תח"צ הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית-הפרטים

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
זה לא מדויק היו הרבה חורים של ישובים מסוימים
גם היה פער שבמודיעין וביתר המחיר היה 2.5 ש"ח בישובים אחרים 3 ש"ח בישובים אחרים 4 ש"ח
בלי קריטריונים ברורים על סמך מה ניתנו המחירים הללו

אך הטיעון המרכזי הינו כפי שכבר כתבתי - כל משתמשי התח"צ הם פריפריה חברתית בכל מקום בארץ
מי שיש לו כסף נוסע ברכב ולכן אין באמת הצדקה לפריפריה החברתית

אז ההגדרה שונתה לפריפריה תחבורתית שהיינו מרחק ממרכז המטרופולין התחבורתי (וגם זה רק בלחץ של אנשים כמו יו"ר וועדת הכלכלה אחרת מבחינתם להחיל אותה שיטת תעריפים בכל הארץ ממש)

וכאן עשו במשרד התחבורה משחק מאד מוזר שהכניסו את בית שמש והוציאו את ביתר עילית, מדובר במשהו שאין לו היגיון.

אם המדד הוא מרחק מירושלים אז המרחק הוא די זהה ולכן לא ברורה הקביעה הזו.

הפתרון ההוגן כפי שהצעתי והציעו נוספים לייצר שתי שיטות מחירים אחת במרכז המטרופולינים בת"א ירושלים וחיפה למשל מעגל גוש דן הפנימי (כולל את ת"א חולון בת ים ר"ג ב"ב ראשל"צ הרצליה אך לא כל אזור המרכז) ואחד לכל הארץ אשר יהיה בהם תעריף אחיד

עוד הציעו לייצר תעריף נוסף לנסיעות קצרות מאד בתוך העי
מה זה אומר הוציאו ביתר והכניסו בית שמש
 

משתדלים

משתמש פעיל
מה זה אומר הוציאו ביתר והכניסו בית שמש
שלפי המודל החדש בית שמש מוגדרת כפריפריה - והיינו שכרטיס חופשי חודשי (בכל העיר וב 40 ק"מ הסמוכים) יעלה 99 ש"ח ולנוער ב 49.5
וביתר עילית לא הוגדרה כפריפריה (למרות שהיית נחשבת כזאת) ומחיר חופשי חודשי יעלה 225 ש"ח ונוער ב112.5 ש"ח, יצויין כי כרטיס שעולה 225 ש"ח (או חצי מזה לנוער) מאפשר נסיעה לכל מקום בארץ
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

משתדלים

משתמש פעיל
תגובות לתזכיר החוק ניתן להגיש כאן:
רק לשם דיוק לא מדובר בחוק אלא בצו פיקוח מחירים שדורש חתימה של שר האוצר והתחבורה בלבד ובאישור וועדת הכלכלה (דרך אגב את השינויים המשמעותיים ניתן לעשות דרך וועדת הכלכלה שבראשות מיכאל ביטון שהוא מתחשב מאד בדעת החרדים)

כמו"כ זמן ההפצה מקוצר רק עד ה 13.4

מציע לכל מי שרוצה להגיב לעשות במקצועיות ולא להאריך יותר מידי
כשרואים תגובה מתלהמת בד"כ מדלגים עליה
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
בינתיים רק שלוש אנשים שלחו תגובות לתזכיר החוק, במקום לכתוב כאן בפורום - דבר שאין לו תועלת, פשוט תיכנסו לקישור ותגיבו.
גם אני מצטרף להנ"ל - נא להגיב - עם הערות נקודתיות וספציפיות ולא בנאומים חוצבי להבות.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
הטענות העיקריות שעלו כאן
- ביטול ערך צבור.
- הוצאת ערים מסוימות (בעיקר חרדיות) מהפריפריה.
- ביטול ההנחה בפריפריה בנסיעה בודדת.
- אין חופשי אזורי במטרופולינים הגדולים.

מה עוד??
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
- אין חופשי אזורי במטרופולינים הגדולים.
מי צריך? אם באותו המחיר ששילמת עד היום יש לך את כל הארץ? (ונוער ישלם אפ' חצי)
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
לא מבין מה ההתרגשות מהחופשי.
רוב משתמשי התח"צ (כולל בערים שאינם חרדיות) מורידים מהערך צבור ולא משתמשים בחופשי.
למרות שחופשי פנימי בב"ב עלה עד עתה 135.

הדיבור כאילו בעיר כמו מודיעין עילית וביתר מחמת הגדרתה כפריפריה לא נכון.
תבדקו מה העלות בערים מקבילות כמודיעין מכבי רעות למשל.
המחיר נגזר מהאורך הממוצע של קווי הנסיעה.

אין הגיון שבשם ה'בלאגן במחירים' ישוו את כל החמירים לתעריף הגבוה של 5.5 ₪
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
הטענות העיקריות שעלו כאן
- ביטול ערך צבור.
- הוצאת ערים מסוימות (בעיקר חרדיות) מהפריפריה.
- ביטול ההנחה בפריפריה בנסיעה בודדת.
- אין חופשי אזורי במטרופולינים הגדולים.

מה עוד??
- חופשי שנתי סטודנט ב50%
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
לא באותו מחיר. חופשי של העיר עצמה למה הרבה פחות. ואחוז גדול מהאנשים נוע רק בתוך העיר. ובמיוחד סטודנטים ששילמו חופשי שנתי ב50%.
ירושלמי שילם עד היום 208 על ירושלים בלבד ו 238 על ירושלים מורחב
נכון הציבור הירושלמי ישלם עוד 17 ש"ח על חופשי אבל מצד שני הרבה פעמים מזדמנת נסיעה מחוץ לעיר (לי יוצא לפחות פעם בחודש) כך שבסוף נצא מורווחים
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ירושלמי שילם עד היום 208 על ירושלים בלבד ו 238 על ירושלים מורחב
נכון הציבור הירושלמי ישלם עוד 17 ש"ח על חופשי אבל מצד שני הרבה פעמים מזדמנת נסיעה מחוץ לעיר (לי יוצא לפחות פעם בחודש) כך שבסוף נצא מורווחים
חוץ מירושלים, יש עוד מקומות בארץ, שהיה עולה 146 וחלק גם פחות..
 

zs7177

משתמש צעיר
רפורמה בתחבורה הציבורית: כרטיס חופשי-חודשי ארצי ב-225 שקלים בלבד

שרת התחבורה ושר האוצר הודיעו כי החל מהקיץ הממשלה תסבסד משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית, והמחירים יירדו דרמטית. כרטיס חופשי-אזורי בפריפריה יעלה 99 שקלים בלבד, בני 75 ומעלה יזכו בנסיעות חינם ובני 60 ומעלה להנחה משמעותית

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן הודיעו בצהריים (ראשון) על רפורמה שתוזיל משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית ותיכנס לתוקף בקיץ הקרוב. במסיבת עיתונאים האשימה מיכאלי כי "משרד התחבורה הזניח את התחבורה הציבורית במשך שנים - והפקקים הלכו והצטברו".
במסגרת השינוי, המחירים יסובסדו ב-70%, והתכנון הוא להגדיל את הסבסוד עוד יותר בשנים הבאות. בעקבות הרפורמה, כרטיס חופשי-חודשי ארצי יעלה 225 שקלים בלבד - וכרטיס חופשי-אזורי יעלה בפריפריה 99 שקלים בלבד.
הרפורמה מסדירה גם נסיעות חינם לבני 75 ומעלה. כמו כן, בני 60 ומעלה יקבלו הנחה של 50%. ליברמן ציין כי הוא מקווה שעד סוף השנה כל הגמלאים (בני 67 ומעלה) לא יצטרכו לשלם כלל על שימוש בתחבורה הציבורית.
כמה יעלה חו"ח בב"ב?
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה