קורונה השפעת החיסונים על מצב התחלואה (ענייני בלבד)

מצב
הנושא נעול.

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
למען הדיוק, באנגליה בתי הספר סגורים לילדים שאין להם אפשרות למידה מרחוק, ומי שאין לו גישה ללמידה מרחוק מגיע לביה"ס,
(וכמובן יש המון חרדים בקטגוריה הזאת ב"ה)
מורה חרדית שאני מכירה מלמדת רק ילדים לעובדים חיוניים, השאר לא מגיעים, כך זכור לי.
 

מנחם147

משתמש רשום
יעידו עלי כל שוכני הפורום שתמיד הסכמתי שהחיסון אמור להוריד תחלואה
היה ויכוח נוקב על אחוזי היעילות, ראיתי שזה ויכוח בין פרופסורים ומכוני מחקר

השאלה האם בטווח הקצר החיסון גורם להדבקה אצל הרבה אנשים
יש הרבה שלא ירימו גבה על הנתון הזה
בשטח זה קורה הרבה, גם אם זה לא מדווח בתקשורת
אין ויכוחים בין מכוני מחקר ופרופסורים
אולי תוכל להביא לנו את שמות מכוני המחקר ופרופסורים שמפקפקים על יעילות החיסון
בינתיים שומעים על עוד ועוד מנהלי מחלקות שאומרים שכמעט כל המקרים הקשים זה אלו שלא התחסנו
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ובחזרה לנושא האשכול, היום התפרסם מחקר חדש על יעילות החיסון, והפעם של קופת חולים לאומי:
מחקר גדול בלאומית: שיא היעילות בחיסון - ביום העשירי אחרי המנה השנייה
המחקר, שניתח תחלואה בקרב 230 אלף מתחסנים, גילה כי היעילות המושגת בשיא היא של יותר מ-90%

מחקר חדש שנערך בקופת חולים לאומית ובחן את השפעת חיסוני הקורונה על מספר המאומתים גילה כי לחיסון יש יעילות של יותר מ-90% - המגיעה לשיאה עשרה ימים אחרי מנת החיסון השנייה. הנתונים של לאומית דומים מאוד לאלה שנמצאו במחקרים הגדולים של כללית ומכבי, שפעלו על פי שיטה של השוואת שתי קבוצות של מחוסנים ולא מחוסנים זו לזו. התוצאות דומות גם לאלה של הניסוי המקורי של חברת פייזר.

המחקר עקב אחרי כ-230 אלף מבוטחי הקופה שקיבלו חיסון ראשון, ו-160 אלף שקיבלו חיסון שני, מהם 135 אלף שכבר מחוסנים באופן מלא - כלומר נמצאים יותר משבוע אחרי החיסון השני. המחקר בדק כמה מבין המחוסנים חלו בקורונה על פני ציר זמן - מקבלת המנה הראשונה והשנייה - ונירמל את התוצאות, כדי שיתאפשר להשוות בין הימים בצורה המדויקת ביותר.

התוצאות הראשוניות, שהראו יעילות גבוהה של החיסון בהפחתת תחלואה, המתחזקת מהיום העשירי לאחר החיסון הראשון, פורסמו כבר לפני שבועיים. כעת, מסביר פרופ' שלמה וינקר, ראש חטיבת הרפואה בלאומית שירותי בריאות, עשו בקופה בדיקה נוספת של הנתונים - וגילו כי המגמה מתחזקת.

"עשינו פולו-אפ של הבדיקה הקודמת שלנו, וכעת יש לנו מעקב ארוך יותר על מספר גדול יותר של אנשים. הנתונים מלמדים שעד היום העשירי מהחיסון הראשון – אין יעילות לחיסון, אבל מהיום העשירי מתחילה ירידה ניכרת בשיעור החולים המאומתים מבין המתחסנים", אמר וינקר. "העלייה ביעילות החיסון מתעצמת לאחר החיסון השני, ומהיום העשירי לאחר החיסון השני מושגת היעילות המלאה של החיסון. הממצאים שלנו מחזקים את היעילות הגבוהה של החיסון המושגת כעשרה ימים אחרי החיסון השני, אז המאומתים מבין המחוסנים כמעט נעלמים".

לדבריו, "אי אפשר למצוא קבוצת ביקורת מתאימה, עקב שיעורי ההתחסנות הגבוהים, אך קבוצה ביחס לעצמה לאורך הזמן שחולף מהחיסון מראה יעילות גבוהה מאוד של החיסון, שמגיעה לשיעורים שתוארו במחקר המקורי של חברת פייזר, ואף למעלה מכך. בדקנו גם אם יש הבדלים בקבוצות גיל וראינו שכל הגילים נראים אותו הדבר. גילינו שהחיסון מפחית את הסיכון להיות מאומת לקורונה ביותר מ-90%, כשהאדם מחוסן באופן מלא"
 

מנחם147

משתמש רשום
כוונתו לאחוזי היעילות.
ראה הודעות קודמות.
לא יודע מה כוונתך ''הודעות קודמות''
תן לי שם אחד של מכון מחקר שמפחית מרמת היעילות של החיסון
המשפט הזה ויכוח בין פרופסורים ומכוני מחקר מיועד ליצור אוירה כאילו יש פה איזה חוות דעת מקצועית נגד החיסון
בו בזמן שאין לזה שום כיסוי
 
נערך לאחרונה ב:

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לא יודע מה כוונתך ''הודעות קודמות''
תן לי שם אחד של מכון מחקר שמפחית מרמת היעילות של החיסון
 

מנחם147

משתמש רשום
אם השאלה לא מובנת אז אני חוזר על השאלה
איזה מכון מחקר מפקפק על יעילות החיסון???
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
איזה מכון מחקר ואיזה פרופסור סבור שיש יעילות פחות מ-90% ?
תקרא טוב.
 

מנחם147

משתמש רשום
תקרא טוב.
סליחה
אכן צודק התכוונת כנראה אליו
''פרופ' דביר ארן מהטכניון, שמנתח את נתוני משרד הבריאות על מתחסנים וחולים, גם הגיע למסקנות מתונות יותר מהמחקר של פייזר. לפי הניתוח שלו, אין הגנה עד שלושה שבועות מהחיסון הראשון (כלומר עד המנה השנייה), ואחרי המנה השניה יש ירידה של 60%–74% באימות קורונה לבני 60 ומעלה וירידה של 75%–78% לבני פחות מ-60. מבחינת מספר אשפוזים, אחרי המנה השנייה יש הגנה של 71%–82%, והגנה של 69%–77% מפני מחלה קשה.''
 

סערצע

משתמש מקצוען
בכל מקרה, ה'מחלוקת' היא בעיקר אודות ניתוח הנתונים, ופחות על המציאות המוכחת בשטח - שמקדם ההדבקה יורד, ובסך הכללי החיסון יעיל יותר מכל דבר אחר אפשרי, בחסדי ה'.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
נתונים חדשים: יעילות עצומה לחיסוני הקורונה
נתונים חדשים של קופת החולים מכבי מראים על יעילות עצומה לחיסוני הקורונה • נכון ליממה האחרונה, 608 אנשים בלבד נדבקו בקורונה מקרב כ-602,000 מחוסנים
M-ikGlGfLB9H6kwMTi06OYxFVPLhnMgGryxz6pz58w4w2Rg4Jv6aHPfLexpFBL1xTepLHkTrnXK8AuR3ekmxAE_XqyrbnMc35Ek=s0-d-e1-ft


צילום: פלאש 90
נתונים חדשים - יעילות של 95 אחוזים לחיסוני הקורונה: מנתונים של אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי עולה, כי נכון ליממה האחרונה, 608 אנשים בלבד נדבקו בקורונה מקרב כ602,000 מחוסנים אשר חלף למעלה משבוע מאז קיבלו את מנת החיסון השנייה.
מכבי מדווחת כי מבדיקה שנערכה בקרב הנדבקים, רובם המוחלט סובלים מתסמינים קלים בלבד או כלל לא חווים תסמינים. מתוך 608 הנדבקים 21 מטופלים בלבד נזקקו לאשפוז בבית חולים, מתוכם 7 מוגדרים עם תסמינים קשים, 3 עם תסמינים בינוניים ו-11 עם תסמינים קלים בלבד.
במקביל לנתונים על הנדבקים בקרב המתחסנים נערכה בדיקה בקרב קבוצת ביקורת בגודל של כ528,000 חברי מכבי, מפרופיל מגוון, שטרם התחסנו נגד קורונה ולא נדבקו בנגיף בעבר.
בקרב קבוצה זו נמצאו באותה תקופה 20,621 חולים מאומתים פעילים – המהווים 3.9 אחוזים. מדובר בעלייה משמעותית בשיעור החולים המאומתים ביחס לאלו שנמצאו בקרב קבוצת הביקורת בבדיקה שנערכה בשבוע שעבר, אז האחוז עמד על 2.9%.
מהשוואת הנתונים בין הקבוצות ובחישוב המידע עולה כי יעילות החיסון בישראל עומדת בשלב זה על 95% לאחר 7 ימים ויותר מהשלמת המנה השנייה. יעילות זו תואמת את היעילות שדווחה בניסוי שערכה חברת פייזר שפיתחה את החיסון.
ראש אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי, ד"ר ענת עקה זוהר אמרה כי "יעילות החיסון בישראל נשארת יציבה וגבוהה. בשבועות האחרונים צעירים רבים השלימו את מנת החיסון השנייה. אנו רואים בבירור שיעורי תחלואה נמוכים מאוד בקרב קבוצת הצעירים שחוסנו כבר לאחר 7 ימים מהמנה הראשונה של החיסון. אנו שבים וקוראים לכלל האוכלוסייה מעל גיל 16 למהר ולהתחסן, מבוגרים וצעירים כאחד. הנתונים מוכיחים מעבר לכל ספק שזו הדרך האפקטיבית ביותר לנצח את המגיפה".
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
שימו לב ל:
בקרב קבוצה זו נמצאו באותה תקופה 20,621 חולים מאומתים פעילים – המהווים 3.9 אחוזים. מדובר בעלייה משמעותית בשיעור החולים המאומתים ביחס לאלו שנמצאו בקרב קבוצת הביקורת בבדיקה שנערכה בשבוע שעבר, אז האחוז עמד על 2.9%.
שזה אומר שזה שעדיין יש אלפי נדבקים ביום וכ950 חולים במצב קשה, זה מפני שבעצם המוטציה הבריטית עובדת פול טיים ג'וב, ואחוז ההדבקה/תחלואה/תמותה אצל הלא מחוסנים עולה כל הזמן.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

פרק קמב א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה