לגבי נקודה 2 שהפריעה לך. כל עוד ההשתעבדות היא בין בני הזוג במטרה לאפשר להם עצמם לגור בדירה משלהם - זה הגיוני. האישה מוזמנת לדרוש מבעלה שיצא לעבוד כדי להתחלק איתה בנטל. זה לא סיבה להפיל את ההוצאה הזאת על אבא שלה שצריך גם לפרנס את הבית שלו עצמו, וגם לחתן אותה ועוד 3-4 אחיות.
לגבי פתרון 1. אני באמת תוהה האם עוד ניתן לרכוש דירה ראויה למגורים במחיר של עד 500K.
לגבי פתרון 2.
רווח א, זה פסיכולוגי, וצריך לקוות מאוד שמהאבא יהיה לבחור באמת אכפת.
רווח ב, לא הבנתי מה זה משנה? באותה מידה אפשר להציע לדוגמא, שאדם שיש לו 5 בנים ו-5 בנות לסירוגין, ישיג 250K כשבנו מתחתן ללא קשר לחתונת הבן, וישמור אותם לחתונת הבת הבאה. זה לא באמת משנה.
רווח ג, אתה צודק ב-100%. לצערנו עולם הישיבות הליטאי בפרט והציבור הליטאי בכלל לא מוכנים כיום לקבל את זה כמוסכמה וכדרך חיים.
תודה על תגובה המפורטת.
לגבי ענין השתעבדות האישה- דיברתי פה על תגובות כמה עמודים קודם, ש"בחור חכם צריך להעדיף בחורה שעושה 15K". היחס הזה לשוק השידוכים בכלל ולאישה בפרט, הוא אותו יחס כמו "להעדיף בחורה שמשלמים עליה". ולהפוך את הבחורות עצמן למסחרה, זה להחליף פרה בחמור.
רק כשנקבל בחורות מדוכאות נפשית נבין שלא לכולן זה מתאים?
לגבי פתרונות דיור במחיר הזה, בטח ובטח שיש. אפשר לפתוח אשכול הצעות, אם זה מעניין אתכם.
לגבי ההערות על פתרון 2.
1. בחור שגם מאביו מולידו לא אכפת לא, אין לי מה לומר. כשל בחינוך. "צריך לקוות מאד"? בושה.
2. ומה עם מי שיש לו 7 בנות? מי שנולדו לו רק בנים? מה בעצם הסיבה לכך שהאישה צריכה "לשלם" על זכות הנישואין? ועוד בסכומים מופקרים שכאלו.
3. אז באמת הגיע הזמן להרים על נס את ציבור הנשים. הזוי שבסמינרים מדברים בהערצה רק על "תורה" ולא על "בית של תורה"- כולל מי שמחזיקה אותו, מפרנסת ותומכת. מדובר בחילוף תפקידים שאמור להיות מושא לכבוד, לא לסחיטה.