עזרה הרפורמה בשוק ההון 2024 - והשינויים המתסכלים(?) במסלולי הפנסיה/גמל/השלמות

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

חניוק

משתמש מקצוען
עדכון כשרות - תשואה כהלכה

ב1- ביולי 2024 נכנסה לתוקף רפורמה משמעותית במסלולי ההשקעה של רשות שוק ההון. אחד השינויים המרכזיים שחלו הוא במסלולים עוקבי המדדים. עד כה, בחירת המדדים ושיעורי החשיפה אליהם היו בסמכותם הבלעדית של מנהלי ההשקעות. למשל, במסלול הפאסיבי של מדדי מניות של מגדל, החשיפה לנאסד"ק עמדה על 90% לפני הרפורמה. הרפורמה מסדירה את ההשקעה במסלולים אלו ומגבילה את החשיפה למדד בודד לעד ,50% למעט חריג אחד - מסלול 500 P&S, בו ההשקעה נשארת מלאה במדד זה. בחודשים האחרונים, הצוות המקצועי של "תשואה כהלכה" עבד מול גופי ההשקעה וחברות הביטוח כדי להבטיח שהרפורמה לא תפגע בכשרות המסלולים, אלא תנוצל כהזדמנות להרחבת מגוון המסלולים וגיוון תמהילי ההשקעה. אנו שמחים לבשר כי הצלחנו במשימתנו. המסלולים שהיו תחת כשרותנו ממשיכים לשמור על כשרותם, ואף הרחבנו את המגוון למדדים נוספים ומיוחדים, כפי שניתן לראות ברשימה המצורפת. בכך אנו ממשיכים לממש את חזון "תשואה כהלכה", שהייתה החלוצה בהצעת מסלולים מנייתיים בכשרות מהודרת לציבור שומרי המצוות, מסלולים שהניבו תשואות גבוהות במיוחד. אנו מודים לרבני ועדת הפיקוח על עבודתם המסורה בבדיקת המדדים החדשים ודרכי הפיקוח. כמו כן, תודתנו נתונה למנהלי ההשקעות בחברות השונות על היענותם לדרישותינו והתאמת המסלולים והמדדים לדרישות הכשרות. חשוב לציין כי מעתה מסלולים אלו ייקראו "מסלול עוקב מדדי מניות" (במקום"מסלול פאסיבי מדדי מניות"), אך מספרי המסלולים נותרו ללא שינוי.


רשימת מסלולים שחלו בהם שינויים עקב הרפורמה-1.jpg
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה