לבת של המנהלת מובטח סידור עבודה מלא, רק מה?אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה כשהיא רואה את הבית של הבת של המנהלת?!
לבת של המנהלת מובטח סידור עבודה מלא, רק מה?אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה כשהיא רואה את הבית של הבת של המנהלת?!
אפשר להמשיך את זה כךומה יצא לדעתכם מבת שמטיפים לה בבית על הסתפקות במועט
אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה כשהיא רואה את הבית של המנהלת?
ממש לא נכוןאפשר להמשיך את זה כך
ומה יצא מבת שמטיפים לה על בית של תורה אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה מהשכנה המודרנית ששני הוריה עובדים ? ומה יצא מבת שמטיפים לה על שמירת מצוות כשעיניה יוצאות מקנאה מאיזו משפחה חילונית?
טענה הגיונית בסה"כ.....
זה לא אותו דבר,אפשר להמשיך את זה כך
ומה יצא מבת שמטיפים לה על בית של תורה אבל העיניים שלה יוצאות מקנאה מהשכנה המודרנית ששני הוריה עובדים ? ומה יצא מבת שמטיפים לה על שמירת מצוות כשעיניה יוצאות מקנאה מאיזו משפחה חילונית?
טענה הגיונית בסה"כ.....
ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.כל מי שמתלונן על החינוך בסמינרים
לא ברור לי מה מציעים?
שלא ילמדו מקצועות מבוקשים כמו ראית חשבון או הנדסאים?
שלא ינסו לחנך את הבנות לחיי תורה ולהסתפקות במועט?
שיביאו רק מרצים משעממים ולא מבוקשים לכנסים כדי שלא יצטרכו לשלם להם סכום גבוה?
שהמנהלות יעבדו בהתנדבות?
אוף איזה הכללות קשות ולא הוגנותישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.
אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.
קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
לא, אבל שלא יחיו בבועה, כשאני למדתי בסמינר הצוות בכלל לא הכיר את העולם שבחוץ.כל מי שמתלונן על החינוך בסמינרים
לא ברור לי מה מציעים?
שלא ילמדו מקצועות מבוקשים כמו ראית חשבון או הנדסאים?
שלא ינסו לחנך את הבנות לחיי תורה ולהסתפקות במועט?
שיביאו רק מרצים משעממים ולא מבוקשים לכנסים כדי שלא יצטרכו לשלם להם סכום גבוה?
שהמנהלות יעבדו בהתנדבות?
ישנם מקצועות שנותנות אופציה להתפרנס בכבוד, אני לא מבינה מספיק ברו"ח אבל מקצועות ההיטק לא קשים במיוחד.ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.
איך בגיל מתקדם? מאיפה המימון ???אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.
ואואו,קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
בלת"ק
רק להוסיף עוד שני נתונים שמשנים את התמונה לגמרי:
א. הבנות שהוגשו ע"י איגוד הסמינרים למבחנים היו כ75 אחוז מכלל הבנות שעשו את המסלול (אלה שעברו את כל המבחנים הפנימיים הקשים) - מה שנותן אחוזי מעבר דומים לשל שאר המקומות.
ב. עבור האוניברסיטאות מדובר במועד ב' כך שמלכתחילה מדובר על סטודנטים שלא עברו את מועד א'.
המציאות מוכיחה אחרת...דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
בתור אחת שעשתה את אחד המסלולים המפרכים האלה (מה שבס"ד עוזר לנו כיום לשלם את המשכנתא המטורפת לגמרי שלקחנו בשביל הדירה) והכירה באופן אישי את הבנות האיכותיות שלמדו איתי, זה לא רק מקומם ומתסכל לשמוע את הדיבורים האלה, אלא גם לא מחובר למציאות משום כיוון.ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.
אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.
קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
החיים הטובים?קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
דורשים השקעה מאד גבוה - שמתאפשרת בגלל המצב של הבנות,ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.
בגיל הזה במקומות מסוימים בציבור,אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.
קשה לתאר במילים,קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
קצת היסטוריהאם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.
קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
גיל 19 הוא כבר לכל הדעות אחרי שנות הגדילה והבנייין שהם שנות התיכון.ישנם מקצועות ברמה מאוד גבוהה שמתאימות לאחוז קטן של בנות מחוננות, שהלימודים שלהם דורשים השקעה של כל היום וכל הלילה במשך שנתיים או שלוש. מדובר בראיית חשבון או בלימודי חומרה במחשבים. בתקופה הזאת הבנות לא יכולות לקלוט שום ערכים יהודיים, וכל מרץ הנעורים מושקע כל כולו בחלומות על עתיד כלכלי ורוד שמחכה להם אי שם.
אם הלימודים היו בגיל יותר מתקדם הנזק לא היה כ"כ גדול, אבל כאן מדברים על שנות הגדילה והבניין שבהם הן אמורות לקבל מושגים יותר תורניים ופחות חומריים.
קשה לתאר במילים את הסיכון מהחוסר בהשכלה היהודית והתורנית (ומהרדיפה הנוראית אחרי הכסף והחיים הטובים) שישאר לנצח במוחם של הבנות האלה. דבר אחד בטוח. תלמידי חכמים לא יצאו מכאלה אמהות.
גם בשאר האוניברסיטאות ניגשים לבחינות רק סטודנטים שעברו את כל המבחנים הפנימיים, ואני נוטה להאמין שמדובר בפחות מ75% מהסטודנטים שהתחילו את התכניתא. הבנות שהוגשו ע"י איגוד הסמינרים למבחנים היו כ75 אחוז מכלל הבנות שעשו את המסלול (אלה שעברו את כל המבחנים הפנימיים הקשים) - מה שנותן אחוזי מעבר דומים לשל שאר המקומות.
ומכאן ועד להכליל הכללות שאין קשר בינן לבין המציאות הדרך ארוכה..לא כל עבודה במקום חילוני - פסולה
ולא כל עבודה במקום חרדי - כשרה
לעיתים דווקא להיפך
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קז
א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי: