מה לגבי איזור בר אילן? שם לא אמורה להיות מנהרה. ואם אני מבין נכון התב"ע אמורה להשתנות אף היא ולאפשר בניה כמו בתחילת רחוב ירמיהו.
אפשר בהחלט להבין את החששות של תושבי האיזור, גם אם לא בהכרח להסכים עימם.
אני אגיד שוב ושוב כי יש לי המון סבלנות
1. כל מי שיסע שם ברכבת, נוסע שם כיום באוטובוס.
2. אפשר לצפות חלונות בטפט שקוף-כהה-חד-כיווני, פירטתי מקודם בהרחבה על המצאה זו.
3. בניה לגובה תהיה. כי במדינה שגדלה במהירות כמו שלנו - חובה לבצע ציפוף עירוני, וכל מי שגר במרכז עיר כלשהי, ייאלץ להחליט אם הוא רוצה לחיות בצפיפות, או לשלם את מחיר המגורים בפרברים.
אין אפשרות לגור בבתים נמוכים עם דשא מסביב, אם רוצים להיות במרחק הליכה ממרכז העניינים. זו עיר בירה של מיליון נפש, אנחנו יולדים 6.9 ילדים לאשה, צריך דירות וצריך תכנון לטווח ארוך. וצריך בינוי לגובה וציפוף.
4. תושבי האזור שמחים מאוד עם הרכבת ומחכים לה בהחלט. המתנגדים הם תושבי שכונה אחרת שמוזמנים להשאר בשכונתם ולבצע שם - בעומק הקסבה - את הפגנותיהם.
מצד שני - לפי התכניות יצטרכו בכל נסיעה משכונות הקצה/אל מחוץ לעיר לעבור ולתזז בין אוטובוסים והרק"ל.
אחד מהדברים שיותר קשים בנסיעה עם משפחה זה לעבור מכלי תחבורה אחד למשנהו. העליה, הירידה וההתמקמות הן עיקר הבעיה. ומהבחינה הזו תכניות הרכבת בבר אילן בהחלט הולכות להקשות על המשפחות החרדיות.
1. ברכבת אין 'עליה' ו'ירידה'. נכנסים אליה בגובה המדרכה. זו הקלה עצומה לעומת עליה וירידה מאוטובוס עירוני.
2. כן, למה לא. כדי לנסוע מחוץ לעיר יצטרכו לעבור בין רכבת קלה לאוטובוס בינעירוני, מה שכבר היום מאות אלפי תושבי ירושלים עושים, כמו למשל תושבי גאולה, תושבי נוה יעקב, הר נוף, רמות, מטרסדורף, כל השכונות היפות והטובות שאין בהן תחנות בינעירוניות.
אז לנוהג הזה יצטרפו עוד כמה אלפי תושבי בר אילן, ויסעו ברכבת מהירה ונעימה למסוף בהר חוצבים ושם יעלו לאוטובוס הבינעירוני שלהם שיצא מיד מהעיר.