פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

גונן

משתמש מקצוען
שמחה רוטמן: ״קראתי בעיון את התגובה שפרסמה היועמ״שית. לצערי אין בתשובתה הפנייה אף לא לחוק או חוק יסוד אחד שמאפשר לבג״ץ לבטל את התיקון לחוק היסוד. יש בתשובתה אך ורק פלטפורמה לעו״ד גלי בהרב להבעת עמדתה האישית. ממשלת ישראל זקוקה ליועצת משפטית״.
 

גונן

משתמש מקצוען
השר עמיחי אליהו לגלסנר ב׳קול ברמה׳: ״אם בג״ץ יפסול את חוק הסבירות נצטרך להתעקש בכל הכוח על שינוי השיטה לבחירת שופטים. לא יכול להיות שהכול יהיה תלוי בדעתו הפוליטית של השופט״.
 

גונן

משתמש מקצוען
ח"כ רוטמן ליועצת המשפטית של הכנסת - מבקש ייצוג עצמאי כדי לדרוש מחיות לפסול את עצמה. "נשיאת העליון לא תוכל לדון בתיק בלב פתוח ובנפש חפצה".
 

דיני

משתמש מקצוען

הצנזורה אוסרת לפרסם: מה הקשר בין השב"כ למחאת השמאל?​

פרסום על הקשר בין מחאת השמאל המשתוללת בחודשים האחרונים נגד ממשלת הימין הנבחרת, בשורה של נושאים ובראשם הרפורמה המשפטית לבין ארגון השב"כ – נאסר לפרסום על ידי הצנזורה • ח"כ טלי גוטליב ניצלה את חסינותה ופרסמה רמז
  • מערכת JDN
  • י״ח באלול ה׳תשפ״ג (ספטמבר 4, 2023)
  • פורסם: 08:10
  • עודכן: 08:10
  • אין תגובות


חברת הכנסת טלי גוטליב ממפלגת הליכוד פרסמה את הציוץ הבא בחשבון הטוויטר שלה: "הכל פתאום ברור כ"כ. קבלו צ'יזבט. איזו גב' מחאה לא אספר מי קשורה לא אספר איך לאיש שב"כ וותיק מאד".
"מזל שיש לי חסינות. מותר לי לספר צ'יזבטים. ובגלל שאני מאד מאד אוהבת את המדינה והעם שלי אני רושמת את הדברים בעמימות. רק אל תחשבו שכולנו מטומטמים. ועכשיו ברצינות אפעל לדיון ציבורי בעניין", הבטיחה לסיום.
במה דברים אמורים? אלחנן גרונר מ'הקול היהודי' מפרסם כי הצנזורה הצבאית אוסרת עליו לפרסם "מידע חשוב על הקשר בין השב"כ והמחאה נגד הרפורמה המשפטית בישראל", למרות שלדבריו, הציעו לצנזורה נוסחים שאינם פוגעים בחוק השב"כ, אך בכל זאת הדברים נאסרו לפרסום.
גרונר עדכן: "בשלב הזה אנו בוחנים אפשרות של הגשת עתירה לבית המשפט בכדי לבקש את אישור פרסום הפרטים, אשר לטעמינו מהווים מידע חשוב לציבור בנוגע לפעילות השב"כ ורשויות החוק בהקשר המחאה והטענות לאכיפה בררנית בין מחאות הימין והשמאל".
ללא קשר לפרסום זה, יצוין כי בכירי שב"כ לשעבר ובהם ראש השב"כ הקודם נדב ארגמן מובילים את המחאה ושותפים לה, לצד בכירים בצה"ל ובשאר מערכות הביטחון.
 

גונן

משתמש מקצוען
ליאור קינן: היועמ״שית מאשרת ללוין ולממשלה ייצוג פרטי גם בעתירה בעניין אי כינוס הועדה לבחירת שופטים (דיון ביום חמישי).
 

גונן

משתמש מקצוען
בית הנשיא בהודעה: ״בשבועות האחרונים מקיים נשיא המדינה מאמץ מיוחד על מנת למנוע משבר חוקתי ולהביא לפתרון שישמור על הדמוקרטיה ואחדות העם בישראל. כחלק מהמאמצים מקיים הנשיא שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות. יודגש כי טרם הושגו הסכמות והנשיא ימשיך במאמציו״.
 

גונן

משתמש מקצוען
מיכאל שמש ב׳ערוץ 12׳: נתניהו מציע: ביטול חקיקת שינוי הוועדה לבחירת שופטים ושינוי של החוק לצמצום עילת הסבירות.

יקי אדמקר: מפתיע ומעניין בסיפור הזה: עד כה המגעים מתנהלים בין מקורבי נתניהו לבית הנשיא. בכירים באופוזיציה אומנם עודכנו בפרטים אבל ההצעה קיבלה כבר חותמת כשרות מכיוון נתניהו.

יובל שגב: לא רואה מצב שהאופוזיציה תסכים לפשרה שתייתר ותמנע את הדיונים בבג״ץ, לא רואה את לוין מסכים למתווה שבית הנשיא דוחף אליו.

עמית סגל: בהצעת הפשרה הדרמטית - ריכוך בחקיקה מחדש של עילת הסבירות, לא תשתנה הוועדה לבחירת שופטים, הרוב הנדרש לכל מינוי בוועדה יהיה של 7 מתוך 9 והקפאת החקיקה המשפטית לשנה וחצי.
 

גונן

משתמש מקצוען
עמית סגל: בית הנשיא אומר שוב ושוב - ״הנייר על דעת נציגי נתניהו״.
 

גונן

משתמש מקצוען
יו"ר 'ישראל ביתנו' ליברמן לחברי האופוזיציה: אסור ליפול למלכודת, הדבר היחידי שאנחנו צריכים לעשות זה להילחם על מנת להפיל את הממשלה המשיחית והכושלת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה