דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

AAYALAA

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
האם תושבי בית וגן, אלו שלא גרים קרוב להר הרצל, מסכמים את הרכבת כהצלחה?
זה לא מסבך ומשבלל את הדרך, שצריך לקחת אוטובוס פנימי בשכונה ואז גם רכבת?
תתפלאו, אבל עדיין זה שווה!
ברור שקצת מתיש לקחת עוד אוטובוס עד לרכבת(וסביר להניח שעוד קו מהרכבת)
אבל ת'כלס, כמו שכתבו פה, למרכזית זה חופשי יכול לקחת 20 דק' כולל האוטובוס בתוך השכונה!
כי באמת דאגו להרבה קווים בתדירות גבוהה (21 מרחוב עוזיאל כל 10 דק' ו16,39,26,33מהפסגה ובית וגן)

הרכבת היא הצלחה, אין ספק,
אבל קצת הכריחו אותה להצליח!

תזכרו שבזמנו ביטלו הרבה קווים, ושינו מסלולים, בשביל להכריח אותנו להשתמש בה...

יש בה גם באמת הרבה פריצות, בלי השוואה לאוטובוסים!!
ועוד נקודה שמפריעה לי, משום מה לא ראיתי אף אחד שצייץ על זה-
ברכבת-אין מקומות ישיבה!
המקומות הם נטו לזקנים.... לדעתי זה גם שיקול, לעיתים עדיף לי כבר לקחת אוטובוס שיקח יותר זמן העיקר נסיעה יותר נוחה

וחשוב לי לציין מעלה משמעותית, ת'כלס לרכבת אין פקקים מה שאומר שאין הפתעות! אין פתאום איזה פקק מטורף, עבודות בכביש, הפגנה או משהו שעוצר את הרכבת...
 

פרפר

משתמש מקצוען
ועוד נקודה שמפריעה לי, משום מה לא ראיתי אף אחד שצייץ על זה-
ברכבת-אין מקומות ישיבה!
המקומות הם נטו לזקנים.... לדעתי זה גם שיקול, לעיתים עדיף לי כבר לקחת אוטובוס שיקח יותר זמן העיקר נסיעה יותר נוחה
אני מעדיפה בד"כ נסיעה בעמידה ברכבת נוחה - בלי עצירות פתאומיות, סיבובים וטלטלות, מאשר נסיעה בישיבה (בהנחה שיש מקומות ישיבה, לא מובן מאליו ברוב הקווים) באוטובוס מטלטל בזיגזגים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אבל ברכבת קלה כיון שהיא מהירה אז שווה גם לאנשים לעלות בשכונה חילונית אחת ולעבור בבר אילן לכיוון שכונה חילונית אחרת.

איזו שכונה חילונית? לאיזו שכונה חילונית אחרת?
נא פרט דוגמא לאדם חילוני, שכיום אינו עובר בדרכו בבר אילן, ולאחר הרכבת יהיה לו שווה.
איפה הוא גר, לאן הוא נוסע.

וגם אלו שלאורך המסלול עוברים בשכונות חילוניות - כאן עולים בעיקר חרדים.

אז גם לרכבת, כאן יעלו בעיקר חרדים.

רשימת הקוים שעוצרים בבר אילן רבנו גרשום:

ברשימת העוצרים, ודאי שיש רוב חרדי. כי הקוים החילונים פחות עוצרים שם.
ואין טעם, אגב, להשוות קו לקו. 68 מגיע בתדירות אינסופית, מול 51 החרדי שפעם ביום בערך רואים אותו. 68 לבדו, מבחינת עומס הנסיעה בו, שווה כמו חמישה קוים אחרים עם תדירות נמוכה.

יבואו הירושלמים

הם כבר באו.
 
נערך לאחרונה ב:

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
נראה לי שלא בדיוק.
הרבה מאוד מהקוים שעוברים בבר אילן הם קוים חרדיים. וגם אלו שלאורך המסלול עוברים בשכונות חילוניות - כאן עולים בעיקר חרדים.
לצורך המחשה הבאתי כאן צילום של רשימת הקוים שעוצרים בבר אילן רבנו גרשום:

אני יודע את חלקם, יבואו הירושלמים ויפרטו כמה קוים חילוניים מובהקים יש כאן.

אבל ברכבת קלה כיון שהיא מהירה אז שווה גם לאנשים לעלות בשכונה חילונית אחת ולעבור בבר אילן לכיוון שכונה חילונית אחרת.
כמו שהיום יש אנשים שעולים על הרכבת בבית הכרם, ונוסעים אתה מרחקים שפעם היו לוקחים באוטובוס שעה וחצי והיום זה ברבע שעה.
1634057275182.png

חרדים:
1
3 (3א = פעם ביום / שבוע?)
51 (פעילות מוגבלת)
52
59
64
69

בין-עירוני (תדירות נמוכה יותר):
133,134,135,137
163
357
492,494,496,498,499
546,554,55,556

מעורב:
16
65
67
68

תלמידים (נסיעה יומית):
96,98
716,794,824,900,970

יש איזון?
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מי בדיוק?
רוב המוחים הם תושבי מאה שערים שלא דרכו מימיהם בבר אילן!
4. תושבי האזור שמחים מאוד עם הרכבת ומחכים לה בהחלט. המתנגדים הם תושבי שכונה אחרת שמוזמנים להשאר בשכונתם ולבצע שם - בעומק הקסבה - את הפגנותיהם.
לא נכון עובדתית.
לדוגמא: רוב הרבנים שחתמו נגד הרכבת מתגוררים בעצמם בבר אילן וגלילותיה.
1. כל מי שיסע שם ברכבת, נוסע שם כיום באוטובוס.
ברור שלא. לנסוע היום לכל יעד דרך ציר בר אילן זו שריפת זמן מובהקת, מה שישתנה לחלוטין כשתגיע הרכבת. כמו שהטיב @מרובע להסביר.
2. אפשר לצפות חלונות בטפט שקוף-כהה-חד-כיווני, פירטתי מקודם בהרחבה על המצאה זו
הפריצות הנשקפת דרך החלונות היא הבעיה האחרונה של הרכבת. אני גם יודע להגחיך טענות ואז לענות עליהן.
1. ברכבת אין 'עליה' ו'ירידה'. נכנסים אליה בגובה המדרכה. זו הקלה עצומה לעומת עליה וירידה מאוטובוס עירוני.
ועדיין, עדיף 'לעלות' ו'לרדת' לפי כל הפירושים פעם אחת, מאשר פעמיים שלוש. כשדיברתי על עליה וירידה ממש לא התכוונתי למדרגות.
אז לנוהג הזה יצטרפו עוד כמה אלפי תושבי בר אילן, ויסעו ברכבת מהירה ונעימה למסוף בהר חוצבים ושם יעלו לאוטובוס הבינעירוני שלהם שיצא מיד מהעיר.
וזה הקטע הכי טוב. כאילו שאנשים לא גרים כבר ארבעים שנה במדינת ישראל, ולא יודעים איך הענינים מתנהלים פה.
כי במקום להדחף פעם אחת בעליה לאוטובוס, ידחפו שלוש פעמים: באוטובוס עד לרכבת, בעליה לרכבת ה'מהירה והנעימה', ובתור לאוטובוס 'שיוצא מיד'.

אתם באמת חושבים שבמוצאי שבת למשל יהיה תגבור ברכבת? היא תבוא כשתבוא, ידחפו וידחסו עליה כולם כולל כולם עד לתחנה המרכזית החדשה המתוכננת איפשהו ליד צומת רמות. שם כמובן שלא יהיה תגבור משמעותי של אוטובוסים בשיטת מתמלא ויוצא. ככה גם יחכו וידחסו שלוש פעמים, וגם יגיעו הביתה באותו זמן שמגיעים היום אחרי ההמתנה והאיסוף בבר אילן, אבל מיוזעים וסחוטים פי שלוש.

אם אנשים היו מאמינים שהכל באמת הולך להשתנות היו נותנים לזה צ'אנס, אבל בתוך עמי אנכי יושבת.
מתכנני תכנית האב לירושלים רואים מול העיניים את הסטודנט הבודד, לא את המשפחה החרדית וצרכיה. בשביל הסטודנט - התכנית הזו נפלאה, בשבילנו היא לא מעשית.
 
נערך לאחרונה ב:

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
לא נכון עובדתית.
לדוגמא: רוב הרבנים שחתמו נגד הרכבת מתגוררים בעצמם בבר אילן וגלילותיה.
אני מכיר את אחד הרבנים המובהקים שמתגורר לאורך הציר וסירב לחתום מכיוון שהרכבת בסופו של דבר תקום למרות כל המחאות.
ברור שלא. לנסוע היום לכל יעד דרך ציר בר אילן זו שריפת זמן מובהקת, מה שישתנה לחלוטין כשתגיע הרכבת. כמו שהטיב @מרובע להסביר.

הפריצות הנשקפת דרך החלונות היא הבעיה האחרונה של הרכבת. אני גם יודע להגחיך טענות ואז לענות עליהן.
השיקול כיום הוא של 'אני וחמורי נאכל באבוס אחד', כלומר: במקום קווים נפרדים לציבור החרדי ושאינו יוקם קו רכבת אחיד לכולם, זו הבעיה העיקרית - ושוברה בצידה:
הסוד הגדול: עתידים לקום 2 קוים מקבילים שיעברו בבר אילן -
האחד מאוני' הר הצופים לגילה דרך בר אילן - קריית הממשלה (מכונה גם: קו הקמפוסים).
משנהו מנווה יעקב להר נוף דרך בר אילן.
במצב הזה ודאי שתיתכן הפרדה בין המגזרים.
ועדיין, עדיף 'לעלות' ו'לרדת' לפי כל הפירושים פעם אחת, מאשר פעמיים שלוש. כשדיברתי על עליה וירידה ממש לא התכוונתי למדרגות.

וזה הקטע הכי טוב. כאילו שאנשים לא גרים כבר ארבעים שנה במדינת ישראל, ואל יודעים איך הענינים מתנהלים פה.
כי במקום להדחף פעם אחת בעליה לאוטובוס, ידחפו שלוש פעמים: באוטובוס עד לרכבת, בעליה לרכבת ה'מהירה והנעימה', ובתור לאוטובוס 'שיוצא מיד'.

אתם באמת חושבים שבמוצאי שבת למשל יהיה תגבור ברכבת? היא תבוא כשתבוא, ידחפו וידחסו עליה כולם כולל כולם עד לתחנה המרכזית החדשה המתוכננת איפשהו ליד צומת רמות. שם כמובן שלא יהיה תגבור משמעותי של אוטובוסים בשיטת מתמלא ויוצא. ככה גם יחכו וידחסו שלוש פעמים, וגם יגיעו הביתה באותו זמן שמגיעים היום אחרי ההמתנה והסיבוב בבר אילן, אבל מיוזעים וסחוטים פי שלוש.

אם אנשים היו מאמינים שהכל באמת הולך להשתנות היו נותנים לזה צ'אנס, אבל בתוך עמי אנכי יושבת.
מתכנני תכנית האב לירושלים רואים מול העיניים את הסטודנט הבודד, לא את המשפחה החרדית וצרכיה. בשביל הסטודנט - התכנית הזו נפלאה, בשבילנו היא לא מעשית.
אני מוכן לגלות לך שבמוצאי שמח"ת האחרון הופעל מוקד יציאה מהירה מהר חוצבים, כל 10 דק' יצא אוטובוס גם אם הוא היה ריק, תוך 3 דק' היינו במוצא. תענוג.
ואגב, אם נסעת פעם ברכבת הקלה היית ודאי יודע שאין שום סיבה לדחוף.
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני מוכן לגלות לך שבמוצאי שמח"ת האחרון הופעל מוקד יציאה מהירה מהר חוצבים, כל 10 דק' יצא אוטובוס גם אם הוא היה ריק, תוך 3 דק' היינו במוצא. תענוג.
ואגב, אם נסעת פעם ברכבת הקלה היית ודאי יודע שאין שום סיבה לדחוף.
אני מוכן לגלות לך מה שהלך במוקדי היציאה המהירה במוצאי ראש השנה למשל, אבל זה כבר נושא לאשכול אחר.
ואי אפשר להשוות את המצב היום ברכבת, לאותה רכבת בזמני עומס על ציר בר אילן, כשהיא כלי התחבורה היחיד.
השיקול כיום הוא של 'אני וחמורי נאכל באבוס אחד', כלומר: במקום קווים נפרדים לציבור החרדי ושאינו יוקם קו רכבת אחיד לכולם, זו הבעיה העיקרית - ושוברה בצידה:
הסוד הגדול: עתידים לקום 2 קוים מקבילים שיעברו בבר אילן -
האחד מאוני' הר הצופים לגילה דרך בר אילן - קריית הממשלה (מכונה גם: קו הקמפוסים).
משנהו מנווה יעקב להר נוף דרך בר אילן.
במצב הזה ודאי שתיתכן הפרדה בין המגזרים.
אכן בעיקר לכך התכוונתי.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
זה שאפשר - אין ויכוח. זה לגמרי לא אומר שיעשו את זה.
מי יחליט לעשות את זה? ולמה? מי יבצע?
וכך זה לגבי שאר ההצעות שכתבו (קו אוטובוס שיישאר, ועוד).
כמעט לכל דבר יש פיתרונות והמצאות טובות.
השאלה אם מי שאחראי על הביצוע ועל התקציבים סבור שיש בעיה (הוא לא) ומחפש פיתרון ומבצע אותו.
אבל זו בעיה עקרונית. וולקאם, אנחנו חיים במדינת ישראל, לא במלכותו של יהושוע בן נון.

יש כל מיני בעיות רוחניות שהיינו רוצים שיתייחסו אליהם, ולא כל כך מתייחסים. (גובה החלונות בתחבורה הציבורית, היא מהאחרונות שבהם.)

למשל קווי אוטובוס מהדרין. היינו מאוד רוצים שיהיו הרבה יותר אוטובוסים מהדרין. האמת, היינו רוצים שכל האוטובוסים יהיו מהדרין, עם אזור משפחות באמצע. לכן נשרוף את כל האוטובוסים, ולחילופין את כל הכבישים?

השאלה היא אם שורפים את המועדון על כל פעם שלא מתייחסים למה שהיינו רוצים שייתייחסו. אבל זה כבר חורג.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
@טראכטער
ההנחה שלמשפחות חרדיות אין את המסוגלות לעבור בין אוטובוס לרכבת או בין אוטובוס לאוטובוס, היא אקסיומה מעוותת. נכון שעל בסיסה נבנתה כל התח"צ בריכוזים החרדיים. אבל היא עדיין מעוותת מאוד. כתבתי על זה הרבה כאן בפורום. אין לי כח כעת לחזור שוב.

אבל מי שמחזיק באקסיומה הזו, שלפחות יאמר בקול: הריני מכיר בכך שלעולם ועד התחבורה הציבורית החרדית (וממילא כל התחבורה) תמשיך להיות גדושה פקוקה ובלתי נסבלת.
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
@טראכטער
ההנחה שלמשפחות חרדיות אין את המסוגלות לעבור בין אוטובוס לרכבת או בין אוטובוס לאוטובוס, היא אקסיומה מעוותת. נכון שעל בסיסה נבנתה כל התח"צ בריכוזים החרדיים. אבל היא עדיין מעוותת מאוד. כתבתי על זה הרבה כאן בפורום. אין לי כח כעת לחזור שוב.

אבל מי שמחזיק באקסיומה הזו, שלפחות יאמר בקול: הריני מכיר בכך שלעולם ועד התחבורה הציבורית החרדית (וממילא כל התחבורה) תמשיך להיות גדושה פקוקה ובלתי נסבלת.
תקראי את הודעתי שוב.
המעברים הללו קשים למשפחות עם ילדים, זה נכון.
אבל אם חברות התחבורה/המתכננים היו מכירות בקושי, ומוודאות שלפחות המעברים הללו ישתלמו, כלומר: שכלי התחבורה בכל המקטעים יהיו זמינים ונוחים. החרשתי.
אבל במצבינו כיום, אנחנו גם נאכל את הדגים הסרוחים וגם נגורש מהעיר.
אם במילא נגזר עלינו לנסוע במשך 3 שעות מירושלים לבית שמש [לדוגמא], לפחות נעשה את זה על כלי רכב אחת, בפעם אחת. שנוכל להשלים שעות שינה על הדרך. יש מבין?
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אבל גם בלי דוקטורט, אני מתפעל תמיד מהנונשלנטיות הזו של הרכבת. היא נוסעת באיטיות, שלא לומר במלכותיות ובקלאסה כזו.
אם הייתי מתפייט עוד יותר, היה אפשר לומר ש - בנסיעתה האצילית, הרכבת כמו קוראת תיגר על שאון החיים של עיר הבירה.
הבעיה היא, שלמאבטח של סניף הבנק אין את הקלאסה והנינוחות הזו. ולא עזר לי שנוריתי כתותח מדלת הרכבת, ורצתי כמו משוגע עד הסניף. 13:00.05, זה אומר שהדלת כבר סגורה, החשבון במינוס, הצ'קים יחזרו, ועל משכנתא כבר אפשר רק לחלום.
אני מבין שלא בטיחותי שהרכבת הזו תיסע מהר יותר. אבל למה לא עשו במקומה משהו שיכל למהר יותר?


אז זה למעשה כמו כל אוטובוס בנת"צ.
רגעיה המרהיבים של הרכבת הם בשעות הבלהה בשרי ישראל-יפו, למשל. כשעשרות אלפי נהגים מיואשים עומדים בפקקים ושואלים את נפשם לעבור ליקום אחר.
ואז היא מגיעה, מדנדנת לה בעדינות כמו איזו נסיכה מהמאה ה-17, חוצה את כל הצמתים מול עיניהם הכלות של הפקוקים מימין ומשמאל, ועולה על הגשר בנונשלנטיות כדי להיטיב ולצפות מלמעלה על כל המכוניות התקועות.
רגעים של צדק פואטי.
רגעים ששום מטרונית לא יכלה לאפשר.

:rolleyes:
נונשלנטיות של רכבת

היא משכנתא שחוזרת

או צדק פואטי ונסיכה מדנדנת?

הכל בעיני המתבונן/ת...
 
נערך לאחרונה ב:

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
איזו שכונה חילונית? לאיזו שכונה חילונית אחרת?
נא פרט דוגמא לאדם חילוני, שכיום אינו עובר בדרכו בבר אילן, ולאחר הרכבת יהיה לו שווה.
איפה הוא גר, לאן הוא נוסע.
מי שמגיע למשל מהר הצופים לתחנה מרכזית למשל. או לגבעת רם או למלחה. יעבור דרך בר אילן. וזה הרבה.
נכון שגם היום קו 68 עובר דרך בר אילן. אבל כיום אדם שרוצה ליסוע מבר אילן למקום אחר יש לו הרבה חלופות. אחרי שיהיה רכבת יבטלו החלופות. אולי אפי' יבטלו את כל התחנות לקווים הבינעירוניים. (הרי רוצים למנוע את העומס בכבישים). וכך כל מי שיצטרך ליסוע מחוץ לעיר יאלץ ליסוע ברכבת. ביחד עם אותם פרוצים שמגיעים מהר הצופים.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אבל זו בעיה עקרונית. וולקאם, אנחנו חיים במדינת ישראל, לא במלכותו של יהושוע בן נון.

יש כל מיני בעיות רוחניות שהיינו רוצים שיתייחסו אליהם, ולא כל כך מתייחסים. (גובה החלונות בתחבורה הציבורית, היא מהאחרונות שבהם.)

למשל קווי אוטובוס מהדרין. היינו מאוד רוצים שיהיו הרבה יותר אוטובוסים מהדרין. האמת, היינו רוצים שכל האוטובוסים יהיו מהדרין, עם אזור משפחות באמצע. לכן נשרוף את כל האוטובוסים, ולחילופין את כל הכבישים?

השאלה היא אם שורפים את המועדון על כל פעם שלא מתייחסים למה שהיינו רוצים שייתייחסו. אבל זה כבר חורג.

מסכימה לגמרי. לא בעד אלימות, ולא סובלת את ההתפרעויות וכדו'.
מנגד, כשמציירים תמונה זוהרת שלכל דבר יש פתרונות טובים, זהו מצג מוטעה, כיוון שגם אם הפתרונות נפלאים - מי הולך ליישם אותם?
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מסכימה לגמרי. לא בעד אלימות, ולא סובלת את ההתפרעויות וכדו'.
מנגד, כשמציירים תמונה זוהרת שלכל דבר יש פתרונות טובים, זהו מצג מוטעה, כיוון שגם אם הפתרונות נפלאים - מי הולך ליישם אותם?
לא קשור לאלימות כן/לא.

קשור לזה שהמשיח עוד לא הגיע, והתיקון השלם גם לא.

וכל עוד הם לא הגיעו, המצב של הפרהסיא הציבורית הוא בעייתי, וכל אחד מאיתנו צריך לשמור את עצמו, ולהמשיך להתפלל לתיקון השלם.

יש ברכבת חסרונות, ויש גם באוטובוסים, ויש גם במדרכה וגם בכביש.

וגם אם הצלחנו איכשהו לבודד איזה חסרון שנמצא דווקא ברכבת ולא באלטרנטיבות, זה לא אומר שיש טעם לנהל מאבק בשביל שנמשיך לנסוע ב"אוטובוסים הקדושים".
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא קשור לאלימות כן/לא.

קשור לזה שהמשיח עוד לא הגיע, והתיקון השלם גם לא.

וכל עוד הם לא הגיעו, המצב של הפרהסיא הציבורית הוא בעייתי, וכל אחד מאיתנו צריך לשמור את עצמו, ולהמשיך להתפלל לתיקון השלם.

יש ברכבת חסרונות, ויש גם באוטובוסים, ויש גם במדרכה וגם בכביש.

וגם אם הצלחנו איכשהו לבודד איזה חסרון שנמצא דווקא ברכבת ולא באלטרנטיבות, זה לא אומר שיש טעם לנהל מאבק בשביל שנמשיך לנסוע ב"אוטובוסים הקדושים".
מיקדו כאן את הדיון ב'טפט חד-כיווני לחלונות הרכבת כן או לא?', ואז טוענים ש:הצלחנו 'איכשהו' 'לבודד' חסרון שנמצא 'דווקא' ברכבת.
לא רוצה לפגוע, אבל זו דמגוגיה.
המאבק נגד הרכבת הוא על מאקרו, לא על מיקרו. שינוי מהשורש של כל מרכז ירושלים החרדית, שלפי הנראה כעת יזיק מאד לפרהסיא הציבורית, ויועיל במידה מוגבלת אם בכלל לבעיות התחבורה בשכונות החרדיות.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מיקדו כאן את הדיון ב'טפט חד-כיווני לחלונות הרכבת כן או לא?', ואז טוענים ש:הצלחנו 'איכשהו' 'לבודד' חסרון שנמצא 'דווקא' ברכבת.
לא רוצה לפגוע, אבל זו דמגוגיה.
המאבק נגד הרכבת הוא על מאקרו, לא על מיקרו. שינוי מהשורש של כל מרכז ירושלים החרדית, שלפי הנראה כעת יזיק מאד לפרהסיא הציבורית, ויועיל במידה מוגבלת אם בכלל לבעיות התחבורה בשכונות החרדיות.
הטענה על הטפט הגיעה מכאן
מה ששמעתי משיח עם מתנגדים קשים:
א. חששם [האולי מוצדק] שהאזור סביב מבואות הרכבת יהפכו למיני קניונים, על כל המשתמע. באזור יחזקאל כיכר השבת מדובר על פיתוח סביבתי שלא מתאים לאיפיון המקום.
ב. חשש [לא הגיוני] שתהיה הגירה חילונית בגלל הנגישות.
ג. חשש [לא הגיוני] שבגלל הנגישות הציבור החילוני יתחיל לערוך קניות באזורים חרדיים.
ד. הרכבת נמוכה ולכן הרחוב חשוף למתחולל בה. [נכון. ואפשר למצוא פתרונות כמו חלונות מראה]
 

rew3020

משתמש מקצוען
מודה מראש שלא קראתי את כל האשכול.

בכל הנושא של הרכבת - הצלחה או כישלון יש כמה הנחות מעוותות.

איזה פיתרון יש לצפיפות של היום בלי הרכבת?
- כל הדבר הנואל הזה שמצופפים את מרכזי הערים בצפיפות אין קץ היא רק בזכות הקסם הנפלא ששמו רכבת. כלומר מכיון שיש רכבת אין שום מגבלות. זה היום הנחת העבודה של המתכננים הנחמדים שלנו בעירייה.
אז אולי צריך לחשב כמה זה חכם כל הצפיפות הזו...

זיהום האוויר והפקקים בבר אילן
- ואחרי שיהיה רכבת וישאר נתיב אחד מה יעשו כל התחבורה הבינעירונית? יעשו להם מסוף והם לא יעברו בבר אילן.
הי, הלו! אולי קודם תוציאו את הבינעירוני מבר אילן ואח"כ תראו אם בכלל נשאר פקקים?

אין פתרון אחר
- משהו ניסה לבנות מת"צים? כן תוך כדי בניית הרכבת עושים גם את זה.
מעולם לא היה שום נסיון אמיתי לפתור בעיות של פקקים, לפעמים עשר פתרונות נקודתיים משחררים עיר שלמה.

אין פתרון אחר
- ואין שום כלי תחבורה אחר תחליף לרכבת שלא מצריך השקעות מטורופות בתשתיות כמו מה שקורה היום?
איך אפשר לפתור במחי יד שנים כ"כ ארוכות של בהלה ומהומה לתושבי ירושלים.
העיקר שאחרי זה הכל יהיה ורוד ומקסים...

למעשה העירייה תכננה ומתכננת מקומות ברשלנות, ולא איכפת לה בכלל.
[אל תספרו לי שלא צריך להעמיד לדין את מי שתכנן את רח' בית הדפוס]

גם רעיונות טובים מקבלים ביצוע גרוע
[מי כאן צעד לאחרונה מהתחנה הסופית של קו 64/67 וכדו' לכיוון הקווים שנכנסים לשכונה?]

בעיות קשות שיכולות להיפתר ברגע לא מטופלות.
[כי אחרי הכל לא מדובר בפרוייקט בינלאומי שם הכסף נשפך כמים]

האמת היא אחת ויחידה:
'נענה רשב"י ואמר כל מה שתיקנו לא תיקנו אלא לצורך עצמם- תיקנו שווקים להושיב בהן וכו', מרחצאות לעדן בהן עצמן, גשרים ליטול מהן מכס'

כמה עצוב.
 

ספריות

משתמש מקצוען
וכל עוד הם לא הגיעו, המצב של הפרהסיא הציבורית הוא בעייתי, וכל אחד מאיתנו צריך לשמור את עצמו, ולהמשיך להתפלל לתיקון השלם.

יש ברכבת חסרונות, ויש גם באוטובוסים, ויש גם במדרכה וגם בכביש.
זה בדיוק הנקודה!
בשביל שנמשיך לנסוע ב"אוטובוסים הקדושים".
בייחוד שהאוטובוסים הפנימיים בירושלים כבר מזמן לא "קדושים" משום כיוון...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה