דרמה!!!
לפעמים פניה למשרד התחבורה מביאה תוצאות!
טוב, תרגעו. זה לא היה כל כך פשוט.
זוכרים את הסיפור ההוא, שהפקחים הקימו לנו תחנת בדיקה מתחת לבית,
ועיכבו כל אוטובוס עד סוף הבדיקה?
אז קיבלתי ממשרד התחבורה תגובה בזו הלשון:
"מבירור עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים לפנייתך בחברת "גלים", נמסר כי "כיוון שבענף התחבורה הציבורית ישנו שיעור לא מבוטל של נוסעים לא משלמים, הסכמת הנסיעה של חברת "גלים" מול משרד התחבורה מחייב כי פיקוח אמור להיעשות בשיעור של ,50% דהיינו של כל נסיעה שניה. אם מדובר באוטובוס חברת "גלים" או קבלן חיצוני מטעמנו." אני מצרה על המקרה ועל חוויתך, בברכת נסיעה נעימה ובטוחה."
כרגיל, תגובה טיפשית שאין בה שום קשר לתוכן הפניה.
הפניה היתה בעיקר לגבי "אגד", ותחנת הביקורת שהם הקימו על דעת עצמם.
בשלב הבא, שלחתי מייל למשרד של מקלב. (sgan#mot.gov.il)
תגובה ראשונה: "זה ממש לא חוקי,
נשמח לפירוט ספציפי."
שלחתי פירוט, פלוס מכתב תגובה מחוצף מאגד שזכותם לעצור את האוטובוס עד דקה.
(הפקח, כאמור, קיבל הוראה שמותר לו עד 4 דקות. וגם בזה לא עמדו.)
תגובתם: "שלום וברכה, פנייתכם התקבלה בלשכת סגן השר, באופן כללי תמיד מומלץ לפנות למשרד התחבורה".
ואז, אחרי כמה ימים, שולחים לי תשובה חדשה ממשרד התחבורה לפניה הראשונה שלי, בזו הלשון:
"הריני לאשר קבלת פנייתך שבסימוכין. בפתח הדברים אבקש להביא לידיעתך, כי חל איסור על הפקחים לעכב את הנסיעה על מנת לבדוק את תיקופי הנוסעים. על בדיקת התיקופים להתבצע במהלך הנסיעה. אבקש לציין כי בעקבות פנייתך, הועברה הנחיה בנושא לגורמים המקצועיים בחברות "אגד" ו-"גלים". הגורמים המקצועיים בחברת "אגד" ציינו כי החל מיום ,23.5.23 שיטת הבדיקה אשר תיארת בפנייתך הופסקה, (שקר! זה פשוט יום למחרת הפניה הראשונה שלי. למעשה הם המשיכו גם שבוע אחרי זה) וכי הם פועלים על פי הנחיות משרד התחבורה. מחברת "גלים" נמסר כי העיכובים בנסיעות אשר ציינת בפנייתך נבעו מעומס נוסעים בתחנות. (שקר מוחלט! הם חיכו שכולם יעלו, ואז עצרו את האוטובוס אחרי התחנה ביציאה מירושלים ובדקו בנחת נוסע נוסע) יחד עם זאת, הגורמים המקצועיים יעבירו חידוד בנושא בדיקת התיקופים במהלך הנסיעה. אני מודה לך על פנייתך ומצרה על אי הנעימות שנגרמה. בברכת נסיעה נעימה ובטוחה."
והבעיה נפתרה. קל ופשוט!
מקווה שלא הארכתי מדי.
קבצים מצורפים.
מסקנה: לא להתיאש! גם אם כבר קיבלתם תשובה שאין מה לעשות, גם אם הם משקרים לכם בפרצוף בלי להתבייש, תעשו כל מה שאתם יכולים כדי להעמיד אותם על המקום.
משרד נציב פניות הציבור במשרד מבקר המדינה יכול לעזור, לפעמים.
בהצלחה!