תח"צ הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית-הפרטים

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
יוצרי ai
במודיעין עילית יעלה 225 ש"ח ויאפשר לטייל בכל הארץ
גם היום חופשי חודשי במודיעין עילית לבדה עולה 209 ש"ח
כך שכמו שכתבתי למי שנוסע הרבה זה משתלם במיוחד
שטויות תבדוק לפני שאתה רץ להיות יותר חכם מכולם....
זה המחיר במויעין עילית למבוגר
1649157441972.png

ויש המון אנשים שקונים את זה ועכשיו יצטרכו לשם 225 ש"ח
וכאילו "ירויחו" שיוכלו ליסוע מחוץ לעיר ג"כ
 

DDESIGN

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
במודיעין עילית יעלה 225 ש"ח ויאפשר לטייל בכל הארץ
גם היום חופשי חודשי במודיעין עילית לבדה עולה 209 ש"ח
כך שכמו שכתבתי למי שנוסע הרבה זה משתלם במיוחד
טעות, חופשי חודשי במודיעין עילית עולה 76 שקל
 

אברך.

משתמש מקצוען
שימו לב שחופשי ארצי 225 ש"ח לא כולל אילת ולא כולל רכבת, לדוגמא נסיעה מירושלים לתל אביב או עכו אפשר רק באוטבוס אבל לא ברכבת, אני טועה?
חופשי פנימי ירושלים 146 ש"ח ואחרי הרפרומה 99 ש"ח, אני טועה?
 
נערך לאחרונה ב:

יוחנן 1

משתמש מקצוען
מי שנוסע לב"ב לירושלים כל יום משלם על חופשי חודשי כיום 585 ש"ח
ועכשיו ישלם רק 225
זו הנחה משמעותית
כמה אחוזים הם מכלל נוסעי התחבורה הציבורית??

אני די בטוח שהאוצר ומשרד התחבורה יודעים היטב שהם הולכים להכניס הרבה מאד כסף מהרפורמה הזאת.
וכל השאר זה פשוט הבלופים הקבועים שהם מספרים לנו.
בדיוק כמו שהמס על החד פעמי והשתיה וביטול הסיבסוד במעונות זה אך ורק לטובתנו....
 

משתדלים

משתמש פעיל
כמה אחוזים הם מכלל נוסעי התחבורה הציבורית??

אנשים רבים נוסעים לעבודה בתוך גוש דן מעיר לעיר, היום כרטיס חופשי חודשי בגוש דן עולה 208 ש"ח
מבני ברק לאלעד עולה לו 238 ש"ח
וכן מי שנסע כל יום מבני ברק לבית שמש עולה לו 395 ש"ח
היום באותו מחיר או במחיר הרבה יותר זול הם יכולים גם להגיע לכל מקום בארץ
וגם להגיע להורים בשבת בירושלים וכו'

להציג את זה כאילו זה רע מוחלט זה לא נכון

אני חושב שהמטרה העיקרית היא להפוך את התח"צ למשהו זול גם כשמדובר במרחקים ואז היא תוכל להיות תחליף לרכב פרטי
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יש כמה שקרים במהלך הזה ובקמפיין שמלווה אותו:
1. ביטול הערך הצבור אינו ביטול סבסוד שנועד להחדרת השימוש ברב קו, אלא ביטול הסבסוד המסורתי שהיה קיים בכרטיסיות ונועד להציע מחיר מופחת לנסיעה משפחתית או למשלמים מראש. עם השקת הרב-קו, חוייבו כולם לרכוש חבילת ערך צבור מראש ולכן כולם קיבלו את ההטבה. היה בזה ייתרון וחיסרון, אבל זה שימר את הנחת הכרטיסייה.
אם הבנתי נכון כעת תבוטל מגבלת המינימום בטעינת רב קו, וכך נוכל לוותר על הטעינה המוגדלת שהייתה מרגיזה בתחילתה אבל הספקנו להתרגל אליה. למעשה מבוטלת ההטבה ההיסטורית של הכרטיסיות. במילים אחרות: העלאת מחיר.
2. הרפורמה היא לא רפורמת הוזלת מחירים כפי שמציג משרד התחבורה, אלא חלוקת העוגה מחדש.
3. יש הבדל משמעותי מאוד בין ערים גדולות לקטנות מבחינת מרחק נסיעה פנימית. נסיעה בין שכונות בירושלים או בחיפה היא נסיעה של 40 דק' ויותר, בעוד שבמודיעין עילית או בביתר זה זמן הנסיעה הארוך ביותר שיש בעיר בזמני עומס. אם מחפשים שיוויון צריך להנהיג מחיר כמו באירופה, לפי מרחק בין תחנה לתחנה.
4. כיון שאין כאן תוספת תקציבית או קיצוץ, זה אמור להיות עניין פנימי נטו של משרד התחבורה, איך נכנס לסיפור משרד האוצר והעומד בראשו?
5. אין היגיון להפעיל חופשי חודשי ארצי כאלטרנטיבה המרכזית לנוסעים קבועים, כי רוב הנוסעים לא סורקים את הארץ לאורכה ולרוחבה אלא נוסעים בין שניים או שלושה יעדים בקביעות, הרבה יותר הגיוני היה לתת אפשרות אמצע של מנוי חודשי איזורי או עירוני כפי שהיה עד היום. לזה בטח אין קשר לערכי השיוויון המרוממים.

פינת הקונספירציה: המסקנה שלי מכל הנ"ל (בעיקר סעיפים 4, 5): הרפורמה נועדה לעודד נסיעה ברכב פרטי כדי להעלות את הכנסות המדינה ממס הבלו ולחסוך את השתתפות המדינה בתקצוב תחבורה ציבורית. ככל הנראה המס על החד פעמי לא הצליח לגייס מספיק כסף, כי הציבור עבר לרב-פעמי;).
 

מאירלה

משתמש מקצוען
בפניה ללשכת השר מקלב הצעתי ליזום רף תעריף נמוך יותר עבור נסיעות של עד 3 - 5 ק"מ.
היה אפשר לעשות בצורה של תעריף לנסיעה מקומית פנימית בתוך עיר ( אולי לא גדולה כמו ירושלים )ואולי גם ללא מעבר

אבל מה תולים תקוות כל הרפורמה נועדה לדפוק אותנו ביררו את הרגלי הנסיעות שלנו ונתנו הנחות לכל מה שלא בהרגלים שלנו על חשבוננו אציין מספר דוגמאות
1. רוב הציבור בבין עירוני נוסע פחות מ4 פעמים בשבוע נסיעות ישירות לערים אחרות ללא מעבר ייחודי לחרדים (אז מה עשו איחדו מחירים והעלו לישירים למרות שזה עולה להם פחות והורידו למעברים)
2. צעיר יותר ואין הרבה מבוגרים מעל 75 כמו ליוצאי חבר העמים
3. נסיעות קצרות בתוך העיר ללא מעבר
4. את כל הערים שלנו בקצוות הכנסיו לאזורים הגדולים ללא אפשרות לחופשי אזורי
ויש עוד המון דוגמאות בשפע לכל מי שרוצה להתלונן לנציגנו שאין להם היום שום השפעה חוץ מלהתלונן
ומה יעשו עכשיו נציגינו, כדי למנוע את העושק הזה ?
רוב הילדים לומדים במוסדות לימוד בתוך העיר, גם רוב ההורים עובדים בתוך העיר.
פגיעה אנושה!
מי ירים את נס מחאת התחבורה? (ראה ערך מחאת הקוטג':)
 

איש עברי

משתמש מקצוען
בברכפלד אין בנמצא מוסדות לימוד לגילאי ישי"ק / סמינר (זאת הרי עיר חרדית). וכל ילדיי צריכים לנסוע נסיעות ארוכות ומפרכות לשכונות האחרות.
עכשיו גם אצטרך לשלם כל חודש מאות שקלים נוספים עבור נסיעות אלו.
 

שכויח

משתמש מקצוען
זה מה שפרסמו
 

קבצים מצורפים

  • _רפורמת_התחבורה_הציבורית_המלאה.pdf
    1.2 MB · צפיות: 59

יוחנן 1

משתמש מקצוען
אנשים רבים נוסעים לעבודה בתוך גוש דן מעיר לעיר, היום כרטיס חופשי חודשי בגוש דן עולה 208 ש"ח
מבני ברק לאלעד עולה לו 238 ש"ח
וכן מי שנסע כל יום מבני ברק לבית שמש עולה לו 395 ש"ח
היום באותו מחיר או במחיר הרבה יותר זול הם יכולים גם להגיע לכל מקום בארץ
וגם להגיע להורים בשבת בירושלים וכו'

להציג את זה כאילו זה רע מוחלט זה לא נכון

אני חושב שהמטרה העיקרית היא להפוך את התח"צ למשהו זול גם כשמדובר במרחקים ואז היא תוכל להיות תחליף לרכב פרטי
אכן יש אולי 10% מנוסעי התחבורה הציבורית [בהגזמה] שירוויחו מזה, אבל רוב הציבור רק יפסידו מזה.
והרפורמה הזאת ככל שאר הרפורמות של מיודעינו ליברמן נועדו כדי לקחת כסף מהחלשים ובמיוחד מהחרדים.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
הגיע הזמן, רק חבל שאין מעבר...
1649160025725.png
 

משתדלים

משתמש פעיל
אכן יש אולי 10% מנוסעי התחבורה הציבורית [בהגזמה] שירוויחו מזה, אבל רוב הציבור רק יפסידו מזה.
והרפורמה הזאת ככל שאר הרפורמות של מיודעינו ליברמן נועדו כדי לקחת כסף מהחלשים ובמיוחד מהחרדים.
ההסתכלות שלהם שתח"צ נועדה בעיקר להגיע לעבודה ורוב האנשים אכן זה השימוש העיקרי שלהם בתח"צ
אני מניח שרוב האנשים אינם עובדים בעיר שלהם ואם אין להם רכב פרטי הרפורמה הזאת כנראה עוזרת להם
זה לא 10% זה לדעתי יותר מ 50%
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

איש עברי

משתמש מקצוען
ההסתכלות שלהם שתח"צ נועדה בעיקר להגיע לעבודה ורוב האנשים אכן זה השימוש העיקרי שלהם בתח"צ
אני מניח שרוב האנשים אינם עובדים בעיר שלהם ואם אין להם רכב פרטי הרפורמה הזאת כנראה עוזרת להם
זה לא 10% זה לדעתי יותר מ 50%
זה ממש לא מדויק.
רוב האנשים שעובדים בערים אחרות מנסים תחבורה ציבורית מקסימום כמה חודשים, ודי מהר עוברים לרכב פרטי. זה חסכון של שעות ממש עם התחבורה הציבורית הנוראית שיש במדינה בה אנו נמצאים.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
ההסתכלות שלהם שתח"צ נועדה בעיקר להגיע לעבודה ורוב האנשים אכן זה השימוש העיקרי שלהם בתח"צ
אני מניח שרוב האנשים אינם עובדים בעיר שלהם ואם אין להם רכב פרטי הרפורמה הזאת כנראה עוזרת להם
זה לא 10% זה לדעתי יותר מ 50%
תעשה סקר ותראה שרוב האנשים עובדים באותה עיר, ושלא יותר מ 10% מהציבור מרוויחים מהרפורמה הזאת.
ותחבורה ציבורית זה לא אמור להיות רק תחבורה לעבודה, אלא תחבורה לכל מקום שאנשים נוסעים!!
 

משתדלים

משתמש פעיל
זה ממש לא מדויק.
רוב האנשים שעובדים בערים אחרות מנסים תחבורה ציבורית מקסימום כמה חודשים, ודי מהר עוברים לרכב פרטי. זה חסכון של שעות ממש עם התחבורה הציבורית הנוראית שיש במדינה בה אנו נמצאים.
ואת זה רוצים לשנות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה