חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שתי פעמים בכל המקרא
אחת בכתיבה ואחת באמירה
האמירה בקבורת ראש ממלכה
והכתיבה אצל המסרב לאכילה
ונאמרה הכתיבה בצורה שונה
כי רחבה כרסה והנה היא בין שינה
ויישם
(ויישם) וַיּוּשַׂם לְפָנָיו לֶֽאֱכֹל וַיֹּאמֶר לֹא אֹכַל עַד אִם דִּבַּרְתִּי דְּבָרָי וַיֹּאמֶר דַּבֵּֽר.
וַיָּמָת יוֹסֵף בֶּן מֵאָה וָעֶשֶׂר שָׁנִים וַיַּֽחַנְטוּ אֹתוֹ וַיִּישֶׂם בָּֽאָרוֹן בְּמִצְרָֽיִם.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
ויישם
(ויישם) וַיּוּשַׂם לְפָנָיו לֶֽאֱכֹל וַיֹּאמֶר לֹא אֹכַל עַד אִם דִּבַּרְתִּי דְּבָרָי וַיֹּאמֶר דַּבֵּֽר.
וַיָּמָת יוֹסֵף בֶּן מֵאָה וָעֶשֶׂר שָׁנִים וַיַּֽחַנְטוּ אֹתוֹ וַיִּישֶׂם בָּֽאָרוֹן בְּמִצְרָֽיִם.
אפשר הסבר יותר מפורט?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
גם החידה הזאת יצאה קצת ארוכה, עם שינוי-סגנון קל באמצעה.
במקומות שמונה אני נמנה
בכל המקרא באחרית חונה
בהבטחת דוד לבן אח
ובשבועת בן אל אב
בדבר ה' למנהיג עמו
ובדברי משורר בעמו
שם באו שאריתם
בפרק אחד במכתם
בבית אחד ודלת כפולה
בתשיעית וגם ביד כלולה
כך הקיפוני ובהם נפל דבר

ועת נשבה ראשי
כי נסתי מאחריתי
הנני במקומות ארבעה
האחת מפני צפרדע
והשנית בבקשת מלחמה
שלישית בדברי מהומה
אל אשר ביקש לעשות רעה
רביעית באחרית רינה נודעה
ובמקום אחד לבדו
בין צלעותינו נתנו יד
אך בצאתנו חוצה
נקטעה לה ונמחצה
ובהופעה אחרת בודדת
באנו במרכבה מיוחדת
כי הראש - אופניו השכיב
ואופן הכף - על גבו הרכיב
סילק השרביט הנטוי
והכפיל הגלגל המצוי
והנה דברי נביא
אצל אשה מקוששת עצים
שואל מים להביא
גוזר אומר בדברים נחרצים
מבקש עוגה קטנה
לו לבדו בראשונה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
במקומות שמונה אני נמנה
בכל המקרא באחרית חונה
בהבטחת דוד לבן אח
ובשבועת בן אל אב
בדבר ה' למנהיג עמו
ובדברי משורר בעמו
שם באו שאריתם
בפרק אחד במכתם
בבית אחד ודלת כפולה
בתשיעית וגם ביד כלולה
כך הקיפוני ודבר בתוכי
כדברך
וַיֹּאמֶר לָבָן הֵן לוּ יְהִי כִדְבָרֶֽךָ.
וַיֹּאמַר אָֽנֹכִי אֶֽעֱשֶׂה כִדְבָרֶֽךָ.
וַיֹּאמֶר יְהֹוָה סָלַחְתִּי כִּדְבָרֶֽךָ.
תהלים - קיט
אות ב' - בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ.
פעמיים אות ד' - דָּבְקָה לֶעָפָר נַפְשִׁי חַיֵּנִי כִּדְבָרֶךָ. דָּלְפָה נַפְשִׁי מִתּוּגָה קַיְּמֵנִי כִּדְבָרֶךָ.
אות ט' - טוֹב עָשִׂיתָ עִם עַבְדְּךָ יי כִּדְבָרֶךָ.
אות נ' =יד - נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יי חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ.
בתוך אותיות כך יש אותיות דבר.
ועת נשבה ראשי
כי נסתי מאחריתי
הנני במקומות ארבעה
האחת מפני צפרדע
והשנית בבקשת מלחמה
שלישית בדברי מהומה
אל אשר ביקש לעשות רעה
רביעית באחרית רינה נודעה
שווא באות ר'
וַיֹּאמֶר לְמָחָר וַיֹּאמֶר כִּדְבָרְךָ לְמַעַן תֵּדַע כִּי אֵין כד' אֱלֹקינוּ.
וַיֹּאמְרוּ זִקְנֵי גִלְעָד אֶל יִפְתָּח ד' יִהְיֶה שֹׁמֵעַ בֵּינוֹתֵינוּ אִם לֹא כִדְבָרְךָ כֵּן נַעֲשֶׂה.
וַיַּעַן מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר כִּדְבָרְךָ אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ לְךָ אֲנִי וְכָל אֲשֶׁר לִי.
אות ת' בפרק קיט - תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יי כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי.
ובמקום אחד לבדו
בין צלעותינו נתנו יד
אך בצאתנו חוצה
נקטעה לה ונמחצה
הִנֵּה עָשִׂיתִי כִּדְבָרֶיךָ הִנֵּה נָתַתִּי לְךָ לֵב חָכָם וְנָבוֹן אֲשֶׁר כָּמוֹךָ לֹא הָיָה לְפָנֶיךָ וְאַחֲרֶיךָ לֹא יָקוּם כָּמוֹךָ.
וַיַּעְנוּ כָל הַקָּהָל וַיֹּאמְרוּ קוֹל גָּדוֹל כֵּן (כדבריך) כִּדְבָרְךָ עָלֵינוּ לַעֲשׂוֹת.
ובהופעה אחרת בודדת
באנו במרכבה מיוחדת
כי הראש - אופניו השכיב
ואופן הכף - על גבו הרכיב
סילק השרביט הנטוי
והכפיל הגלגל המצוי
והנה דברי נביא
אצל אשה מקוששת עצים
שואל מים להביא
גוזר אומר בדברים נחרצים
מבקש עוגה קטנה
לו לבדו בראשונה
צירה בר'
וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ אֵלִיָּהוּ אַל תִּירְאִי בֹּאִי עֲשִׂי כִדְבָרֵךְ אַךְ עֲשִׂי לִי מִשָּׁם עֻגָה קְטַנָּה בָרִאשֹׁנָה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בחמשה מקומות בצורתי
במקרא הופעתי בתבניתי
ראשית, אצל מלך ושר צבא
לעומת אבי אומה דברם בא
שנית בין איש ובין אחיו
שלישית בין איש ובין בנו
רביעית בין חתן ובין חותנו
אחרית אצל עבד נמלט מאדונו

במרכבה אחרת אשר נטלנו
בשלשה מקומות הופענו
לאב שני שלא יגור
ובארץ הזאת יגור
גם בסיבת הבחירה
לבנים נפדים מצרה
ואצל עם נלחם, ביראה מתהלך
ועל כן אינו טועם מתיקות הלך
ועת הכה השבט על ראשנו
והנה אלה כתובה סביבותינו
הסרנו השבט והחלפנו מרכב
ועדיין מצבנו לא התייצב
על יולדת אומללה באנו לחמול
כי ניצבנו לצידה אשר משמאל
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הערת אגב:
לגבי המשפט הזה:
באנו במרכבה מיוחדת
כי הראש - אופניו השכיב
ואופן הכף - על גבו הרכיב
סילק השרביט הנטוי
והכפיל הגלגל המצוי
למרות שנראה שהוא היה לך פשוט, ומיותר להסביר, נראה לי שבכל זאת אסביר קצת, בשביל ההמשך:
'אופניו השכיב' = במקום שווא (שתי נקודות זו על גבי זו) בא צירי (הושכבו הנקודות במאוזן).
ואופן הכף = הגלגל שנמצא תחת האות כ"ף, שהוא תנועת קמץ [הקמץ מורכב משני חלקים: קו נטוי ונקודה תחתיו]
על גבו הרכיב = הרכיב על עצמו עוד אופן (כעת אני רואה שזה יצא קצת לא ברור, מחילה).
סילק השרביט הנטוי = הקו שעל הנקודה (שיחדיו מרכיבים את הקמץ), הוא שרביט שנטוי למול אחר (בדרך כלל 'נטוי' הוא זקוף, אבל אצל 'שרביט' - שנזכר רק במגילת אסתר - הנטייה שלו היא להעניק למי שמולו, ונמצא שהוא בצורה מאוזנת. הארכתי כי זו פרשנות שלי..)
והכפיל הגלגל המצוי = הגלגל, שהוא הנקודה שתחת הקמץ, 'הכפיל' את עצמו ונעשה שתי נקודות זו על גבי זו (שווא).

זה נועד להסביר את המילים, אבל בעיקר בשביל מי שרוצה לכתוב בעצמו חידות כאלו.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בחמשה מקומות בצורתי
במקרא הופעתי בתבניתי
ראשית, אצל מלך ושר צבא
לעומת אבי אומה דברם בא
שנית בין איש ובין אחיו
שלישית בין איש ובין בנו
רביעית בין חתן ובין חותנו
אחרית אצל עבד נמלט מאדונו
וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ וּפִיכֹל שַׂר צְבָאוֹ אֶל אַבְרָהָם לֵאמֹר אֱלֹקים עִמְּךָ בְּכֹל אֲשֶׁר אַתָּה עֹשֶֽׂה: וְעַתָּה הִשָּׁבְעָה לִּי.
וַיֹּאמֶר יַֽעֲקֹב הִשָּׁבְעָה לִּי כַּיּוֹם וַיִּשָּׁבַע לוֹ וַיִּמְכֹּר אֶת בְּכֹֽרָתוֹ לְיַֽעֲקֹֽב.
וַיֹּאמֶר הִשָּֽׁבְעָה לִי וַיִּשָּׁבַע לוֹ וַיִּשְׁתַּחוּ יִשְׂרָאֵל עַל רֹאשׁ הַמִּטָּֽה.
וְעַתָּה הִשָּׁבְעָה לִּי בַּד' אִם תַּכְרִית אֶת זַרְעִי אַחֲרָי וְאִם תַּשְׁמִיד אֶת שְׁמִי מִבֵּית אָבִי.
וַיֹּאמֶר אֵלָיו דָּוִד הֲתוֹרִדֵנִי אֶל הַגְּדוּד הַזֶּה וַיֹּאמֶר הִשָּׁבְעָה לִּי בֵאלֹקים אִם תְּמִיתֵנִי.
במרכבה אחרת אשר נטלנו
בשלשה מקומות הופענו
לאב שני שלא יגור
ובארץ הזאת יגור
גם בסיבת הבחירה
לבנים נפדים מצרה
ואצל עם נלחם, ביראה מתהלך
ועל כן אינו טועם מתיקות הלך
גּוּר בָּאָרֶץ הַזֹּאת וְאֶֽהְיֶה עִמְּךָ וַֽאֲבָֽרֲכֶךָּ כִּֽי לְךָ וּֽלְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶת כָּל הָֽאֲרָצֹת הָאֵל וַֽהֲקִֽמֹתִי אֶת הַשְּׁבֻעָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם אָבִֽיךָ.
לֹא מֵֽרֻבְּכֶם מִכָּל הָֽעַמִּים חָשַׁק ד' בָּכֶם וַיִּבְחַר בָּכֶם כִּֽי אַתֶּם הַמְעַט מִכָּל הָֽעַמִּֽים: כִּי מֵאַֽהֲבַת ד' אֶתְכֶם וּמִשָּׁמְרוֹ אֶת הַשְּׁבֻעָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַֽאֲבֹתֵיכֶם הוֹצִיא ד' אֶתְכֶם בְּיָד חֲזָקָה וַֽיִּפְדְּךָ מִבֵּית עֲבָדִים מִיַּד פַּרְעֹה מֶֽלֶךְ מִצְרָֽיִם.
וַיָּבֹא הָעָם אֶל הַיַּעַר וְהִנֵּה הֵלֶךְ דְּבָשׁ וְאֵין מַשִּׂיג יָדוֹ אֶל פִּיו כִּי יָרֵא הָעָם אֶת הַשְּׁבֻעָה.
ועת הכה השבט על ראשנו
והנה אלה כתובה סביבותינו
אות ו' נוספה
וַתִּתַּךְ עָלֵינוּ הָאָלָה וְהַשְּׁבֻעָה אֲשֶׁר כְּתוּבָה בְּתוֹרַת מֹשֶׁה.
הסרנו השבט והחלפנו מרכב
ועדיין מצבנו לא התייצב
על יולדת אומללה באנו לחמול
כי ניצבנו לצידה אשר משמאל
אֻמְלְלָה יֹלֶדֶת הַשִּׁבְעָה נָפְחָה נַפְשָׁהּ.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ וּפִיכֹל שַׂר צְבָאוֹ אֶל אַבְרָהָם לֵאמֹר אֱלֹקים עִמְּךָ בְּכֹל אֲשֶׁר אַתָּה עֹשֶֽׂה: וְעַתָּה הִשָּׁבְעָה לִּי.
מושלם!!
בקצב הזה צריך להרים את הרף בכמה רמות!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בתורה בחמש מקראות
באות שלש צלעות
הארץ מלאה מהם
אחים נשאו כליהם
גם עד בא בצידיהם

במעטה החידה הן מסתתרות
אחריהן נטה אבי יהושע עינו
אך אם לאיש חיתי תעלה מס
כי אז חם השמש וסתרם נמס
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בתורה בחמש מקראות
באות שלש צלעות
הארץ מלאה מהם
אחים נשאו כליהם
גם עד בא בצידיהם
חמס
וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָֽס.
כִּי מָֽלְאָה הָאָרֶץ חָמָס.
שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אַחִים כְּלֵי חָמָס מְכֵרֹֽתֵיהֶֽם.
לִֽהְיֹת עֵד חָמָֽס.
כִּֽי יָקוּם עֵד חָמָס.
במעטה החידה הן מסתתרות
אחריהן נטה אבי יהושע עינו
אך אם לאיש חיתי תעלה מס
כי אז חם השמש וסתרם נמס
אחריהן:
נטה - אחרי האות ח' יש ט'. אחרי מ' יש אות נ'. אחרי אות ס' יש ע'.
אם לאות ח' תצרף את המילה מס
תגלה את המילה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא ידעתי
תודה על ההסבר
מה לעשות? כשרוצים לעשות חידה, חייבים 'להרגיש' את האותיות, לחוש את המילים, ולהאניש את כל המושגים.
לחיות את האלופים בין הבתים, להביא מן הגמלים אל הדלים: הא לכם ווי תלייה, כלי זין תחגרו למלחמה ולא תחטאו בהטיית ידית כף כפופה, נקו כפיכם ולמדו בלא מום, את אבי יהושע סמכו בעינו ובפיו, כי איש צדיק הוא, כי יבוא אליכם קוף ראשו בשלשה מקלות, התוו עליו תיו מיתה והכוהו בחבטה..
מקווה שלאט לאט הסגנון הזה ימצא חן. כי בעיני הוא כבר מצא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה