להשקיע תמיד כדאי, אם את יכולה, אפילו רק לעצמך.אבל הסגנון של הפנטזיות הרציניות לא נכנסו לציבור שלנו. לכן אני מתלבטת אם לכתוב...
מה אומרים? שווה להשקיע?
אני מאמינה שאם תעשי את זה טוב מאוד, הרבה יקראו את זה, גם מי שלא ממש מחבב את הז'אנר(כמוני... )
להשקיע תמיד כדאי, אם את יכולה, אפילו רק לעצמך.אבל הסגנון של הפנטזיות הרציניות לא נכנסו לציבור שלנו. לכן אני מתלבטת אם לכתוב...
מה אומרים? שווה להשקיע?
חכו.להשקיע תמיד כדאי, אם את יכולה, אפילו רק לעצמך.
אני מאמינה שאם תעשי את זה טוב מאוד, הרבה יקראו את זה, גם מי שלא ממש מחבב את הז'אנר(כמוני... )
האמת שפחות... זה יותר התחלה של פנטזיה. פנטזיה רצינית הייתי אומרת.
האמת שלא כל-כך מצאתי את הסוגה הזאת בספרות החרדית ומעולם לא כתבתי עליה לפני כן. אבל שהתחלתי, התמכרתי לתחושה.
עולם דמיוני ומפתיע שאין בו גבולות, והכל יכול לקרות בו - זה מדהים בעיני.
יש כאן קוראים שאוהבים לקרוא פנטזיה?
מאד.
אבל לי דווקא זה לא היה נשמע משהו כזה.
הוא יותר מידי במציאות
סמינר, מירי, ניקי, כל מיני דברים מציאותיים מדי בשביל להיות משולבים בסיפורת פנטזיה.
גם אני רוצה לכתוב סיפור שהוא שילוב של אליגוריה בפנטזיה.
אבל נראה לי שעוד לא מוכנים בציבור שלנו לסגנון הזה.
מה אתן אומרות, שווה להשקיע? (כי פנטזיה זה השקעה).
זה לא גדול עליה. רואים את הכישרון. בענק. היא פשוט 'טרייה', וספר ראשון אף פעם לא אומר על הספרים הבאים (הלוואי שיהיו).הוא סיפור שאם היה קצת יותר כתוב טוב הוא היה מצליח בטירוף.
הוא סיפור טוב שהסופרת הלכה על משהו שגדול עליה, לדעתי.
הסיפור טוב. הכתיבה לא. אי שימת לב לפרטים לא אמינים,
חזרה על תיאורים,
הסצנות באותו לוקיישן וזה יוצר שיעמום.
יש לי עוד הרבה ביקורת על הסיפור, אבל בספר השני ראו איך היא ממש השתפרה אם כי לא מספיק.
הכוונה הייתה לגבולות הדמיון. אפשר להפליג איתו למקומות רחוקים. בסיפור כזה למשל אני לא צריכה לשבור את הראש אם הגיוני לכתוב שהמכשפה ריחפה על מטאטא העץ, מאחר ועצם הקיום של מכשפה הוא לא הגיוני.דווקא יש בו גבולות. אבל הסופר קובע אותם וזה מה שהופך את הסוגה הזאת למיוחדת.
בלי גבולות לפרוץ אין גם עניין.
זה לא סותר. להפך. בעיני אין דבר יפה יותר מפנטזיה שמושתלים בה פרטים מחיי היומיום. זה מעניין יותר, מסקרן יותר, וגורם לקוראים להתחבר יותר לטקסט.אבל לי דווקא זה לא היה נשמע משהו כזה.
הוא יותר מידי במציאות
סמינר, מירי, ניקי, כל מיני דברים מציאותיים מדי בשביל להיות משולבים בסיפורת פנטזיה.
בספרים האלו באמת הושקעו מחשבה ומאמץ אך הקשר בינם לבין פנטזיה הוא מקרי לחלוטין.את צודקת אבל אם תתני לי שם של ספר חרדי שהושקע בו יותר מחשבה והשקעה מממלכה במבחן (ספר הכי קרוב לפנטזיה שמצאתי במגזר שלנו) אני אוכל את הכובע שאין לי בשידור חי.
תודה.וואוו אהבתי ממש!
הייתי ממש רוצה לקרוא את ההמשך...
תודה רבה. היום במקרה נתקלתי בזה כשלחצתי על התגית של פנטזיה. לא עברתי על כל התגובות אבל יצא לי לשמוע על מספיק שמאוד אוהבים פנטזיה וחבל להם שהסוגה הזאת חסרה אצלנו בספרות החרדית.לפני שאתן מתחילות עם פנטזיה,
תעשו חיפוש פה בפורום ותקראו קצת מה אומרים..
תודה רבה. היום במקרה נתקלתי בזה כשלחצתי על התגית של פנטזיה. לא עברתי על כל התגובות אבל יצא לי לשמוע על מספיק שמאוד אוהבים פנטזיה וחבל להם שהסוגה הזאת חסרה אצלנו בספרות החרדית.
אפשר לחסוך לי חיפושים חסרי טעם, בבקשה?(רמז: לא בגלל שזה קשה. יותר מזה, ליונה ספיר יש ספר מוכן שלא יוצא לאור.. כדאי לקרוא את השרשור שמופיע בקישור תגובה 2 שם)
נהניתי לקרוא את תחילת הסיפור. כתיבה זורמת עם אוירה מרעננת.זה לא סותר. להפך. בעיני אין דבר יפה יותר מפנטזיה שמושתלים בה פרטים מחיי היומיום. זה מעניין יותר, מסקרן יותר, וגורם לקוראים להתחבר יותר לטקסט.
תודהנהניתי לקרוא את תחילת הסיפור. כתיבה זורמת עם אוירה מרעננת.
את צודקת. אבל זו הייתה רק ההתחלה. התוכנית הייתה לשלב בבית הזה עוד דברים מוזרים הרבה יותר מחתול שחור ושעיר. למרות שהדגש כאן בכלל לא היה על החתול אלא על התגובה של המכשפה. אם בתחילה הקוראים חשבו שהיא נורמאלית, הרי שבהמשך גילו שהיא משובשת. (אחרי הכל קפה שחור ועוגיות חמאה יבשות לא הופכות אותה לאישה מוזרה. אפילו לא אודם ורוד זוהר שמרוח בצורה לא אסתטית בעליל....)כשהקורא מקבל כותרת כמו זו, וגם כל הכתיבה מושכת לפנטזיה ולמתח מאיזה סוג לא מוכר, והכל מוכן כשהדמות יוצאת לבדה וחוזרת בלילה - היה משהו מאכזב קצת לגלות שכל זה הסתיים בסך הכל חתולה על המיטה.
לא מאחלת את זה לאף אחד חס וחלילה על כל הגויים אבל זה הרי משהו שיכול לקרות גם בבית חסר מכשפה. אז בשביל מה הפנטזיה?
"את נורמלית?!", הזקנה הופיעה משום מקום, עטופה בפיג'מת ניקי גדולה. שתי קוביות מלפפונים הסוו את עיניה. פניה היו מרוחות במשחה לבנה בלתי מזוהת.
"מירי הפחידה אותך?", היא רכנה אל החתול, ליטפה את ראשו השעיר. "פויה, מירי, ילדה רעה".
"פעם אחרונה שאת מבהילה ככה את קוקי שלי", היא הסתובבה לעברי, מבטה זעוף משהו. "קוקי הוא חתול טוב. את ילדה רעה!".
היא לקחה איתה את הכרית מהבית?? לא הבנתי...זנבו הארוך הסתלסל באלגנטיות על כרית הלבבות שאמא קנתה לי ליומולדת של גיל שלוש עשרה
את צודקת מצידך, אני תיארתי את צד הקורא...למרות שהדגש כאן בכלל לא היה על החתול אלא על התגובה של המכשפה. אם בתחילה הקוראים חשבו שהיא נורמאלית, הרי שבהמשך גילו שהיא משובשת
כן.היא לקחה איתה את הכרית מהבית?? לא הבנתי...
ברור שמותר. ואני כאן כדי לענות.כנראה שאסור לשאול שאלות על סיפורת פנטזית...
לי זה נשמע יותר כמו קריצה צינית לפנטזיה הגויית...פנטזיה רצינית הייתי אומרת.
@הודיה לוי.
לחלום על פרק נוסף זה גם פנטזיה?
פנטזיה רצינית הייתי אומרת.
מהמם!
אהבתי ממש את התיאורים
תודה רבה!איפה ההמשך??????????
מה נראה לך?
אני במתחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
תייגי אותי כשיש המשך
את אלופה !!!!!!!!!
אמאאאאאאאאאאא
אמרתי.תודה רבה!
תגידו אמברלה כנדמברלה שלוש פעמים והקטע השני בדרך אליכם...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: