דרוש מידע הסמינרים במקום ראשון במבחני לשכת רואי החשבון

מצב
הנושא נעול.

227

משתמש מקצוען
ומה יצא לדעתכם מבת שמטיפים לה בבית על הסתפקות במועט
אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה כשהיא רואה את הבית של המנהלת?
אפשר להמשיך את זה כך
ומה יצא מבת שמטיפים לה על בית של תורה אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה מהשכנה המודרנית ששני הוריה עובדים ? ומה יצא מבת שמטיפים לה על שמירת מצוות כשעיניה יוצאות מקנאה מאיזו משפחה חילונית?
טענה הגיונית בסה"כ.....
 

bracha5

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
אפשר להמשיך את זה כך
ומה יצא מבת שמטיפים לה על בית של תורה אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה מהשכנה המודרנית ששני הוריה עובדים ? ומה יצא מבת שמטיפים לה על שמירת מצוות כשעיניה יוצאות מקנאה מאיזו משפחה חילונית?
טענה הגיונית בסה"כ.....
ממש לא נכון
כאשר מוסד מטיף לסיגנון מסוים ומתנהג ההפך זה יוצר דיסוננס קוגניטיבי
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אפשר להמשיך את זה כך
ומה יצא מבת שמטיפים לה על בית של תורה אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה מהשכנה המודרנית ששני הוריה עובדים ? ומה יצא מבת שמטיפים לה על שמירת מצוות כשעיניה יוצאות מקנאה מאיזו משפחה חילונית?
טענה הגיונית בסה"כ.....
זה לא אותו דבר,
כשמרצה שאת יודעת שלוקח 2000+ על הרצאה נואם לך על הסתפקות במועט ותורה מתוך הדחק,
המילים שלו אפילו לא נכנסות לאוזן.
כשמנהלת סמינר שלכל המשפחולוגיה שלה מובטחת עבודה נואמת לך על אמונה ובטחון וממליצה לך ללמוד הוראה זה כבר מעצבן(שמעתי על אחד מגדו"י שאמר שללמוד הוראה זאת לא השתדלות לפרנסה בימנו).
ושלא נדבר על הסמינרים שמעלים את שכר הלימוד בכל שנה ב10 אחוז...
משול בעיני לפרופסור שמסר הרצאה נגד עישון ותוך כדי עישן...

ואגב כפיים לבנות שעברו! מצדיעה לכן, בטוחה של היה קל בכלל!
משמח לראות שזה משפיע(וישפיע בעז"ה) על השכר בענף
 

שרהלוי

משתמש פעיל
כל מי שמתלונן על החינוך בסמינרים
לא ברור לי מה מציעים?
שלא ילמדו מקצועות מבוקשים כמו ראית חשבון או הנדסאים?
שלא ינסו לחנך את הבנות לחיי תורה ולהסתפקות במועט?
שיביאו רק מרצים משעממים ולא מבוקשים לכנסים כדי שלא יצטרכו לשלם להם סכום גבוה?
שהמנהלות יעבדו בהתנדבות?
 

227

משתמש מקצוען
כל מי שמתלונן על החינוך בסמינרים
לא ברור לי מה מציעים?
שלא ילמדו מקצועות מבוקשים כמו ראית חשבון או הנדסאים?
שלא ינסו לחנך את הבנות לחיי תורה ולהסתפקות במועט?
שיביאו רק מרצים משעממים ולא מבוקשים לכנסים כדי שלא יצטרכו לשלם להם סכום גבוה?
שהמנהלות יעבדו בהתנדבות?
ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.

אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.

קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
 

אנטיפטרוסה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
בלת"ק
רק להוסיף עוד שני נתונים שמשנים את התמונה לגמרי:
א. הבנות שהוגשו ע"י איגוד הסמינרים למבחנים היו כ75 אחוז מכלל הבנות שעשו את המסלול (אלה שעברו את כל המבחנים הפנימיים הקשים) - מה שנותן אחוזי מעבר דומים לשל שאר המקומות.
ב. עבור האוניברסיטאות מדובר במועד ב' כך שמלכתחילה מדובר על סטודנטים שלא עברו את מועד א'.
 

עד מתי

משתמש מקצוען
ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.

אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.

קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
אוף איזה הכללות קשות ולא הוגנות
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
כל מי שמתלונן על החינוך בסמינרים
לא ברור לי מה מציעים?
שלא ילמדו מקצועות מבוקשים כמו ראית חשבון או הנדסאים?
שלא ינסו לחנך את הבנות לחיי תורה ולהסתפקות במועט?
שיביאו רק מרצים משעממים ולא מבוקשים לכנסים כדי שלא יצטרכו לשלם להם סכום גבוה?
שהמנהלות יעבדו בהתנדבות?
לא, אבל שלא יחיו בבועה, כשאני למדתי בסמינר הצוות בכלל לא הכיר את העולם שבחוץ.
המליצו אצלנו ללמוד הוראה ולעבוד רק בבית יעקב...
ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.
ישנם מקצועות שנותנות אופציה להתפרנס בכבוד, אני לא מבינה מספיק ברו"ח אבל מקצועות ההיטק לא קשים במיוחד.
כנראה שאתה לא יודע מה רמת הקשב מכל שכבת ההתמחויות בסמינר בשעורי קודש...
כנראה שאתה לא יודע איזה אתגרים כלכלים יש לזוצים של ימינו,
איזה התחיבויות הזויות הם חייבים לקחת על עצמם בשביל דירה אפילו בפריפריה,
לא חושבת שיש לזה אח ורע בשום מקום, נשים שמוכנות לעבוד 9 שעות וגם לגדל את הילדים והכל בשביל שהבעל יוכל ללמוד בשקט.

אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.
איך בגיל מתקדם? מאיפה המימון ???
קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
ואואו,
עכשיו גם אתה יודע אם יצאו מהן תלמידי חכמים או לא.....
בתור בת לאמא כזאת זה הערך הכי גדול שאפשר לספוג בחיים, אין כמו דוגמא אישית לראות מה אמא שלך עושה בשביל תורה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בלת"ק
רק להוסיף עוד שני נתונים שמשנים את התמונה לגמרי:
א. הבנות שהוגשו ע"י איגוד הסמינרים למבחנים היו כ75 אחוז מכלל הבנות שעשו את המסלול (אלה שעברו את כל המבחנים הפנימיים הקשים) - מה שנותן אחוזי מעבר דומים לשל שאר המקומות.
ב. עבור האוניברסיטאות מדובר במועד ב' כך שמלכתחילה מדובר על סטודנטים שלא עברו את מועד א'.

לגבי ב' - לא לכל הסטודנטים באוני' זה מועד ב'. יש מהם שניגשו עכשיו פעם ראשונה. (העמודה השמאלית יותר בטבלה).
מדובר על כאלו שלא יכלו לגשת מסיבות שונות במועד קודם.
 

אנטיפטרוסה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.

אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.

קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
בתור אחת שעשתה את אחד המסלולים המפרכים האלה (מה שבס"ד עוזר לנו כיום לשלם את המשכנתא המטורפת לגמרי שלקחנו בשביל הדירה) והכירה באופן אישי את הבנות האיכותיות שלמדו איתי, זה לא רק מקומם ומתסכל לשמוע את הדיבורים האלה, אלא גם לא מחובר למציאות משום כיוון.
רק כדי למחות על השקר והעוול שבאמירה הזאת, אציין שהן כולן מקימות בתים של תורה שהבעל אברך ששקוע בלימוד.
דבר שכנראה לא היה מתאפשר אם הן היו מרוויחות אלפיים שקל בחודש ממילוי מקום בהוראה.
 

ללדת אחרת

משתמש פעיל
קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
החיים הטובים?
אם הן תוכלנה לשלם משכנתא בלי לגלגל גמחים מיום הנישואים הראשון?
או שהאבא האברך שכבר עבר לדירה שכורה יגלגל עבורם כמה אלפים נוספים על מה שכבר הוא מתגלגל? לזה קוראים חולמות על עתיד כלכלי ורוד?
ומנין הקביעה הנחרצת שלא יצאו מהן תלמידי חכמים? כי הן רוצות לדאוג לבעל שלא יהי עליו עול הפרנסה הן יצאו מכלל אמהות שראויות לגדל תלמידי חכמים?!
למה הן עבדו בפרך הזה שלוש שנים? למה הן קרעו וקורעות את עצמן בעבודה מפרכת תשע שעות בכל מצב צבירה / עייפות החומר/ ילדים חולים ולילות לבנים - למען העתיד הכלכלי הוורוד? מה - חו"ל ומלונות את מתכוונת?
אין ערך גשמי בעולם שיגרום לבנות עשרים, לנשים - אמהות צעירות - להיקרע ככה, רק השאיפה לגדל בית של תורה, ולהעמיד את הדור הבא של תלמידי חכמים.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.
דורשים השקעה מאד גבוה - שמתאפשרת בגלל המצב של הבנות,
קרי: רווקות בגילאי 18-20,
אחרי גיל הנערות, לפני גיל נשואים..
ולהפעתך , חלק מיום הלמודים , כול שיעורי בית יהודי , דינים מקצועות קודש ועוד..

החלומות הם לא על עתיד כלכלי ורוד, ולא על וילה נוצצת
החלומות מתמקדי ם יותר בבית יהודי טהור, שבו האבא לא מלכלך את העיניים - בשל עבודותו.. , וספון רובו ככולו בד אמות של הלכה,
והאישה מפרנסת בכבוד, ויכולה לאפשר לבעלה לימוד שקט ורגוע...
וגם מנת עוף ביום חול ואפילו אפילו גבנ"צ בראש חודש...

והיא עושה זו בקדוש הובטהרה, במקום שעומד בגדרי צניעות ובהדרכת רב...
אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.
בגיל הזה במקומות מסוימים בציבור,
מקובל כבר שבנות מקימות בתים...
אם אתה חושב שהגיל הנל לא בשל בשביל לימודי מקצוע, על אחת כמה וכמה הגיל הנל לא כשיר לבניית בית בישראל...

קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
קשה לתאר במילים,
את מי שחולק על דעתם של גדולי הדור , זצוקל ושליטא
שסמכו ידיהם על המסלולים הנל,
ואף שולחים לשם את בנותיהם ונכדותיהם בגאון!

מי שחולק על דעתם של גדולי הדור - הוא ורק הוא מעמיד בסיכון את ההשכלה היהודית והתורנית, שלו ושל בני ביתו, שישאר לנצח במוחם של ילדיהם, שידעו שאבא שלהם חולק על גדולי הדור..

באף סיטואציה אין לומר שתלמידי חכמים יצאו לX ולא יצאו לY

והמציאות מוכיחה שאתה טועה...

(אלא אם הודעה זו באה לקצור לייקים כועסים ונדהמים, או מייצר אחר שיש לאדם, שאמר על תכונה זו שמוציאה את האדם מן העולם....)
 

מתלאה

משתמש צעיר
אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.

קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
קצת היסטוריה
בבית יעקב המקורי היה שני מסלולים
אחד המוכר סמינר למורות [וממנו התואר שנמצא בחצי מהסמינרים..]
אבל היה גם הכשרה מקצועית
וזה היה בזמן שהיה חסר במורות
 

דיני

משתמש מקצוען
ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.

אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.

קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
גיל 19 הוא כבר לכל הדעות אחרי שנות הגדילה והבנייין שהם שנות התיכון.
ואגב גם במסלולים הכי תובעניים לומדים שעות רבות לימודי קודש, הסר דאגה מליבך.

אני מוכנה להתווכח האם ראוי להשקיע בסוף התיכון 2-3 שנים לרכישת מקצוע או שעדיף להתחתן, אבל לבזבז אותם על רכישת מקצוע לא מבוקש בוודאי שחבל על הזמן וחבל על הכסף.
 

BTG

משתמש רשום
א. הבנות שהוגשו ע"י איגוד הסמינרים למבחנים היו כ75 אחוז מכלל הבנות שעשו את המסלול (אלה שעברו את כל המבחנים הפנימיים הקשים) - מה שנותן אחוזי מעבר דומים לשל שאר המקומות.
גם בשאר האוניברסיטאות ניגשים לבחינות רק סטודנטים שעברו את כל המבחנים הפנימיים, ואני נוטה להאמין שמדובר בפחות מ75% מהסטודנטים שהתחילו את התכנית
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לא כל עבודה במקום חילוני - פסולה
ולא כל עבודה במקום חרדי - כשרה
לעיתים דווקא להיפך
ומכאן ועד להכליל הכללות שאין קשר בינן לבין המציאות הדרך ארוכה..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה