חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
החידה היה מי נקרא על שם דודו? ועוד משהו הוא כתב שאחד חסר ואחד מלא כאן שניהם נקראו נעמן בת ארבע אותיות
פתרון לחידה הזאת
מצאתי שיש עוד לפחות שתי פעמים, בהן היו דוד ובן אח, עם אותו שם. זה באותות שלשה וזה בארבעה. ושניהם (- ארבעתם) מוזכרים בתורה. בספר ראשון וספר רביעי.​
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
לפרשת ויחי זה יצא ראשונה

כמנין אחד הופעתי
בעת האסיפה נאמרה
וגם בעת שרצה להחטיא
וגם תגרום לתשובה
אחרי מות עבד ד' תגרום לרעה
חמש מהם נאמרו לטובה
ושנים מהם נאמר להתבונן בה
ואחד מהם נאמר על עם כמוש
ואחרון חביב נאמר ליד הנהר חדקל
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ועוד משהו הוא כתב שאחד חסר ואחד מלא
כאן שניהם נקראו נעמן בת ארבע אותיות
פתרון לחידה הזאת
ועכשיו אני לא הבנתי
זה לא פותר את החידה?
פותר גם פותר.
אלא שהחכם @ירושלמי987 לא דקדק במילותיה. סבור הוא לתומו שאחד מלא ואחד חסר.
ואני השתדלתי לדקדק:
מצאתי שיש עוד לפחות שתי פעמים,
בהן היו דוד ובן אח, עם אותו שם. זה באותות שלשה וזה בארבעה.
ושניהם (- ארבעתם) מוזכרים בתורה. בספר ראשון וספר רביעי.
הכוונה שיש שני דודים ושני בני-אחים. הדוד האחד, הוא ואחיינו בשלשה, והשני הוא ואחיינו בארבעה.
ואלו הם שהוזכרו כאן: ארד ונעמן.

האמת שיש שם משולש נוסף: גרא.
האחד מבני בנימין, והשני והשלישי בדברי הימים (א, פרק ח):
וַיִּהְיוּ בָנִים לְבָלַע אַדָּר וְגֵרָא וַאֲבִיהוּד: וַאֲבִישׁוּעַ וְנַעֲמָן וַאֲחוֹחַ: וְגֵרָא וּשְׁפוּפָן וְחוּרָם:
מפשט המקרא משמע שהיו שני אחים בשם זהה. אבל המלבי"ם מפרש שם שהיו שניהם צאצאי בלע: זה מבני אדר וזה מבני נעמן.
[גם השופט אהוד בן גרא, והצדיק המפורסם שמעי בן גרא, היו מבני בנימין, נראה שהשם הזה היה אהוד עליהם במיוחד].
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כמנין אחד הופעתי
באחרית הימים
בעת האסיפה נאמרה
וַיִּקְרָא יַעֲקֹב אֶל בָּנָיו וַיֹּאמֶר הֵאָסְפוּ וְאַגִּידָה לָכֶם אֵת אֲשֶׁר יִקְרָא אֶתְכֶם בְּאַחֲרִית הַיָּמִים:
וגם בעת שרצה להחטיא
וְעַתָּה הִנְנִי הוֹלֵךְ לְעַמִּי לְכָה אִיעָצְךָ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה הָעָם הַזֶּה לְעַמְּךָ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים:
וגם תגרום לתשובה
בַּצַּר לְךָ וּמְצָאוּךָ כֹּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלֹהֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְּקֹלוֹ:
אחרי מות עבד ד' תגרום לרעה
כִּי יָדַעְתִּי אַחֲרֵי מוֹתִי כִּי הַשְׁחֵת תַּשְׁחִתוּן וְסַרְתֶּם מִן הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶתְכֶם וְקָרָאת אֶתְכֶם הָרָעָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים כִּי תַעֲשׂוּ אֶת הָרַע בְּעֵינֵי ה' לְהַכְעִיסוֹ בְּמַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם:
חמש מהם נאמרו לטובה
וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית ה' בְּרֹאשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם:
וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים אָשִׁיב אֶת שְׁבוּת עֵילָם נְאֻם ה':
וְעָלִיתָ עַל עַמִּי יִשְׂרָאֵל כֶּעָנָן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים תִּהְיֶה וַהֲבִאוֹתִיךָ עַל אַרְצִי לְמַעַן דַּעַת הַגּוֹיִם אֹתִי בְּהִקָּדְשִׁי בְךָ לְעֵינֵיהֶם גּוֹג:
אַחַר יָשֻׁבוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּבִקְשׁוּ אֶת ה' אֱלֹהֵיהֶם וְאֵת דָּוִד מַלְכָּם וּפָחֲדוּ אֶל ה' וְאֶל טוּבוֹ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים:
וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים יִהְיֶה הַר בֵּית ה' נָכוֹן בְּרֹאשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא הוּא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ עָלָיו עַמִּים:
ושנים מהם נאמר להתבונן בה
לֹא יָשׁוּב אַף ה' עַד עֲשֹׂתוֹ וְעַד הֲקִימוֹ מְזִמּוֹת לִבּוֹ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים תִּתְבּוֹנְנוּ בָהּ בִּינָה:
לֹא יָשׁוּב חֲרוֹן אַף ה' עַד עֲשֹׂתוֹ וְעַד הֲקִימוֹ מְזִמּוֹת לִבּוֹ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים תִּתְבּוֹנְנוּ בָהּ:
ואחד מהם נאמר על עם כמוש
אוֹי לְךָ מוֹאָב אָבַד עַם כְּמוֹשׁ כִּי לֻקְּחוּ בָנֶיךָ בַּשֶּׁבִי וּבְנֹתֶיךָ בַּשִּׁבְיָה: וְשַׁבְתִּי שְׁבוּת מוֹאָב בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נְאֻם ה' עַד הֵנָּה מִשְׁפַּט מוֹאָב:
ואחרון חביב נאמר ליד הנהר חדקל
וּבָאתִי לַהֲבִינְךָ אֵת אֲשֶׁר יִקְרָה לְעַמְּךָ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים כִּי עוֹד חָזוֹן לַיָּמִים:
הערה קטנה: לפי מה שנאמר כאן לפני כמה דפים, כשיש שתי מילים צריך לרמוז זאת בכתב החידה.
חוץ מזה, חידה מושלמת!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמש צלעות ואחת נודעת
באנו יחדיו במילה מסייעת
הופענו פעמיים בתורה
וזולתנו אין במקרא
ובהסירנו חלומותינו והבלינו
ונשבה ראשינו ופינו קמצנו
באנו במקומות ששה
בראשית כאחד מעשרה
פעם שנית וגם ארבע
עם שארית נותרה
וביניהן יתרה לבדה
בחמישית לאחר יציאת נשמה
ובשישית בכניעת מלחמה
ועת שרביט לימיננו ננעץ
הנה לשמאלנו הר אפרים אץ
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מפשט המקרא משמע שהיו שני אחים בשם זהה. אבל המלבי"ם מפרש שם שהיו שניהם צאצאי בלע: זה מבני אדר וזה מבני נעמן.
וכן מפרש ברד"ק.
ובחזקוני: בלע ובכר, אין לעמוד על מנינם, לפי שיטת דברי הימים נמצא שהם י"א, ומונה אחיה במקום אחוה, והוא אחי הנזכר כאן. וי"ל כשירדו למצרים לא היו רק עשרה בשעת ירידה, ושוב נולד אחר.​
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמש צלעות ואחת נודעת
באנו יחדיו במילה מסייעת
רֹפְאִים
אחת נודעת- האות ה' בתחילה: הָרֹפְאִים
מילה מסייעת- רפאים
הופענו פעמיים בתורה
וזולתנו אין במקרא
אֶת-הָרֹפְאִים לַחֲנֹט אֶת-אָבִיו וַיַּחַנְטוּ הָרֹפְאִים
ובהסירנו חלומותינו והבלינו
ונשבה ראשינו ופינו קמצנו
באנו במקומות ששה
כשהניקוד חולם הוסר
והאות ר' מנוקדת בשווא, והאות פ' בקמץ: הָרְפָאִים
המילה מופיעה שש פעמים
בראשית כאחד מעשרה
וְאֶת-הַפְּרִזִּי וְאֶת-הָרְפָאִים
פעם שנית וגם ארבע
עם שארית נותרה
וביניהן יתרה לבדה
כִּי רַק-עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן נִשְׁאַר מִיֶּתֶר הָרְפָאִים
גְבוּל עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן מִיֶּתֶר הָרְפָאִים
הוּא נִשְׁאַר מִיֶּתֶר הָרְפָאִים וַיַּכֵּם מֹשֶׁה וַיֹּרִשֵׁם
בחמישית לאחר יציאת נשמה
הָרְפָאִים יְחוֹלָלוּ מִתַּחַת מַיִם
ובשישית בכניעת מלחמה
''וַיְהִי אַחֲרֵיכֵן וַתַּעֲמֹד מִלְחָמָה בְּגֶזֶר... מִילִדֵי הָרְפָאִים וַיִּכָּנֵעוּ''
ועת שרביט לימיננו ננעץ
הנה לשמאלנו הר אפרים אץ
וְהָרְפָאִים כִּי-אָץ לְךָ הַר-אֶפְרָיִם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
וכעת מספר הערות טרחניות ודקדקניות, שיועילו להמשך..
ובהסירנו חלומותינו והבלינו
כשהניקוד חולם הוסר
אכן, חולם חולם חלום. אך מה הוא ההבל? שווא! היות והשווא בא נרדף עם ההבל, הנה לנו ביטוי נוסף לניקוד הזה. להוסיף למילון.. (כבר רציתי לכתוב 'ובהסירנו הבלי חלומותינו', אבל בשביל פעם ראשונה זה קצת מסבך..)
פעם שנית וגם ארבע
עם שארית נותרה
וביניהן יתרה לבדה
כִּי רַק-עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן נִשְׁאַר מִיֶּתֶר הָרְפָאִים
גְבוּל עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן מִיֶּתֶר הָרְפָאִים
הוּא נִשְׁאַר מִיֶּתֶר הָרְפָאִים וַיַּכֵּם מֹשֶׁה וַיֹּרִשֵׁם
הדגשת באחרונה 'מיתר', אך למה דוקא זו אשר 'ביניהן' עם יתרה לבדה?
משום שהשתים הקודמות באו עם 'שארית' ועם 'יתרה' ('נשאר מיתר'), ואילו זו האמצעית (בין שנית לרביעית) באה עם המילה 'מיתר' לבדה.
בחמישית לאחר יציאת נשמה
הָרְפָאִים יְחוֹלָלוּ מִתַּחַת מַיִם
ויציאת הנשמה נזכרה כמובן בכתוב הקודם לו: אֶת מִי הִגַּדְתָּ מִלִּין וְנִשְׁמַת מִי יָצְאָה מִמֶּךָּ:
נמצאת החמישית באה 'לאחר' יציאתה.
ועת שרביט לימיננו ננעץ
ומה הוא השרביט? - אות ו'.
אמור מעתה: אות ו' בצורתה היא מקל, משענת, מטה תפארה, שוט ושבט ביד המכה, שרביט ביד איש מלוכה. (וכבר עלה במחשבה לפניי לערוך מילון זוטא לעורכי החידות הלשוניות, שיעשו גם המה בערמה, ידברו בחכמה, ויהיו הכל נהנים בכתיבה וגם בפתירה).
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פעם אחת בתורה
הופעתי לי בשמועה
ובשאר המקרא
נזכרתי בעוד ששה
אצל בת, את אביה רימתה
ושילחה בעלה בעלטה
ואצל מלך אשר התלונן
על קשר מארב מתוכנן
אצל אשת מלך על בנה
דורשת דבר אלוקים
אצל מלך בדמשק חנה
ושמע כי בא איש אלוקים
אצל המתרפא ביזרעאל
אחר מלחמתו בחזאל
ועת נטלתי מטה תפארה
אחזני רוע לב וגם מורא
וכאשר ניטלה סגולתי
ותחתיה אופני אחזתי
או אז באו בי שתים רעות
ומזכר עד נקבה אני שלוח
כי החלפתי לי הופעות
אחת בשמש ואחת ברוח
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ומה הוא השרביט? - אות ו'.
אמור מעתה: אות ו' בצורתה היא מקל, משענת, מטה תפארה, שוט ושבט ביד המכה, שרביט ביד איש מלוכה. (וכבר עלה במחשב
זה היה ברור מלכתחילה אחרת לא הייתי עולה על זה, שהאות ו' נמצאת בתחילה.
ולידיעה להבא, צריך לפרט כל פיפס גם מה שמובן מאליו? זה היה נראה לי סתם ארוך וטרחני.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ולידיעה להבא, צריך לפרט כל פיפס גם מה שמובן מאליו? זה היה נראה לי סתם ארוך וטרחני.
יש צדק בזה.
אולי רק דברים ממש חדשים, כדי שיהיו לעזר לכלל הפותרים, שאינם בקיאים בטיב איברים. (גם השאר ההערות נראות ברורות ומיותרות?)
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
פעם אחת בתורה
הופעתי לי בשמועה
''וַיְהִי אַחֲרֵי הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וַיֹּאמֶר לְיוֹסֵף הִנֵּה אָבִיךָ חֹלֶה''
אצל בת, את אביה רימתה
ושילחה בעלה בעלטה
מיכל אמרה לאביה שאול אחרי שהורידה את דוד מהחלון:
וַתֹּאמֶר חֹלֶה הוּא
ואצל מלך אשר התלונן
על קשר מארב מתוכנן
כִּי קְשַׁרְתֶּם כֻּלְּכֶם עָלַי ... ואין חֹלֶה מִכֶּם
אצל אשת מלך על בנה
דורשת דבר אלוקים
''הִנֵּה אֵשֶׁת יָרָבְעָם בָּאָה לִדְרֹשׁ דָּבָר מֵעִמְּךָ אֶל-בְּנָהּ כִּי-חֹלֶה הוּא''
אצל מלך בדמשק חנה
ושמע כי בא איש אלוקים
'' וּבֶן-הֲדַד מֶלֶךְ-אֲרָם חֹלֶה וַיֻּגַּד-לוֹ לֵאמֹר בָּא אִישׁ האלוקים''

אצל המתרפא ביזרעאל
אחר מלחמתו בחזאל
''יָרַד לִרְאוֹת אֶת-יוֹרָם בֶּן-אַחְאָב בְּיִזְרְעֶאל כִּי-חֹלֶה הוּא''
ועת נטלתי מטה תפארה
אחזני רוע לב וגם מורא
כשהאות ו' נוספה למילה חלה= חולה
''וְאַתָּה אֵינְךָ חוֹלֶה אֵין זֶה כִּי-אִם רֹעַ לֵב וָאִירָא הַרְבֵּה מְאֹד''
וכאשר ניטלה סגולתי
ותחתיה אופני אחזתי
או אז באו בי שתים רעות
ומזכר עד נקבה אני שלוח
כי החלפתי לי הופעות
אחת בשמש ואחת ברוח
הסגול הוחלף בקמץ
''יֵשׁ רָעָה חוֹלָה רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ''
''חוֹלָה כָּל-עֻמַּת שֶׁבָּא כֵּן יֵלֵךְ וּמַה-יִּתְרוֹן לוֹ שֶׁיַּעֲמֹל לָרוּחַ''
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עשתי עשר מקומות
במקרא היינו נזכרות
אצל משביע ומבקר
ולאחר צוואת קבר
אצל בת מלך הארץ
ואצל הקם מן הארץ
ובשאר מקומותינו
אצל מלכים הופענו
המלך הלך אחרינו
ולמלך אחר נאמר
כי לא ירד מאתנו
ובמקום אחר נאמר
כי איש רשע נפל עלינו

ובהמרת שנים מכל אופנינו
בשלשה עשר מקומות באנו
עם אותות ועם הקהל הופענו
ומלפני ה' בציווי באנו
אל החצי, בארבעה הגענו
ועל יד נחלה, בשנים גרענו
קצה לימינינו בשני מאמרים
צץ ופרח באחרון הנותרים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עוד שלשה העליתי, עדי בין ערבים תהיה שיבתי (אף כי די ברגעים שלשה, וכבר חידה נוספת מבוקשה..)
בחמשה מקומות במקרא
באנו במכתב וגם בזכירה
ראשונה, יצאו מעמנו והשתחוו
שניה, כרעו עלינו, ולביתם הושבו
בשתי פעמים, קם מלך וכפיו פרושות
וברביעית התחנן השר לייקר נפשות
ופעם אחת בכל המקרא בודדת
ידינו בין כתיבה לזכירה נולדת
ועת צפו מים על ראשנו
כי אז ארץ ירשנו

---

חציה הראשון של חידה זו, הנאני
והוא בסגנון קצת שונה מהמורגל בלשוני

שש פעמים באותה פרשה
באה אם והקיפה את בנה
הסירה תוכו ונתנה ראשו בקרבו
עד כי חמשים ומאה הוסיפה בלבו
בשלשה מקומות עמד בנו לצידו
בשנים עם שדה ובאחת עם אשתו

---

פעם אחת בכל המקרא
בצביוני הייתי לתפארה
בין רעה לטובה באתי
וזולת זאת לא הופעתי
במרכבה אחרת אשר רכבתי
מטה רגלי וכמעט נשברתי

הרפיתי חוזקי והמרתי אופני
וביקשתי לי משענת לימיני
והנה בין בני מלכים נמניתי
ועת תפס האלוף במשענתי
ועמד בינה ובין איש חיתי
ובמרכבה חדשה הרכיבני
לא ידעתי כי בא עמל בעיני
ועת הממני ראשי ולא ידעתי נפשי
רע עלי נוצר, והעמיקו יושבי חצור
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה