דרוש מידע זהירות, וּפָ֣קַדְתִּ֔י עַ֖ל כָּל־לֹחֲצָֽיו! (על דרך גיוס הכספים מחברי הקהילה/בית הכנסת)

מצב
הנושא נעול.

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
(במשפט המוסגר, הביטו בכל המקומות שביצעו קמפיין 'געוואלד', איך הם נגשו שנים אחר כך לקמפיין חוזר אם בכלל, ואיך הציבור נרתם בפעם השנייה).
בקיצור אני מאמל"ק את דבריך - צורה כזו של קמפיין, כמתוארת בתחילת האשכול , גם לא שווה מבחינת גיוס כספים נטו...
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וזאת מנין לך? כי לא העיזו לומר לך את האמת בפרצוף?
יתכן שאתה צודק, וכך היו הדברים בקהילתך, אבל מנין הבטחון המוחלט?
התפקיד שלי היה לשמוע את האמת.
ושאלו שאלות קשות. ולכולם היו תשובות.
במקרה אחד, הייתה הצעה לשדרג את המבנה מבחית יופי. עניין של שמונים אלף אבל באיכות יקפיץ את כל הבניין.
הלכו עם זה לרבנים, (חיצוניים ואובייקטיבים) ועשו סיעור מוחות בפורום מורחב, עד שהוחלט שכן.
ללמדך שלא הכל גחמות של גבאים.

וגם אם לא ככה בכל המקומות. אבל גם לצד השני לא צריך להיות בטחון כל כך מוחלט, שהגבאים מחליטים החלטות באופן שרירותי.
רק שאלה קטנה: למה לא לפצל את הקהילה ל-2 קהילות נפרדות, הלא כמות האברכים הוכפלה ויותר. מישהו מהגבאים מפחד מתחרות חלילה?

.השאלה אלי?
עניין של מיקום. עניין של הקצאות.
ומקום יותר גדול מצליח יותר. ולהצלחה אנשים מתחברים, אז זה מצליח עוד יותר.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אחרי תחרות לא קלה בכלל, אני מעניק בזאת את פרס התגובה הדמגוגית לאשכול זה.
חביבי.
אביסל'ע הומור עם קורטוב ציניות.
אל תיפול. הצפת נושא השקפתי-הלכתי הראוי לדיון. אמנם הסקת מסקנות מעט מרחיקות לכת על סמך פסוק בנביא. אך הדיון מבורך וענייני.
בין השיטין של כל האשכול עלו טענות על גבאים כאילו הם משתלטים על איזה קהילה ועושים בה ניסויים חברתיים, כמו מציצת כספים.

על כך באתי להשיב.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
חביבי.
אביסל'ע הומור עם קורטוב ציניות.
אל תיפול. הצפת נושא השקפתי-הלכתי הראוי לדיון. אמנם הסקת מסקנות מעט מרחיקות לכת על סמך פסוק בנביא. אך הדיון מבורך וענייני.
בין השיטין של כל האשכול עלו טענות על גבאים כאילו הם משתלטים על איזה קהילה ועושים בה ניסויים חברתיים, כמו מציצת כספים.

על כך באתי להשיב.
אפשר הומור, אבל על ההקשר.

אמנם הסקת מסקנות מעט מרחיקות לכת על סמך פסוק בנביא.

????
לא אני הסקתי, כי אם חכמינו זכרונם לברכה בתלמוד בבלי, וזו הלכה שאין עליה חולק, מובאת ברמב"ם ובשולחן ערוך.
ומדברת במפורש גם על עשירים שנתנו כבר מספיק צדקה, ובמפורש על שיטת הלחץ החברתי - ההכלמה והביוש.

שולחן ערוך יורה דעה רמח', ז':
אדם שוע שהוא נותן צדקה יותר מן הראוי לו, או שמיצר לעצמו ונותן לגבאים כדי שלא יתבייש אסור לתבעו ולגבות ממנו צדקה, וגבאי שמכלימו ושואל ממנו, עתיד להפרע ממנו שנאמר ופקדתי על כל לוחציו.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שולחן ערוך יורה דעה רמח', ז':

עכשיו בא נשאל מה ההגדרה של 'יותר מן הראוי לו'. מה הראוי לאברך להוציא לא על צדקה אלא על מקום שבו יעבוד את ד'?
מקום שהוא בעצם השלמה לבית שלו. מקום שיתן לו מענה לצרכיו האישיים.

האם ניתן להסיק שרוב האברכים בימינו (לפחות מהגיל שמסתובבים בפרוג), ויש להם דירה בבעלותם (כי השוכרים כמעט ולא משתתפים במגביות), שהם משלמים בפועל משכנתא של אלפי שקלים.
האם לא מן הראוי שכמו שעל חדר ילדים כולל ריהוט הם משלמים פריסת תשלומים נוחה, אז גם על הבית שבו הם אמורים לעבוד את ה' ולהקנות לילדיהן חיי תורה?

לרוב שמציגים את האמת הזו בפני האברכים, הם משתכנעים.
מי שבאמת לא יכול לא משלם.
ומי שגם יודעים עליו שלא יכול, לא מבקשים ממנו.
 
פר - כשפתחתי את האשכול לא ידעתי עד כמה המצב חמור... ):


):
(אגב, דיברו כאן על נזק רוחני שיכול להיות מבית כנסת לא כ"כ יפה... האם לדעתכם לאותם אלו שנמנעים מלהצטרף לבית כנסת (לא @חוטיוטיק,כמובן) גם יכול להיות "איזשהו" נזק)








והאמת שזה הכי זעזע אותי. עדות של אשת גבאי! (לא על בית הכנסת שלהם, כמובן)


(משום מה אני חושש שלא כל הגבאים התנגדו לרעיון המקורי...)
חבל מאוד מכיון שיש במאמר הראשון שלך דברים נכונים וצודקים שאסור להפעיל לחץ יתר וכו',
רק חבל שאי אפשר להזדהות עם הדברים יותר מידי כי מצורף אליהם זלזול גדול בגבאים (ובנשותיהם) ואל תיתמם כמו שאתה נוהג לכתוב כאן שאין לך שום דבר נגדם כי זה פשוט צועק ומספיקה הדוגמא האחרונה שכתבת שאתה לא חושב שכל הגבאים התנגדו לשים חומר מטשטש באוכל וכו' וכ' דברי בזיון וזלזול, וע"ז נחרדים המתנגדים למאמר שלך.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה