תח"צ הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית-הפרטים

עפולה

משתמש מקצוען
יש כאן נקודה שלא מספיק הובהרה:
לטענת משרד התחבורה, תעריפי הנסיעות המצחיקים [2-3 ש"ח] שהיו עד היום בכמה ערים קטנות, דינם היה להיבטל בלי קשר לרפורמה. התעריפים מתבססים על עיוות בתמחור.

מעבר לזה עולה כאן הצורך לקבוע מחיר נמוך יותר לרדיוס מצומצם יותר.
נניח שיעשו תעריף של 4- 4.5 ש"ח לרדיוס של 5-7 ק"מ. מי שנוסע 2 נסיעות ביום כפול 20 ימים בחודש ישלם כ- 160-180 ש"ח. כבר לא כ"כ רחוק מ- 225 ש"ח שניתן ליסוע איתם בכל הארץ.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
יש הגיון ועוד איך, אוטובוס במודיעין עילית מרוויחה עם ה2.5 שקל שעולה מרוב צפיפות ומילויהאוטובוס כל שעות היום
בקרית יערים האוטובוסים עומדים ריקים ומפסידים גם עם ה9 שקל שעולה

כל טוב, מספיק יש לנו שונאים מבחוץ חבל שיש גם שונאה עצמית וד"ל חצי מההודעות פה הם נגד אורח חיים החרדי להערת המנהלים
פחחח. לא נסעתם בתח"צ מקרית יערים. אין לכם מושג על מה אתם מדברים.
ומבחינתי זה בכלל לא הסוגיה. אם לאזרחים מגיע תחבורה ציבורית מסובסדת אז בבקשה. ואם לא אז לא.
ובכלל מי שחושב שאוטובוסים שמפוצצים (בעגלות וילדים שלא משלמים או משלים 1.25) זה תחבורה רוחית אין לו שום הבנה כלכלית. אז מה יש לדון איתו.
ודבר אחרון תח"צ לא אמורה להיות רוחית יש לה מטרות אחרות בתכלית.

ולגבי אורח חיים, על מה אתה מדבר. מקרית יערים לא נוסעים לישיב"ק. לסמינר של בית יעקב? לכוללים? ובעיניך אין שום בעיה שימשיכו לשלם 9 שקלים. אז אתה לא מעריך אורח חיים ולא נעליים. דואג לכיס הקטן והאישי שלך. זה הכל.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
לתשומת לב אלו שגם פועלים לרווחתנו.

הכי פשוט בשביל לתקן את כל הבעיות שיש ברפורמה הזאת, לעשות בה שני שינויים.
א. חופשי אזורי גם במטרופולינים הגדולים ב99 ש"ח, רק שבמקום שיוכלו ליסוע 40 ק"מ יוכלו ליסוע רק 15 ק"מ.
[ובפריפריה זה יישאר כמו שזה עכשיו 40 ק"מ]
ב. לקבוע עוד תעריף שיהיה זול יותר למרחק נסיעה שהוא פחות מ 3-5 ק"מ.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
לתשומת לב אלו שגם פועלים לרווחתנו.

הכי פשוט בשביל לתקן את כל הבעיות שיש ברפורמה הזאת, לעשות בה שני שינויים.
א. חופשי אזורי גם במטרופולינים הגדולים ב99 ש"ח, רק שבמקום שיוכלו ליסוע 40 ק"מ יוכלו ליסוע רק 15 ק"מ.
[ובפריפריה זה יישאר כמו שזה עכשיו 40 ק"מ]
ב. לקבוע עוד תעריף שיהיה זול יותר למרחק נסיעה שהוא פחות מ 3-5 ק"מ.
הכי טוב שיכול להיות
 

יוסי בר

משתמש פעיל
לתשומת לב אלו שגם פועלים לרווחתנו.

הכי פשוט בשביל לתקן את כל הבעיות שיש ברפורמה הזאת, לעשות בה שני שינויים.
א. חופשי אזורי גם במטרופולינים הגדולים ב99 ש"ח, רק שבמקום שיוכלו ליסוע 40 ק"מ יוכלו ליסוע רק 15 ק"מ.
[ובפריפריה זה יישאר כמו שזה עכשיו 40 ק"מ]
ב. לקבוע עוד תעריף שיהיה זול יותר למרחק נסיעה שהוא פחות מ 3-5 ק"מ.
ג. שישאירו את ההנחה של ערך צבור
 

משתדלים

משתמש פעיל
לתשומת לב אלו שגם פועלים לרווחתנו.

הכי פשוט בשביל לתקן את כל הבעיות שיש ברפורמה הזאת, לעשות בה שני שינויים.
א. חופשי אזורי גם במטרופולינים הגדולים ב99 ש"ח, רק שבמקום שיוכלו ליסוע 40 ק"מ יוכלו ליסוע רק 15 ק"מ.
[ובפריפריה זה יישאר כמו שזה עכשיו 40 ק"מ]
ב. לקבוע עוד תעריף שיהיה זול יותר למרחק נסיעה שהוא פחות מ 3-5 ק"מ.
לגבי סעיף א בהערכה בלי לבדוק מדובר על מאות מיליונים בשנה, אפשר וצריך לקדם זאת אבל זה מצריך שת"פ מלא של האוצר.
לגבי סעיף ב זה יותר פשוט אבל הנושא הוא לא רק מרחק אלא זמן עבודה למשל באזור פקקים של תל אביב או ירושלים ק"מ שווה מבחינת הזמן ל30 ק"מ (יש בתח"צ כמה הוצאות עיקריות 1. האוטובוס 2. הנהג 3. הדלק, עלות האוטובוס והנהג תלויים בזמן השירות שמושפע לא רק ממרחק אלא גם מפקקים).

אני חושב שהכי פשוט וגם מאד נכון וצודק להגדיר את רוב אזורי הארץ מלבד מרכזי המטרופולין העמוסים כאזור פריפריה זה יוזיל את העלות המוצעת במודיעין ביתר אלעד רכסים קרית יערים (וגם בערים רבות כמו למשל אור יהודה ראש העין וכו') אך לא בבני ברק ובירושלים אבל זה מה שנראה לי נכון (אני תושב בני ברק אך זה לא משפיע עלי כי אני משתדל לראות את התמונה כולה ולא רק מה שנוח לי)
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
לגבי ירושלים ובני ברק - אולי אפשר חופשי אזורי - גם במטרופולינים הגדולים ב 125 ש"ח. או משהו כזה.
ואכן א"א להשוות בין ירושלים למודיעין עילית למשל
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
לגבי ירושלים ובני ברק - אולי אפשר חופשי אזורי - גם במטרופולינים הגדולים ב 125 ש"ח. או משהו כזה.
ואכן א"א להשוות בין ירושלים למודיעין עילית למשל
אכן מגוחך ההשוואה בין ירושלים ותל אביב ובני ברק לערים כמו ביתר עילית מודיעין עילית אלעד ורכסים.
אבל מה לעשות שיש כרגע [בתקווה שזה זמני מאד] שרת תחבורה שערך השוויון זה הערך הכי חשוב מבחינתה.
ולכן אני מיישר קו עם זה, ורק מציע לעשות תיקונים קטנים.
 

אההה

משתמש פעיל
כל טוב, מספיק יש לנו שונאים מבחוץ חבל שיש גם שונאה עצמית וד"ל חצי מההודעות פה הם נגד אורח חיים החרדי להערת המנהלים
אף אחד לא כתב נגד אורח החיים החרדי אלא אם כן אורח החיים החרדי זה לשקר את עצמנו
בסך הכל הביאו נתונים ברורים שהחרדים משלמים פחות מיסים במדינה
ושמודיעין עילית זכתה בהטבה מופלגת במשך שנים בשונה ממקומות חרדים אחרים
וקורה שזה מסתיים
וגם אם זה נגד תושבי מודיעין עילית זה ודאי לא נגד הציבור החרדי
בסך הכל אני מאמין שרוב הציבור יהנה מהרפורמה הזאת
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עד היום היה משהו מאד לא הוגן בפערי המחירים הפנימיים בין הערים השונות.
בהחלט.
וזה היה ראוי לתיקון.

הוספת מדרגת מחיר לנסיעות עד 5 ק"מ תפתור את העיוות באופן מהוגן.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
ההטבה היא לא ספציפית,
ההטבה הייתה לפריפריה!!
והוציאו את מודיעין עילית מהפריפריה החברתית, והשאירו למשל את בית שמש.
על אנחנו כועסים.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
ההטבה היא לא ספציפית,
ההטבה הייתה לפריפריה!!
והוציאו את מודיעין עילית מהפריפריה החברתית, והשאירו למשל את בית שמש.
על אנחנו כועסים.
הוציאו גם את רכסים, אלעד, ביתר עילית, כולם הם פריפריות חברתיות.
 

משתדלים

משתמש פעיל
ההטבה היא לא ספציפית,
ההטבה הייתה לפריפריה!!
והוציאו את מודיעין עילית מהפריפריה החברתית, והשאירו למשל את בית שמש.
על אנחנו כועסים.
זה לא מדויק היו הרבה חורים של ישובים מסוימים
גם היה פער שבמודיעין וביתר המחיר היה 2.5 ש"ח בישובים אחרים 3 ש"ח בישובים אחרים 4 ש"ח
בלי קריטריונים ברורים על סמך מה ניתנו המחירים הללו

אך הטיעון המרכזי הינו כפי שכבר כתבתי - כל משתמשי התח"צ הם פריפריה חברתית בכל מקום בארץ
מי שיש לו כסף נוסע ברכב ולכן אין באמת הצדקה לפריפריה החברתית

אז ההגדרה שונתה לפריפריה תחבורתית שהיינו מרחק ממרכז המטרופולין התחבורתי (וגם זה רק בלחץ של אנשים כמו יו"ר וועדת הכלכלה אחרת מבחינתם להחיל אותה שיטת תעריפים בכל הארץ ממש)

וכאן עשו במשרד התחבורה משחק מאד מוזר שהכניסו את בית שמש והוציאו את ביתר עילית, מדובר במשהו שאין לו היגיון.

אם המדד הוא מרחק מירושלים אז המרחק הוא די זהה ולכן לא ברורה הקביעה הזו.

הפתרון ההוגן כפי שהצעתי והציעו נוספים לייצר שתי שיטות מחירים אחת במרכז המטרופולינים בת"א ירושלים וחיפה למשל מעגל גוש דן הפנימי (כולל את ת"א חולון בת ים ר"ג ב"ב ראשל"צ הרצליה אך לא כל אזור המרכז) ואחד לכל הארץ אשר יהיה בהם תעריף אחיד

עוד הציעו לייצר תעריף נוסף לנסיעות קצרות מאד בתוך העיר
 
  • תודה
Reactions: y&m

יוחנן 1

משתמש מקצוען
אך הטיעון המרכזי הינו כפי שכבר כתבתי - כל משתמשי התח"צ הם פריפריה חברתית בכל מקום בארץ
מי שיש לו כסף נוסע ברכב ולכן אין באמת הצדקה לפריפריה החברתית
א. המטרה של התחבורה הציבורית זה לתת שירות טוב יותר מרכב פרטי, מבחינת מהירות נסיעה [רכבות ונתצי"ם] ומבחינת מחיר.
ב. כבר היום יש הרבה שיש להם רכב ובנסיעות מסוימות מעדיפים את התחבורה הציבורית בגלל המהירות והיעילות. [בעיקר ברכבות בשעות העומס]
 

משתדלים

משתמש פעיל
א. המטרה של התחבורה הציבורית זה לתת שירות טוב יותר מרכב פרטי, מבחינת מהירות נסיעה [רכבות ונתצי"ם] ומבחינת מחיר.
ב. כבר היום יש הרבה שיש להם רכב ובנסיעות מסוימות מעדיפים את התחבורה הציבורית בגלל המהירות והיעילות. [בעיקר ברכבות בשעות העומס]
רכבת היא די מחוץ לרפורמה ובאמת נוסעים בה גם אנשים יותר אמידים

לעומת זאת בתח"צ נער הייתי גם זקנתי נסעתי מספיק באוטובוסים ולא רק בריכוזים החרדים כדי להתייצב מאחורי מה שכתבתי הנוסעים בתח"צ הם אנשים מהמעמד הנמוך עד הבינוני שלא בטוח שיש להם יותר כסף זמין מחרדים

גם בת"א אין עניים ? לפחות בדרום, אין קשי יום ? אין קשישים ?

כמו"כ גם בת"א מי נוסע בה רק תושבי העיר ? לא אנשים מהפריפריה שבאו לעבוד בה ?

ההבחנה למחיר תח"צ לפי רמת ההכנסה העירונית היא שגויה
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
רכבת היא די מחוץ לרפורמה ובאמת נוסעים בה גם אנשים יותר אמידים

לעומת זאת בתח"צ נער הייתי גם זקנתי נסעתי מספיק באוטובוסים ולא רק בריכוזים החרדים כדי להתייצב מאחורי מה שכתבתי הנוסעים בתח"צ הם אנשים מהמעמד הנמוך עד הבינוני שלא בטוח שיש להם יותר כסף זמין מחרדים

גם בת"א אין עניים ? לפחות בדרום, אין קשי יום ? אין קשישים ?

כמו"כ גם בת"א מי נוסע בה רק תושבי העיר ? לא אנשים מהפריפריה שבאו לעבוד בה ?

ההבחנה למחיר תח"צ לפי רמת ההכנסה העירונית היא שגויה
לא כתבתי שאתה טועה בכל דבריך, רק הארתי נקודה.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
לתשומת לב אלו שגם פועלים לרווחתנו.

הכי פשוט בשביל לתקן את כל הבעיות שיש ברפורמה הזאת, לעשות בה שני שינויים.
א. חופשי אזורי גם במטרופולינים הגדולים ב99 ש"ח, רק שבמקום שיוכלו ליסוע 40 ק"מ יוכלו ליסוע רק 15 ק"מ.
[ובפריפריה זה יישאר כמו שזה עכשיו 40 ק"מ]
ב. לקבוע עוד תעריף שיהיה זול יותר למרחק נסיעה שהוא פחות מ 3-5 ק"מ.
מקפיץ את ההצעה הזו - הכי הגיונית.
וגם אם יעלו את האזורי הנ"ל ל125 או אפי' יותר - זה יהיה עדיין משתלם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה