התייעצות השוני בשידוכים בין פעם להיום

מצב
הנושא נעול.

אשת_חבר

משתמש מקצוען
אלו שני הסוגים? וזהו?
זו הצגה ממש לא הוגנת של הדברים.
איש עמל - נניח שוחט שעובד למחייתו כל יום מארבע בבוקר צריך לממן לביתו וחתנו דירה וכיופים?
זה הוגן וערכי?
הוא יכול לעזור ומסתמא שגם ירצה. זה לא אומר שצריכים לסחוט אותו.
וזוג שמכייף על חשבון הורים שנקרעים וקורסים מחובות אינו אלא מושחת.
אם אותו שוחט מעוניין בבחור שישב וילמד וכרגע זה המחיר. אם הוא רוצה שישלם! אם הוא לא רוצה, לא ישלם.
אם הזוג לוקח את זה לכיופים.. נורא ואיום גועל נפש.
אף אחד לא סוחט אותו, זה בחירה שלו.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אם אותו שוחט מעוניין בבחור שישב וילמד וכרגע זה המחיר. אם הוא רוצה שישלם! אם הוא לא רוצה, לא ישלם.
אם הזוג לוקח את זה לכיופים.. נורא ואיום גועל נפש.
אף אחד לא סוחט אותו, זה בחירה שלו.
זה בדיוק העניין. האם גבר אמור לשבת וללמוד רק בתנאי שיש לו דירה?
הוא יכול בכלל להציב את התנאי הזה? באיזו זכות הוא יכול להציב תנאי כזה כשלא עבד על אגורה מימיו?
אין לו זכות לדרוש לא מהוריו ולא מהורי כלתו.
וכל מה שיקבל זו מתנת חינם וחסד עצום.
בפרט כשלהלכה הוא מחויב ללמוד בכל מקרה.
בתורה שלנו כתוב והגית .
לא כתוב והגית רק בתנאי שיש לך דירה מהשווער.
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
היה יהודי בליטא שקראו לו הרב פרנק (לא זוכרת את השם שלו) היו לו ארבע בנות וכל חייו היה לו חלום אחד - להשיא אותם לתלמידי חכמים.
אותו אחד היה בלעבוס פשוט, סחר בפרוות. חיו בדחקות ועניות כי רצה להכין את בנותיו לחיי תורה.
בין חתניו: ר' משה מרדכי אפשטיין, ר' איסר זלמן מלצר.
זו היתה בחירה שלו. זה מה שהוא רצה.
אפשר להעריך את הבחירה הזאת, ואפשר לכעוס עליה.
אבל להבין שקיימים כאלה שזהו רצונם.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל להבין שקיימים כאלה שזהו רצונם.
אדרבא. שיצליחו.
אפשר גם לכתוב שהרצון הזה הוא ערכי ולא תלוי רק בכסף ולכולם מותר לרצות אותו. לא רק לבעלי הממון.
את מדברת כאילו טווח הבחירה של כולנו הוא זהה.
ההגיון שלך אומר שאברך למעשה יצטרך לחתן את בנותיו רק עם מי שלא מתכוונים ללמוד.
בחז"ל נאמר בת תלמיד חכם לתלמיד חכם.
והסיפור שלך דווקא מראה שלא רק למליונרים יש אפשרות לקבל חתן למדן.
 

אחת.....

משתמש פעיל
הורים מחויבים מבחינת הלכה לכלכל את ילדיהם עד גיל 18
אז קל וחומר שהם לא מחויבים לפרנס את החתן שלהם בשום צורה וכל מה שהם נותנים לנו זה חסד!!
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
בדיוק בגלל שאנשים לא מודעים לעצמן ולבחירות שלהם.
יום אחד יצטרכו לשבת לבד ולעשות חושבין מה באמת חשוב לי בחיים ול-ב-ח-ו-ר
אבל דור שמעולם לא בחר כלום כי הכל הוחלט עבורו.. לא יבחר מעולם.
ומי שמעוניין ממליצה לראות את המאמר של הרב וולבא בעלי שור על רצון.
עשרה לייקים.
(או יותר).
 

ויטראז'

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ועוד משהו אכתוב.
על דברים שחשובים לנו - משלמים. על דירה במרכז עם נוף לבני ברק - משלמים.
על מזרונים נוחים שלא גורמים כאבי גב - משלמים, לפעמים פי שתים ויותר.
על חופשות ותענוגות משלמים.
על מה משלמים? על מה שחשוב לנו.
כל אחד לפי סדר עדיפויות שלו.
מי שחשובים לו כל מיני גינונים - משלם.
מי שחשוב לו לחיות ברמת חיים גבוהה גם ללא יכולת, משלם, בחובות. משלם, בטרטורים. אבל זה חשוב. מה לעשות

יש אנשים (עדיין) שחשוב להם בית של תורה לבנות שלהם.
והם ישלמו על זה.
נפלא!
בכיף כל אחד יש לו סדר עדיפות
כל עוד נשאר בין כתלי ביתו שיעשה מה בא לו
אבל אין שום זכות לבקש מהצד השני דרישות מופרזות ומוגזמות
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
היה יהודי בליטא שקראו לו הרב פרנק (לא זוכרת את השם שלו) היו לו ארבע בנות וכל חייו היה לו חלום אחד - להשיא אותם לתלמידי חכמים.
אותו אחד היה בלעבוס פשוט, סחר בפרוות. חיו בדחקות ועניות כי רצה להכין את בנותיו לחיי תורה.
בין חתניו: ר' משה מרדכי אפשטיין, ר' איסר זלמן מלצר.
זו היתה בחירה שלו. זה מה שהוא רצה.
אפשר להעריך את הבחירה הזאת, ואפשר לכעוס עליה.
אבל להבין שקיימים כאלה שזהו רצונם.
כמה כסף הוא נתן להם?...
 
נערך לאחרונה ב:

אשת_חבר

משתמש מקצוען
אדרבא. שיצליחו.
אפשר גם לכתוב שהרצון הזה הוא ערכי ולא תלוי רק בכסף ולכולם מותר לרצות אותו. לא רק לבעלי הממון.
את מדברת כאילו טווח הבחירה של כולנו הוא זהה.
ההגיון שלך אומר שאברך למעשה יצטרך לחתן את בנותיו רק עם מי שלא מתכוונים ללמוד.
חס ושלום.
את יכולה להתקשר לרב קסלר מקרית ספר ולבקש ממנו סיפורים על איך אברכים בלי שקל הצליחו לחתן ילדים מעל לדרך הטבע ממש.
אבל - וזה האבל הגדול - כל החיים זה מה שעמד בראש מעייניהם והם חסכו גם 20 או 50 שקל בחודש עבור זה.
והיה בזה ברכה.
איך?
אנחנו ממש לא יודעים. כל אחד עם הנס שלו.
אבל בשביל ניסים צריך טיפה טיפה לעבוד, לרצות.
ולהראות לד' במסירות נפש את הרצון הזה
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
חס ושלום.
את יכולה להתקשר לרב קסלר מקרית ספר ולבקש ממנו סיפורים על איך אברכים בלי שקל הצליחו לחתן ילדים מעל לדרך הטבע ממש.
אבל - וזה האבל הגדול - כל החיים זה מה שעמד בראש מעייניהם והם חסכו גם 20 או 50 שקל בחודש עבור זה.
והיה בזה ברכה.
איך?
אנחנו ממש לא יודעים. כל אחד עם הנס שלו.
אבל בשביל ניסים צריך טיפה טיפה לעבוד, לרצות.
ולהראות לד' במסירות נפש את הרצון הזה
אם את אומרת חס ושלום אני מציעה לך לעיין בדברייך ולראות שרובנו לא הבינו אותך נכונה.
לגבי עניין של רצון -זה מאד יפה אבל נאיבי לחשוב שזה תלוי רק ברצון ולא בתנאי השוק.
אישית, אני מכירה הרבה בנות אברכים שחונכו לאהבת תורה והסתפקות במועט ובשידוכים הן תקועות.
כי הבחורים מעדיפים להינשא לבנותיהם של בעלי ממון.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אותו אחד היה בלעבוס פשוט, סחר בפרוות. חיו בדחקות ועניות כי רצה להכין את בנותיו לחיי תורה
הוא היה אחד מגדולי העשירים היהודים בפולין של אותה תקופה, ולא חי בדחקות ועניות...
 

ויטראז'

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
היה יהודי בליטא שקראו לו הרב פרנק (לא זוכרת את השם שלו) היו לו ארבע בנות וכל חייו היה לו חלום אחד - להשיא אותם לתלמידי חכמים.
אותו אחד היה בלעבוס פשוט, סחר בפרוות. חיו בדחקות ועניות כי רצה להכין את בנותיו לחיי תורה.
בין חתניו: ר' משה מרדכי אפשטיין, ר' איסר זלמן מלצר.
זו היתה בחירה שלו. זה מה שהוא רצה.
אפשר להעריך את הבחירה הזאת, ואפשר לכעוס עליה.
אבל להבין שקיימים כאלה שזהו רצונם.
כמה כסף נתן להם וכמה כסף ביקש מהם????
 

אחת.....

משתמש פעיל
אם את אומרת חס ושלום אני מציעה לך לעיין בדברייך ולראות שרובנו לא הבינו אותך נכונה.
לגבי עניין של רצון -זה מאד יפה אבל נאיבי.
אישית אני מכירה הרבה בנות אברכים שחונכו לאהבת תורה והסתפקות במועט ובשידוכים הן תקועות כי הבחורים מעדיפים להינשא לבנותיהם של בעלי ממון.
את יכולה להתקשר גם אלי ואני אספר לך כמה מחברותי תקועות בגלל שאין כסף..
 

ללושקה

משתמש מקצוען
חס ושלום.
את יכולה להתקשר לרב קסלר מקרית ספר ולבקש ממנו סיפורים על איך אברכים בלי שקל הצליחו לחתן ילדים מעל לדרך הטבע ממש.
אבל - וזה האבל הגדול - כל החיים זה מה שעמד בראש מעייניהם והם חסכו גם 20 או 50 שקל בחודש עבור זה.
והיה בזה ברכה.
איך?
אנחנו ממש לא יודעים. כל אחד עם הנס שלו.
אבל בשביל ניסים צריך טיפה טיפה לעבוד, לרצות.
ולהראות לד' במסירות נפש את הרצון הזה
אבל למה שאותם אברכים מקרית ספר יחסכו על השקל, בעוד שהגיוני יותר שהילדים הנשואים של אותם אברכים יחסכו על השקל בשביל לשלם שכירות, או שהאישה תרוויח יותר... (ואל תגידו לי שזה בשביל שיוכלו לחסוך לדור הבא:))
 

ויטראז'

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
למה שההורים ישלמו סכומים הזויים ל שבעת ילדיהם
הרי בדור הבא הזוג גם יצטרך ל8 ילדיו וכן הלאה
זה הרי לא ייגמר
במקום שכל אחד ידאג לעצמו
השם במרומים זן ומפרנס לכל הברואים
היכן האמונה כאן?????
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
אבל למה שאותם אברכים מקרית ספר יחסכו על השקל, בעוד שהגיוני יותר שהילדים הנשואים של אותם אברכים יחסכו על השקל בשביל לשלם שכירות, או שהאישה תרוויח יותר... (ואל תגידו לי שזה בשביל שיוכלו לחסוך לדור הבא:))
כי מאוד קשה להתקים ככה בהתלחה בלי שהבעל יצא לעבוד מיד (וגם אז צריך עזרה מההורים על שכר לימוד וקיום בזמן הלימודי מקצוע)
למה שההורים ישלמו סכומים הזויים ל שבעת ילדיהם
הרי בדור הבא הזוג גם יצטרך ל8 ילדיו וכן הלאה
זה הרי לא ייגמר
במקום שכל אחד ידאג לעצמו
השם במרומים זן ומפרנס לכל הברואים
היכן האמונה כאן?????
כי הם בחרו בכך ורצו בכך כי הם מאמינים שזה מה שד' דורש מהם.
והם מאמינים באמונה שלמה שהם יעשו את הקצת השתדלות שלהם כדי להראות את רצונם וד' יעשה את השאר
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זה אומר שהם נתנו דיור ואוכל וכסף למחיה בסיסית לכל החיים
לא לכל החיים.
לכמה שיכלו.
והרב מלצר עלה בשלב מסוים לארץ וחי פה די בדחקות -כמו רוב אנשי היישוב הישן.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
מי יודע.
לפי ההיסטוריה (כל מיני "אחרים") היה מקובל "קעסט" באותם ימים.
זה אומר שהם נתנו דיור ואוכל וכסף למחיה בסיסית לכל החיים
למיטב ידיעתי אף אחד לא נתן אוכל וכסף למחיה בסיסית כל החיים.
חלק הבטיחו קעסט לזמן מוגבל, ומיעוט של ממש, הבטיח לכל החיים.
סכומי עתק מראש, כמו בימינו, אף אחד לא דרש ולא קיבל.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  57  פעמים

לוח מודעות

למעלה