לצערי מכירה כ"כ הרבה שוטים שאין כדוגמתם....מי שמשלם על כל הנ"ל ונכנס לחובות הוא שוטה שאין כדוגמתו.
תשאל כל מנהל בנק כמה שוטים יש כאלה.
לצערי מכירה כ"כ הרבה שוטים שאין כדוגמתם....מי שמשלם על כל הנ"ל ונכנס לחובות הוא שוטה שאין כדוגמתו.
@ויטראז' - על מה הכעס?אבל רבים הם הבחורים שדורשים את זה...
והבעיה היא שא"א לומר "אל תתנו להם דירות", כמו שכתבת, משום שיש סטיגמות בציבור שהשתרשו כ"כ חזק, שהטענה הזו לא תועיל בשלב הזה.
אמנם יש לציין שכיום באמת מעטים הם הנותנים דירות שלמות.
אבל זו כמובן לא ראיה. אם על שוטים אנחנו מדברים, אני פורש בזה הרגע.לצערי מכירה כ"כ הרבה שוטים שאין כדוגמתם....
תשאל כל מנהל בנק כמה שוטים יש כאלה.
בגלל אנשים כמוך זה אולי לא יוכל להשתנות כי את ממש מעודדת את זהועוד משהו אכתוב.
על דברים שחשובים לנו - משלמים. על דירה במרכז עם נוף לבני ברק - משלמים.
על מזרונים נוחים שלא גורמים כאבי גב - משלמים, לפעמים פי שתים ויותר.
על חופשות ותענוגות משלמים.
על מה משלמים? על מה שחשוב לנו.
כל אחד לפי סדר עדיפויות שלו.
מי שחשובים לו כל מיני גינונים - משלם.
מי שחשוב לו לחיות ברמת חיים גבוהה גם ללא יכולת, משלם, בחובות. משלם, בטרטורים. אבל זה חשוב. מה לעשות
יש אנשים (עדיין) שחשוב להם בית של תורה לבנות שלהם.
והם ישלמו על זה.
נפלא!
חברה!אז אולי נעבור לסוגיית מחירי הדירות וכל מה שכתוב בפורום "על המחיה והכלכלה"
בבקשה תעשו טובה באשכול זה שפתחתי אני ממש מבקשת להפסיק את הנושא של הדרישות המוגזמות...חברה!
בוא לא נתלהם....ונפסיק את השיח דרישות דירות רבנים וכו'.
חבל....
האשכול ינעל !
ויש פה הרבה תובנות טובות...
נא שמרו על שיח עניני ונכבד!
מה הבעיה בנושא הזה? הרי לטענת הרוב - זו הבעיה העיקרית.בבקשה תעשו טובה באשכול זה שפתחתי אני ממש מבקשת להפסיק את הנושא של הדרישות המוגזמות...
מי שרוצה שיפתח אשכול נפרד!!
כתבתי כבר למעלה. כל העניין של שידוכים הוא מעל לדרך הטבע ממש. גם זה, רק בשביל שתהיה לברכה על מה לחול. וכל מי שמחתן ילדים יודע שזה ניסים גלויים.גם אם תכבכו עד שהנשמה תצא עדיין לא יהיה לרובכם 600 אלף במקרה הטוב לתת לשתי או שלושת או ארבעת בנותיכם.
גם לא הבנתי...פעם אחת שיעלו את הדברים על השולחן בלי להתיפייףמה הבעיה בנושא הזה? הרי לטענת הרוב - זו הבעיה העיקרית.
מה שאת מתארת זה הבסיס של ההשקפה הזו, והיא חזקה ומבוססת, ולכן מחזיקה יפה כל כך הרבה שנים.מחכה לעגבניות...
אבל אומרת את תגובתי.
לתת לבחור מתמיד עצום בן עליה שכל חייו השחיר פניו בעמלה של תורה, בחור ברמה הגבוה ביותר, דירה.
זה לתת לו אפשרות להמשיך בעלי'ה שלו בהמשך.
זה לתת לו את השקט הדרוש לו להמשיך בעליתו וללמוד בלי לחץ של משכנתא או כמה שפחות.
זה אומר שגם אם אשתו עובדת, הוא לא עובד ב"תמיכת העבודה" עם שמיניות באוויר.
יש משפחות, שעשו את זה כהשקפת חיים. כל חייהם חיו בפשטות ובצניעות וויתרו על מותרות, אך חסכו והשקיעו בתבונה, וכך הצליחו להגשים את שאיפת חייהם להשיא את בנותיהם עם בחורים מצוינים. להשיא ביתו עם תלמיד חכם, זה לא מה בכך.
יש משפחות, שזו לא היתה דרך חייהם, או שבאמת לא היתה להם אפשרות להתקים. וכאן יש שתי סוגים. יש כאלה שבכו לרבש"ע וזכו בכל אופן מעל לדרך הטבע. ויש כאלה שהחליטו שכל העסק הזה לא נראה להם, והחליטו להתעצבן ולעשות מאבקים. כמו ששמעתי אחת "אני לא יוותר על חופשות בחו"ל בשביל החתנים של בנותי". בסדר גמור - זו בחירה שלך. אבל זכותם של אחרים לבחור אחרת.
אולי הדעה שלי לא פופולרית, אבל יש לה אחיזה ויש אנשים רבים ש"ימותו" בשבילה ולפעמים בצורה מוחשית לצערי. אבל בשביל ערכים צריך לעבוד, ולהשקיע.
כן, בעל תלמיד חכם עבור בנותי, חשוב לי מכל וכל.
לכן, אתקים בצמצום אוותר על סטים לילדים שלי, ואפשר להגיע לסכום נאה בע"ה.
וד' לוקח את ההשתדלות שלנו ואת התפילות שלנו ובע"ה בדרך שאדם הולך מוליכים אותו.
וכמובן שתמיד יש דברים מעל לדרך הטבע (בעסק השידוכים הכל מעל הטבע) אבל מבחינת השתדלות - מי שרוצה זה מה שצריך לעשות.
כמובן תמיד יהיו בינוניים שידרשו כך, אבל הרבה פעמים רואים שאף אחד לא קופץ עליהם אז הם יורדים בדרישות. ורואים כ"כ הרבה ניסים בדבר הזה איך שד' מזווג זיווגים.
מד' אשה לאיש.
מדברייך אני מבינה שלאברך שאין לו הון בחסכונות מטבע הדברים אין זכות וסיכוי לחתן את בנותיו עם אברכים?יש אנשים (עדיין) שחשוב להם בית של תורה לבנות שלהם.
והם ישלמו על זה.
כי זה ברור וכמו שכבר נכתב באשכול..גם לא הבנתי...פעם אחת שיעלו את הדברים על השולחן בלי להתיפייף
בדיוק בגלל שאנשים לא מודעים לעצמן ולבחירות שלהם.מה שאת מתארת זה הבסיס של ההשקפה הזו, והיא חזקה ומבוססת, ולכן מחזיקה יפה כל כך הרבה שנים.
הבעיה לדעתי שהיום יש יותר ויותר בחורים שרוצים 'גם וגם'.
גם דירה על מגש של כסף, גם חופשות בחו"ל.... (לדוגמא, כי זו הדוגמא שאת כתבת).
ואז נוצר הפער והמרמור ההגיוני: למה שמישהי תוותר על החופשות שלה בשביל שהחתן של הבת שלה יכייף? איפה ההגיון?
אלו שני הסוגים? וזהו?יש משפחות, שזו לא היתה דרך חייהם, או שבאמת לא היתה להם אפשרות להתקים. וכאן יש שתי סוגים. יש כאלה שבכו לרבש"ע וזכו בכל אופן מעל לדרך הטבע. ויש כאלה שהחליטו שכל העסק הזה לא נראה להם, והחליטו להתעצבן ולעשות מאבקים. כמו ששמעתי אחת "אני לא יוותר על חופשות בחו"ל בשביל החתנים של בנותי". בסדר גמור - זו בחירה שלך. אבל זכותם של אחרים לבחור אחרת.
לא אמרתי את זה חלילה.מדברייך אני מבינה שלאברך שאין לו הון בחסכונות מטבע הדברים אין זכות וסיכוי לחתן את בנותיו עם אברכים?
הגיון לתפארת.
(וכאילו שחצי מליון ש"ח לדירה מעניקים תעודת ביטוח שהוא ישב ללמוד כל חייו. נו ,נו...)
אלו שני הסוגים? וזהו?
זו הצגה ממש לא הוגנת של הדברים.
איש עמל - נניח שוחט שעובד למחייתו כל יום מארבע בבוקר צריך לממן לביתו וחתנו דירה וכיופים?
זה הוגן וערכי?
הוא יכול לעזור ומסתמא שגם ירצה. זה לא אומר שצריכים לסחוט אותו.
וזוג שמכייף על חשבון הורים שנקרעים אינו אלא מושחת.
אז אם אני אתפלל ממש חזק וארצה ממש חזק מובטחני שאוכל לתת לכל אחד מילדי מלש"ח לדירה למרות שבעלי אברך.לא אמרתי את זה חלילה.
להפך, כתבתי שמי שאין לו יש לו את כוח התפילה (לכל אחד יש)
ואם זה באמת מה שהוא רוצה בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: