תח"צ הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית-הפרטים

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
שאלה

בהתחלה כתוב שלנוער יש 50% גם על מנוי,
בהמשך כתוב שגם למבוגרים,

מה עם נכים??
אין. רק נסיעה בודדת:( כמו שרואים פה.
1649112591723.png
כנ"ל הנחת 33% לסטודנט היא רק על נסיעה בודדת.
 
D

Deleted member 64624

אורח
שאלה מעניינת,
כתוב שהחופשי עם הרכבת בעלות של 255 שקל מוגבל לנסיעה ברכבת של עד 40 קילומטר בלבד ,
מה קורה עם אני עולה על רכבת ויורד מהרכבת לפני שעובר ה40 קילומטר ויוצא מתחנת רכבת,
ואחרי זה אני חוזר בחזרה לתחנה רכבת ונוסע עוד נסיעה שהיא פחות מ40 קילומטר וכן הלאה,
האם כל הנסיעה תהיה בחינם?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
שאלה מעניינת,
כתוב שהחופשי עם הרכבת בעלות של 255 שקל מוגבל ל40 קילומטר בלבד,
מה קורה עם אני עולה על רכבת ויורד מהרכבת לפני שעובר ה40 קילומטר ויוצא מתחנת רכבת,
ואחרי זה אני חוזר בחזרה לתחנה רכבת ונוסע עוד נסיעה שהיא פחות מ40 קילומטר וכן הלאה,
האם כל הנסיעה תהיה בחינם?
לא. 40 ק"מ מהמוצא. (למה השאלה היא דווקא על רכבת, כל הרפורמה היא מחיר לפי מרחק מתחנת המוצא.)
 

חיימנה

משתמש פעיל
לגבי ההגבלה של 20 ימי נסיעה בחופשי
יש למישהו מושג מה עושה אדם שנוסע 25 יום בחודש????:rolleyes::eek:
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ברור שכן !!!!
המוצא מתחשבן בכל נסיעה מחדש!
ובכל מקרה כבר העירו שאפשר למצוא פרצות כעין אלו כבר היום
בהיסטוריה ברב קו יהיה נסיעה מתחנה א' לתחנה ב' 30 ק"מ וכו'
תחנה ב' לתחנה ג' 30 ק"מ.
ביחד 60 ק"מ.
אם המוצא מתחשבן כל נסיעה מחדש, גם העלות תהיה מחדש.
או שזה יחשב נסיעה של 60 ק"מ, 2 נסיעות של 30 ק"מ.
ודאי שלא נסיעה אחת של 30 ק"מ.
(דווקא ברכבת א"א להתחמק מפיקוח, שם צריך לתקף גם בתחנת היציאה)
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לגבי ההגבלה של 20 ימי נסיעה בחופשי
יש למישהו מושג מה עושה אדם שנוסע 25 יום בחודש????:rolleyes::eek:
:unsure: איפה בדיוק ראית הגבלה כזו??? חפשי זה חופשי! (הם סה"כ רוצים להראות את ההפרש אם לא עושים חופשי ביחס לבן אדם שנוסע 20 נסיעות.
 

חיימנה

משתמש פעיל
בהיסטוריה ברב קו יהיה נסיעה מתחנה א' לתחנה ב' 30 ק"מ וכו'
תחנה ב' לתחנה ג' 30 ק"מ.
ביחד 60 ק"מ.
אם המוצא מתחשבן כל נסיעה מחדש, גם העלות תהיה מחדש.
או שזה יחשב נסיעה של 60 ק"מ, 2 נסיעות של 30 ק"מ.
ודאי שלא נסיעה אחת של 30 ק"מ.
(דווקא ברכבת א"א להתחמק מפיקוח, שם צריך לתקף גם בתחנת היציאה)
לא זכיתי להבין
לדעתי הפשוטה זה יחשב כשתי נסיעות של 30 ק"מ
כך ששתיהן תהינה פטורות בחופשי
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
אתם רק מצדיקים את מה שהם כותבים
שהשימוש בביתר הוא מטורף והיות ותח"צ זה משהו מסובסד
זה עולה למדינה המון כסף

אם נקבל את הנתונים בדמרקר כנכונים בביתר יש 10 אלף משפחות בערך ועלות השנתית של תח"צ עלתה 200 מיליון (נשמע לי הזוי) זה אומר שהמדינה השקיעה בשנה 20,000 ש"ח למשפחה ! או כ 3500 ש"ח לנפש !
אני מקווה שאתם מבינים את חוסר ההגיון (והרשעות) בהגיון הזה שבוחר להסתכל על הנתונים שנוח לו.

דוגמא בשביל להמחיש את הדברים:
נניח שעלות של מסלול אחד של אוטובוס אחד עולה 50 ש"ח.
בביתר עולים על אותו אוטובוס במהלך הסיבוב 50 אנשים שמשלמים כל אחד שקל (לצורך העניין סיבסוד של 9 ש"ח).
בבאר שבע עולים שני אנשים שמשלמים כל אחד 10 ש"ח (לצורך העניין ללא סבסוד).

לפי החישוב הנ"ל, את הנסיעות באוטובוס בביתר הממשלה סיבסדה ב-450 ש"ח! שומו שמיים! וכמובן בלי להוציא שקל מהכיס.
הנסיעות באוטובוס בבאר שבע לא סובסדו כלל, אבל הממשלה הפסידה עליו 30 ש"ח.

ועכשיו מה שאתם באים ואומרים:
האוטובוס בביתר סובסד ב-450 ש"ח ובבאר שבע בכלל לא - זה חוסר שוויון.
יתכבדו הביתרים וישלמו 10 ש"ח לנסיעה ואז האוטובוס הנ"ל יכניס 500 ש"ח, ונוכל להפעיל בלא משנה איפה עוד 8 אוטובוסים.
אז תגידו אתם - מי מסבסד את מי?
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לא זכיתי להבין
לדעתי הפשוטה זה יחשב כשתי נסיעות של 30 ק"מ
כך ששתיהן תהינה פטורות בחופשי
אולי אתם צודקים.
אבל אולי כשקונים צריך להגדיר מיקום ורק משם מקבלים חופשי.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מחילה אבל אין היגיון בזה מדובר בחופשי לכל הארץ
לא שההיגיון זה הצד החזק שם ......
מה זאת אומרת עם קונים ב255 קונים חופשי ארצי באוטובוסים. וחופשי עד 40 ק"מ ברכבות.
איזה חוסר הגיון יש פה.
(אבל זה לא מידיעה, אני חושב פשוט שזה דבילי לכתוב כלל שאפשר בקלות לעקוף אותו. אבל כמו שאמרתם זה לא הצד החזק..)
 

חיימנה

משתמש פעיל
מה זאת אומרת עם קונים ב255 קונים חופשי ארצי באוטובוסים. וחופשי עד 40 ק"מ ברכבות.
איזה חוסר הגיון יש פה.
(אבל זה לא מידיעה, אני חושב פשוט שזה דבילי לכתוב כלל שאפשר בקלות לעקוף אותו. אבל כמו שאמרתם זה לא הצד החזק..)
הרעיון הוא שלא תיסע נסיעה ארוכה ברכבת
 

משתדלים

משתמש פעיל
אני מקווה שאתם מבינים את חוסר ההגיון (והרשעות) בהגיון הזה שבוחר להסתכל על הנתונים שנוח לו.

דוגמא בשביל להמחיש את הדברים:
נניח שעלות של מסלול אחד של אוטובוס אחד עולה 50 ש"ח.
בביתר עולים על אותו אוטובוס במהלך הסיבוב 50 אנשים שמשלמים כל אחד שקל (לצורך העניין סיבסוד של 9 ש"ח).
בבאר שבע עולים שני אנשים שמשלמים כל אחד 10 ש"ח (לצורך העניין ללא סבסוד).

לפי החישוב הנ"ל, את הנסיעות באוטובוס בביתר הממשלה סיבסדה ב-450 ש"ח! שומו שמיים! וכמובן בלי להוציא שקל מהכיס.
הנסיעות באוטובוס בבאר שבע לא סובסדו כלל, אבל הממשלה הפסידה עליו 30 ש"ח.

ועכשיו מה שאתם באים ואומרים:
האוטובוס בביתר סובסד ב-450 ש"ח ובבאר שבע בכלל לא - זה חוסר שוויון.
יתכבדו הביתרים וישלמו 10 ש"ח לנסיעה ואז האוטובוס הנ"ל יכניס 500 ש"ח, ונוכל להפעיל בלא משנה איפה עוד 8 אוטובוסים.
אז תגידו אתם - מי מסבסד את מי?
לא בדקתי את הנתונים של דמרקר כמה הם נכונים
אבל כנראה פשוט לא הבנתם אותם
הסבסוד הוא כמשמעו הוא, אחרי התקבול מהמשתמשים וגם אז עלות הסבסוד בביתר יותר גבוהה מבאר שבע
זה ברור, ואם דמרקר לא כללו את זה בחישוב אז הם מטעים ביודעין (לא שזה מופקע)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה