דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

השמח בחלקו

משתמש מקצוען
גרתי גם בירושלים וגם בחיפה, ומעולם אבל ממש מעולם, לא הבנתי מה היתרון של רכבת קלה על פני מטרונית,
בשביל מה כל ההשקעה הגדולה?
לענ''ד כל היתרונות שברכת קלה ישנם במטרונית, ויחסית כמעט ללא השקעה.
 

השמח בחלקו

משתמש מקצוען
זוהי החלטה של הרשויות,
בחיפה דובר שהיא לא תמתין ברמזורים, אך לבסוף הוחלט שכן...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
זוהי החלטה של הרשויות,
בחיפה דובר שהיא לא תמתין ברמזורים, אך לבסוף הוחלט שכן...

אז זה למעשה כמו כל אוטובוס בנת"צ.

רגעיה המרהיבים של הרכבת הם בשעות הבלהה בשרי ישראל-יפו, למשל. כשעשרות אלפי נהגים מיואשים עומדים בפקקים ושואלים את נפשם לעבור ליקום אחר.
ואז היא מגיעה, מדנדנת לה בעדינות כמו איזו נסיכה מהמאה ה-17, חוצה את כל הצמתים מול עיניהם הכלות של הפקוקים מימין ומשמאל, ועולה על הגשר בנונשלנטיות כדי להיטיב ולצפות מלמעלה על כל המכוניות התקועות.

רגעים של צדק פואטי.
רגעים ששום מטרונית לא יכלה לאפשר.
 

רחל לה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לכתוב שהעבודות בבר אילן נעשות בקצב איטי בכוונה תחילה בשביל לגרוף רווחים - זו שטות מוחלטת. (בלי להכנס להסבר למה לא שווה לחברה המפעילה וכו') אין כל ספק שאין להם דרבון להמשיך ולעבוד עבודת פרך (כהגדרתה המדויקת במקורות - בונים ע"מ שיהרסו) כל עוד ההפגנות בשטח ממשיכות ואנשים דלא מעלי הורסים כל חלקה טובה שאגב, אין להם שום היתר הלכתי להזיק לרכוש אחרים. וההוכחה הפשוטה היא שבאזורים נרחבים אחרים שהעבודות התחילו באותו זמן - כבר מסילה ניצבת על תילה במלוא הדרה, וכל אחד שחולק על העובדה הזו מוזמן לנסוע לכיוון עין כרם...
עין כרם זו בדיוק ההוכחה
כמה שנים!!! הם עובדים על הקו הזה
לאורך כל רחוב ירמיהו עובדים בעצלתיים גם בלי הפגנות
 

יוסף עליכם

משתמש פעיל
גרתי גם בירושלים וגם בחיפה, ומעולם אבל ממש מעולם, לא הבנתי מה היתרון של רכבת קלה על פני מטרונית,
בשביל מה כל ההשקעה הגדולה?
לענ''ד כל היתרונות שברכת קלה ישנם במטרונית, ויחסית כמעט ללא השקעה.
היתרון הוא בשטח שזה תופס על חשבון הכביש
בעוד מטרונית לוקחת שטח של שני נתיבים בדיוק כמו אוטובוס
רכבת לוקחת נתיב ורבע/וחצי
ובירושלים הצפופה זה שיקול משמעותי מאוד...
 

השמח בחלקו

משתמש מקצוען
אז זה למעשה כמו כל אוטובוס בנת"צ.

אין בעיה שהתחבורה תהיה כמו כל אוטובוס,
אבל בזמינות גבוהה, עם מקום ברווח, עליה וירידה נוחה, ונסיעה בנת''צ בלבד, ועדיף ללא המתנה ברמזורים,
אבל גם אם כן, לא נורא, היא ממתינה רק למטרוניות אחרות.
ובכלל, מטרונית נשמע כמו איזה נסיכה לפחות מהמאה ה - 16 אם לא לפני :rolleyes:

הנסיעה בה כל כך נוחה ומהירה, שלפעמים אתה חושב אולי אני בכלל נוסע הפוך בזמן, אולי אני בכלל מתקדם לעבר :p
 

מרחבית

משתמש מקצוען
זוהי החלטה של הרשויות,
בחיפה דובר שהיא לא תמתין ברמזורים, אך לבסוף הוחלט שכן...
ואז היא מגיעה, מדנדנת לה בעדינות כמו איזו נסיכה מהמאה ה-17, חוצה את כל הצמתים מול עיניהם הכלות של הפקוקים מימין ומשמאל,
אז כל ההשקעה העצומה היא רק כדי שהרשויות לא תוכלנה להחליט שיחכו ברמזורים? לא יותר פשוט להעביר על זה איזה חוק ארצי מחייב מאשר לחפור את כל הרחובות?
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
והכי לא מובן - שהם מדברים בשם 'נשים עם עגלות וילדים'...
אפילו בדיחה זה לא. המצב של נשים עם ילדים בתח"צ הקיימת בירושלים, הוא בלתי נסבל, לחלוטין.
הרכבת מהווה שדרוג עצום, גם כשהיא רק חלק ממסלול תחבורתי. אין השוואה בין נסיעה עם ילדים ומזוודות ברכבת חלקה, שטוחה ואחידה, ובין הסבל שעוברים באוטובוס פנימי כשעולים אליו עם פעוטות וכבודה.
מצד שני - לפי התכניות יצטרכו בכל נסיעה משכונות הקצה/אל מחוץ לעיר לעבור ולתזז בין אוטובוסים והרק"ל.
אחד מהדברים שיותר קשים בנסיעה עם משפחה זה לעבור מכלי תחבורה אחד למשנהו. העליה, הירידה וההתמקמות הן עיקר הבעיה. ומהבחינה הזו תכניות הרכבת בבר אילן בהחלט הולכות להקשות על המשפחות החרדיות.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ואולי כשהשיח יפריד בין שמרנות כפשוטה, לבין מסורת, ודרישות דתיות. סוף סוף תגיע ההבנה והרגישות לנושאים העקרוניים באמת.
אני מאוד נגד אלימות ופעולות בסגנון. וגם נגד שמרנות ללא סיבה.
אך להאמין שמישהו יתחשב בנו מתוך הבנה ורגישות אם רק נדבר יפה ובשם המסורת בלבד??
יש לנו יותר מידי ניסיון, ולאו דווקא בדברים דתיים אלא בכל תחומי החיים.
מי שמעודד אלימות הם אלה שאטומים לכל בקשה יפה ועדינה ומוצדקת, אלה שפועלים ונותנים ומתקצבים ומקצים ומתחשבים בדברים לפי רמת האלימות וכמותה.
 
נערך לאחרונה ב:

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
באזור יחזקאל כיכר השבת הרכבת אמורה בכלל לעבור במנהרה תת קרקעית, החל מביקור חולים ועד לשמואל הנביא.
מה קניון, מי קניון, האזור כבר עכשיו הוא מרכז קניות חרדי בכל מקרה, מכיל עשרות אלפי קונים ומבקרים מדי יום. איך רכבת שעוברת מתחת לאדמה תשנה את המצב, וגם לו יש היתכנות כזו - מה הבעיה לחלק את ההתנגדות - שרכבת תעבור, אך בלי שינוי תוכניות מעל האדמה.


הרכבת תעבור בשטראוס - יחזקאל מתחת לרחוב, כאמור. במנהרה. מנהרה זה מוסתר. לא רואים. מנהרה זה מתחת לאדמה. יש רחוב, מתחת יש אדמה, מתחת יש מנהרה, במנהרה יש רכבת. הרחוב לא חשוף למתחולל בתוך המנהרה כי האדמה מסתירה לו.
וכל הקוים שעוברים היום בבר אילן, מכילים בדיוק את אותם חילונים שיהיו בעתיד ברכבת. כמו קו 68 למשל. בשביל זה המציאו, הקדוש ברוך הוא נתן בינה ליצרנים, והם עשו פטנט שקוראים אותו טפט כהה, ומדביקים אותו בחלונות של הרכבת, פלאי הבריאה ממש, ולא רואים מבחוץ מה יש בפנים.
מה לגבי איזור בר אילן? שם לא אמורה להיות מנהרה. ואם אני מבין נכון התב"ע אמורה להשתנות אף היא ולאפשר בניה כמו בתחילת רחוב ירמיהו.
אפשר בהחלט להבין את החששות של תושבי האיזור, גם אם לא בהכרח להסכים עימם.
 

פלטפורמה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אז זה למעשה כמו כל אוטובוס בנת"צ.

רגעיה המרהיבים של הרכבת הם בשעות הבלהה בשרי ישראל-יפו, למשל. כשעשרות אלפי נהגים מיואשים עומדים בפקקים ושואלים את נפשם לעבור ליקום אחר.
ואז היא מגיעה, מדנדנת לה בעדינות כמו איזו נסיכה מהמאה ה-17, חוצה את כל הצמתים מול עיניהם הכלות של הפקוקים מימין ומשמאל, ועולה על הגשר בנונשלנטיות כדי להיטיב ולצפות מלמעלה על כל המכוניות התקועות.

רגעים של צדק פואטי.
רגעים ששום מטרונית לא יכלה לאפשר.
לא משנה על מה תכתבי
לעולם אני אקרא מילה במילה ואתמוגג
 

פרפר

משתמש מקצוען
לדעתי זו ממש טיפשות לריב על הרכבת עם אנשי מאה שערים.
נניח שההפגנות לא יאטו את קצב הבניה, ותוך 5 שנים הרכבת תיסע בקלילות על פסיה.
ואז? כל ילד בן 10 שרוצה לעשות בלאגן, פשוט שורף פח אשפה על הפסים. זהו, הוא תקע את כל הרכבת!
אחרי שהרכבת תיסע הם יהיו עסוקים במחאה הבאה. כשהם יסעו ברכבת לשרי ישראל בשביל להפגין ליד לשכת הגיוס, אף אחד אפילו לא יזכיר להם שפעם הם הפגינו נגדה.
בתור ירושלמית מזה כמה עשורים, אני זוכרת המון מאבקים שהתמוססו כשהמשועממים עברו לזירה אחרת.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מה לגבי איזור בר אילן? שם לא אמורה להיות מנהרה. ואם אני מבין נכון התב"ע אמורה להשתנות אף היא ולאפשר בניה כמו בתחילת רחוב ירמיהו.
אפשר בהחלט להבין את החששות של תושבי האיזור, גם אם לא בהכרח להסכים עימם.

אני אגיד שוב ושוב כי יש לי המון סבלנות
1. כל מי שיסע שם ברכבת, נוסע שם כיום באוטובוס.
2. אפשר לצפות חלונות בטפט שקוף-כהה-חד-כיווני, פירטתי מקודם בהרחבה על המצאה זו.

3. בניה לגובה תהיה. כי במדינה שגדלה במהירות כמו שלנו - חובה לבצע ציפוף עירוני, וכל מי שגר במרכז עיר כלשהי, ייאלץ להחליט אם הוא רוצה לחיות בצפיפות, או לשלם את מחיר המגורים בפרברים.
אין אפשרות לגור בבתים נמוכים עם דשא מסביב, אם רוצים להיות במרחק הליכה ממרכז העניינים. זו עיר בירה של מיליון נפש, אנחנו יולדים 6.9 ילדים לאשה, צריך דירות וצריך תכנון לטווח ארוך. וצריך בינוי לגובה וציפוף.

4. תושבי האזור שמחים מאוד עם הרכבת ומחכים לה בהחלט. המתנגדים הם תושבי שכונה אחרת שמוזמנים להשאר בשכונתם ולבצע שם - בעומק הקסבה - את הפגנותיהם.

מצד שני - לפי התכניות יצטרכו בכל נסיעה משכונות הקצה/אל מחוץ לעיר לעבור ולתזז בין אוטובוסים והרק"ל.
אחד מהדברים שיותר קשים בנסיעה עם משפחה זה לעבור מכלי תחבורה אחד למשנהו. העליה, הירידה וההתמקמות הן עיקר הבעיה. ומהבחינה הזו תכניות הרכבת בבר אילן בהחלט הולכות להקשות על המשפחות החרדיות.

1. ברכבת אין 'עליה' ו'ירידה'. נכנסים אליה בגובה המדרכה. זו הקלה עצומה לעומת עליה וירידה מאוטובוס עירוני.

2. כן, למה לא. כדי לנסוע מחוץ לעיר יצטרכו לעבור בין רכבת קלה לאוטובוס בינעירוני, מה שכבר היום מאות אלפי תושבי ירושלים עושים, כמו למשל תושבי גאולה, תושבי נוה יעקב, הר נוף, רמות, מטרסדורף, כל השכונות היפות והטובות שאין בהן תחנות בינעירוניות.

אז לנוהג הזה יצטרפו עוד כמה אלפי תושבי בר אילן, ויסעו ברכבת מהירה ונעימה למסוף בהר חוצבים ושם יעלו לאוטובוס הבינעירוני שלהם שיצא מיד מהעיר.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אפשר לצפות חלונות בטפט שקוף-כהה-חד-כיווני, פירטתי מקודם בהרחבה על המצאה זו.
זה שאפשר - אין ויכוח. זה לגמרי לא אומר שיעשו את זה.
מי יחליט לעשות את זה? ולמה? מי יבצע?
וכך זה לגבי שאר ההצעות שכתבו (קו אוטובוס שיישאר, ועוד).
כמעט לכל דבר יש פיתרונות והמצאות טובות.
השאלה אם מי שאחראי על הביצוע ועל התקציבים סבור שיש בעיה (הוא לא) ומחפש פיתרון ומבצע אותו.
 
נערך לאחרונה ב:

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
זה שאפשר - אין ויכוח. רק שזה לגמרי לא אומר שיעשו את זה.
מי יחליט לעשות את זה? ולמה? מי יבצע?
וכך זה לגבי שאר ההצעות שכתבו.
כמעט לכל דבר יש פיתרונות והמצאות טובות.
השאלה אם מי שאחראי על הדבר סבור שיש בעיה (הוא לא) ומחפש פיתרון ומבצע אותו.
אני לא נגד הרכבת אך לא חושבת שהצדדים הם שחור לבן.
אם זאת הטענה, אפשר בהחלט להמתין עד שהרכבת תתחיל לנוע, ואז, אם לא יפתרו כל הבעיות שיפגינו.

אבל התשובה ברורה, המפגינים לא מעוניינים ברכבת (או מעוניינים להפגין), כל אחד מסיבותיו הוא (לא אפרט כדי שלא ינעל האשכול), וחבל על הזמן ועל האנרגיה להתווכח או לנסות לעמת אותם עם עובדות.
 

מצלמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
השאלה אם מי שאחראי על הביצוע ועל התקציבים סבור שיש בעיה (הוא לא) ומחפש פיתרון ומבצע אותו.

והשאלה המקבילה שלה היא - האם אלא שאחראים על ההפגנות מוכנים לשמוע על פתרונות, והבטחות על הביצוע שלהם.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
1. כל מי שיסע שם ברכבת, נוסע שם כיום באוטובוס.
נראה לי שלא בדיוק.
הרבה מאוד מהקוים שעוברים בבר אילן הם קוים חרדיים. וגם אלו שלאורך המסלול עוברים בשכונות חילוניות - כאן עולים בעיקר חרדים.
לצורך המחשה הבאתי כאן צילום של רשימת הקוים שעוצרים בבר אילן רבנו גרשום:
1634047521523.png


אני יודע את חלקם, יבואו הירושלמים ויפרטו כמה קוים חילוניים מובהקים יש כאן.

אבל ברכבת קלה כיון שהיא מהירה אז שווה גם לאנשים לעלות בשכונה חילונית אחת ולעבור בבר אילן לכיוון שכונה חילונית אחרת.
כמו שהיום יש אנשים שעולים על הרכבת בבית הכרם, ונוסעים אתה מרחקים שפעם היו לוקחים באוטובוס שעה וחצי והיום זה ברבע שעה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה