חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אולי אחרי דבר וברד שקנו המצריים בהמות מישראל ??
ניחוש נכון
מה הקשר בין: מכת ערוב ל-יוסף הצדיק?
רמז:
וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת הַכֶּסֶף בֵּיתָה פַרְעֹֽה.
וַיָּבֹא עָרֹב כָּבֵד בֵּיתָה פַרְעֹה.
מה הקשר בין: מכת דבר ל-יהודה?
במדרש בתחילת ויגש
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אולי חומש חמישי פרק ב' פס' ט
אכן. ואם תבט כה בבן עמיהוד הראשון, בראש הגל תמצא טעם הלשון.
ובמילים אחרות: לפני יוסף בבור מנוחתי, בתוך איש אנוכי באתי, אצל איש חלקיהו תמצאוני אחי, אחרי מי שמע אשר בגי בתוך החי.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
אפשר לענות בספוילר.
ממש לא התכוונתי רציני, כל העניין פה לחידוד וידע בעלמא, וחלק מהרעיון זה גם לשפשף את המוח בעניין המהירות.
אני פשוט מעדיף את צורת החיפושים הפרימיטיבית, לוקח יותר זמן, הכול בסדר.
אני חושב שגם אם יהיה ספוילר, יצר הסקרנות לא יעמוד בזה, אז עדיף כבר רגיל.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
כאן ואם חסום לך @ירושלמי987 יעזור לך בשמחה הוא כבר מכיר את מורשת
יפה ומעניין מאוד, יישר כוח גדול ע"ז !!

זה לא חסום לי, אבל שם אני לא מצליח להוריד את זה, גם אין את זה באוצר החכמה, אז עשיתי תמונה בהגדלה, מצורף !!!

1705000276265.png
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בעשתי עשר
מקומם נמסר
שלש עבודות
באו לצידם
גם אב עונה
היה על ידם
אצל אבנר וזקנים
ואשה מתנכרה
בוגדים ושודדים
ויין תרעלה
ליד אהבה עזה
ועזיבת עצה
פתע נזכרו
והנה מעללים
אצל אדונים
וגיד על הפנים
נשבו ונצררו
ואחר פנים נראו
בין שני ראשי עיניים
מכל צד נסבבו
הלכו ונתרבו
הוסיפו להלך
והנה לקראתם
ניצב משוח מלך
החליפו מינם
כפלו מניינם
איתם ואתנו
עמדו לנגדם
ראשם הלך בשבי
שניה הסירה עדי
העבירתו ממקומו
אל הצד הנגדי
והנה השיניים
על שופר הולכות
קערות וכפות
מולם נערכות
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בעשתי עשר
מקומם נמסר
שלש עבודות
באו לצידם
קָשָׁה
בַּעֲבֹדָה קָשָׁה בְּחֹמֶר וּבִלְבֵנִים
מִקֹּצֶר רוּחַ וּמֵעֲבֹדָה קָשָׁה
וַיִּתְּנוּ עָלֵינוּ עֲבֹדָה קָשָׁה
גם אב עונה
היה על ידם
מַה-יַּעַנְךָ אָבִיךָ קָשָׁה
אצל אבנר וזקנים
ואשה מתנכרה
בוגדים ושודדים
ויין תרעלה
ליד אהבה עזה
ועזיבת עצה
קָשָׁה עַד-מְאֹד בַּיּוֹם הַהוּא וַיִּנָּגֶף אַבְנֵר
קָשָׁה וַיַּעֲזֹב אֶת-עֲצַת הַזְּקֵנִים
אֵשֶׁת יָרָבְעָם לָמָּה זֶּה אַתְּ מִתְנַכֵּרָה וְאָנֹכִי שָׁלוּחַ אֵלַיִךְ קָשָׁה
קָשָׁה הֻגַּד-לִי הַבּוֹגֵד בּוֹגֵד וְהַשּׁוֹדֵד שׁוֹדֵד
קָשָׁה הִשְׁקִיתָנוּ יַיִן תַּרְעֵלָה
עַזָּה כַמָּוֶת אַהֲבָה קָשָׁה כִשְׁאוֹל קִנְאָה
קָשָׁה וַיַּעֲזֹב הַמֶּלֶךְ

פתע נזכרו
והנה מעללים
אצל אדונים
וגיד על הפנים
וְהָאִישׁ קָשֶׁה וְרַע מַעֲלָלִים וְהוּא כָלִבִּי
בְּיַד אֲדֹנִים קָשֶׁה
קָשֶׁה
אָתָּה וְגִיד בַּרְזֶל

נשבו ונצררו
ואחר פנים נראו
בין שני ראשי עיניים
מכל צד נסבבו
קְשֵׁה
עַ
ם-קְשֵׁה-עֹרֶף

הלכו ונתרבו
הוסיפו להלך
והנה לקראתם
ניצב משוח מלך
וּמָשׁוּחַ מֶלֶךְ וְהָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה בְּנֵי צְרוּיָה קָשִׁים מִמֶּנִּי
החליפו מינם
כפלו מניינם
איתם ואתנו
עמדו לנגדם
קָשׁוֹת
וַיְדַבֵּר אִתָּם קָשׁוֹת
אִתָּנוּ קָשׁוֹת
ראשם הלך בשבי
שניה הסירה עדי
העבירתו ממקומו
אל הצד הנגדי
והנה השיניים
על שופר הולכות
קערות וכפות
מולם נערכות
''וְאֶת-הַמְּנַקִּיֹּת וְאֵת קְשׂוֹת הַנָּסֶךְ וְלֶחֶם הַתָּמִיד עָלָיו יִהְיֶה''
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ועוד אחד כמוהו:
מטר נהפך, ועוד לא הגיע, שכב וגם צמח, ידיעה בלי יראה.
טרם תיראון. עדיין לא תיראון. וכן כל טרם שבמקרא עדיין לא הוא, ואינו לשון קודם, כמו טרם ישכבו (בראשית יט, ד.), עד לא שכיבו. טרם יצמח (שם ב, ה.), עד לא צמח. אף זה כן הוא, ידעתי כי עדיין אינכם יראים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בתריסר מופיעות
בכד הן באות
ראשונה לציווי
אל מלך עריץ
שניה על צבא
למנהיג נערץ
באחרונה משתדלות
לנחם שוכב על ערש
שבעת ימים ולילות
ישבו אתו לארץ
נתחזקה הדלת
ובכפל הן באות
בתוך שקר ישמעאל
היו הן מגיעות
ושוב היו עומדות
מול איש חמודות
שיגביר עמידות
והוא חש רעידות
צורפו להם ששה
גם בית נתחזק
מט כתר הראשה
המרכבה חיזק
ראש אשר דמם
פתע החל שורק
והנה בכפל מחנים
בחמישי היו פונים
כי היטיבו אמרים
בסילוק הם נזכרים
כי כה הוא בחמש
וחי טוב הביא בשש
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
@שרלוט הביטוי 'שיניים' לא מדויק (שבא לשון רבים), וזה שייך לטעמים..
בקשר לטעמי המקרא- אין לי אף ידע בעניין
במבחן על טעמי המקרא קבלתי 30%
המורה שאלה אותי אם אני רוצה לעשות מבחן חוזר עניתי שלא, כי אקבל 20%
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
מה הקשר בין: מכת ערוב ל-יוסף הצדיק?
וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת הַכֶּסֶף בֵּיתָה פַרְעֹֽה.
וַיָּבֹא עָרֹב כָּבֵד בֵּיתָה פַרְעֹה.
בבעל הטורים שם, כי בגלל שפרעה לא הכיר טובה ליוסף על כל הכסף שהכניס לביתו, באו הערב לביתו ראשון !!

ובדרך צחות, הרי כתוב בספרים (חת"ס ועוד) שכל הכסף הרב שאסף יוסף למצרים, היה בכדי לתתם לבני ישראל כשיצאו מארץ מצרים, רכוש גדול מכל העולם, אז יתכן שגם פרעה חש בזה שזה לא מיועד בשבילו בכלל.
רק, שהכמה מאות שנים שכן נהנה מזה, ע"ז העונש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה