ניסיתם להוציא את דבריי מהקשרם, אבל זה בדיוק מה שהתכוונתי, אשרייכםואם זה חרדי שהולך לעבוד
אז מותר לו ואולי אפילו זה מצווה לכלות את הזמן בשיטוט באינטרנט (בפרוגב מקרה הטוב כמובן..)
ניסיתם להוציא את דבריי מהקשרם, אבל זה בדיוק מה שהתכוונתי, אשרייכםואם זה חרדי שהולך לעבוד
אז מותר לו ואולי אפילו זה מצווה לכלות את הזמן בשיטוט באינטרנט (בפרוגב מקרה הטוב כמובן..)
מתנצלת מראש על התגובה.כידוע לכולם שיוקר המחיה מתרגש עלינו בכל יום ומבקש להעמידינו בניסיונות חדשים.
עם או בלי קשר (נתון לשיקול דעתו של כל אחד) לתוצאות הבחירות והאם נראה שינוי בעניין חשוב לי להעלות לדיון את הנושא לדיון.
שהרי אם נביט במשכורות (יש שיאמרו מלגות) שמקבלים האברכים בכוללים נראה דבר מאד ''מעניין''.
לפני שני עשורים (ואולי גם קודם לזה) היו המלגות בכוללים 1800 - 2000 ₪ (כמובן שאז כמו היום היו יוצאים מהכלל לכאן ולכאן)
היום, עשרים שנה אחרי וראו איזה פלא, משכורות הבסיס נשארו כמעט זהות למה שהיה אז, עם אפשרות לתוספת במשכורת ע''י מסירת חבורות, תענ''ד, מבחנים, שמירת סדרים, ועוד מכל הטוב הזה, וגם אז מדובר בתוספות של מאות מקס' אלף ₪ בחודש.
עכשיו מה, אין לי ולנו כל זכות להתאונן ולהתלונן על ראשי הכוללים שליט''א וזצ''ל שעושים לילות כימים על מנת לספק את מה שהם כן מצליחים לספק, מה גם שברור שאם היה באפשרותם הם היו מעלים לכולם.
אבל ומאחר שזאת המציאות שהמשכורות בכוללים נמצאות בשיתוק, בעוד המחיר סל הקניות סובל מעודף מוטביציה, (רק לסבר את האוזן, פעם משכורת של 2000₪ הספיקה לשכירות+קניות (כאלו ואחרות) והיום? למה זה מספיק?). האם היום לדרוש מאדם באשר הוא אדם בעל משפחה ללמוד בכולל יום שלם זה דבר מציאותי והגיוני, או שהחלום שכל עם ישראל או הרוב המכריע ישב וילמד הולך ומתרחק מאיתנו??
(נ. ב. פעמים נכתב ''משכורות'' ופעמים ''מלגות'' ט.ל.ח.)
וייתכן שיש איזה שטח בין 'ערך קדוש' ל 'דעות פסולות', וגם לאברכים מותר לפעמים לעשות משהו על השטח הפרווה הזה. על מה נידון אותו אברך ברותחין? על גלישה בפרוג? מי שישמע.אני רק מכניס לפרופורציות, מי שהגיב בכעס על התגובה שלי, יתכן שזה מחוסר הבנה לכוונתי, ויתכן שהם רואים בפרוג ערך קדוש לציבור החרדי. (או שלא באמת חשבו לפני שהגיבו, שזה בסדר גמור)
אני איני מרגיש כמוך.אתה מגיב לא לעניין, אתה שואל שאלות שלא קשורות בכלל למה שכתבתי.
לא כתבתי שאסור לאברך לחפש תעסוקה, זה עניין אישי, וזה בכלל לא מה שכתבתי.
כמו כן בכלל לא ניסיתי להגיב על מה שהוא אמר.
פורום "איש את רעהו" בפרוג זאת רשת חברתית חרדית, משהו שאברך מן המניין אמור להתרחק ממנו.
סתם שוטטות באינטרנט זה נושא בפני עצמו, אבל רשת חברתית שמיעוטה מכיל אברכים ודאי אינה יכולה להועיל לאברך בן תורה, ויכולה אף לקלקל.
יש פתרונות (ותרוצים) בלי סוף.העבודה ההיבדרידית חדשה מהקורונה, אבל עכשיו אנחנו ב׳אחרי הקורונה׳.
שנתיים וחצי זה נצח במושגי הייטק,
ובאמת הקורונה הנגישה עבודה בהייטק אמיתי לנשים חרדיות, לא רק מהבחינה הזו.
כשאישה עובדת שלושה ימים מהבית אין שום צורך שביומיים האחרים הבעל ישאר. נוצר לה מרחב גמישות ולא צריך ללכת ראש בקיר כדי להסביר למה בכל זאת הבעל חייב להפסיד כולל בגלל זה.
אני בכוונה לא עונה על כל טענה בנפרד אלא על כולן יחד,
כדי להדגיש שנתתי דוגמאות להסתדרות, ואם לא מתאים פתרון א׳ אז יש את ב׳, וגם את ד׳, ה׳ וו׳ שלא חשבתי עליהם.
אוקי.ותרוצים
אני שומע את דעתך, אבל בכל זאת לא מסכים.אני איני מרגיש כמוך.
לא מרגיש שירדתי ברוחניות מאז שנרשמתי לכאן.
וסתם כך, מי מחליט ממה ׳אברך מן המניין׳ צריך להתרחק? ומהו בדיוק ׳אברך מן המניין׳? יש אינספור סוגים של אברכים, כפי שיש אינסוף סוגי אנשים. כל עוד לא מדובר בדבר שיש בו בעיה הלכתית, ותסכים איתי שזה לא המקרה כאן, כל אחד רשאי להחליט מה מתאים לו ומה לא.
את נתפסת לזוטות,אוקי.
אין לי דרך לנהל דיון ענייני בצורה שבה לא עונים על טענותי אלא מכנים אותן תירוצים.
פרשתי.
כל עוד שאתה לא הופך אותו ל'דעות פסולות' משום שהוא לא הסכים, אז הכל בסדר. זה מהותו של פורום.הצגתי את הדברים כפי שאני רואה אותם. אף אחד לא חייב להסכים איתי.
יש בעיה יותר גדולה שאנשים שעובדים בטוחים שלהם מותר הכל ולהיות איפה שהם רוצים לאכול מה שרוציםאני שומע את דעתך, אבל בכל זאת לא מסכים.
יש נושאים שאין בהם בעיה הלכתית שרבנים אסרו, אתה לא יכול להביא דוגמה מעצמך כי אתה מקרה פרטי, ועוד שאתה נוגע בדבר.
הצגתי את הדברים כפי שאני רואה אותם. אף אחד לא חייב להסכים איתי.
לא אמרתי את זה, ובכל זאת מעניין אותי למה את חושבת שזה לא נכון? אולי לא הבנתי את דברייך כמו שהתכוונת מאחר ואת מציגה את זה כדבר פשוט שאין זה כך.יש בעיה יותר גדולה שאנשים שעובדים בטוחים שלהם מותר הכל ולהיות איפה שהם רוצים לאכול מה שרוצים
אבל שהאברכים ישבו בכולל ולא ישוטטו לנו בין הרגליים...
אני דוקא התכוונתי לכיוון ההפוך, שגם חרדי עובד לא אמור לאכול מה שהוא רוצה, לשוטט באינטרנט וכד'.אני רק מתכוונת שלאברך יש גם את הבחירה שלו
והיא ממוקמת באותו מקום של כולם א"א לדרוש ממנו להיות יותר אידישקייט (למרות שאני בטוחה שאברכים הם הרבה יותר שומרים על עצמם ,אבל זה אמור לבוא מעצמם לא משהו שדורשים אותו או מתלוננים "מה אברך עושה בקניון/ במסעדה " וכדו'..)
אז מעולה. אני פשוט לא הבנתי כך.אני דוקא התכוונתי לכיוון ההפוך, שגם חרדי עובד לא אמור לאכול מה שהוא רוצה, לשוטט באינטרנט וכד'.
זה לא עונג ששמור רק לאברכים.
בשביל לעבוד בחינוך העצמאי מספיק תואר אקווילנטי וזה יש לכל בת סמינר.בשביל להיות מורה במשרד החינוך צריך תואר אקדמי.
אתה גבר ואתה מעיר לגבר אחר- אברך, על שהוא משוטט פה. מה שאתה בעצמך עושה.אני דוקא התכוונתי לכיוון ההפוך, שגם חרדי עובד לא אמור לאכול מה שהוא רוצה, לשוטט באינטרנט וכד'.
זה לא עונג ששמור רק לאברכים.
?בשביל לעבוד בחינוך העצמאי מספיק תואר אקווילנטי וזה יש לכל בת סמינר.
וגם מי שהלכה לעבוד במשרד החינוך האפשרויות לעשות תואר אקדמאי הרבה יותר התגמשו אודות לקורונה.
יש אפשרות לעשות הרבה שעות מרחוק,
ספרי לי על זהוצאו מזה שכיום מורה מקבלת 6-7K אולי מורה מקצועית. וגם אז הן יודעות לשלב מס' דברים ומגיעות למשכורת יפה.
אני מחנכת ובתוך עמי אנוכי יושבת.מחנכת כיתה עוברת את 12-13K בעיקר מכיון שהעבודה שלהם אף פעם לא נגמרת ולא תחומה בשעות.
התייחסתי לגבי התואר.?
מורה עובדת מרחוק?
אחרי הקורונה?
במשרד החינוך/חינוך העצמאי?אני מחנכת ובתוך עמי אנוכי יושבת.
העובדות שגויות.
מורה מקצועית הרבה יותר מאותגרת אבל זה לא סותר את זה שיש לה גם את האפשרות להגיע למשכורת יפה.ספרי לי על זה
משרד החינוך גילאי יסודיבמשרד החינוך/חינוך העצמאי?
אין מצב!!!
אני מכירה את המצב מעולה!!!
אלא אם כן את עובדת עמותה.-שם לא תמיד יש חוק ומי שאוכף אותו.
לא מכירה את העולם של מקצועית, כמחנכת לא רואה איך לשלב דברים כדי להגדיל הכנסהמורה מקצועית הרבה יותר מאותגרת אבל זה לא סותר את זה שיש לה גם את האפשרות להגיע למשכורת יפה.
לא ברמה של מחנכת-בשביל זה היא מוזמנת להיות.
ממש אבל ממש לא נכוןאלו לא כוללים.
אלא ישיבות שמאפשרות לאברכים להמשיך וללמוד
במסגרת הישיבה
בתמורה למחיר הסמלי הנ"ל
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: