פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
יו״ר ׳יהדות התורה׳ השר יצחק גולדקנופף לישי כהן ב׳כיכר׳: ״אין לנו קשר לכל מה שקשור לרפורמה המשפטית, התמיכה שלנו היא רק במסגרת המחוייבות הקואליציונית. נתמוך בכל החלטה של נתניהו להגיע להסכמות״.
 

גונן

משתמש מקצוען
הדיווחים על מגעים לפשרה ברפורמה - איש התקשורת יותם זמרי ב׳ערוץ 14׳: ״בפשרה כל צד מוותר קצת, לא מכיר פשרה שבה צד אחד מוותר המון וצד שני מקבל את כל מה שהוא רוצה. עדיף שתגידו - מוותרים על החקיקה לגמרי״.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
׳גל״צ׳: נשיאת העליון חיות דחתה את בקשת רוטמן לפסול אותה מלדון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות - ״העובדה ששופט מחזיק בדעה מסוימת בנושא מסוים לא מקימה עילת פסלות כל עוד לא ננעלה דעתו״.
ישי ורטר: לטענת הקואליציה שדעתה של השופטת חיות לגבי הרפורמה כבר ננעלה,
השיבה הנשיאה כי המפתח עדיין בידיה ובאפשרותה לפתוח את המנעול בקלות בכל רגע נתון.
 

גונן

משתמש מקצוען
עו״ד רז ניזרי לשעבר המשנה ליועמ״ש - מהמתווכים בניסיונות להגיע לפשרה, לרשת ב׳: ״‏לא היו הסכמות אבל כן הייתה התקדמות. הפרסום המוקדם פגע בסיכויים שהפשרה אכן תיחתם״.
 

גונן

משתמש מקצוען
‏השר יריב לוין לאדמקר וישראל כהן ב׳קול ברמה׳: ״אין שינוי אצל רה״מ נתניהו בנושא של הרפורמה. זה נושא שהתחייבנו לו במשך זמן ארוך. לא צריך להתרשם מהשמועות, אני מקבל גיבוי מראש הממשלה״.

עוד משר המשפטים יריב לוין לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: ״אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה, היא לא משנה את הדבר הבסיסי הנדרש בשינוי בוועדה לבחירת שופטים״.
 

גונן

משתמש מקצוען
ישי כהן: בכירים בקואליציה סבורים שיריב לוין פועל בשעות האחרונות לטרפד כל אפשרות להגעה למתווה מוסכם שיכלול הקפאת חקיקה. יש מי שטוען בקואליציה שלוין או מי מאנשיו דאגו להדליף את קיום השיחות ופרטי המתווה.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מול התנגדותם הנחרצת של שר המשפטים יריב לוין וקבוצת חברי כנסת בליכוד למתווה הנשיא החדש שלטעמם פירושו כניעה מוחלטת למחאה ולאופוזיציה, בלשכת ראש הממשלה פונים לבכירים בליכוד להביע תמיכה בעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעד הסכם הפשרה. עד כה התייצבו בפומבי רק שלושה שרים - יואב גלנט, ניר ברקת ואופיר אקוניס.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
יניר קוזין בפרסום ראשון: נתניהו שוקל להציג מתווה חד צדדי לריכוך החקיקה המשפטית - אם האופוזיציה תסרב לשוב לשולחן המו״מ.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
טל שלו: אחרי הצהרות נתניהו וגנץ, תמימות דעים בקואליציה ובאופוזיציה: הסיכוי להסכמה על המתווה נמוך.
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

סמוטריץ' מגבה את אוחנה: "אין לבג"ץ סמכות לפסול חוקי יסוד"​

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מאמץ את עמדת יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שתומך באי ציות לבג"ץ במקרה של התערבות בחוקי יסוד • פוליטי
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מאמץ את עמדת יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שתומך באי ציות לבג"ץ במקרה של התערבות בחוקי יסוד. "אני מחזק את יו״ר הכנסת, חברי אמיר אוחנה על דבריו החשובים", כתב שר האוצר.

סמוטריץ' הוסיף כי "אין לבית המשפט העליון סמכות לדון או לפסול חוקי יסוד. עצם הדיון בעתירות לפסול חוקי יסוד הוא קריאת תיגר על מוסד הכנסת ועל הדמוקרטיה הישראלית והוא מוכיח שוב את חשיבותם של התיקונים במערכת המשפט אותם אנו מובילים".


מנגד, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף את אוחנה וחברי הליכוד וכתב: "נאומו המחפיר של אמיר אוחנה אינו מייצג את הכנסת והוא אינו מדבר בשמם של רוב הח״כים, כולל חברים רבים בקואליציה שמאמינים עדיין בשלטון החוק ובצורך לציית לבית המשפט. מי ששמע אותו היום שאל את עצמו איפה הם יעצרו? למה חשוב להם כל כך לפצל ולשסע את העם? מדוע יו״ר הכנסת מנסה להרוס את הכנסת?".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה