גם היום ה מקבלים הרבה יותר ממחיר תעריף הנסיעה.
טענה מוזרה
מי שיש לו רב קו מוטען וצריך אוטוובוס לא חושב פעמיים (וכי בדלל הפקחים הוא ירכוש רכב??) ומי שאין לו אמצעי תשלום לא מוסיף כלום למאזן.
נכון!
אך היא קפצה במאות אחוזים!.
והמדינה כהיום מודעת שאין אשרות להגיע ל100% תיקוף וזה עדיין שווה לה
ובכל זאת מנסים לצמצם את הפער שיגיע לאחוזים בודדים.
לא הבנתי את כוונתך שהיום הם מקביל הרבה יותר ממחיר תעריף נסיעה. כיום הם מקבלים לפי ק"מ, תשלום קטן עבור כל נוסע, תמריץ אם הם עברו מספר נוסעים מסויים.
בגלל הפקחים הוא לא ירכוש רכב, בגלל ההטרדות של הפקחים זה גורם לעוד חיסרון לתח"צ לעומת אפשרויות אחרות.
הטענה שזה קפץ במאות אחוזים היא לא מבוססת על כלום. אחוז הנוסעים באמצעות חופשי חודשי בודאי עלה משמעותית מאז הרפורמה האחרונה, וממילא התועלת שבאכיפה ירדה.
בניגוד לעסק, המדינה לא מנסה להפוך את התחבורה ציבורית לרוויחית, ולכן אין סיבה להטריד נוסעים באופן כזה כשזה גורם לפגיעה באיכות הנסיעה.
הפתרון של הרשות, הוא כמובן לשים פלסטר ולשנות את הנהלים. שינוי נהלים לא פותר את הבעיה, לא גורם לאכיפה להיות מדוייקת ולא יותר אפקטיבית. אם השכר של מישהו במערכת הזאת היה תלוי בזה התח"צ יהיה טוב הוא גם היה יודע להדריך את הפקחים לעלות בזמנים הנכונים ובמינונים הנכונים.