חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 50

בשבוע האחרון נשמעו מס' בכירים שדברו על הרחבת המלחמה בלבנון, האם לדעתך הפעם זה רציני או ששוב דיבורים?

  • שוב דיבורים

  • הפעם זה רציני


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

יהודי חושב

משתמש פעיל
פיקוד העורף בהודעה: אין שינוי בהנחיות
ומה עם זה? מדובר במדינה אחרת?
תושבי חלק מיישובי רמת הגולן והגליל העליון הונחו הבוקר לצמצם תנועה במרחב הפתוח לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולא לשלוח תלמידים אל מחוץ ליישובים. בגולן זוהי רשימת היישובים: שעל, קלע אלון, רמת הנשיא טראמפ.

במועצה האזורית גליל עליון נמסר לתושבים כי עפ”י הנחיות הצבא נדרשים תושבים השוהים בישובים המפונים וכן בגונן, להבות הבשן, שמיר, כפר סאלד, שדה נחמיה, עמיר, כפר בלום ונאות מרדכי להימצא בקרבת מרחבים מוגנים, להימנע מהתקהלות ולצמצם תנועה במרחב הישוב.

בהתאם להערכת המצב שגובשה בשיתוף הצבא, תידחה לשעה 10:00. פתיחתם של כל בתי הספר היסודיים (למעט המסגרות בעוטף כינרת). פתיחת חטיבות הביניים, והתיכונים (למעט אנה פרנק בקיבוץ רביד) תידחה לשעה 11:00. ההנחיות תקפות גם למערכות החינוך המיוחד.

מסגרות הגיל הרך בישובים בהם ניתנו הנחיות מיוחדות (8 ישובי צפון העמק שלא פונו) יפעלו בתוך מבנים ובסמוך למרחבים מוגנים. הנחיות על פתיחת בתי הספר תימסר בהמשך.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
## גם בישראל נראה שיש רבים שיצאו מפרופורציות. כן, טיל תימני העיר קצת יותר מוקדם מהרגיל את תושבי מרכז הארץ, שכבר יותר מחצי שנה (יחד עם 95% מתושבי מדינת ישראל) שומעים על המלחמה (מלחמת קיום) רק בכלי התקשורת ולא באמת מרגישים אותה. במלחמה נופלים טילים. לא קרה יותר מדי הבוקר. אין אבידות בנפש. הילדים הולכים לבית הספר (בכפוף לרן ארז) . האספרסו באותו הטעם, גם הבוקר.
אבו עלי אקספרס.

הערה חשובה מאוד.


התרגלנו להסתמך על מערכות יירוט, שמעולם לא נטען שיש להם 100% הצלחות.
למעשה, ההצלחה שלהם כל פעם מפתיעה מחדש.

אבל, הפכנו ליללנים.
אז פעם אחת האויב הביא הישג - כמו שאומרים לילדים, למריבה תמיד יש שני צדדים? ככה זה גם במלחמה.

וחסדי ד', זה אפילו לא נגמר עם פגיעות בנפש או בגוף.

אבל כל היללנות, גורמת לאויבינו לחשוב שבאמת איננו יכולים לנצח.

במלחמה כוללת, או אפילו רק עם חיזבאללה, כנראה יהיה יותר מטיל אחד שלצערנו יעקוף את מערכות הירוט, וכנראה גם יפגע באתרים אסטרטגיים.
מטבעה של מלחמה, ל2 הצדדים יש הישגים, וצריך להבין שיש הבדל בין צער על כך שהאוייב הביא הישג, לבין היסטריה ויאוש.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית

שמחה קופי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה : ״החות׳ים כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו. מי שזקוק לתזכורת - מוזמן לבקר בנמל חודיידה״
היי, סיקרנת...

מעניין. למה באמת הם לא יודעים את זה?

:unsure:
 

הנמצא

משתמש מקצוען
מרגש, (בשינויי עריכה נדרשים)


יגיל יעקב: האמונה שהקב"ה איתי החזיקה אותי בשבי​

הנער בן ה-13, שנחטף על ידי מחבלי חמאס ושוחרר במסגרת עסקת חטופים, סיפר על התחזקותו: "כשחזרתי ישר אמרתי לכולם, שאני רוצה להתחיל ללכת עם כיפה ועם ציצית. אמרתי שכל השהייה שלי בשבי חשבתי על זה"​



יגיל יעקב, הנער בן ה-13 שנחטף בשמחת תורה על ידי מחבלי חמאס לעזה ושוחרר לאחר 52 ימים במסגרת העסקה לשחרור חטופים, סיפר היום (ראשון) על תהליך ההתחזקות שעבר במהלך ימי השבי ולאחר שובו לארץ.

"כששואלים אותי לרוב מה הכי החיבור האמיתי שלי עם הקב"ה, אני עונה שבשבי כל מה שהחזיק אותי הייתה האמונה שאני לא לבד, שיש איתי אותו, ... שבהחלט שמר עליי, כל שעותיי בשבי", כתב יעקב בפוסט באינסטגרם.
"ועל זה נאמר השגחה אלוקית. השגחה אלוקית שאני באמת חושב שתמיד הרגשתי לפני. תמיד הרגשתי אותו איתי, שומר עליי מכל צרה ומכשול. כשחזרתי ישר אמרתי לכולם, שאני רוצה להתחיל ללכת עם כיפה ועם ציצית, וכולם צחקו לי בפרצוף. אמרו לי 'מה אתה משוגע, מה קשור עכשיו כיפה וציצית?'. אמרתי להם שכל השהייה שלי בשבי חשבתי על זה".
יעקב הוסיף כי "הגיעה התקופה של הסליחות ואני מרגיש שיש לי הרבה על מה לבקש סליחה, וגם מרגיש חיבור מספיק גדול בשביל ללכת לשם בשביל גם להכיר תודה. להגיד תודה על ששמרת עליי מהאויבים שלי, שלנו".

"אבא, תודה על הזכות להיות כאן. בחרת לי הדרך הנכונה ולא תצטער על כך. אני אוהב אותך, טאטע, ובטוח שאתה ...שומר גם על החטופים שעדיין שם", חתם יעקב את הפוסט.
 

י. שלמה כהן

משתמש פעיל
אבו עלי אקספרס
גולש בחרייני: הטיל החותי ששוגר היום והתפרק באוויר מבלי לגרום אפילו להרוג או פצוע אחד בישראל עמד במשימתו באופן יעיל הרבה יותר מאשר טילי הנקמה האיראנים וטילי הנקמה של חזבאללה. הוא מסביר: האיראנים ירו 300 טילים ולא גרמו להרוגים או פצועים בישראל וחזבאללה ירה 500 טילים (ורקטות) ולא גרם להרוגים ופצועים...
הוא תוהה : איך זה שהטילים של הציר האיראני לא פוגעים בערים הצפופות של הישות הציונית אלא רק זוכים להצלחה יוצאת דופן בפגיעה בלולי תרנגולות ואפרוחים...

מי מספר לו על הקב"ה?

ובאמת, זה רגע בשבילנו לעצור שניה להסתכל, (עם כל הכאב על כל ההרוגים / פצועים / חטופים / פליטים, ועם כל התלונות על איך ממשלת ימין / כאילו ימין / קיצונים / רופסים / כהניסטים / שרידותיים / מלא את החסר מנהלת (או שלא) את המלחמה הזו), ולהודות על כל הניסים המטורפים שקורים כאן במלחמה הזו.

המבוגרים כאן זוכרים (והצעירים כאן זוכרים שספרו להם) את הסיפור הגדול על אותו טיל במלחמת המפרץ שנפל בסעודיה והרג 28 חיילים וכולם עשו חשבון כמה נפלו כאן וכו. ותראו את המלחמה הזו עכשיו.......... אבא תודה.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
המלצת אלוף פיקוד צפון לדרג המדיני: ‏לכבוש שטח חיץ ביטחוני שיהיה בשליטת צה״ל בדרום לבנון - בשלו התנאים לכך‏

גורדין הסביר שהתנאים מאפשרים לעשות זאת בזמן יותר קצר שכן רבים מכוח רדואן נהרגו או ברחו צפונה וגם האזרחים ברחו ונשארו כ20% ממה שהיה לפני המלחמה

(אמיר אטינגר)
ומה לגבי החורף ההולך ומתקרב ואיתו הגשמים?
 

chayam

משתמש פעיל

אמברגו שקט: גרמניה מוכרת נשק לקטאר ומעכבת עסקאות עם ישראל

הממשלה הפדרלית בגרמניה דחתה בקשות ישראליות לרכישת כלי נשק שונים. עם זאת, אושרו מכירת מערכות נשק לקטאר, אחת התומכות של ארגון הטרור חמאס.

גרמניה לא איתנו ?
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
‏סער בשיחות על המגעים עם הליכוד על כניסה לממשלה: ״עוד אי אפשר לברך על המוגמר - אבל הפערים קטנים מאוד מבחינתי״

יקי אדמקר
יש מצב אחרי הודעה כזו שהוא לא מצטרף?
 

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מיכל אגמון: אם בא לכם ליל גלנט לכו על זה, רק תשאירו משהו גם לליל מיארה, כן?
אם גדעון סער נכנס, קשה להאמין שהוא יאפשר לפטר את היועמשי"ת בת מפלגתו...
מאידך, אם הוא בממשלה, היא תהיה פחות לעומתית, ויהיה פחות דחוף לפטרה...

(אולי לכן השמאל כל כך כועס, להפסיד גם שר ביטחון וגם יועמ"ש בבת אחת...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה