דרוש מידע זהירות, וּפָ֣קַדְתִּ֔י עַ֖ל כָּל־לֹחֲצָֽיו! (על דרך גיוס הכספים מחברי הקהילה/בית הכנסת)

מצב
הנושא נעול.

אלי 560

משתמש רשום
אחרי קריאת כל האשכול, אומר בזהירות: נראה שכמה מחברות גיוסי הכספים, ישבו חזק על האשכול, והפציצו בהודעות מתקיפות,

כמה אנשים הצליחו להפוך את הכיוון של האשכול, מ"קריאת חירום לגבאים" - אל תלחצו עלייי, אם אין לי אפשרות,
ל... "פותח האשכול משלם כסף על הלחם והחלב ורק על הביכנ''ס הוא לא רוצה לשלם"
טוב, סה''כ אני מבין אותם, זה הפרנוסע שלהם...
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אחרי קריאת כל האשכול, אומר בזהירות: נראה שכמה מחברות גיוסי הכספים, ישבו חזק על האשכול, והפציצו בהודעות מתקיפות,

כמה אנשים הצליחו להפוך את הכיוון של האשכול, מ"קריאת חירום לגבאים" - אל תלחצו עלייי, אם אין לי אפשרות,
ל... "פותח האשכול משלם כסף על הלחם והחלב ורק על הביכנ''ס הוא לא רוצה לשלם"
טוב, סה''כ אני מבין אותם, זה הפרנוסע שלהם...
סתם שאלה.
5 שנים יש לך ניק בפרוג,
ועל זה בזבזת את ההודעה השניה שלך?
 

ילילי

משתמש מקצוען
אחרי קריאת כל האשכול, אומר בזהירות: נראה שכמה מחברות גיוסי הכספים, ישבו חזק על האשכול, והפציצו בהודעות מתקיפות,

כמה אנשים הצליחו להפוך את הכיוון של האשכול, מ"קריאת חירום לגבאים" - אל תלחצו עלייי, אם אין לי אפשרות,
ל... "פותח האשכול משלם כסף על הלחם והחלב ורק על הביכנ''ס הוא לא רוצה לשלם"
טוב, סה''כ אני מבין אותם, זה הפרנוסע שלהם...

כאילו וואלה,
מבחינתך לא יכול להיות שזו הדעה של הציבור?

לא ידעתי שאני עובדת בחברה לגיוס כספים.......
רק מכירה מקרוב ממש גבאים ואת הפעילות שלהם. ממש לא הגיוני. נכון?!
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
@אפרסמון2


יתכן שלראשונים, יש חובות עצומות. אך ביום יום, סטנדרט החיים שלהם מכובד.
והם לא מבינים את מי שאוכל בשר רק בפסח ממה שקיבל מאיזה חלוקה. ועוף הוא אוכל פולקה לשבוע. את הירקות הוא קונה ביום שישי בחצות, אחרי שהמחירים ירדו וכו'.
"תחנונים ידבר רש ועשיר יענה עזות"
וכמו שכתבתי, אלה שאוכלים פולקע בשבוע, מסתדרים יופי עם הגבאים...
אלה שבוחרים בשיטה של (או) מתקפות ו(או) השאת עצות או ביקורת בדר"כ זה האלה מהחצי השני של הפסוק.

לכו לבית הכנסת שלכם, תשאלו את הגבאים
ותראו שמי שתמיד מגיע להתלונן על כל גביה ותרומה, זה לאו דווקא אלו שהגבאי דוחף להם לפני פסח מעטפה בתיבה מהקופת צדקה של הקהילה.
 

החיים זה לעבוד

משתמש רשום
מסכימה מאד.
מישו מבני המשפחה שלי, עבר למקום חדש. דירה חדשה, שכנים חדשים. סבבה, שישלם על זה..
החוצפה שלו זה שגם יש לו רכב. (מזדה 2008).
העניין הוא שהחליטו שהוא זה שיהיה אחראי על בנין בית הכנסת.
נפגשנו במפגש משפחתי וראיתי שכתפיו שחות,
שאלתי מה קורה והוא עונה לי:
את מדברת איתי ולא מבינה מה מוטל על כתפי.
אני אמור להשיג עד מחר מליון שקלים..
ביקש ממני עזרה בקמפיין,
והדבר היחיד שעזרתי לו זה שיעצתי לו להטיל את התפקיד החשוב על כתפיים אחרות.

אולי עכשיו אוכל להציע לו לרכוש רכב שרד..
בכל מקרה, הוא אמר שהבעיה היא שמצד אחד בני הקהילה מצפים שהוא יגייס את הכספים,
מצד שני- שלא ילחץ עליהם.
מצד שלישי- אברכים שהגיעו למקום חדש, כסף מנלן?
והוא מרגיש שהוא צריך להתחנן בשביל שיפתחו את הכיס.
ויש גם כל מיני גורמים רלוונטיים שלא רוצים להזיז את עצמם,
אבל כן יודעים לתת כל מיני עצות, ורעיונות שיפעלו דווקא לפי הראש שלהם..

לא מקנאה בגבאים,
כן חושבת שהם צריכים להיות יותר אסרטיביים,
או נדבנים- ולנדב את התפקיד שלהם לאלו שמבקשים שלא ילחצו אותם.
העצה הכי טובה ששמעתי
 

בית יפה

משתמש פעיל
אותם שלא תורמים
הם אלו שמלאים טענות כרימון והדברים יידועים!!

אבל אין אדם שלא בזבז בחודש האחרון 200 שח על מותרות (מוניות לא דחופות/פלאפל או פיצה בקטנה/בגדים ממש מיותרים/ועוד עשרות! דוגמאות )
בקיצור כל המתלוננים תהיו כנים עם עצמכם ותעברו על חשבון הבנק/פרוט אשראי ותופתעו כמה אני צודק..............

ואם יש כזה אדם הוא במצוקה נוראית וחובה לתת לו צדקה

בקיצור הכל עניין של סדר עדיפויות
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אבל אין אדם שלא בזבז בחודש האחרון 200 שח על מותרות (מוניות לא דחופות/פלאפל או פיצה בקטנה/בגדים ממש מיותרים/ועוד עשרות! דוגמאות )
יש. המון אברכים ואנשים שחיים בצורה חסכונית.
ואלו שחיים בבועה שכוולם מבזבזים כסף על מוניות ופלאפל ובגדים מיותרים - כדאי שיצאו בדחיפות מהבועה שהם חיים בה.
וכנראה שאלו שמתלוננים בפורום הזה על כל אלו שיש להם מלא כסף לבזבוזים ורק לבית הכנסת לא נשאר - חיים גם הם באותה בועה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
"תחנונים ידבר רש ועשיר יענה עזות"
וכמו שכתבתי, אלה שאוכלים פולקע בשבוע, מסתדרים יופי עם הגבאים...
אלה שבוחרים בשיטה של (או) מתקפות ו(או) השאת עצות או ביקורת בדר"כ זה האלה מהחצי השני של הפסוק.
אני לא סובל הכללות, אבל כיון שהתחלת עם זה - הנה אחד בשבילך:
"טוֹב רָשׁ הוֹלֵךְ בְּתֻמּוֹ מֵעִקֵּשׁ שְׂפָתָיו וְהוּא כְסִיל",
אלו שסובלים בשקט ונותנים לייקים ליחידי הסגולה שמעזים לדבר בקול - הם הרשים.
ואלו שבוחרים בשיטה של מתקפות על עצם החוצפה לבקש דברים מהגבאים - בדרך כלל הם מהחצי השני של הפסוק.
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
אני לא סובל הכללות, אבל כיון שהתחלת עם זה - הנה אחד בשבילך:
"טוֹב רָשׁ הוֹלֵךְ בְּתֻמּוֹ מֵעִקֵּשׁ שְׂפָתָיו וְהוּא כְסִיל",
אלו שסובלים בשקט ונותנים לייקים ליחידי הסגולה שמעזים לדבר בקול - הם הרשים.
ואלו שבוחרים בשיטה של מתקפות על עצם החוצפה לבקש דברים מהגבאים - בדרך כלל הם מהחצי השני של הפסוק.
@מ הלוי
זה הגיע גם אלי...
טוב שלמדתי מהניסיון שלך.
 

בית יפה

משתמש פעיל
יש. המון אברכים ואנשים שחיים בצורה חסכונית.
ואלו שחיים בבועה שכוולם מבזבזים כסף על מוניות ופלאפל ובגדים מיותרים - כדאי שיצאו בדחיפות מהבועה שהם חיים בה.
וכנראה שאלו שמתלוננים בפורום הזה על כל אלו שיש להם מלא כסף לבזבוזים ורק לבית הכנסת לא נשאר - חיים גם הם באותה בועה.

אין הרבה.
אין קשר לאברכים /בעלי מכולות

האם אתה מוכן לעשות טובה ולבדוק את האשראי והבנק וההוצאות שלך של החדשים האחרונים (כדי לבדוק את מצב הבועה..)
האם בזבזת בחודש האחרון 200 שח
(דרך אגב כמה עולה אינטרנט עם נטפרי? -)
ולא-אין צורך לדווח
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יפה כתב @שימיגם .
התרבות של הציבור הספרדי, שבית הכנסת שייך לאיזה תורם וכל השאר קונים עליות או תורמים לעילוי נשמת.
לא מתי שמכריחים אותם.

אצל אברכים ליטאים, לאחר שהתרבו השכונות והוצרכו לבתי כנסת חדשים, הבינו שאם אין אני לי מי לי.
הגבאי אולי יש לו סיפוק ואביסל'ע כבוד, אבל הוא עדיין השליח של הציבור, והוא מקריב המון בשביל שהציבור יהיה מרוצה.
אח. איזה גישמאק. יש לנו 'פלגינן דיבורא'. @אפרסמון2 וכל המלייקים לדבריו הם ספרדים, ו"אנחנו" האשכנזים, "אנחנו" מבינים כמה חשוב למצוץ כסף מאנשים שאין להם.
וכמו שכתבו פה. ומנסיון אישי וקהילתי, מבנה רחב ידיים אפילו לא מפואר, משדרג את כל המצב הרוחני, בין של היחידים ובין של הציבור. לא דומה ולא כמעט.
(ולא נשכח שבמבנה קבע שעתיד לעמוד שנים רבות, אז לא בונים כמו בקראוון, משקיעים יותר, כמו ההבדסל בין דירה שכורה לקנויה)
עדיין נשאלת השאלה האם ניתן לחייב אנשים שאין להם כסף אפילו לקנות ארון בגדים במקום זה המט לנפול - להוציא מאות שקלים בחודש, רק בשביל הטענה שחיפוי שיש לאורך כל מסדרונות בית הכנסת "ישדרג את כל המצב הרוחני".
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
כאסטרטג וקופירייטר המקדם בימים אלו בין היתר, קמפיין למטרה הזו (ולציבור שהוזכר),
רציתי להודות ל @אפרסמון2 והחולקים...
זהו שיעור חי עבורי לחידוד מסרים, וריפוד הצעת ההגשה...
(הרבה זמן לא הגבתי כאן באורך, אבל האשכול הזה יש בו ערך מוסף אדיר, שתרם לי הרבה, וראיתי לנכון להתייחס)

כמה הערות יסודיות לגבאים, וגם למתפללים המסורים, ובכלל לכל קמפיין. (בעצם, גם לכל שיווק עסקי)...

לגבאים המסורים
בא נעשה קמפיין, ויהיה לנו בניין פאר:

ראשית,
הגישה לבנות על לחץ חברתי בצורה קיצונית, נידונת לכישלון. וזה בהסכמה רוחבית (ממה שאני יודע) של מדיניות ההתרמות באחד מגופי המיצ'ינג המובילים במגזר החרדי...
הסיבה: כל קמפיין גיוס המונים הוא רשת / חכה לקבץ את להקת הדגים הטהורים. (סורי על האנלוגיה, לקוח משיווק)
העבודה האמיתית מתחילה ביום שאחרי, להוציא את הרשת מהמים ולשמר את ההתחייבויות.
אפשר לעשות סיבוב קטן אצל כל מי שעשה קמפיין בלי לבנות מערכת שימור תורמים, כמה הו"ק נשארו לו אחרי שנה... (בהתחלה היו מחשבים יעד בהו"ק לפי 36 חודשים, אח"כ ירדו לחישוב לפי שנתיים, דעתי הצנועה שמעבר לשנה זה בונוס...).

שנית, אם קיבלתי מתורם הו"ק בלחץ קיצוני למשל בסכום של 500 ש"ח, והוא היה נותן בכיף 'רק' 150 ש"ח. אחרי 3 חודשים במקרה הטוב אקבל הודעת ביטול הו"ק על כל הסכום. הוא עצבני, חסר רצון, ומתוסכל כל פעם שהוא רואה את ההוצאה הזו בבנק. אז נכון 'הוצאתי' ממנו ב 3 חודשים - 1,500 ש"ח שזה כמעט שווה ערך לתוחלת חיים ממוצעת של הו"ק של 150 (X12). אבל הפסדתי תורם (שיכול גם להיות 'מתרים' עתידי) לשנים הבאות, ולתרומות הבאות. ואחרי שהוא גיבש דעה על המערכת שהיא אטומה וכו' הוא ישמר פי מיליון מלהילכד ברשת הזו בעתיד (ואולי גם יחכים בכך את שומעי לקחו וקהל ידידיו)...

שלישית, המהלך של הלוואה בנקאית מראש מצד התורם הפוטנציאלי, היא לא רווחת בציבור מלבד אולי בחסידויות שקיימת 'משמעת קואליציונית' על כל תחומי החיים. בציבורים אחרים אם תביא יועץ משכנתאות יעשו עליו סטנדאפ (אני כבר רואה את שורת דורשי ההלוואות מצפים לראות את ההלוואה שתנחת בעו"ש שלהם בזכות 'היועץ' ותכסה את המינוס, לגבאים הם כבר יסבירו 'מה לעשות הבנק נתן, הבנק לקח')...

רביעית, האתגר בעיני בפיצוח קמפיין כזה (כמו בכל קמפיין) מבוסס על ניתוח היכולות של הבייס - קהל המטרה. לפני שקובעים יעד אי שם במרומי האוורסט, ככל שהנתונים מדוייקים ניתן להבין מה סל התקציב של הארגון לפרויקט. מי שחושב להתחיל עם סרט אדום ומספריים, ימצא את עצמו בדיוק עם זה. זו משנת יסוד בעולם העסקי.

חמישית, אחרי ניתוח של הנתונים ויש סל תקציב, אז ניתן לבנות תוכנית בינוי / שיפוץ, ולהציג לציבור. ועדיין! לא מציגים יעד כספי. ממתינים לתגובה של הציבור. אם קיימת התלהבות / הסכמה מהציבור - מעולה. אם מקבלים רוח נגדית, משפרים את הקמפיין תוך כדי הליכה. אם ביצירת 'שלבי בינוי' או בחידוד שהמגבית היא רק על חלקי הבסיס מההדמיה, והיתר יהיה בפניה אל נדיבים וכדו'. כל זה גם קיים בעולם העסקי.

שישית, לאחר כל הנ"ל, אז יוצאים לשטח. מרימים קמפיין עם כל המרץ. וגם אז המסרים מתמקדים בתועלות של התורם, ולא בהכרח והנחיצות של הפרויקט בלבד. אכן, פונים חזק מאוד. אבל גם אז נותנים לפרט למצוא את המקום המכובד לקבל את ההחלטה הנכונה בעצמו, בגלל שהוא רוצה. (כן! גם החלטה להימנע, אם הרצון שלו הוא לא לתרום בכלל, תמיד אעדיף להפסיד את כספו ולא להפסיד אותו).

תחשבו, על חנות שהמוכר מאלץ לקוח לקנות... לבין חנות שהמוכר מברר קודם על התועלות שאתה רוצה להפיק מהרכישה, ו'מציע' (לא 'משכנע'!!!) את הרכישה כמי שיכולה להיות הכי מתאימה לתועלות שהלקוח רוצה בהם.

ההצעה מתמקדת בתיעדוף המוצר / המגבית ביחס להגשמת המטרות של התורם! ולא באילוצי סגירת העסקה / ההו"ק.

איך מתקדמים מפה? > תשאירו לי משהו למכור:)...

עד כאן גבאים.
_____________________________________________

למתפלל המסור
באו גבאים, הציבו יעדים, ולא נתנו לנו סולמות וחבלים:

ראשית,
ככל אדם שקונה דירה, מלבד בדיקת עלות הדירה, בודקים גם את רמת החיים הסביבתית. אף אחד לא רוצה לגור במקום שבכל פעם שילדיו יצאו בשבת עם שקית הפעקאלע ויפגשו עם השכנים, הם יצטרכו להסתיר את תכולתה... או שבכל תחילת עונה הוא יצטרך לרכוש נדוניה לכל אחת מבנותיו כי 'כווולם' גם קונים ככה... אותו הדבר, השתייכות לבית כנסת / קהילה, נכונה וצריכה להיות מותאמת לרמת החיים (בדרך כלל זה נגזרת של סולם הערכים וכך ע"פ רוב קיימת התאמה גם בתחום הזה).

שנית, השתייכת לבית הכנסת כי הרגשת שייך. בסגנון הרוחני, והחברתי. ואם קיימת מוסכמה חברתית על רמת הוצאה לתרומה לקרן הבניין, זה חלק ממערכת החיים החברתית. גדול עליך? בסדר, זה שיושב מאחוריך, לא אוהב את סגנון הקידושים בבית הכנסת, אבל זו 'צפרדע' חברתית שהוא מוכן לבלוע כדי להיות עם קהילה שמתאימה לערכיו. (אל תדאג ממצבי קיצון, כי במצב כזה כל הציבור ינפנף את הדרישה מלמעלה ויאפס את הדורשים).
אם רוב המוסכמות החברתיות במקום, מקוממות אותך, זה הזמן לעשות חושבים מה עומד מול מה, ולקבל החלטה למצוא מקום שתואם גם את סל הערכים וגם את סל המצרכים. זה לגיטימי בהחלט.

שלישית, מצאת את עצמך בקושי למלא מחוייבות חברתית בקמפיין, הצע עצמך לעזרה בתהליכי הקמפיין / איוש בחפ"ק / תימרוץ אחרים להגיע ליעד / תגייס תורמים אחרים.

רביעית, תשובה שווה לגבאי שלך, האם אתה מעדיף את הכסף שאין לי, או את היכולות שיש לי?... (ושלח לו קישור לכאן).

חמישית, שמו מסך ענק עם שמות הנדיבים החדשים בע"מ, קבל על עצמך יעד שאתה רוצה בו. גם אם אתה לא יכול בעצמך, מחר תרים טלפונים ותנסה להגיע ליעד. זה לא מעבר ליכולת שלך, גם אם יש בקרבך ביקורת על הקריסטל הצ'כי שבכניסה לחדר הקפה העתידי. זהו מחיר שאתה רוצה לשלם, כדי להיות בחברה, שאתה רוצה להיות חלק ממנה.

איך מתקדמים מפה? > תשאיר לי מה משהו גם למכור לגבאים בשבילך :D...


אמ;לק
גבולות גזרה

לגבאים:

  • יעד הוא נגזרת של יכולות הציבור שלכם. (אין לכם מספיק יכולת בציבור? או שתפתחו קורסים לפיתוח עסקי לציבור שלכם, או שפשוט תרחיבו את הציבור שלכם... מבצע גיוס לקוחות... מה יש?)
  • עדיף יכולות של ציבור, כל פני כסף שהבריח את הציבור.
  • לעולם! אל תשכנעו קהל בדעתכם, תשקפו לקהל את דעתו.

למתפללים:
  • התאימו את הקהילה שתרצו להיות חלק ממנה, לסל הערכים ולסל המצרכים שלכם.
  • ישנם מוסכמויות חברתיות שהם צפרדע שאנחנו רוצים לבלוע, כדי להיות חלק מהחברה.
  • הציעו יכולות ולא רק מטבעות.
  • ביעד הביעו רצון ולא רק יכולת אישית, ותמצו את מאגר המכרים שלכם - הרלוונטי למטרה (למרות שיגידו לכם להתמקד באי נעימות... שימו פס! התמקדו גם בתועלות של מכרכם, תהיו ביזנסמנים! ובעז"ה תקצרו הצלחות) .
  • תמיד אפשר לעשות חישוב מסלול מחדש.

> לפני שמגיבים על זה, תהיו חכמים גם אם אתם צודקים. (ואשמח גם להחכים...)

>> ושוב תודה לכל הציבור שתרם את האשכול הזה, זו מראה ציבורית וגבאית לכל מי שמתעסק בתחום. (תוסיפו את זה ליעד בקמפיין אצלכם;), כל תגובה פה שווה הון.

>>> אין באמור כל חלוקת ציון או העברת ביקורת כלפי הגבאים המסורים שעליהם העולם עומד, האמור הוא הצגת התועלות מגישה לציבור באופן הנ"ל. לא משכנע, רק מציע!

:)
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הכל עניין של סדרי עדיפויות -כולל זה שיש לך אינטרנט+נטפרי (בזבוז של 150 שח!!!!????????)
אז אני מבין שבכל זאת אתה דורש ממני פירוט.
אז כן, כעורך תורני אני נזקק לאינטרנט נטפרי בשביל עבודתי השוטפת.
וזה לא עולה 150 ש"ח, אלא רק 65 ש"ח.
שאלות נוספות?
 

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
כאסטרטג וקופירייטר המקדם בימים אלו בין היתר, קמפיין למטרה הזו (ולציבור שהוזכר),
רציתי להודות ל @אפרסמון2 והחולקים...
זהו שיעור חי עבורי לחידוד מסרים, וריפוד הצעת ההגשה...
(הרבה זמן לא הגבתי כאן באורך, אבל האשכול הזה יש בו ערך מוסף אדיר, שתרם לי הרבה, וראיתי לנכון להתייחס)

כמה הערות יסודיות לגבאים, וגם למתפללים המסורים, ובכלל לכל קמפיין. (בעצם, גם לכל שיווק עסקי)...

לגבאים המסורים
בא נעשה קמפיין, ויהיה לנו בניין פאר:

ראשית,
הגישה לבנות על לחץ חברתי בצורה קיצונית, נידונת לכישלון. וזה בהסכמה רוחבית (ממה שאני יודע) של מדיניות ההתרמות באחד מגופי המיצ'ינג המובילים במגזר החרדי...
הסיבה: כל קמפיין גיוס המונים הוא רשת / חכה לקבץ את להקת הדגים הטהורים. (סורי על האנלוגיה, לקוח משיווק)
העבודה האמיתית מתחילה ביום שאחרי, להוציא את הרשת מהמים ולשמר את ההתחייבויות.
אפשר לעשות סיבוב קטן אצל כל מי שעשה קמפיין בלי לבנות מערכת שימור תורמים, כמה הו"ק נשארו לו אחרי שנה... (בהתחלה היו מחשבים יעד בהו"ק לפי 36 חודשים, אח"כ ירדו לחישוב לפי שנתיים, דעתי הצנועה שמעבר לשנה זה בונוס...).

שנית, אם קיבלתי מתורם הו"ק בלחץ קיצוני למשל בסכום של 500 ש"ח, והוא היה נותן בכיף 'רק' 150 ש"ח. אחרי 3 חודשים במקרה הטוב אקבל הודעת ביטול הו"ק על כל הסכום. הוא עצבני, חסר רצון, ומתוסכל כל פעם שהוא רואה את ההוצאה הזו בבנק. אז נכון 'הוצאתי' ממנו ב 3 חודשים - 1,500 ש"ח שזה כמעט שווה ערך לתוחלת חיים ממוצעת של הו"ק של 150 (X12). אבל הפסדתי תורם (שיכול גם להיות 'מתרים' עתידי) לשנים הבאות, ולתרומות הבאות. ואחרי שהוא גיבש דעה על המערכת שהיא אטומה וכו' הוא ישמר פי מיליון מלהילכד ברשת הזו בעתיד (ואולי גם יחכים בכך את שומעי לקחו וקהל ידידיו)...

שלישית, המהלך של הלוואה בנקאית מראש מצד התורם הפוטנציאלי, היא לא רווחת בציבור מלבד אולי בחסידויות שקיימת 'משמעת קואליציונית' על כל תחומי החיים. בציבורים אחרים אם תביא יועץ משכנתאות יעשו עליו סטנדאפ (אני כבר רואה את שורת דורשי ההלוואות מצפים לראות את ההלוואה שתנחת בעו"ש שלהם בזכות 'היועץ' ותכסה את המינוס, לגבאים הם כבר יסבירו 'מה לעשות הבנק נתן, הבנק לקח')...

רביעית, האתגר בעיני בפיצוח קמפיין כזה (כמו בכל קמפיין) מבוסס על ניתוח היכולות של הבייס - קהל המטרה. לפני שקובעים יעד אי שם במרומי האוורסט, ככל שהנתונים מדוייקים ניתן להבין מה סל התקציב של הארגון לפרויקט. מי שחושב להתחיל עם סרט אדום ומספריים, ימצא את עצמו בדיוק עם זה. זו משנת יסוד בעולם העסקי.

חמישית, אחרי ניתוח של הנתונים ויש סל תקציב, אז ניתן לבנות תוכנית בינוי / שיפוץ, ולהציג לציבור. ועדיין! לא מציגים יעד כספי. ממתינים לתגובה של הציבור. אם קיימת התלהבות / הסכמה מהציבור - מעולה. אם מקבלים רוח נגדית, משפרים את הקמפיין תוך כדי הליכה. אם ביצירת 'שלבי בינוי' או בחידוד שהמגבית היא רק על חלקי הבסיס מההדמיה, והיתר יהיה בפניה אל נדיבים וכדו'. כל זה גם קיים בעולם העסקי.

שישית, לאחר כל הנ"ל, אז יוצאים לשטח. מרימים קמפיין עם כל המרץ. וגם אז המסרים מתמקדים בתועלות של התורם, ולא בהכרח והנחיצות של הפרויקט בלבד. אכן, פונים חזק מאוד. אבל גם אז נותנים לפרט למצוא את המקום המכובד לקבל את ההחלטה הנכונה בעצמו, בגלל שהוא רוצה. (כן! גם החלטה להימנע, אם הרצון שלו הוא לא לתרום בכלל, תמיד אעדיף להפסיד את כספו ולא להפסיד אותו).

תחשבו, על חנות שהמוכר מאלץ לקוח לקנות... לבין חנות שהמוכר מברר קודם על התועלות שאתה רוצה להפיק מהרכישה, ו'מציע' (לא 'משכנע'!!!) את הרכישה כמי שיכולה להיות הכי מתאימה לתועלות שהלקוח רוצה בהם.

ההצעה מתמקדת בתיעדוף המוצר / המגבית ביחס להגשמת המטרות של התורם! ולא באילוצי סגירת העסקה / ההו"ק.

איך מתקדמים מפה? > תשאירו לי משהו למכור:)...

עד כאן גבאים.
_____________________________________________

למתפלל המסור
באו גבאים, הציבו יעדים, ולא נתנו לנו סולמות וחבלים:

ראשית,
ככל אדם שקונה דירה, מלבד בדיקת עלות הדירה, בודקים גם את רמת החיים הסביבתית. אף אחד לא רוצה לגור במקום שבכל פעם שילדיו יצאו בשבת עם שקית הפעקאלע ויפגשו עם השכנים, הם יצטרכו להסתיר את תכולתה... או שבכל תחילת עונה הוא יצטרך לרכוש נדוניה לכל אחת מבנותיו כי 'כווולם' גם קונים ככה... אותו הדבר, השתייכות לבית כנסת / קהילה, נכונה וצריכה להיות מותאמת לרמת החיים (בדרך כלל זה נגזרת של סולם הערכים וכך ע"פ רוב קיימת התאמה גם בתחום הזה).

שנית, השתייכת לבית הכנסת כי הרגשת שייך. בסגנון הרוחני, והחברתי. ואם קיימת מוסכמה חברתית על רמת הוצאה לתרומה לקרן הבניין, זה חלק ממערכת החיים החברתית. גדול עליך? בסדר, זה שיושב מאחוריך, לא אוהב את סגנון הקידושים בבית הכנסת, אבל זו 'צפרדע' חברתית שהוא מוכן לבלוע כדי להיות עם קהילה שמתאימה לערכיו. (אל תדאג ממצבי קיצון, כי במצב כזה כל הציבור ינפנף את הדרישה מלמעלה ויאפס את הדורשים).
אם רוב המוסכמות החברתיות במקום, מקוממות אותך, זה הזמן לעשות חושבים מה עומד מול מה, ולקבל החלטה למצוא מקום שתואם גם את סל הערכים וגם את סל המצרכים. זה לגיטימי בהחלט.

שלישית, מצאת את עצמך בקושי למלא מחוייבות חברתית בקמפיין, הצע עצמך לעזרה בתהליכי הקמפיין / איוש בחפ"ק / תימרוץ אחרים להגיע ליעד / תגייס תורמים אחרים.

רביעית, תשובה שווה לגבאי שלך, האם אתה מעדיף את הכסף שאין לי, או את היכולות שיש לי?... (ושלח לו קישור לכאן).

חמישית, שמו מסך ענק עם שמות הנדיבים החדשים בע"מ, קבל על עצמך יעד שאתה רוצה בו. גם אם אתה לא יכול בעצמך, מחר תרים טלפונים ותנסה להגיע ליעד. זה לא מעבר ליכולת שלך, גם אם יש בקרבך ביקורת על הקריסטל הצ'כי שבכניסה לחדר הקפה העתידי. זהו מחיר שאתה רוצה לשלם, כדי להיות בחברה, שאתה רוצה להיות חלק ממנה.

איך מתקדמים מפה? > תשאיר לי מה משהו גם למכור לגבאים בשבילך :D...


אמ;לק
גבולות גזרה

לגבאים:

  • יעד הוא נגזרת של יכולות הציבור שלכם. (אין לכם מספיק יכולת בציבור? או שתפתחו קורסים לפיתוח עסקי לציבור שלכם, או שפשוט תרחיבו את הציבור שלכם... מבצע גיוס לקוחות... מה יש?)
  • עדיף יכולות של ציבור, כל פני כסף שהבריח את הציבור.
  • לעולם! אל תשכנעו קהל בדעתכם, תשקפו לקהל את דעתו.

למתפללים:
  • התאימו את הקהילה שתרצו להיות חלק ממנה, לסל הערכים ולסל המצרכים שלכם.
  • ישנם מוסכמויות חברתיות שהם צפרדע שאנחנו רוצים לבלוע, כדי להיות חלק מהחברה.
  • הציעו יכולות ולא רק מטבעות.
  • ביעד הביעו רצון ולא רק יכולת אישית, ותמצו את מאגר המכרים שלכם - הרלוונטי למטרה (למרות שיגידו לכם להתמקד באי נעימות... שימו פס! התמקדו גם בתועלות של מכרכם, תהיו ביזנסמנים! ובעז"ה תקצרו הצלחות) .
  • תמיד אפשר לעשות חישוב מסלול מחדש.

> לפני שמגיבים על זה, תהיו חכמים גם אם אתם צודקים. (ואשמח גם להחכים...)

>> ושוב תודה לכל הציבור שתרם את האשכול הזה, זו מראה ציבורית וגבאית לכל מי שמתעסק בתחום. (תוסיפו את זה ליעד בקמפיין אצלכם;), כל תגובה פה שווה הון.

>>> אין באמור כל חלוקת ציון או העברת ביקורת כלפי הגבאים המסורים שעליהם העולם עומד, האמור הוא הצגת התועלות מגישה לציבור באופן הנ"ל. לא משכנע, רק מציע!

:)
יותר פסיכולוג מגרפולוג :)
יישר כח!
 

בית יפה

משתמש פעיל
השגת מחיר זול-כבוד! (איפה יש אניטרנט קווי + נטפרי ב65 ש"ח)

חוץ מזה נדירים המקרים שאנשים חיים ללא בזבוז קטן בחודש

ואפילו שיש כאלה בודדים
למה הם לא קונים מטרנה ביש ועגבניות בזול ובגדול ולחם במשנת יוסף?
וכן על זה הדרך ללכת לכל מוצר ולחסוך כמה שקלים לכל מוצר -זה גם החלטה שנותנת לך כמה מאות שקלים בחודש

כמובן זה לא ביקורת עליהם
אלא זוהי המציאות שכל אחד מחליט לאן לנווט את ה200 שח שהוא מבזבז
 

טוב מאוד

משתמש מקצוען
השגת מחיר זול-כבוד! (איפה יש אניטרנט קווי + נטפרי ב65 ש"ח)

חוץ מזה נדירים המקרים שאנשים חיים ללא בזבוז קטן בחודש

ואפילו שיש כאלה בודדים
למה הם לא קונים מטרנה ביש ועגבניות בזול ובגדול ולחם במשנת יוסף?
וכן על זה הדרך ללכת לכל מוצר ולחסוך כמה שקלים לכל מוצר -זה גם החלטה שנותנת לך כמה מאות שקלים בחודש

כמובן זה לא ביקורת עליהם
אלא זוהי המציאות שכל אחד מחליט לאן לנווט את ה200 שח שהוא מבזבז
אתה רוצה שבאמת הוא ישוטט כך בכל החנויות בשביל שיהיה לו 500 ש''ח לתרום לקרן החיפוי בנין בבית כנסת????
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה