּה הֲלִיכוֹת בֵּיתָהּ.
הוסיפו לראשם מטה
והנה הם שתי פעמים
פעם עומדים אצל ימים
ופעם שוהים שבע שנים
וביתה
הִיא וָהוּא וּבֵיתָהּ יָמִים.
וַתֵּלֶךְ הִיא וּבֵיתָהּ וַתָּגָר בְּאֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים שֶׁבַע שָׁנִים.
עמדו כולם ערכו קמיצה
מלבד זה אשר באמצע
והנם ליד עיר דוד
גם אצל חצר פנימית
וביתה - הכל בקמץ חוץ מהי'.
וַיִּקְרָא לָהּ עִיר דָּוִד וַיִּבֶן דָּוִד סָבִיב מִן הַמִּלּוֹא וָבָיְתָה.
בְּשַׁעֲרֵי הֶחָצֵר הַפְּנִימִית וָבָיְתָה.
בארמית דיברו מילה
דרכם בשלשה נסללה
אצל כדנה וגם דנה
ועל דנה באחרונה
יִתְעֲבֵד וּבַיְתֵהּ נְוָלִי יִשְׁתַּוֵּה כָּל קֳבֵל דִּי לָא אִיתַי אֱלָה אָחֳרָן דִּי יִכֻּל לְהַצָּלָה כִּדְנָה.
כַּסְדָּאָה וּבַיְתָה דְנָה.
וּבַיְתֵהּ נְוָלוּ יִתְעֲבֵד עַל דְּנָה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וַיִּקְרָא יִצְחָק אֶֽל יַֽעֲקֹב וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ וַיְצַוֵּהוּ וַיֹּאמֶר לוֹ לֹֽא תִקַּח אִשָּׁה מִבְּנוֹת כְּנָֽעַן: קוּם לֵךְ פַּדֶּנָֽה אֲרָם בֵּיתָה.
בך יאמר המתייסר, אך הביט ברביעית, מאום תניח בראשית.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבע קרואות
ביד מקראות
היו נקראות
ראשונה נזכרים
בין מלאים וחסרים
בו בפרק בשניה
בתכלית כח חנייה
בסוף היד עלו
לצד אל תשלו
הוסיפו להם ראש
והנה הם בשלש
כאן לעבוד ושם להקהל
ובאחרונה להודות ולהלל
ניצב עמוד נשה תלמוד
הסירו מעל לבו
עמד מטה לפני דלת
שם חזק לבבו
פשה המום הסיר חלום
ונתנו אל קרבו
אז גם עין צופיה
נמלטה מן השביה
ובכן במקומות שמונה
הופיעו להן ברננה
אצל עשן והענן
וגם אש משכנן
הוסיפו ששה לצידן
וראש שמונה על ידן
כד נתנו על ראש
ובשנים אותן נדרוש
כי נכפל לו השני
בכה מלכים שני
ועמד ניצב הוא
בבן בן חלקיהו
לעין צופיה שבה שביה
חלשה מאומה וגם חלמה
והנה אשמתנו לצידנו
ואין כח על ידינו
ולא יכלו באחרונה
כי כבוד ה' נמלא
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנה משהו בינוני (נראה לי).
מרש"י בלבד:

ראש עליון הקיף ראש
ולצידו שפתים
ליד תלמוד עמדו חמש
ועל ידם אזניים
נוספו עליהם עוד חמש
והנה שלשים ושנים
לפני העין שש וחמש
והנה שכורים שנים
ראש עליון - על
הקיף ראש - ר'
יוצא ערל
ליד שפתיים - ערל שפתיים.
ליד תלמוד עמדו חמש ועל ידם אזניים - ערלה אזנם.
נוספו עליהם עוד חמש והנה שלושים ושנים - ערלי לב.
לפני העין שש וחמש והנה שכורים שנים - שתה גם אתה והערל.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
1. יתרו שלא היו לו בנים כי אם בנות ובזכות שאירח את משה רבינו זכה גם לבנים, וכן לבן הרשע שהכניס את יעקב לביתו וזכה לבנים שבתחילה שלח את בנותיו לרעות את צאנו. ולבסוף רדף עם בניו אחרי יעקב.
2. בְּנוֹת לָבָן מִדַּבֶּקֶת בְּיַעֲקֹב וְצִפּוֹרָה בַּת יִתְרוֹ מִדַּבֶּקֶת בְּמֹשֶׁה.
וששניהם מצאו את זיווגם על יד הבאר !
3. שניהם רעו את הצאן של חמיהם.
ועל שניהם כתוב שבזכותם התעשר חותנם !
4. שניהם היה להם חם עובד עבודה זרה (יתרו שב בתשובה אח"כ)
5. אצל שניהם נעשה נס אצל המים, יעקב שגלל את האבן, ומשה שעלו המים לקראתו !
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבע קרואות
ביד מקראות
היו נקראות
ראשונה נזכרים
בין מלאים וחסרים
בו בפרק בשניה
בתכלית כח חנייה
בסוף היד עלו
לצד אל תשלו
לעמד - מופיע י"ד פעמים.
וְלֹא יָֽכְלוּ הַֽחַרְטֻמִּים לַֽעֲמֹד לִפְנֵי מֹשֶׁה מִפְּנֵי הַשְּׁחִין כִּֽי הָיָה הַשְּׁחִין בַּֽחַרְטֻמִּם - חרטומים מלא וחסר.
וְלֹא תֹֽסִפוּן לַֽעֲמֹֽד - באותו פרק סוף פס' כח.
אַל תִּשָּׁלוּ כִּי בָכֶם בָּחַר ד' לַעֲמֹד.
הוסיפו להם ראש
והנה הם בשלש
כאן לעבוד ושם להקהל
ובאחרונה להודות ולהלל
ולעמד
לַֽעֲבֹד אֶת עֲבֹדַת מִשְׁכַּן ד' וְלַֽעֲמֹד.
לְהִקָּהֵל וְלַעֲמֹד עַל נַפְשָׁם.
וְלַעֲמֹד בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר לְהֹדוֹת וּלְהַלֵּל.
ניצב עמוד נשה תלמוד
הסירו מעל לבו
עמד מטה לפני דלת
שם חזק לבבו
פשה המום הסיר חלום
ונתנו אל קרבו
אז גם עין צופיה
נמלטה מן השביה
ובכן במקומות שמונה
הופיעו להן ברננה
אצל עשן והענן
וגם אש משכנן
עמוד - מופיע שמונה פעמים.
הל' ירדה, הו' עברה ליד הד' וקבלה שורוק, למ' ירד החולם ונהיה דגש, הע' בפתח ירד השווא של החטף פתח.
לֹֽא יָמִישׁ עַמּוּד הֶֽעָנָן.
וַיִּסַּע עַמּוּד הֶֽעָנָן מִפְּנֵיהֶם.
יֵרֵד עַמּוּד הֶֽעָנָן.
וְרָאָה כָל הָעָם אֶת עַמּוּד הֶֽעָנָן.
וַֽיַּֽעֲמֹד עַמּוּד הֶֽעָנָן.
לַעֲלוֹת מִן הָעִיר עַמּוּד עָשָׁן.
לֹא עֲזַבְתָּם בַּמִּדְבָּר אֶת עַמּוּד הֶעָנָן.
וְאֶת עַמּוּד הָאֵשׁ בְּלַיְלָה.
הוסיפו ששה לצידן
וראש שמונה על ידן
ועמוד - הציטוט הראשון של השמונה שלעיל ליד הציטוט הזה.
לֹֽא יָמִישׁ עַמּוּד הֶֽעָנָן יוֹמָם וְעַמּוּד הָאֵשׁ לָיְלָה לִפְנֵי הָעָֽם.
כד נתנו על ראש
ובשנים אותן נדרוש
כי נכפל לו השני
בכה מלכים שני
ועמד ניצב הוא
בבן בן חלקיהו
לעמוד - ו' ועוד כד=ל
וְכָאֵלֶּה לַעַמּוּד הַשֵּׁנִי עַל הַשְּׂבָכָה. - מלכים ב' פרק כ"ה.
וְכָאֵלֶּה לַעַמּוּד הַשֵּׁנִי וְרִמּוֹנִים. - ירמיהו (בן חלקיהו) פרק נ"ב.
לעין צופיה שבה שביה
חלשה מאומה וגם חלמה
והנה אשמתנו לצידנו
ואין כח על ידינו
ולא יכלו באחרונה
כי כבוד ה' נמלא
לעמוד - חזר השווא של החטף פתח לעין, המ' בלי דגש ועם חולם.
לְפָנֶיךָ בְּאַשְׁמָתֵינוּ כִּי אֵין לַעֲמוֹד לְפָנֶיךָ.
וְאֵין כֹּחַ לַעֲמוֹד בַּחוּץ.
וְלֹא יָכְלוּ הַכֹּהֲנִים לַעֲמוֹד לְשָׁרֵת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה