חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
עבדתי קשה על חידה
ובסוף העבודה שמתי לב שכבר הביאו כאן באשכול;)

אז הנה לכם משהו קל ביותר

ארבע צלעות מהלכות
בברד ובאש ובגולה
הוסיף עליהם חמשה
וליד החודש באנו ששה
אביב
האביב.

חייבים לפרט? ;)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עשתי עשר ליד סף
בתשעה נאסף
בראשית פקודת עניו
באחרית פקח עיניו

ראשים עשו סגולה
אלוף אל השביה גלה
רגל אופניה הסירה
ואחד לראשה העטירה
אז בשני ספרים באו
ובשלשה הופיעו
בין צרעת ובין שומרון
ואצל הבא אליו חרון
דל נתן ארבעה עשר
וטל בי היה נמסר

נוספו ששה בחוזק יד
ובכף הובאו מיד
בראשונה אצל משתה
מאשר כזב מבטא
ובשליחות באחרונה
בעקבות נבואת צרה
מאת יושבת במשנה
אשת בן בן חסרה

אז מטה שמאלם תמך
פה שרק בהבל נסמך
עם האלוף יד נפתחה
בעשרה היתה שליחה
בתחילתה אצל אחים
ולצידה כל הזקנים
בסופה אצל אחים
מתקדשים מטהרים

ארבעים לאלוף נצמדו
בששה גלגלים נעמדו
והששה הראשונים
להבלים היו פונים
אז כפלו הופעה
במקומות ארבעה
והנה שמה על ידם
מספר עמד לצידם
סביבם גויים וגם עמים
ובין דשא לבין הרים

אלוף מצידו הבל נטל
ותחתיו קמיצה נתן
והנה חמשה לצד ששה
כתבניתם בלא ששה
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
כנראה שבספר הישר מובא גם שראה כוכבים נופלים
????
מי היה עם משה רבינו בתוך התיבה? (בנוסף לשכינה/מלאך)
ומי ביקשה מיוכבד רשות להכניסו בתוך התיבה?
???
ויש כנראה עוד כמה חידות שמחכים לפתרון, אשר על כן אני מזכיר, כי בעבר העברנו חוק בקריאה ראשונה (נראה שהגיע הזמן להעבירו גם בשני'ה ושלישית) שחייב לבוא רמז אחרי מקסימום שבוע באין פתרון....

כעת כשאני רואה כאן את מבול הפתרונות במהירות העל קולי - יוצא מגדר הרגיל, אני מעלה הצעה בדרך צחות, שצריך להרחיב את החוק, שאסור לתת פתרון לפני שעבר לפחות שעה מהגשת החידה.....
(כבר לא פעם ופעמיים שאני באמצע לנסות לפתור והופ שתים כבר פתרו אותו.... ואכן, אקווה שזה יעמוד במבחן הסבירות ושלא יגידו שזה חוק פרסונלי) :)
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כעת כשאני רואה כאן את מבול הפתרונות במהירות העל קולי - יוצא מגדר הרגיל, אני מעלה הצעה בדרך צחות, שצריך להרחיב את החוק, שאסור לתת פתרון לפני שעבר לפחות שעה מהגשת החידה.....
(כבר לא פעם ופעמיים שאני באמצע לנסות לפתור והופ שתים כבר פתרו אותו.... ואכן, אקווה שזה יעמוד במבחן הסבירות ושלא יגידו שזה חוק פרסונלי) :)
אפשר לענות בספוילר.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
עשתי עשר ליד סף
בתשעה נאסף
בראשית פקודת עניו
באחרית פקח עיניו
יאסף
י"א ליד סף
וְעַתָּ֗ה שְׁלַ֤ח הָעֵז֙ אֶֽת־מִקְנְךָ֔ וְאֵ֛ת כׇּל־אֲשֶׁ֥ר לְךָ֖ בַּשָּׂדֶ֑ה כׇּל־הָאָדָ֨ם וְהַבְּהֵמָ֜ה אֲשֶֽׁר־יִמָּצֵ֣א בַשָּׂדֶ֗ה וְלֹ֤א יֵֽאָסֵף֙ הַבַּ֔יְתָה וְיָרַ֧ד עֲלֵהֶ֛ם הַבָּרָ֖ד וָמֵֽתוּ׃
עָשִׁ֣יר יִ֭שְׁכַּב וְלֹ֣א יֵאָסֵ֑ף עֵינָ֖יו פָּקַ֣ח וְאֵינֶֽנּוּ׃
ראשים עשו סגולה
אלוף אל השביה גלה
רגל אופניה הסירה
ואחד לראשה העטירה
אז בשני ספרים באו
ובשלשה הופיעו
בין צרעת ובין שומרון
הי' הראשון בסגול
באלף נוסף שוואוהנקודה מתחת לקמץ של האלף ירדה והוסיפה נקודה ונעשה סגול
וַתֹּ֨אמֶר֙ אֶל־גְּבִרְתָּ֔הּ אַחֲלֵ֣י אֲדֹנִ֔י לִפְנֵ֥י הַנָּבִ֖יא אֲשֶׁ֣ר בְּשֹׁמְר֑וֹן אָ֛ז יֶאֱסֹ֥ף אֹת֖וֹ מִצָּרַעְתּֽוֹ׃
ואצל הבא אליו חרון
איוב
אִם־יָשִׂ֣ים אֵלָ֣יו לִבּ֑וֹ רוּח֥וֹ וְ֝נִשְׁמָת֗וֹ אֵלָ֥יו יֶאֱסֹֽף׃
דל נתן ארבעה עשר
וטל בי היה נמסר
דל נתן ארבעה עשר????
הֲתַאֲמִ֣ין בּ֖וֹ כִּי־(ישוב) [יָשִׁ֣יב] זַרְעֶ֑ךָ וְֽגׇרְנְךָ֥ יֶאֱסֹֽף׃
וט"ל ב"י היה נמסר
איוב ל"ט י"ב (טל פרק ל"ט פסוק י"ב)

נוספו ששה בחוזק יד
ובכף הובאו מיד
בראשונה אצל משתה
מאשר כזב מבטא
נוסף ו', וי' עם דגש
וַיֶּאֱסֹ֥ף לָבָ֛ן אֶת־כׇּל־אַנְשֵׁ֥י הַמָּק֖וֹם וַיַּ֥עַשׂ מִשְׁתֶּֽה׃
ובשליחות באחרונה
בעקבות נבואת צרה
מאת יושבת במשנה
אשת בן בן חסרה
וַיִּשְׁלַ֖ח הַמֶּ֑לֶךְ וַיֶּאֱסֹ֕ף אֶת־כׇּל־זִקְנֵ֥י יְהוּדָ֖ה וִירוּשָׁלִָֽם׃
אז מטה שמאלם תמך
פה שרק בהבל נסמך
עם האלוף יד נפתחה
בעשרה היתה שליחה
בתחילתה אצל אחים
ולצידה כל הזקנים
וַיֵּ֥לֶךְ מֹשֶׁ֖ה וְאַהֲרֹ֑ן וַיַּ֣אַסְפ֔וּ אֶת־כׇּל־זִקְנֵ֖י בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל׃
בסופה אצל אחים
מתקדשים מטהרים
וַיַּֽאַסְפ֤וּ אֶת־אֲחֵיהֶם֙ וַיִּֽתְקַדְּשׁ֔וּ וַיָּבֹ֥אוּ כְמִצְוַת־הַמֶּ֖לֶךְ בְּדִבְרֵ֣י יְהוָ֑ה לְטַהֵ֖ר בֵּ֥ית יְהוָֽה׃
ארבעים לאלוף נצמדו
בששה גלגלים נעמדו
והששה הראשונים
להבלים היו פונים
אז כפלו הופעה
במקומות ארבעה
והנה שמה על ידם
מספר עמד לצידם
סביבם גויים וגם עמים
הי' ליד האלף נתוסף מ ונעשה נ
בשני סגולים
והו' ננקד בשווא
וְנֶאֶסְפוּ־שָׁ֣מָּה כׇל־הָעֲדָרִ֗ים וְגָלֲל֤וּ אֶת־הָאֶ֨בֶן֙ מֵעַל֙ פִּ֣י הַבְּאֵ֔ר וְהִשְׁק֖וּ אֶת־הַצֹּ֑אן וְהֵשִׁ֧יבוּ אֶת־הָאֶ֛בֶן עַל־פִּ֥י הַבְּאֵ֖ר לִמְקֹמָֽהּ׃
וַיֹּ֨אמֶר יַעֲקֹ֜ב אֶל־שִׁמְע֣וֹן וְאֶל־לֵוִי֮ עֲכַרְתֶּ֣ם אֹתִי֒ לְהַבְאִישֵׁ֨נִי֙ בְּיֹשֵׁ֣ב הָאָ֔רֶץ בַּֽכְּנַעֲנִ֖י וּבַפְּרִזִּ֑י וַאֲנִי֙ מְתֵ֣י מִסְפָּ֔ר וְנֶאֶסְפ֤וּ עָלַי֙ וְהִכּ֔וּנִי וְנִשְׁמַדְתִּ֖י אֲנִ֥י וּבֵיתִֽי׃
וְהָיָ֣ה בַיּוֹם־הַ֠הוּא אָשִׂ֨ים אֶת־יְרוּשָׁלִַ֜ם אֶ֤בֶן מַֽעֲמָסָה֙ לְכׇל־הָ֣עַמִּ֔ים כׇּל־עֹמְסֶ֖יהָ שָׂר֣וֹט יִשָּׂרֵ֑טוּ וְנֶאֶסְפ֣וּ עָלֶ֔יהָ כֹּ֖ל גּוֹיֵ֥י הָאָֽרֶץ׃
ובין דשא לבין הרים
גָּלָ֣ה חָ֭צִיר וְנִרְאָה־דֶ֑שֶׁא וְ֝נֶאֶסְפ֗וּ עִשְּׂב֥וֹת הָרִֽים׃
אלוף מצידו הבל נטל
ותחתיו קמיצה נתן
והנה חמשה לצד ששה
כתבניתם בלא ששה
????????
 
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עשתי עשר ליד סף
בתשעה נאסף
בראשית פקודת עניו
באחרית פקח עיניו
יאסף - מופיע תשע פעמים.
אֲשֶׁר יִמָּצֵא בַשָּׂדֶה וְלֹא יֵֽאָסֵף הַבַּיְתָה.
עָשִׁיר יִשְׁכַּב וְלֹא יֵאָסֵף עֵינָיו פָּקַח וְאֵינֶנּוּ.
ראשים עשו סגולה
אלוף אל השביה גלה
רגל אופניה הסירה
ואחד לראשה העטירה
אז בשני ספרים באו
ובשלשה הופיעו
בין צרעת ובין שומרון
ואצל הבא אליו חרון
דל נתן ארבעה עשר
וטל בי היה נמסר
יאסף
סגול חטף סגול, הס' הורידה את הצירה ולקחה אחד ממנו לחולם
אֲשֶׁר בְּשֹׁמְרוֹן אָז יֶאֱסֹף אֹתוֹ מִצָּרַעְתּוֹ.
איוב לד ,ד - אִם יָשִׂים אֵלָיו לִבּוֹ רוּחוֹ וְנִשְׁמָתוֹ אֵלָיו יֶאֱסֹף.
איוב לט, יב - הֲתַאֲמִין בּוֹ כִּי (ישוב) יָשִׁיב זַרְעֶךָ וְגָרְנְךָ יֶאֱסֹף.
נוספו ששה בחוזק יד
ובכף הובאו מיד
בראשונה אצל משתה
מאשר כזב מבטא
ובשליחות באחרונה
בעקבות נבואת צרה
מאת יושבת במשנה
אשת בן בן חסרה
ויאסף
וַיֶּֽאֱסֹף לָבָן אֶת כָּל אַנְשֵׁי הַמָּקוֹם וַיַּעַשׂ מִשְׁתֶּֽה.
אֶל חֻלְדָּה הַנְּבִיאָה אֵשֶׁת שַׁלֻּם בֶּן תָּקְהַת בֶּן חַסְרָה וְהִיא יוֹשֶׁבֶת בִּירוּשָׁלִַם בַּמִּשְׁנֶה. וַיִּשְׁלַח הַמֶּלֶךְ וַיֶּאֱסֹף.
אז מטה שמאלם תמך
פה שרק בהבל נסמך
עם האלוף יד נפתחה
בעשרה היתה שליחה
בתחילתה אצל אחים
ולצידה כל הזקנים
בסופה אצל אחים
מתקדשים מטהרים
ויאספו
להוסיף ו' בסוף המילה, שורוק בפ' ליד הס' בשווא, פתח בא'. מופיע עשר פעמים.
וַיֵּלֶךְ מֹשֶׁה וְאַֽהֲרֹן וַיַּאַסְפוּ אֶת כָּל זִקְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵֽל.
וַיַּאַסְפוּ אֶת אֲחֵיהֶם וַיִּתְקַדְּשׁוּ.
ארבעים לאלוף נצמדו
בששה גלגלים נעמדו
והששה הראשונים
להבלים היו פונים
אז כפלו הופעה
במקומות ארבעה
והנה שמה על ידם
מספר עמד לצידם
סביבם גויים וגם עמים
ובין דשא לבין הרים
ונאספו. י ועוד ארבעים שווה נ', שתי סגולים, הו' בשווא.
וְנֶֽאֶסְפוּ שָׁמָּה כָל הָֽעֲדָרִים.
מְתֵי מִסְפָּר וְנֶֽאֶסְפוּ עָלַי.
לְכָל הָעַמִּים כָּל עֹמְסֶיהָ שָׂרוֹט יִשָּׂרֵטוּ וְנֶאֶסְפוּ עָלֶיהָ כֹּל גּוֹיֵי.
וְנִרְאָה דֶשֶׁא וְנֶאֶסְפוּ עִשְּׂבוֹת הָרִים.
אלוף מצידו הבל נטל
ותחתיו קמיצה נתן
והנה חמשה לצד ששה
כתבניתם בלא ששה
הס' ליד הא' במקום ווא נהייתה קמץ ואז יש נאספו לצד ונאספו כמו שהיו קודם.
וּבְצַלְעִי שָׂמְחוּ וְנֶאֱסָפוּ נֶאֶסְפוּ עָלַי נֵכִים.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
יאסף - מופיע תשע פעמים.
אֲשֶׁר יִמָּצֵא בַשָּׂדֶה וְלֹא יֵֽאָסֵף הַבַּיְתָה.
עָשִׁיר יִשְׁכַּב וְלֹא יֵאָסֵף עֵינָיו פָּקַח וְאֵינֶנּוּ.

יאסף
סגול חטף סגול, הס' הורידה את הצירה ולקחה אחד ממנו לחולם
אֲשֶׁר בְּשֹׁמְרוֹן אָז יֶאֱסֹף אֹתוֹ מִצָּרַעְתּוֹ.
איוב לד ,ד - אִם יָשִׂים אֵלָיו לִבּוֹ רוּחוֹ וְנִשְׁמָתוֹ אֵלָיו יֶאֱסֹף.
איוב לט, יב - הֲתַאֲמִין בּוֹ כִּי (ישוב) יָשִׁיב זַרְעֶךָ וְגָרְנְךָ יֶאֱסֹף.

ויאסף
וַיֶּֽאֱסֹף לָבָן אֶת כָּל אַנְשֵׁי הַמָּקוֹם וַיַּעַשׂ מִשְׁתֶּֽה.
אֶל חֻלְדָּה הַנְּבִיאָה אֵשֶׁת שַׁלֻּם בֶּן תָּקְהַת בֶּן חַסְרָה וְהִיא יוֹשֶׁבֶת בִּירוּשָׁלִַם בַּמִּשְׁנֶה. וַיִּשְׁלַח הַמֶּלֶךְ וַיֶּאֱסֹף.

ויאספו
להוסיף ו' בסוף המילה, שורוק בפ' ליד הס' בשווא, פתח בא'. מופיע עשר פעמים.
וַיֵּלֶךְ מֹשֶׁה וְאַֽהֲרֹן וַיַּאַסְפוּ אֶת כָּל זִקְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵֽל.
וַיַּאַסְפוּ אֶת אֲחֵיהֶם וַיִּתְקַדְּשׁוּ.

ונאספו. י ועוד ארבעים שווה נ', שתי סגולים, הו' בשווא.
וְנֶֽאֶסְפוּ שָׁמָּה כָל הָֽעֲדָרִים.
מְתֵי מִסְפָּר וְנֶֽאֶסְפוּ עָלַי.
לְכָל הָעַמִּים כָּל עֹמְסֶיהָ שָׂרוֹט יִשָּׂרֵטוּ וְנֶאֶסְפוּ עָלֶיהָ כֹּל גּוֹיֵי.
וְנִרְאָה דֶשֶׁא וְנֶאֶסְפוּ עִשְּׂבוֹת הָרִים.

הס' ליד הא' במקום ווא נהייתה קמץ ואז יש נאספו לצד ונאספו כמו שהיו קודם.
וּבְצַלְעִי שָׂמְחוּ וְנֶאֱסָפוּ נֶאֶסְפוּ עָלַי נֵכִים.
מה הכוונה דל נתן ארבעה עשר?
זה לא הצלחתי לפתור
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ראיתי מובא, שאחרי שאמר משה למה הרעותה וכו' חזר למדין לכ6 חדשים
ובמדרש רבה מובא שמשה התכסה מהם ג' חדשים
ובמדרש (עיין זוהר ח"ג קס ע"ב) עלו זה בנגב, מטה שלו מסר להם כדי שינצלו מידם. (ש"ך על התורה)
כי יש לי לזה, רשימה של עוד מעל מנין אישיים מכובדים (פדר"א וילקו"ש)!
רבי לוי אמר המטה שנברא בין השמשות נמסר לאדם הראשון בגן עדן, ואדם מסרו לחנוך, וחנוך מסרו לנח, ונח מסרו לשם, ושם מסרו לאברהם, ואברהם מסרו ליצחק, ויצחק מסרו ליעקב, ויעקב הורידו למצרים ומסרו ליוסף בנו, וכשמת יוסף נשלל כל ביתו ונתן בפלטרין של פרעה, והיה יתרו אחד מחרטומי מצרים וראה את המטה ואת האותות אשר עליו וחמד אותם בלבו ולקחו והביאו ונטעו בתוך גן ביתו של יתרו וראה את המטה ולא היה אדם יכול לקרוב אליו עוד, וכשבא משה לביתו נכנס לגן ביתו של יתרו וראה את המטה וקרא את האותות אשר עליו ושלח ידו ולקחו, וראה יתרו את משה ואמר זה עתיד לגאול את ישראל ממצרים, לפיכך נתן לו את צפורה בתו לאשה וכו' (פרקי דרבי אליעזר פרק מ')

ומטה אהרן, יש אומרים הוא המטה שהיה ביד יהודה, שנאמר ומטך אשר בידך, ויש אומרים הוא המטה שהיה ביד משה וכו' ואותו המטה היה ביד כל מלך ומלך עד שחרב בית המקדש ונגנז, ואותו המטה עתיד להיות ביד מלך המשיח במהרה בימינו וכו' (מדרש רבה סוף קרח)​
 
נערך לאחרונה ב:

ירושלמי987

משתמש מקצוען
אך מימינם ומשמאלם
שלושה פעמים במקרא בא
הבלו לששה נטל
ליד נער בא

סופו הסיר חמש עשרה
ועוד שמונה באתי
בראשונה ליד העדות
ואחרונה ליד חגב

ששה לימינו הוסיף
ועוד חמשה הופענו
שנים בדברי בן עמרם
ואחד בדברי בן חלקיהו
הרביעי ליד אדו
והחמישי ליד חנני
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מי ראה שהכוכבים של מצרים נופלים מן השמים?
תורה שלמה
מי היה עם משה רבינו בתוך התיבה? (בנוסף לשכינה)
כאן ואם חסום לך @ירושלמי987 יעזור לך בשמחה הוא כבר מכיר את מורשת
חפשתי ברשת
ומצאתי מורשת
וגיליתי שלא רק אנחנו @מתגעגע ים אליך
יש עוד @מתגעגע ים
שחייב לבוא רמז אחרי מקסימום שבוע באין פתרון....
רק כאשר יש ביקוש לרמז, אני כבר יודע הרי את הפיתרון ;)
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מלפני לא היה בו מום מנה תשיעית, עליו לא תוסיף מתחילת בראשית, ובה תמנה עשירית.
יאסף - מופיע תשע פעמים.
אֲשֶׁר יִמָּצֵא בַשָּׂדֶה וְלֹא יֵֽאָסֵף הַבַּיְתָה.
עָשִׁיר יִשְׁכַּב וְלֹא יֵאָסֵף עֵינָיו פָּקַח וְאֵינֶנּוּ.

יאסף
סגול חטף סגול, הס' הורידה את הצירה ולקחה אחד ממנו לחולם
אֲשֶׁר בְּשֹׁמְרוֹן אָז יֶאֱסֹף אֹתוֹ מִצָּרַעְתּוֹ.
איוב לד ,ד - אִם יָשִׂים אֵלָיו לִבּוֹ רוּחוֹ וְנִשְׁמָתוֹ אֵלָיו יֶאֱסֹף.
איוב לט, יב - הֲתַאֲמִין בּוֹ כִּי (ישוב) יָשִׁיב זַרְעֶךָ וְגָרְנְךָ יֶאֱסֹף.

ויאסף
וַיֶּֽאֱסֹף לָבָן אֶת כָּל אַנְשֵׁי הַמָּקוֹם וַיַּעַשׂ מִשְׁתֶּֽה.
אֶל חֻלְדָּה הַנְּבִיאָה אֵשֶׁת שַׁלֻּם בֶּן תָּקְהַת בֶּן חַסְרָה וְהִיא יוֹשֶׁבֶת בִּירוּשָׁלִַם בַּמִּשְׁנֶה. וַיִּשְׁלַח הַמֶּלֶךְ וַיֶּאֱסֹף.

ויאספו
להוסיף ו' בסוף המילה, שורוק בפ' ליד הס' בשווא, פתח בא'. מופיע עשר פעמים.
וַיֵּלֶךְ מֹשֶׁה וְאַֽהֲרֹן וַיַּאַסְפוּ אֶת כָּל זִקְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵֽל.
וַיַּאַסְפוּ אֶת אֲחֵיהֶם וַיִּתְקַדְּשׁוּ.

ונאספו. י ועוד ארבעים שווה נ', שתי סגולים, הו' בשווא.
וְנֶֽאֶסְפוּ שָׁמָּה כָל הָֽעֲדָרִים.
מְתֵי מִסְפָּר וְנֶֽאֶסְפוּ עָלַי.
לְכָל הָעַמִּים כָּל עֹמְסֶיהָ שָׂרוֹט יִשָּׂרֵטוּ וְנֶאֶסְפוּ עָלֶיהָ כֹּל גּוֹיֵי.
וְנִרְאָה דֶשֶׁא וְנֶאֶסְפוּ עִשְּׂבוֹת הָרִים.

הס' ליד הא' במקום ווא נהייתה קמץ ואז יש נאספו לצד ונאספו כמו שהיו קודם.
וּבְצַלְעִי שָׂמְחוּ וְנֶאֱסָפוּ נֶאֶסְפוּ עָלַי נֵכִים.
אבי אצליהו בוא יבוא, יחליף מרכבות ראשונות, ועת יחלש תלמודו, בשמו לכאן יהיה נאות.
זו באמת היתה חידה ארוכה ביותר!
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
אצוך
א בתחילתו וכף בסופו (ימין ושמאל)
3 פעמים במקרא בסגול
אַתָּה תְדַבֵּר אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּךָּ וְאַהֲרֹן אָחִיךָ יְדַבֵּר אֶל פַּרְעֹה
וְהָיָה אִם תִּשְׁמַע אֶת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּךָ
וְאַתָּה תֶּאְזֹר מָתְנֶיךָ וְקַמְתָּ וְדִבַּרְתָּ אֲלֵיהֶם אֵת כָּל אֲשֶׁר אָנֹכִי אֲצַוֶּךָּ
ופעם אחת בשווא
נַעַר אָנֹכִי כִּי עַל כָּל אֲשֶׁר אֶשְׁלָחֲךָ תֵּלֵךְ וְאֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוְּךָ
ליד נער (לא ברור לי מה זה הבלו לששה כנראה קשור לניקוד השונה)
סופו הסיר 15 בגי' היינו במקום כ' ה' = אצוה הוזכר ב 8 מקומות
"וְנוֹעַדְתִּי לְךָ שָׁם וְדִבַּרְתִּי אִתְּךָ מֵעַל הַכַּפֹּרֶת מִבֵּין שְׁנֵי הַכְּרֻבִים אֲשֶׁר עַל אֲרֹן הָעֵדֻת אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אוֹתְךָ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל."



נביאים » ספר שמואל ב » פרק יד » פסוק ח
"וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל הָאִשָּׁה לְכִי לְבֵיתֵךְ וַאֲנִי אֲצַוֶּה עָלָיִךְ."



נביאים » ספר ישעיהו » פרק ה » פסוק ו
"וַאֲשִׁיתֵהוּ בָתָה לֹא יִזָּמֵר וְלֹא יֵעָדֵר וְעָלָה שָׁמִיר וָשָׁיִת וְעַל הֶעָבִים אֲצַוֶּה מֵהַמְטִיר עָלָיו מָטָר."



נביאים » ספר ירמיהו » פרק ז » פסוק כג
"כִּי אִם אֶת הַדָּבָר הַזֶּה צִוִּיתִי אוֹתָם לֵאמֹר שִׁמְעוּ בְקוֹלִי וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי לְעָם וַהֲלַכְתֶּם בְּכָל הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אֶתְכֶם לְמַעַן יִיטַב לָכֶם."



נביאים » ספר ירמיהו » פרק יא » פסוק ד
"אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶת אֲבוֹתֵיכֶם בְּיוֹם הוֹצִיאִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִכּוּר הַבַּרְזֶל לֵאמֹר שִׁמְעוּ בְקוֹלִי וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם כְּכֹל אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אֶתְכֶם וִהְיִיתֶם לִי לְעָם וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לָכֶם לֵאלֹהִים."



נביאים » ספר עמוס » פרק ט » פסוק ג
"וְאִם יֵחָבְאוּ בְּרֹאשׁ הַכַּרְמֶל מִשָּׁם אֲחַפֵּשׂ וּלְקַחְתִּים וְאִם יִסָּתְרוּ מִנֶּגֶד עֵינַי בְּקַרְקַע הַיָּם מִשָּׁם אֲצַוֶּה אֶת הַנָּחָשׁ וּנְשָׁכָם."



נביאים » ספר עמוס » פרק ט » פסוק ד
"וְאִם יֵלְכוּ בַשְּׁבִי לִפְנֵי אֹיבֵיהֶם מִשָּׁם אֲצַוֶּה אֶת הַחֶרֶב וַהֲרָגָתַם וְשַׂמְתִּי עֵינִי עֲלֵיהֶם לְרָעָה וְלֹא לְטוֹבָה."



כתובים » ספר דברי הימים ב » פרק ז » פסוק יג
"הֵן אֶעֱצֹר הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר וְהֵן אֲצַוֶּה עַל חָגָב לֶאֱכוֹל הָאָרֶץ וְאִם אֲשַׁלַּח דֶּבֶר בְּעַמִּי."

ואצוה עם ששה בתחילתו בעוד 5 מקומות

"וָאֲצַוֶּה אֶת שֹׁפְטֵיכֶם בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר שָׁמֹעַ בֵּין אֲחֵיכֶם וּשְׁפַטְתֶּם צֶדֶק בֵּין אִישׁ וּבֵין אָחִיו וּבֵין גֵּרוֹ."



תורה » ספר דברים » פרק א » פסוק יח
"וָאֲצַוֶּה אֶתְכֶם בָּעֵת הַהִוא אֵת כָּל הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תַּעֲשׂוּן."



נביאים » ספר ירמיהו » פרק לב » פסוק יג
"וָאֲצַוֶּה אֶת בָּרוּךְ לְעֵינֵיהֶם לֵאמֹר."



כתובים » ספר עזרא » פרק ח » פסוק יז
"ואוצאה [וָאֲצַוֶּה] אוֹתָם עַל אִדּוֹ הָרֹאשׁ בְּכָסִפְיָא הַמָּקוֹם וָאָשִׂימָה בְּפִיהֶם דְּבָרִים לְדַבֵּר אֶל אִדּוֹ אָחִיו הנתונים [הַנְּתִינִים] בְּכָסִפְיָא הַמָּקוֹם לְהָבִיא לָנוּ מְשָׁרְתִים לְבֵית אֱלֹהֵינוּ."



כתובים » ספר נחמיה » פרק ז » פסוק ב
"וָאֲצַוֶּה אֶת חֲנָנִי אָחִי וְאֶת חֲנַנְיָה שַׂר הַבִּירָה עַל יְרוּשָׁלָ‍ִם כִּי הוּא כְּאִישׁ אֱמֶת וְיָרֵא אֶת הָאֱלֹהִים מֵרַבִּים."
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
אצוך
א בתחילתו וכף בסופו (ימין ושמאל)
3 פעמים במקרא בסגול
אַתָּה תְדַבֵּר אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּךָּ וְאַהֲרֹן אָחִיךָ יְדַבֵּר אֶל פַּרְעֹה
וְהָיָה אִם תִּשְׁמַע אֶת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּךָ
וְאַתָּה תֶּאְזֹר מָתְנֶיךָ וְקַמְתָּ וְדִבַּרְתָּ אֲלֵיהֶם אֵת כָּל אֲשֶׁר אָנֹכִי אֲצַוֶּךָּ
ופעם אחת בשווא
נַעַר אָנֹכִי כִּי עַל כָּל אֲשֶׁר אֶשְׁלָחֲךָ תֵּלֵךְ וְאֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוְּךָ
ליד נער (לא ברור לי מה זה הבלו לששה כנראה קשור לניקוד השונה)
סופו הסיר 15 בגי' היינו במקום כ' ה' = אצוה הוזכר ב 8 מקומות
"וְנוֹעַדְתִּי לְךָ שָׁם וְדִבַּרְתִּי אִתְּךָ מֵעַל הַכַּפֹּרֶת מִבֵּין שְׁנֵי הַכְּרֻבִים אֲשֶׁר עַל אֲרֹן הָעֵדֻת אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אוֹתְךָ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל."



נביאים » ספר שמואל ב » פרק יד » פסוק ח
"וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל הָאִשָּׁה לְכִי לְבֵיתֵךְ וַאֲנִי אֲצַוֶּה עָלָיִךְ."



נביאים » ספר ישעיהו » פרק ה » פסוק ו
"וַאֲשִׁיתֵהוּ בָתָה לֹא יִזָּמֵר וְלֹא יֵעָדֵר וְעָלָה שָׁמִיר וָשָׁיִת וְעַל הֶעָבִים אֲצַוֶּה מֵהַמְטִיר עָלָיו מָטָר."



נביאים » ספר ירמיהו » פרק ז » פסוק כג
"כִּי אִם אֶת הַדָּבָר הַזֶּה צִוִּיתִי אוֹתָם לֵאמֹר שִׁמְעוּ בְקוֹלִי וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי לְעָם וַהֲלַכְתֶּם בְּכָל הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אֶתְכֶם לְמַעַן יִיטַב לָכֶם."



נביאים » ספר ירמיהו » פרק יא » פסוק ד
"אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶת אֲבוֹתֵיכֶם בְּיוֹם הוֹצִיאִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִכּוּר הַבַּרְזֶל לֵאמֹר שִׁמְעוּ בְקוֹלִי וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם כְּכֹל אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אֶתְכֶם וִהְיִיתֶם לִי לְעָם וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לָכֶם לֵאלֹהִים."



נביאים » ספר עמוס » פרק ט » פסוק ג
"וְאִם יֵחָבְאוּ בְּרֹאשׁ הַכַּרְמֶל מִשָּׁם אֲחַפֵּשׂ וּלְקַחְתִּים וְאִם יִסָּתְרוּ מִנֶּגֶד עֵינַי בְּקַרְקַע הַיָּם מִשָּׁם אֲצַוֶּה אֶת הַנָּחָשׁ וּנְשָׁכָם."



נביאים » ספר עמוס » פרק ט » פסוק ד
"וְאִם יֵלְכוּ בַשְּׁבִי לִפְנֵי אֹיבֵיהֶם מִשָּׁם אֲצַוֶּה אֶת הַחֶרֶב וַהֲרָגָתַם וְשַׂמְתִּי עֵינִי עֲלֵיהֶם לְרָעָה וְלֹא לְטוֹבָה."



כתובים » ספר דברי הימים ב » פרק ז » פסוק יג
"הֵן אֶעֱצֹר הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר וְהֵן אֲצַוֶּה עַל חָגָב לֶאֱכוֹל הָאָרֶץ וְאִם אֲשַׁלַּח דֶּבֶר בְּעַמִּי."

ואצוה עם ששה בתחילתו בעוד 5 מקומות

"וָאֲצַוֶּה אֶת שֹׁפְטֵיכֶם בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר שָׁמֹעַ בֵּין אֲחֵיכֶם וּשְׁפַטְתֶּם צֶדֶק בֵּין אִישׁ וּבֵין אָחִיו וּבֵין גֵּרוֹ."



תורה » ספר דברים » פרק א » פסוק יח
"וָאֲצַוֶּה אֶתְכֶם בָּעֵת הַהִוא אֵת כָּל הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תַּעֲשׂוּן."



נביאים » ספר ירמיהו » פרק לב » פסוק יג
"וָאֲצַוֶּה אֶת בָּרוּךְ לְעֵינֵיהֶם לֵאמֹר."



כתובים » ספר עזרא » פרק ח » פסוק יז
"ואוצאה [וָאֲצַוֶּה] אוֹתָם עַל אִדּוֹ הָרֹאשׁ בְּכָסִפְיָא הַמָּקוֹם וָאָשִׂימָה בְּפִיהֶם דְּבָרִים לְדַבֵּר אֶל אִדּוֹ אָחִיו הנתונים [הַנְּתִינִים] בְּכָסִפְיָא הַמָּקוֹם לְהָבִיא לָנוּ מְשָׁרְתִים לְבֵית אֱלֹהֵינוּ."



כתובים » ספר נחמיה » פרק ז » פסוק ב
"וָאֲצַוֶּה אֶת חֲנָנִי אָחִי וְאֶת חֲנַנְיָה שַׂר הַבִּירָה עַל יְרוּשָׁלָ‍ִם כִּי הוּא כְּאִישׁ אֱמֶת וְיָרֵא אֶת הָאֱלֹהִים מֵרַבִּים."
יפה מאוד

ליד נער (לא ברור לי מה זה הבלו לששה כנראה קשור לניקוד השונה)
הכוונה ניקוד שווא באות ו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה