בעקרון אין שום ספק שבעולם שאין שום אופציה לעשות תחבורה נורמלית בתוך הגוש הבלתי אפשרי הזה שנקרא מרכז ירושלים,
מלבד רכבת.
וכפי שכבר כתבו, בהרבה בירות בעולם יש את זה, עוד מזמן טדי קולק עליו הש', ועוד הרבה לפניו.
השאלה היחידה היא האם רכבת קלה היא האופציה הטובה בין שאר הרכבות.
הדוקטורט שלי לא עוסק בתכנון תחבורה עירונית, אז אני לא בטוח שאני יודע איזו מהם הכי טובה.
אבל גם בלי דוקטורט, אני מתפעל תמיד מהנונשלנטיות הזו של הרכבת. היא נוסעת באיטיות, שלא לומר במלכותיות ובקלאסה כזו.
אם הייתי מתפייט עוד יותר, היה אפשר לומר ש - בנסיעתה האצילית, הרכבת כמו קוראת תיגר על שאון החיים של עיר הבירה.
הבעיה היא, שלמאבטח של סניף הבנק אין את הקלאסה והנינוחות הזו. ולא עזר לי שנוריתי כתותח מדלת הרכבת, ורצתי כמו משוגע עד הסניף. 13:00.05, זה אומר שהדלת כבר סגורה, החשבון במינוס, הצ'קים יחזרו, ועל משכנתא כבר אפשר רק לחלום.
או בעברית פשוטה: ברמת המשאבים והזמן והכאב ראש ששפכו על הרכבת, היה אפשר להתארגן איכשהו שהיא תסע ביותר מ30 קמ"ש.
אני מבין שלא בטיחותי שהרכבת הזו תיסע מהר יותר. אבל למה לא עשו במקומה משהו שיכל למהר יותר?