קורונה השפעת החיסונים על מצב התחלואה (ענייני בלבד)

מצב
הנושא נעול.

מנדי זר

משתמש פעיל

מה הכוונה?
איך יכול להיות שיש יותר יעילות במניעת מחלה מאשר תמותה?
[/QUOTE]
ניתן לשער שתמותה מצויה יותר בגילאים מבוגרים בהם יעילות החיסון פחותה.
נוסף לזה, המחקר משוה בין תפוצת המחלה או תמותה בקרב מתחסנים לאלו שעדיין לא.
לגבי המחלה ההשוואה רחבה בהרבה וכוללת אנשים רבים יותר ורמתה גבוהה יותר.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
והנה זה מגיע, נתונים ראשונים מהמחקר המקיף והיסודי ביותר:

המחקר של משרד הבריאות ופייזר

במחקר נרחב שטרם פורסם ועבר ביקורת עמיתים, קובעים בכירי משרד הבריאות וחוקרים מתאגיד פייזר כי החיסון יעיל מאוד נגד הדבקה, מחלה, מחלה חריפה ותמותה – ולא רק מחלה עם תסמינים כפי שהמחיש הניסוי הקליני של פייזר לפני כמה חודשים.

המחקר קובע כי יעילות החיסון נגד הדבקה עומדת על 89.4%
. הכותבים, ובהם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מסייגים את הנתון הזה, ומסבירים כי מתחסנים נדרשים פחות לבידוד ולכן גם נבדקים פחות, ודרוש מחקר נוסף כדי לבחון את סוגיית מניעת ההדבקה ללא סימפטומים.

במשרד הבריאות מבהירים כי הנתון שנוגע ליעילות נגד הדבקה הוא הפחות ודאי ביחס לאחרים המובאים - החיסון לדבריהם יעיל ב-93.7% נגד מחלה עם תסמינים, 93.3% נגד אשפוז, 93.9% נגד הידרדרות למצב קשה וקריטי בשל קורונה, ו-92.9% נגד תמותה. בניגוד לבדיקות אחרות, במקרה הזה נבדקה רק האוכלוסייה שחלפו שבעה ימים ממועד קבלת החיסון השני שלה. המידע לא היה אישי (על כל מתחסן בנפרד) אלא "מותמם" ואנונימי.

חברות התרופות התמקדו ביעילות החיסונים נגד מחלה עם תסמינים, ולא בדקו אם החיסונים מונעים מאנשים להידבק – ולכן גם להדביק. הנתונים האלה מרמזים כי מי שהתחסן, בעצם, לא אמור להידבק – בהנחה שמדובר בזן הרגיל, או הבריטי, שהם הנפוצים בישראל. המשמעות, כפי שכותבים אנשי משרד הבריאות ופייזר, היא שהחיסונים מעלים את התקווה שיהיה ניתן באמצעותם לשלוט לבסוף במגיפה כולה.

יש לציין כי אלה נתונים מעודכנים יחסית: הבדיקה נעשתה בין 17 בינואר לשבוע הראשון של פברואר. החוקרים מסכמים שלנוכח קצב החיסונים, ישראל יכולה להתקרב חסינות עדר (שאותה הם מציגים כ-60%) עד חודש מרץ, ואולם שההתקדמות יכולה להיות "משובשת" אם תתפשט הדבקה בזן חדש שאל מולו יעילות החיסון תצנח באורח משמעותי.

העובדה שבכירי משרד הבריאות חתומים על מאמר יחד עם בכירי חברת פייזר שפיתחה את החיסון צפויה לעורר ביקורת בקהילה המדעית הישראלית, שרבים בה מבקשים בעקביות חשיפה של מידע נרחב יותר ממערכת הבריאות. במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי ההסכם עם פייזר, "שבזכותו יש לנו חיסונים פה", כלל הסכמה על פרסום משותף. בגוף המאמר יש גם התראה כי ייתכן שלכותבים שעובדים בפייזר יש מניות ואופציות בחברה. ואולם התוצאות המצוטטות כאן, באשר למניעת מחלה ממש, מזכירות מאוד מחקרים אחרים – ובהם של פרופ' רן בליצר משירותי בריאות כללית.
זהו מחקר עם מספרים או גזירת הכתוב ???
משרד הבריאות פרסם מחקר יותר מפורט ???
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
זהו מחקר עם מספרים או גזירת הכתוב ???
משרד הבריאות פרסם מחקר יותר מפורט ???
גזרת הכתוב.


אפילו אותך הזכירו בכתבה...
העובדה שבכירי משרד הבריאות חתומים על מאמר יחד עם בכירי חברת פייזר שפיתחה את החיסון צפויה לעורר ביקורת בקהילה המדעית הישראלית, שרבים בה מבקשים בעקביות חשיפה של מידע נרחב יותר ממערכת הבריאות.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
דרמה:

‏מחקר ראשון מסוגו של בית החולים שיבא: תוך שבועיים מקבלת המנה הראשונה של החיסון נגד קורונה, הסיכוי להידבק בנגיף יורד ב-75%, ‏וירידה דרמטית של 85% בשיעור החולים עם תסמיני קורונה בקרב מחוסנים בהשוואה ללא מחוסנים
 

מנדי זר

משתמש פעיל
*הודעת משרד הבריאות:*


משרד הבריאות מפרסם את דיווח מועילות החיסון נגד נגיף הקורונה בישראל ע"י האגף לאפדימיולוגיה במשרד הבריאות.


*תוצאות מועילות החיסון כפי שהן עולות מהנתונים שנאספו בישראל עד לתאריך ה-13.2.21.*

מועילות החיסון מודדת את הסיכון לחלות במחלה לאנשים שחוסנו ב2 מנות חיסון לעומת אנשים שלא חוסנו כלל.


על פי הנתונים העדכניים ביותר- החיסון נמצא עם מועילות גבוהה מאוד נגד תחלואה, תחלואה קשה אשפוזים ותמותה.


*מועילות החיסון כעבור 14 יום מקבלת מנת חיסון 2:*

95.8% במניעת סך מקרי התחלואה.
98.0% במניעת מחלה עם חום ו/ או תסמינים נשימתיים.
98.9% במניעת אשפוזים עקב קורונה.
99.2% במניעת תחלואה קשה עקב קורונה.
98.9% במניעת תמותה עקב קורונה.




מצ"ב מצגת הנתונים.



*מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי:* "בזכות מערכת הבריאות החזקה של מדינת ישראל, שאיפשרה לנו להגיע בזמן קצר לחיסון נרחב מאין כמוהו באוכלוסייה, והיכולת שלנו למעקב אפידמיולוגי מקיף, אנחנו המדינה הראשונה בעולם שיכולה להדגים את האפקט של חיסון קורונה בעולם קליני אמיתי.

החיסון מפחית בצורה משמעותית תחלואה קשה ותמותה וניתן לראות השפעה זו בנתוני התחלואה במדינה.


המטרה שלנו היא להמשיך לחסן את כל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה, ובבוא הזמן גם מתחת לגיל 16, כדי להגיע לכיסוי נרחב באוכלוסייה שיאפשר לנו לחזור לשגרת חיים לה כולנו מייחלים".
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
• פרופ' גליה רהב: עשר נשים לפני לידה במצב קשה, רובן מהמגזר החרדי - כולן עדיין לא הספיקו להתחסן נגד נגיף הקורונה
 

עוקר הרים

משתמש מקצוען

מחקר חדש: החיסונים של פייזר ומודרנה מונעים גם הידבקות ולא רק מחלה קשה
צוות רופאים מומחים מארה"ב בדק כ-30 אלף מתחסנים במנת החיסון הראשונה, ומצא כי חיסוני הקורונה התגלו כיעילים במניעת ההדבקה עצמה • על פי ממצאי המחקר, החיסונים הצליחו למנוע את ההדבקה כבר ב-36 הימים הראשונים למתן החיסון הראשון • עד כה חוסנו במנת החיסון הראשונה בישראל כבר יותר מ-45% מכלל הציבור
0QE4n9dHSMsmKfSvvWrjvo9QJO3mNW8d9AC6rehedYikq64IgT6eQYYZ8BKDK1aL7LYKFjezoP8vqt0QgyjjVwnTeG9Tgd84Srg=s0-d-e1-ft
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מומחים מתחום הבריאות כבר מסכימים על כך שהמידע שהצטבר עד כה מוכיח שהחיסונים נגד הקורונה יעילים במניעת הופעת סימני מחלה, אך מחקר חדש מציג בשורה חיובית אף יותר: לפי תוצאותיו, החיסונים של מודרנה ושל פייזר מונעים גם את עצם ההדבקה עצמה, ולא רק את הופעת התסמינים.
צוות המומחים של מרפאת מאיו בארה"ב חקר יותר מ-31,000 איש ב-4 מדינות ברחבי ארה"ב שקיבלו מנת חיסון אחת לפחות. על פי הממצאים, שפורסמו ברשת CNN האמריקנית, נראה שהחיסונים היו יעילים ב-80% יותר במניעת הדבקה כבר ב-36 הימים שלאחר מתן המנה הראשונה.
עוד עולה מתוצאות המחקר, שטרם עבר ביקורת עמיתים, כי יעילות החיסונים במניעת ההדבקה הייתה 75% ב-15 הימים שלאחר מתן המנה הראשונה, ועלתה לכדי 89% ביום ה-36 למתן מנה השנייה.
למרות הפיגור בקצב החיסונים בשל מזג האוויר החורפי שפוקד את ארה"ב בימים אלה, גורמים רשמיים לוחצים לחסן את כל אוכלוסיית המדינה לפני שיופיע וריאנט מידבק עוד יותר, שעל פי החשש יוכל לעכב ולקחת אחורה את ההתקדמות שחלה במלחמה במגפה. עד כה, ניתנו ברחבי ארה"ב כבר יותר מ-59 מיליון מנות חיסון.
על פי הערכת מומחים, כדי להשיג חסינות עדר צריך שכ-80% מהאוכלוסייה תפתח חסינות מפני הנגיף - באמצעות נוגדנים שמגיעים לאחר הידבקות בנגיף או באמצעות חיסון. אף על פי הציפייה בארה"ב להגביר את מבצע החיסונים עד סוף הקיץ, נשיא ארה"ב ביידן אמר אתמול כי נושאים כמו מזג אוויר, זנים ומוטציות חדשות עלולים להקשות על המבצע.
"אני מאמין שאנחנו בדרך", אמר אתמול ביידן בביקור באחד מהמתקנים של חברת פייזר במישיגן. "אני מבטיח לכם, אני יודע שנעמוד בפני קשיים, זה לא הולך להיות קל - אבל אנחנו הולכים לנצח את זה".
נכון למועד פרסום הכתבה, עד כה חוסנו בישראל כבר 4,250,643 בני אדם במנת החיסון הראשונה, המהווים 45.88% מכלל אוכלוסיית המדינה. את המנה השנייה קיבלו כבר 2,881,825 ישראלים, שהם 31.11% מכלל התושבים. בממוצע, ניתנות מדי יום כ-145 אלף מנות חיסון. [ N12]
 

משפחת לוי...

משתמש מקצוען
שלח לו בבקשה את סרטון הלויה של מרת בן שטרית בת ה32.
בשונה מהרבה מקרים הם לא יכולים לשקר שהיא התחסנה.
אני מכיר שתי משפחות שנפטר שם בן משפחה שהופץ ע"י מפיצי הפייק שמתו בגלל חיסון ומדובר בשקר וכזב!

אין מה לענות למי שיותר חכם מכל גדולי ישראל !!!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה