אתה רוצה שבאמת הוא ישוטט כך בכל החנויות בשביל שיהיה לו 500 ש''ח לתרום לקרן החיפוי בנין בבית כנסת????
לא -ממש לא
כבר כתבתי שזו חלילה לא ביקורת עליהם-זה דרך העולם
אבל להציג את זה כגזל האומללים
שאין להם ארוחת בוקר בגלל זה זה עיוות המציאות
אתה רוצה שבאמת הוא ישוטט כך בכל החנויות בשביל שיהיה לו 500 ש''ח לתרום לקרן החיפוי בנין בבית כנסת????
הכסף שייך לבעליו שעבדו עליו ביושרלהציג את זה כגזל האומללים
שאין להם ארוחת בוקר בגלל זה זה עיוות המציאות
הכסף שייך לבעליו שעבדו עליו ביושר
תן להם להחליט איך ומה לבזבז.
אל תכריח אותם בכפיה ובלחץ לתת מה שהם לא מעוניינים,
מי דיבר על אינטרנט קווי?השגת מחיר זול-כבוד! (איפה יש אניטרנט קווי + נטפרי ב65 ש"ח)
כל מילה בסלעכאסטרטג וקופירייטר המקדם בימים אלו בין היתר, קמפיין למטרה הזו (ולציבור שהוזכר),
רציתי להודות ל @אפרסמון2 והחולקים...
זהו שיעור חי עבורי לחידוד מסרים, וריפוד הצעת ההגשה...
(הרבה זמן לא הגבתי כאן באורך, אבל האשכול הזה יש בו ערך מוסף אדיר, שתרם לי הרבה, וראיתי לנכון להתייחס)
כמה הערות יסודיות לגבאים, וגם למתפללים המסורים, ובכלל לכל קמפיין. (בעצם, גם לכל שיווק עסקי)...
לגבאים המסורים
בא נעשה קמפיין, ויהיה לנו בניין פאר:
ראשית, הגישה לבנות על לחץ חברתי בצורה קיצונית, נידונת לכישלון. וזה בהסכמה רוחבית (ממה שאני יודע) של מדיניות ההתרמות באחד מגופי המיצ'ינג המובילים במגזר החרדי...
הסיבה: כל קמפיין גיוס המונים הוא רשת / חכה לקבץ את להקת הדגים הטהורים. (סורי על האנלוגיה, לקוח משיווק)
העבודה האמיתית מתחילה ביום שאחרי, להוציא את הרשת מהמים ולשמר את ההתחייבויות.
אפשר לעשות סיבוב קטן אצל כל מי שעשה קמפיין בלי לבנות מערכת שימור תורמים, כמה הו"ק נשארו לו אחרי שנה... (בהתחלה היו מחשבים יעד בהו"ק לפי 36 חודשים, אח"כ ירדו לחישוב לפי שנתיים, דעתי הצנועה שמעבר לשנה זה בונוס...).
שנית, אם קיבלתי מתורם הו"ק בלחץ קיצוני למשל בסכום של 500 ש"ח, והוא היה נותן בכיף 'רק' 150 ש"ח. אחרי 3 חודשים במקרה הטוב אקבל הודעת ביטול הו"ק על כל הסכום. הוא עצבני, חסר רצון, ומתוסכל כל פעם שהוא רואה את ההוצאה הזו בבנק. אז נכון 'הוצאתי' ממנו ב 3 חודשים - 1,500 ש"ח שזה כמעט שווה ערך לתוחלת חיים ממוצעת של הו"ק של 150 (X12). אבל הפסדתי תורם (שיכול גם להיות 'מתרים' עתידי) לשנים הבאות, ולתרומות הבאות. ואחרי שהוא גיבש דעה על המערכת שהיא אטומה וכו' הוא ישמר פי מיליון מלהילכד ברשת הזו בעתיד (ואולי גם יחכים בכך את שומעי לקחו וקהל ידידיו)...
שלישית, המהלך של הלוואה בנקאית מראש מצד התורם הפוטנציאלי, היא לא רווחת בציבור מלבד אולי בחסידויות שקיימת 'משמעת קואליציונית' על כל תחומי החיים. בציבורים אחרים אם תביא יועץ משכנתאות יעשו עליו סטנדאפ (אני כבר רואה את שורת דורשי ההלוואות מצפים לראות את ההלוואה שתנחת בעו"ש שלהם בזכות 'היועץ' ותכסה את המינוס, לגבאים הם כבר יסבירו 'מה לעשות הבנק נתן, הבנק לקח')...
רביעית, האתגר בעיני בפיצוח קמפיין כזה (כמו בכל קמפיין) מבוסס על ניתוח היכולות של הבייס - קהל המטרה. לפני שקובעים יעד אי שם במרומי האוורסט, ככל שהנתונים מדוייקים ניתן להבין מה סל התקציב של הארגון לפרויקט. מי שחושב להתחיל עם סרט אדום ומספריים, ימצא את עצמו בדיוק עם זה. זו משנת יסוד בעולם העסקי.
חמישית, אחרי ניתוח של הנתונים ויש סל תקציב, אז ניתן לבנות תוכנית בינוי / שיפוץ, ולהציג לציבור. ועדיין! לא מציגים יעד כספי. ממתינים לתגובה של הציבור. אם קיימת התלהבות / הסכמה מהציבור - מעולה. אם מקבלים רוח נגדית, משפרים את הקמפיין תוך כדי הליכה. אם ביצירת 'שלבי בינוי' או בחידוד שהמגבית היא רק על חלקי הבסיס מההדמיה, והיתר יהיה בפניה אל נדיבים וכדו'. כל זה גם קיים בעולם העסקי.
שישית, לאחר כל הנ"ל, אז יוצאים לשטח. מרימים קמפיין עם כל המרץ. וגם אז המסרים מתמקדים בתועלות של התורם, ולא בהכרח והנחיצות של הפרויקט בלבד. אכן, פונים חזק מאוד. אבל גם אז נותנים לפרט למצוא את המקום המכובד לקבל את ההחלטה הנכונה בעצמו, בגלל שהוא רוצה. (כן! גם החלטה להימנע, אם הרצון שלו הוא לא לתרום בכלל, תמיד אעדיף להפסיד את כספו ולא להפסיד אותו).
תחשבו, על חנות שהמוכר מאלץ לקוח לקנות... לבין חנות שהמוכר מברר קודם על התועלות שאתה רוצה להפיק מהרכישה, ו'מציע' (לא 'משכנע'!!!) את הרכישה כמי שיכולה להיות הכי מתאימה לתועלות שהלקוח רוצה בהם.
ההצעה מתמקדת בתיעדוף המוצר / המגבית ביחס להגשמת המטרות של התורם! ולא באילוצי סגירת העסקה / ההו"ק.
איך מתקדמים מפה? > תשאירו לי משהו למכור...
עד כאן גבאים.
_____________________________________________
למתפלל המסור
באו גבאים, הציבו יעדים, ולא נתנו לנו סולמות וחבלים:
ראשית, ככל אדם שקונה דירה, מלבד בדיקת עלות הדירה, בודקים גם את רמת החיים הסביבתית. אף אחד לא רוצה לגור במקום שבכל פעם שילדיו יצאו בשבת עם שקית הפעקאלע ויפגשו עם השכנים, הם יצטרכו להסתיר את תכולתה... או שבכל תחילת עונה הוא יצטרך לרכוש נדוניה לכל אחת מבנותיו כי 'כווולם' גם קונים ככה... אותו הדבר, השתייכות לבית כנסת / קהילה, נכונה וצריכה להיות מותאמת לרמת החיים (בדרך כלל זה נגזרת של סולם הערכים וכך ע"פ רוב קיימת התאמה גם בתחום הזה).
שנית, השתייכת לבית הכנסת כי הרגשת שייך. בסגנון הרוחני, והחברתי. ואם קיימת מוסכמה חברתית על רמת הוצאה לתרומה לקרן הבניין, זה חלק ממערכת החיים החברתית. גדול עליך? בסדר, זה שיושב מאחוריך, לא אוהב את סגנון הקידושים בבית הכנסת, אבל זו 'צפרדע' חברתית שהוא מוכן לבלוע כדי להיות עם קהילה שמתאימה לערכיו. (אל תדאג ממצבי קיצון, כי במצב כזה כל הציבור ינפנף את הדרישה מלמעלה ויאפס את הדורשים).
אם רוב המוסכמות החברתיות במקום, מקוממות אותך, זה הזמן לעשות חושבים מה עומד מול מה, ולקבל החלטה למצוא מקום שתואם גם את סל הערכים וגם את סל המצרכים. זה לגיטימי בהחלט.
שלישית, מצאת את עצמך בקושי למלא מחוייבות חברתית בקמפיין, הצע עצמך לעזרה בתהליכי הקמפיין / איוש בחפ"ק / תימרוץ אחרים להגיע ליעד / תגייס תורמים אחרים.
רביעית, תשובה שווה לגבאי שלך, האם אתה מעדיף את הכסף שאין לי, או את היכולות שיש לי?... (ושלח לו קישור לכאן).
חמישית, שמו מסך ענק עם שמות הנדיבים החדשים בע"מ, קבל על עצמך יעד שאתה רוצה בו. גם אם אתה לא יכול בעצמך, מחר תרים טלפונים ותנסה להגיע ליעד. זה לא מעבר ליכולת שלך, גם אם יש בקרבך ביקורת על הקריסטל הצ'כי שבכניסה לחדר הקפה העתידי. זהו מחיר שאתה רוצה לשלם, כדי להיות בחברה, שאתה רוצה להיות חלק ממנה.
איך מתקדמים מפה? > תשאיר לי מה משהו גם למכור לגבאים בשבילך ...
אמ;לק
גבולות גזרה
לגבאים:
- יעד הוא נגזרת של יכולות הציבור שלכם. (אין לכם מספיק יכולת בציבור? או שתפתחו קורסים לפיתוח עסקי לציבור שלכם, או שפשוט תרחיבו את הציבור שלכם... מבצע גיוס לקוחות... מה יש?)
- עדיף יכולות של ציבור, כל פני כסף שהבריח את הציבור.
- לעולם! אל תשכנעו קהל בדעתכם, תשקפו לקהל את דעתו.
למתפללים:
- התאימו את הקהילה שתרצו להיות חלק ממנה, לסל הערכים ולסל המצרכים שלכם.
- ישנם מוסכמויות חברתיות שהם צפרדע שאנחנו רוצים לבלוע, כדי להיות חלק מהחברה.
- הציעו יכולות ולא רק מטבעות.
- ביעד הביעו רצון ולא רק יכולת אישית, ותמצו את מאגר המכרים שלכם - הרלוונטי למטרה (למרות שיגידו לכם להתמקד באי נעימות... שימו פס! התמקדו גם בתועלות של מכרכם, תהיו ביזנסמנים! ובעז"ה תקצרו הצלחות) .
- תמיד אפשר לעשות חישוב מסלול מחדש.
> לפני שמגיבים על זה, תהיו חכמים גם אם אתם צודקים. (ואשמח גם להחכים...)
>> ושוב תודה לכל הציבור שתרם את האשכול הזה, זו מראה ציבורית וגבאית לכל מי שמתעסק בתחום. (תוסיפו את זה ליעד בקמפיין אצלכם, כל תגובה פה שווה הון.
>>> אין באמור כל חלוקת ציון או העברת ביקורת כלפי הגבאים המסורים שעליהם העולם עומד, האמור הוא הצגת התועלות מגישה לציבור באופן הנ"ל. לא משכנע, רק מציע!
תודה על החידודכל מילה בסלע
רק הערה קטנה - מי שבית הכנסת שלו הוא של החסידות, לא שייך לומר לו תחפש בית כנסת אחר שיתאים לך
ארחיב קצת:שנית, השתייכת לבית הכנסת כי הרגשת שייך. בסגנון הרוחני, והחברתי. ואם קיימת מוסכמה חברתית על רמת הוצאה לתרומה לקרן הבניין, זה חלק ממערכת החיים החברתית. גדול עליך? בסדר, זה שיושב מאחוריך, לא אוהב את סגנון הקידושים בבית הכנסת, אבל זו 'צפרדע' חברתית שהוא מוכן לבלוע כדי להיות עם קהילה שמתאימה לערכיו. (אל תדאג ממצבי קיצון, כי במצב כזה כל הציבור ינפנף את הדרישה מלמעלה ויאפס את הדורשים).
אם רוב המוסכמות החברתיות במקום, מקוממות אותך, זה הזמן לעשות חושבים מה עומד מול מה, ולקבל החלטה למצוא מקום שתואם גם את סל הערכים וגם את סל המצרכים. זה לגיטימי בהחלט.
גם החסידות הגדולה ביותר, תשמח לכל כח אדם אפקטיבי במהלך קמפיין, וזו בהחלט יכולה להיות דרך אינטליגנטית לצלוח את המשוכה הזו.שלישית, מצאת את עצמך בקושי למלא מחוייבות חברתית בקמפיין, הצע עצמך לעזרה בתהליכי הקמפיין / איוש בחפ"ק / תימרוץ אחרים להגיע ליעד / תגייס תורמים אחרים.
לא צריך לחכות עד פורים.תאמין לי שדבר אחד טוב ודאי יצא מהאשכול הזה, בפורים הקרוב בל"נ גם הגבאים אצלנו יזכו ל'משלוח מנות' מכובד.
אני חושב שמגיע להם לא פחות מהרב (שבאמת תורם הרבה מזמנו לציבור, אבל עם טיפה משכורת והרבה יותר כבוד), ואולי אפילו יותר.
בל"נ אני לוקח את זה כפרויקט, 'משלוח מנות' זה המינימום שאנחנו יכולים לתת כדי להביע את הערכתנו!
יש אנשים שלא מוציאים שקל מעבר למינימום ההכרחיאותם שלא תורמים
הם אלו שמלאים טענות כרימון והדברים יידועים!!
אבל אין אדם שלא בזבז בחודש האחרון 200 שח על מותרות (מוניות לא דחופות/פלאפל או פיצה בקטנה/בגדים ממש מיותרים/ועוד עשרות! דוגמאות )
בקיצור כל המתלוננים תהיו כנים עם עצמכם ותעברו על חשבון הבנק/פרוט אשראי ותופתעו כמה אני צודק..............
ואם יש כזה אדם הוא במצוקה נוראית וחובה לתת לו צדקה
בקיצור הכל עניין של סדר עדיפויות
אהבתי את הדוגמא....אין הרבה.
אין קשר לאברכים /בעלי מכולות
האם אתה מוכן לעשות טובה ולבדוק את האשראי והבנק וההוצאות שלך של החדשים האחרונים (כדי לבדוק את מצב הבועה..)
האם בזבזת בחודש האחרון 200 שח
(דרך אגב כמה עולה אינטרנט עם נטפרי? -)
ולא-אין צורך לדווח
לפני שהם לוקחים משכנתא הם עומדים בפני השאלה האם לקנות דירת 3 חדרים או 4 חדרים, והם מודעים להשלכות הכלכליות של כל בחירה, ולפעמים מחליטים ללכת על דירה קטנה וישנה בגלל המחיר.יש אנשים שלא מוציאים שקל מעבר למינימום ההכרחי
ואין להם עדיין ריהוט לבית וכל שקל מחושב באלפי חישובים לאן ילך
ועם זאת, הם מכירים בחשיבות בעליונה של בית כנסת יפה ולכן מוזילים מכספם כל חודש
למרות שאין להם
כי גם למשכנתא אין להם וזה חלק מהחיים.
לעומת זאת, כשהם משלמים עבור בית כנסת, אף אחד לא חשב לשאול אותם אם הם מוכנים לשלם עוד מאה שקל בחודש בשביל שכל המסדרונות וגרמי המדרגות שבבית הכנסת יהיו מחופים בשיש עד התקרה.
לא הבנתי למה את יוצאת מתוך נקודת ההנחה הזו?ואפילו שיש כאלה בודדים
למה הם לא קונים מטרנה ביש ועגבניות בזול ובגדול ולחם במשנת יוסף?
וכן על זה הדרך ללכת לכל מוצר ולחסוך כמה שקלים לכל מוצר -זה גם החלטה שנותנת לך כמה מאות שקלים בחודש
כמובן זה לא ביקורת עליהם
אלא זוהי המציאות שכל אחד מחליט לאן לנווט את ה200 שח שהוא מבזבז
בל"נ אני לוקח את זה כפרויקט, 'משלוח מנות' זה המינימום שאנחנו יכולים לתת כדי להביע את הערכתנו!
כל מילה!הערה קטנה.
אל תשקיע הרבה כסף.... אין בזה קטע בכלל....
חבילת שוקולד מספיק לגמרי...
תן כמה מילים חמות....
ועוד כמה לאשה...
תודה מראש בשם גבאי בית הכנסת שלך...
אשכנזים לא מוצצים כסף. כמו שהיהודים לא שולטים בעלכלה העולמית, ולא שוחטים ילדים נוצרים בשביל מצות.אח. איזה גישמאק. יש לנו 'פלגינן דיבורא'. @אפרסמון2 וכל המלייקים לדבריו הם ספרדים, ו"אנחנו" האשכנזים, "אנחנו" מבינים כמה חשוב למצוץ כסף מאנשים שאין להם.
עדיין נשאלת השאלה האם ניתן לחייב אנשים שאין להם כסף אפילו לקנות ארון בגדים במקום זה המט לנפול - להוציא מאות שקלים בחודש, רק בשביל הטענה שחיפוי שיש לאורך כל מסדרונות בית הכנסת "ישדרג את כל המצב הרוחני".
אולי הם כן,אולי הם כן קונים ביש מטרנה ועגבניות במשנת יוסף?
מצחיק אותי שמחליטים דברים ואז מתלוננים עליהם.
הבהרתי בהודעה שהם עושים את זה בשמחה וברצוןלעומת זאת, כשהם משלמים עבור בית כנסת, אף אחד לא חשב לשאול אותם אם הם מוכנים לשלם עוד מאה שקל בחודש בשביל שכל המסדרונות וגרמי המדרגות שבבית הכנסת יהיו מחופים בשיש עד התקרה.
כשההחלטה נופלת מתוך ידיעה שתהיה לה השלכה באופן ישיר וודאי על כל אחד, בהחלט נדרשת החלטה משותפת.וזה לא באמת הגיוני שעל כל החלטה כל אחד ייתן דעתו
זו הייתה תשובה על ההכללה הגורפת לגבי "התרבות של הציבור הספרדי, שבית הכנסת שייך לאיזה תורם וכל השאר קונים עליות או תורמים לעילוי נשמת. לא מתי שמכריחים אותם", והמחשבה שבזה נדחות כל טענותיו של הכותב.סיפור קטן מבפנים
אשכנזים לא מוצצים כסף. כמו שהיהודים לא שולטים בעלכלה העולמית, ולא שוחטים ילדים נוצרים בשביל מצות.
בבתי הכנסת של האברכים הליטאים, הציבור נענה בפחןת התנגדות וביתר קלות, לשלם כל חודש 200-400 עבור מקום של קבע בבניין של קבע.
מי שבאמת אין לו. לא משלם.
למעלה ממאתיים ניקים שלייקו להודעה הראשונה הראו שהם לא תמיד עושים את זה בשמחה וברצון.הבהרתי בהודעה שהם עושים את זה בשמחה וברצון
בדרך כלל לא מדובר בגבאי שהתמנה בצורה דמוקרטית, בהחלטת הרוב.והם סומכים בעיניים עצומות על מי שהם מינו שיחליט בשבילם, מה נכון ועד כמה
לא ביקשו ש"בכל החלטה". אלא בהחלטה גורלית שכזו שקובעת לכל אחד כמה עליו לתרום.וזה לא באמת הגיוני שעל כל החלטה כל אחד ייתן דעתו
אלא אם כן נחזור לחיים שיתופיים כמו שהיה בקיבוצים.......
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: