סיפור בהמשכים השתיל באדמת הלב

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית

לפרק הזה יש המשך. מתחילה כשיתוף- לביקורת, אתם תגידו אם להמשיך לסיפור בהמשכים.
נ.ב. השם של הסיפור עוד לא סופי, יש מצב שישתנה.


בס"ד

"הרבנית של הכפר" כולם קראו לה, לילדה שחורת השיער והעיניים.

"רבנית קטנה" קרא לה מייק הזקן בחיבה ונתן לה תמיד סוכריה אדומה קטנה.

ושיילי חייכה, לעיתים בביישנות ולעיתים בשמחה, והמשיכה לדלג אחר הכבשים, או לתלות את הכביסה שבגיגית הגדולה.

הכפר היה יפה, שיילי אהבה אותו כל כך. היו בו מרחבי דשא גדולים, השמיים מעליו כמעט תמיד היו בהירים וזכים והכבשים שהלכו מעדנות ברחבי הכפר, עטויות צמר לבן, ציירו מראה שהרחיב תמיד את נשימתה של שיילי.



"שיי- לה" צעקה נסרה את הרוגע שבכפר, ראשו של ג'ואי הציץ מדלת הבקתה "שיי- לה, איפה היא, הילדה?". "אני פה, ג'ואי" קולה הצייצני נשמע ולאחר רגע נראתה גם שמלתה הכחולה נכנסת בפתח החצר: "קראת לי?".

"כן, קראתי לך, ילדה" ג'ואי נאנח לרגע "היכן את מסתובבת כל היום?",

"פה בכפר" עיניה התמימות נתלו בו "באמת, אני לא יוצאת".

"ברור לי, שיילי" קולו היה חצי דאוג- חצי משלים באנחה "השאלה היא איפה כאן בכפר את מוצאת לך לבלות שעות כה רבות".

"ליד הכבשים" אמרה שיילי ולא יספה. ג'ואי חיכה לפירוט, ולאחר שניות מספר הוריד את עיניו בהשלמה. "לני חזרה מן הנהר עם הכביסה כבר לפני שעה. רבע כפר חיפש אחרייך. בסדר, תלי אותה כעת". "בשמחה, ג'ואי" שיילי קפצה בחינניות הרגילה, לא שמה לבה לתוכחה הסמויה. היא כופפה את ברכיה והרימה את גיגית הענק, צולעת אל החבלים שבצדה הקדמי של החצר.

ג'ואי הביט אחריה ורשם במוחו לבדוק היכן הכבשים מסתובבות בשעות הבוקר והצהריים. אולי אם יעקב אחריהן, יגלה גם היכן שיילי מסתובבת.

. . .

"הי, ג'ואי" קולו העבה של מייק הזקן תפס את ג'ואי מנקש עשבים שוטים וקוצים מכי שורשים בגינתו.

"כן, מייק" ג'ואי התרומם ממקומו, טופח על מכנסיו ומנגב בשרוולו אגלי זיעה ממצחו. "שמע לי" מייק דבר בקולו העמוק, מפלס לו דרך להיכנס לחצר ללא כל הזמנה. הוא התיישב בזהירות על אבן קבועה, נאנח אנחת כאב ומחווה בידו על אבן סמוכה, כמזמין את ג'ואי לשבת בחצרו שלו. ג'ואי התיישב, משעין את מרפקיו על ברכיו ומביט במייק במבט קשוב. "כן, מייק, אני מקשיב".

"אני רוצה לדבר אתך על שיילי" השמש השוקעת הטילה צללים אדומים על פניו של מייק. "הילדה שעות רבות לא נמצאת בבית, הנכון הדבר?", "נכון, נכון" ג'ואי פזל אל נעלי העבודה שלו. "רועת צאן נהיתה הילדה, הא?" "הא". "מסתובבת שעות ארוכות ברחבי הכפר, יושבת בחברת הכבשים..." לרגע נראה מייק כאילו הוא מדבר לעצמו, מבטו נשא והביט באופק. לאחר רגע הוא נרכן שוב: "רק רציתי להגיד לך דבר אחד" קולו ירד ללחישה "אל תפריע לה". "הא?" ג'ואי הזדקף לרגע. "אל תפריע לה" חזר מייק "היא מדברת עם אלוקים, אני יודע. כך אבא שלי נהג כשהייתי צעיר. הרבנית שלנו משוחחת עם אלוקים על אשר קורה בכפר, אולי על עוד דברים, איני יודע. רק תדע" שוב התהרהר לרגע מבטו: "אולי בזכותה קיים הכפר שלנו. בזכותה הגשמים יורדים והארץ מצמיחה. בזכותה הכבשים בריאות ופועות והנהר שופע". ג'ואי כווץ את מבטו, מייק המשיך: "היא אחראית על קשר הכפר הזה עם המלך הגדול. איני יודע איך ילדה צעירה כל כך לקחה על עצמה תפקיד כל כך גדול. אבל אל תפריע לה.".

"אוקי, מיסטר מייק" ג'ואי התרומם, טופח בשנית על ברכיו. מייק קם גם הוא, אוחז בגבו ופונה לצאת מן החצר.

רגע לפני שיצא הסתובב "רק תזכור מה שאמרתי לך. אני כבר איני איש צעיר, ראיתי יותר מדבר או שניים בחיי. שמע לעצתי, איש צעיר, למען יעמוד הכפר הזה ימים רבים.".
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אווו!
אני אוהבת את זה!
חוששתני שאין מה לדבר על המשך... זה ברור מאלו, לא?!

לאלו שלא היה ברור להם, ולמען הסר כל ספק, ברור שלהמשיך!
תמשיכי...
דחוף.
זה יפהפה.
תודה, אין לכן מושג כמה התגובות האלו מחממות את הלב. בלי נדר ביום ראשון אעלה פרק ב'.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
רק בגלל שעדיין כתוב לביקורת, נעיר על הדבר היחיד שהפריע לי בקטע:
רבע כפר חיפש אחרייך. בסדר, תלי אותה כעת
בכפרים, לאף אחד אין זמן לחפש ילדות.
העבודה רבה הרבה יותר ממספר התושבים, ואם מישהו לא עושה את עבודתו - זו לא סיבה לצאת ולחפש אחריו, ובכך לבזבז את זמנם היקר מאוד של שאר התושבים.

מעבר לכך - נהדר. עוקבת, מחכה להמשך.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
טוב, אמרתי ביום ראשון והתכוונתי לצהריים, בפועל זה התעכב עד עכשיו, עמכם הסליחה...
דרך אגב, מישהו יודע איך מחליפים את המקדם משיתוף- לביקורת לסיפור בהמשכים?
והנה פרק ב-

בס"ד

פרק ב

האדמה הייתה אדמת טרשים, כמה אבנים תקועות היו בה, וכולה הייתה חרושת סדקים. באמצע האדמה, בסדק צר- אחד מני רבים, היה השתיל. קטן, טרי וירוק. כזה הניתן לרמיסה תחת רגל יחפה וממהרת. כזה שרוח קצת חזקה תעבירו ממקומו ואף אדם לא יוכל לראות שהיה שם אי פעם.

אף בר דעת בכפר לא קבע שם את מקומו. לא חקלאי, ולא מגדל כבשים או תרנגולות.

שיילי אהבה את המקום הזה. אהבה את האדמה היבשה, אהבה את השמש שקפחה שם, את הסדקים שפערה בה. והכי אהבה אותו- את השתיל.

שעות ישבה שם, על האדמה הקשה והביטה בו. פעם ביומיים הביאה איתה כוס חרס עם כמה טיפות מים, וטפטפה על השתיל בזהירות.

"ילדת טבע" נאנח ג'ואי כמעט בכל בוקר, "אולי תספרי לי מה את מוצאת שם, ליד הצמח הפצפון הזה".

"זה כזה יפה, ג'ואי" מחייכת שיילי בכל פעם מחדש "כל סדק באדמה הוא סיפור חיים. כמו קמט בפנים של מייק הזקן". מייק הזקן נוהג תמיד לומר שכל קמט בפניו- סיפור שלם הוא, סיפור חיים.

"זה לא אותו דבר, שיילה" ג'ואי מנסה אז להסביר לה, כאילו לא זוכר את המשך השיחה מאתמול. "קמט בפנים נוצר מקושי, מכאב"

"מזקנה" שיילי מציעה.

"מזקנה" מסכים ג'ואי "מדברים שעוברים בחיים" מסכם.

"וסדק באדמה נוצר" ממשיכה אותו שיילי "מסיפור שהאדמה עוברת. מסיפור שמעביר אותה הא-לוקים" מבטה מעמיק לרגע "קשה לאדמה כשהיא נבקעת, כואב לה- אולי. היא יבשה וקשה, כמו גברת אנני", מבטו של ג'ואי מתכעס לרגע בכל בוקר כששיילי מזכירה אותה, בכל בוקר שיילי לא שמה לב. "ומתוך הקושי הזה- מתוך הקושי הזה, ג'ואי," קולה נשנק לרגע בהתרגשות "צומח שתיל. כזה שתיל ירוק, ויפה. שתיל שעוד לא עבר כלום. שתיל שצמח דווקא מתוך הקושי, מתוך הכאב, היובש, השכול" היא בלי לשים לב מזכירה שוב את גברת אנני ויסוריה היא, כל יום היא מזכירה קושי אחר, כל יום של איש שונה בכפר. נראה כי היא מכירה את כולם עם סאת ייסוריהם.

"משם הוא צומח, על הרקע חרוש הקמטים והסדקים. אתה מבין, ג'ואי?" עיניה נוצצות, וג'ואי אינו יכול שלא להנהן, ולאשר לה שוב- גם הבוקר, לצאת לאזור המרוחק של הכפר, לשבת מעל האדמה הקשה, ליד השתיל הרך. לשכון מעל הקושי. ליד הצמיחה.

. . .

"סערה עומדת להתרגש על הכפר" קולו הכבד והרועם של ארנוי, מנהיגו הבלתי- מוכתר של הכפר, נשמע בבקתה הדי זנוחה, "סערה כבדה מאד...".

מייק הזקן נאנח, כמו בכל פעם בה מודיע ארנוי על סכנה.

"הסערה נצפית מכיוון צפון מזרח" הרעם הקודר המשיך להשמע בבקתה.

"בעוד כמה זמן, משוער?" צייץ בפחד סנדי, נער צעיר שאך לפני שבועות ספורים קיבל את ההרשאה הניתנת לבני 16 להשתתף בכינוסי מבוגרי הכפר, וכבר נקרא לאסיפה דחופה ומבוהלת.

"לצערינו, נראה כי בעוד 3 ימים כבר לא נוכל להציל דבר".

נשימות בהלה נשמעו בבקתה הקטנה. כמה שניות של שקט, בהן כל אחד חושב על חלקתו ומושבו שנידונים באסיפה זו לכליה.

"מה באפשרותנו לעשות?" העז ג'ואי לשבור את השקט, בהגיון הססני.

"לא הרבה" קולו של ארנוי הונמך, כאילו משלים עם המציאות, "כל אחד יאסוף ביום הקרוב את החפצים החשובים שלו לבורות שבפינה הדרום- מערבית, הם לא גדולים במיוחד, אז נגביל כל משפחה בגודל תרמיל, ועוד יומיים נצא כולנו למחנה אוהלים בשטחי הדשא בדרום".

הנהונים כבדים הורגשו בדממת החדר. אנחה קלה, וסיכום- "אלו מסקנות האסיפה שלנו, מקובל?". "מקובל" ענה ג'ואי בשם כולם. עוד רגע, וכולם קמו.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק נהדר.
דרך אגב, מישהו יודע איך מחליפים את המקדם משיתוף- לביקורת לסיפור בהמשכים?
@ניהול קהילת כתיבה ?
למיטב ידיעתי, למשתמשים שאינם מנהלים אין אפשרות לשחק עם המקדמים.
ועוד יומיים נצא כולנו למחנה אוהלים בשטחי הדשא בדרום
לא הבנתי איך זה בדיוק אמור להגן מהסופה, וגם לא איזה סוג סופה זו. גשם? רוח? חול? ברקים?
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה!
לא הבנתי איך זה בדיוק אמור להגן מהסופה,
זה לא מגן על החפצים. חפצים חשובים הם מכניסים לבורות, והם עצמם יוצאים רחוק, לדרום. ככה הם עצמם לא נפגעים מהסופה, אחר כך הם חוזרים לשקם את ההריסות.
גשם? רוח? חול? ברקים?
רוח, אולי יהיה גם גשם.
ותודה על המילים המחממות! פרק נוסף בעזרת ה' בשבוע הבא.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו, רק עכשיו ראיתי. יפה כל כך.
סתם ככה, חלק מהשמות המצאת? מה זה שיילי למשל?
תודה.
מה, המצאתי? חשבתי שאלו שמות קיימים... אין שם כזה שיילה?
(האמת שגם אם אין, לא נורא, כבר התחברתי אליה מדי מכדי להחליף לה את השם...)
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו, אמא'לה... כבר אור ליום רביעי ועוד לא העלתי פרק...
סליחה, זה פשוט העומס...
הפרק בעיקרון כמעט מוכן, רק חסרים סיום ועריכה, לא בטוחה (אולי בטוחה שלא...) שאספיק להעלות בשנת התשפ"ג...
בלי נדר אחר כך.
מאחלת לכולם כתיבה וחתימה טובה, שנה טובה- וגם מתוקה, שתרגישו את הטוב הזה, שיהיה מתוק.
בהזדמנות זו רוצה לבקש סליחה באמת מכל מי שאולי פגעתי בו בתגובה לא לעניין או בדבר אחר. באמת, באמת, אני לא מתכוונת ולא התכוונתי לפגוע באף אחד, וממש מבקשת שתסלחו לי.
שנה טובה ומתוקה!
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
והנה... קבלו בברכה את- - - - - הפרק הבא!
אודה ואשמח מאד לביקורת והצעות לשיפור, בין השאר, לצורך כך אני מעלה את הסיפור...

בס"ד

פרק ג

שיירת בני הכפר נראתה כפופה משהו בשעה שפסעה אל עבר הידוע מדי. כל אחד שרך את רגליו בעייפות, ונאנח אחת למספר שניות. שיילי דלגה ביניהם בעליזות.

"מה לך, ילדה?" קראה אליה הגברת אנני בקול זעפני: "מדוע את רוקדת? את לא מבינה שמקום מולדתך הולך לאבדון?". שיילי חייכה בתגובה: "התרצי, גברת אנני, שאסחב בעבורך חלק מן הסלים? אני צעירה ויכולה, סתם ג'ואי לא רצה שאסחב".

"אולי באמת כדאי" נאנחה גברת אנני שוב "הגיע הזמן שמישהו קצת יעזור לי בכפר הזה". היא העבירה לשיילי שני סלים גדולים, ושרכה את רגליה קדימה ביתר קלילות.

מעיניה של שיילי זרח אושר והיא פנתה למאסף השיירה.

"הבט, מיסטר מייק, על השמיים. כמה הם יפים",

"יפים?" חייך מייק ותווי פניו התקמטו עוד יותר: "הבחיני כמה עננים ישנם, אלו הם העננים שעתידים להחריב את הינרטנס שלנו",

"אבל הם יפים" לחשה שיילי והמשיכה ללכת בשתיקה. הסלים הכבידו עליה ולכן לא יכלה להתקדם במהירות כמקודם, במקום זאת פסעה לאיטה בקצב של מייק הזקן.

"למה את לא עצובה, שיילי?" פנה אליה לפתע מייק. "האם הרעה הגדולה המתרגשת על הכפר אינה מעיבה עלייך?".

הוא שאל באמת, לא כמו שאר בני הכפר- ששאלו בהקנטה או במרמור. מייק תמיד התעניין בהגיגיה ובמחשבותיה של שיילי, ושיילי שתפה אותו והשיבה על שאלותיו באמת ובתמים.

"תראה את הדשא, תראה את הפרחים", ענתה לו שיילי. "תראה כמה יפה העולם, כמה טוב. אלוקים הוא טוב, מיסטר מייק.".

מייק חייך, הביט מסביב ושתק לכמה שניות.

"נכון, שיילי. הפרחים יפים, את צודקת.".

שיילי נעצרה, אחזה חזק יותר בסלים והביטה עמוק במייק: "אלוקים מצמיח לנו את הדשא והעשבים, אלוקים הביא לנו את הכבשים ואלוקים דואג שתהיינה חזקות ובריאות. אלוקים הביא לי את דוד ג'ואי, ולך את סבתא מרינה. אלוקים הוא טוב, מיסטר מייק, אני יודעת.

ואם אלוקים מביא לנו את הסופה הזאת, אז היא טובה.

אתה לא שמח, מיסטר מייק?"

. . .

"אמילי" קטיה דפקה בעדינות על דלת העץ היוקרתית. "אמילי, כבר תשע בבוקר, מדוע את לא קמה?". קול שיעול כבד ענה לה מבפנים.

"אמילי?" קטיה לחצה על הידית ופתחה מעט את הדלת. "אוי, אמילי שלי, את חולה!". אמילי שכבה במיטה, פניה אדומות ועיניה עדיין עצומות.

"אוי, אמילי" המשרתת פכרה את פניה בידיה: "מיד אלך לקרוא לרופא. ובינתיים, אקרא לאמך שתהיה לידך. אל תדאגי, אמילי שלי, הכל יהיה בסדר".

אמילי השתעלה שוב וקטיה מהרה לצאת מהחדר ולרדת במדרגות אל הסלון הגדול.

הסלון היה רחב, ותמונות שמן גדולות עטרו את קירותיו. שתי ספות בגוון הבורדו קבועות היו בפינתו, ושולחן תה קטן עמד ביניהן.

הלנה וריצ'רד הרברט ישובים היו על הספות, כשריצ'רד מעיין בעיתון היומי והלנה מביטה בתמונת השמן שמולה בחוסר עניין. התה המונח לפניהם בשלישית ספלי חרסינה הלך והתקרר.

"הו, קטיה" פנתה הלנה למשרתת כשהבחינה בה, "מה עם אמילי שלי? מדוע היא אינה מצטרפת אלינו לשתיית התה?".

"היא... היא חולה, מיסיס הרברט. נראה כי היא חולה ממש".

"חולה ממש? הואו, לא" הלנה קמה מן הספה, הרימה את שולי שמלתה ופסעה לעבר גרם המדרגות: "אלך אליה כעת. ואת, קטיה, מהרי נא לקרוא לרופא".

"בוודאי, מיסיס הרברט" קטיה השפילה את ראשה, אחזה בשולי חצאיתה וקדה. אחר הסתובבה ומהרה לצאת מהבית.

בחוץ היה קר קטיה הצטמררה מהקור ומהדאגה. 'היא לא הייתה נראית כחולה בשפעת רגילה' הרהרה לעצמה: 'זה היה נראה כמו...' היא פחדה להזכיר את המילה אפילו במחשבתה ורק האיצה את מהירותה אל עבר ביתו של הרופא האזורי.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
העליתי עכשיו פרק וזה כותב לי בהכל איקסים, לא יודעת בשל מה.
בכל אופן- מנסה להעלות שוב, מקווה שיעלה כמו שצריך.

אשמח מאד לקבל ביקורת והצעות לשיפור, זו אחת הסיבות- אולי העיקרית שבהן, שאני מעלה את הסיפור.
תודה!
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד

פרק ג

שיירת בני הכפר נראתה כפופה משהו בשעה שפסעה אל עבר הידוע מדי. כל אחד שרך את רגליו בעייפות, ונאנח אחת למספר שניות. שיילי דלגה ביניהם בעליזות.

"מה לך, ילדה?" קראה אליה הגברת אנני בקול זעפני: "מדוע את רוקדת? את לא מבינה שמקום מולדתך הולך לאבדון?". שיילי חייכה בתגובה: "התרצי, גברת אנני, שאסחב בעבורך חלק מן הסלים? אני צעירה ויכולה, סתם ג'ואי לא רצה שאסחב".

"אולי באמת כדאי" נאנחה גברת אנני שוב "הגיע הזמן שמישהו קצת יעזור לי בכפר הזה". היא העבירה לשיילי שני סלים גדולים, ושרכה את רגליה קדימה ביתר קלילות.

מעיניה של שיילי זרח אושר והיא פנתה למאסף השיירה.

"הבט, מיסטר מייק, על השמיים. כמה הם יפים",

"יפים?" חייך מייק ותווי פניו התקמטו עוד יותר: "הבחיני כמה עננים ישנם, אלו הם העננים שעתידים להחריב את הינרטנס שלנו",

"אבל הם יפים" לחשה שיילי והמשיכה ללכת בשתיקה. הסלים הכבידו עליה ולכן לא יכלה להתקדם במהירות כמקודם, במקום זאת פסעה לאיטה בקצב של מייק הזקן.

"למה את לא עצובה, שיילי?" פנה אליה לפתע מייק. "האם הרעה הגדולה המתרגשת על הכפר אינה מעיבה עלייך?".

הוא שאל באמת, לא כמו שאר בני הכפר- ששאלו בהקנטה או במרמור. מייק תמיד התעניין בהגיגיה ובמחשבותיה של שיילי, ושיילי שתפה אותו והשיבה על שאלותיו באמת ובתמים.

"תראה את הדשא, תראה את הפרחים", ענתה לו שיילי. "תראה כמה יפה העולם, כמה טוב. אלוקים הוא טוב, מיסטר מייק.".

מייק חייך, הביט מסביב ושתק לכמה שניות.

"נכון, שיילי. הפרחים יפים, את צודקת.".

שיילי נעצרה, אחזה חזק יותר בסלים והביטה עמוק במייק: "אלוקים מצמיח לנו את הדשא והעשבים, אלוקים הביא לנו את הכבשים ואלוקים דואג שתהיינה חזקות ובריאות. אלוקים הביא לי את דוד ג'ואי, ולך את סבתא מרינה. אלוקים הוא טוב, מיסטר מייק, אני יודעת.

ואם אלוקים מביא לנו את הסופה הזאת, אז היא טובה.

אתה לא שמח, מיסטר מייק?"

. . .

"אמילי" קטיה דפקה בעדינות על דלת העץ היוקרתית. "אמילי, כבר תשע בבוקר, מדוע את לא קמה?". קול שיעול כבד ענה לה מבפנים.

"אמילי?" קטיה לחצה על הידית ופתחה מעט את הדלת. "אוי, אמילי שלי, את חולה!". אמילי שכבה במיטה, פניה אדומות ועיניה עדיין עצומות.

"אוי, אמילי" המשרתת פכרה את פניה בידיה: "מיד אלך לקרוא לרופא. ובינתיים, אקרא לאמך שתהיה לידך. אל תדאגי, אמילי שלי, הכל יהיה בסדר".

אמילי השתעלה שוב וקטיה מהרה לצאת מהחדר ולרדת במדרגות אל הסלון הגדול.

הסלון היה רחב, ותמונות שמן גדולות עטרו את קירותיו. שתי ספות בגוון הבורדו קבועות היו בפינתו, ושולחן תה קטן עמד ביניהן.

הלנה וריצ'רד הרברט ישובים היו על הספות, כשריצ'רד מעיין בעיתון היומי והלנה מביטה בתמונת השמן שמולה בחוסר עניין. התה המונח לפניהם בשלישית ספלי חרסינה הלך והתקרר.

"הו, קטיה" פנתה הלנה למשרתת כשהבחינה בה, "מה עם אמילי שלי? מדוע היא אינה מצטרפת אלינו לשתיית התה?".

"היא... היא חולה, מיסיס הרברט. נראה כי היא חולה ממש".

"חולה ממש? הואו, לא" הלנה קמה מן הספה, הרימה את שולי שמלתה ופסעה לעבר גרם המדרגות: "אלך אליה כעת. ואת, קטיה, מהרי נא לקרוא לרופא".

"בוודאי, מיסיס הרברט" קטיה השפילה את ראשה, אחזה בשולי חצאיתה וקדה. אחר הסתובבה ומהרה לצאת מהבית.

בחוץ היה קר קטיה הצטמררה מהקור ומהדאגה. 'היא לא הייתה נראית כחולה בשפעת רגילה' הרהרה לעצמה: 'זה היה נראה כמו...' היא פחדה להזכיר את המילה אפילו במחשבתה ורק האיצה את מהירותה אל עבר ביתו של הרופא האזורי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה