עזרה ההשתדלות שלנו אחרי אירוע שכזה-העסקת שבחי"ם X!

קצרה

משתמש מקצוען
ואני חושב שבדיוק ההיפך.
בגלל שוויתרנו על הר הבית במלחמת ששת הימים, נרצחו מאז ועד היום כ"כ הרבה יהודים.
באותו יום שכבשו את הר הבית היה צריך לשטח את המסגדים ואף אחד לא היה פוצה פה ומצפצף

המציאות מוכיחה פעם אחר פעם שהגישה של התרפסות והחשש מ"התגרות באומות", היא היא הגורם האמיתי הכי גדול לכל הפיגועים

הקדוש ברוך הוא אמר לנו שאם נתגרה באומות - תהיה שפיכות דמים
וכשה ח"ו קורה
(ועוד בהדגשה יתרה מיד אחרי התרסה) -
כל פרשנות אחרת - היא פרשנות שגויה.
(אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר..)

התורה וחכמיה הם הקובעים מהי מציאות - ולא לאומנים למיניהם ודעותיהם.
(דעות. דעות לאומניות. סתם מספרים לך שה"אם היו עושים אחרת" שלהם היא "מציאות")

הגורם האמיתי לכל הפיגועים הוא הקב"ה - זה שציווה עלינו בצאתינו לגלות לא להתגרות באומות עד בוא גואל.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הוציא צו סגירה לסניף ׳יש חסד׳ ברחוב חברון בעיר ל- 14 יום והבעלים זומנו לשימוע לאחר שנתפסו בו הבוקר 4 שב״חים.
 

יודיתתתתתתת

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מעולה יותר לא יעיזו להעסיק שבח"ים
עכשיו העיריות צריכות לדאוג שעובדים בבניה ציבורית גם לא שבח"ים
 

שוגי1

משתמש פעיל
אוטומציה עסקית
ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הוציא צו סגירה לסניף ׳יש חסד׳ ברחוב חברון בעיר ל- 14 יום והבעלים זומנו לשימוע לאחר שנתפסו בו הבוקר 4 שב״חים.
למישהו יש אולי בדחיפות תמונה של השב"חים שנעצרו?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
במציאות, לפי הטבע הערבי, נראה שהנך צודק וזה מה שמדבר איתם.
אך זכור לך מלחמת המפרץ?
הרי כל הסיבה שעלה בראשו של סאדם חוסיין להתקיף בטילים את תל אביב ורמות ולא את ירושלים- היתה כידוע הפחד שלו לפגוע בהר הבית וירושלים ניצלה...
שוב, זכור לך מלחמת המפרץ?
איך ששום טיל לא פגע במישהו למוות? ומכאן קח לך ראיה לזה שבורא עולם מחליט הכל.
כשעושים רצונו של מקום ולא עושים הפוך מהמצב שעליו כתבה...

לא נראה לי שההשערות הללו יהיו לך כאלו שבגלל שבתוכן היה ויתור כלשהוא אז דווקא... זה כה רחוק מהמציאות.

ברור שבורא עולם מחליט הכל, אתה מעז להעלות בדעתך שאני מטיל צל של ספק כלשהו בזה?
לא יודע מה הסיבות של סדאם חוסין והם גם לא רלוונטיות לעניין
מה שכן רלוונטי הוא שאנו צריכים לעשות רצונו של מקום.

(ממש לצערינו!! לו רק זה היה אפקטיבי כמו ירדן ומצרים - היה שווה לוותר על הרבה שעלי אדמה על זה!!)
על זה אמר דוד המלך ע"ה "וימאסו בארץ חמדה"
מציע לחזור שוב ושוב על דברי רבי אלעזר אזכרי בספר חרדים:
וצריך כל איש ישראל לחבב את ארץ ישראל, ולבוא אליה מאפסי ארץ, בתשוקה גדולה כבן אל חיק אמו, כי תחילת עווננו, שנקבעה לנו בכיה לדורות, יען מאסנו בה, שנאמר: 'וימאסו בארץ חמדה', ובפדיון נפשנו מהרה יהיה כתוב: 'כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו', ושם נאמר: 'אתה תקום תרחם ציון' ולפיכך היו האמוראים מנשקים עפרותיה ואבניה בבואם אליה

הקדוש ברוך הוא אמר לנו שאם נתגרה באומות - תהיה שפיכות דמים
וכשה ח"ו קורה
(ועוד בהדגשה יתרה מיד אחרי התרסה) -
כל פרשנות אחרת - היא פרשנות שגויה.
(אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר..)

התורה וחכמיה הם הקובעים מהי מציאות - ולא לאומנים למיניהם ודעותיהם.
(דעות. דעות לאומניות. סתם מספרים לך שה"אם היו עושים אחרת" שלהם היא "מציאות")

הגורם האמיתי לכל הפיגועים הוא הקב"ה - זה שציווה עלינו בצאתינו לגלות לא להתגרות באומות עד בוא גואל.
יש כ"כ הרבה עבירות אמיתיות שאפשר לתלות בהם את הפיגועים
מה הקשר לעבירה שנכתבה באגדתא בגמרא ולא נפסקה בשולחן ערוך, לא ברמב"ם, לא בטור
וגם אם לפי חלק מהפוסקים היה לה תוקף הלכתי, זה לא מוסכם שגם עכשיו יש לה תוקף.

רק לדוגמה אחת מתוך רבים - רבי מנשה קליין (הקטן) גאב"ד אונגוואר בשו"ת משנה הלכות:

ופשוט נמי דהעליה בזה"ז לא הוה כחומה, דאפילו בזה"ז רוב מספר מאחב"י עדיין הם מחוץ לארץ ישראל כן ירבו, ואפילו לשליש ולרביע לא שמענו, ואולי רק רבע בכלל או עשרים אחוז מכלל ישראל גרים בא"י וגם אלו לא עלו יחד אלא במשך של קרוב למאה שנים ומזה לא דברו המהרש"א והאהבת יונתן לאיסור מעולם. והנה פשוט דבזמן המהרש"א והגר"י שהיו אנשים יושבים בעריהם בשקט ובשלוה וכד יתבי אדורדייהו שפיר כתב שבאם יחליטו לצאת מארצם ומקום מושבותיהם שגרו שם שנים רבות ואבותיהם ועכשיו נועדו יחדיו לעלות לארץ ישראל יש לו טענות אלו שטען שזה עליה בחומה, אבל לאחר המלחמה שהיטלער והעוזרים עקרו את כל בנ"י ממושבותיהם והרגו מהם יותר מששה מיליאנים ונשארו אודים מוצלים מאוישוויץ ובוכענוואלד וכיוצא בו ולא היה להם מקום לגור ולא מקום ללכת, רק או ליסע חזרה לווארשא או לאדזש או ווילנא, ליטא או פאלאניא, או האנגאריא וטשעכאסל. אשר לא נשאר כלום מחיי היהודים רק שנאת ישראל עם הגויים ולא נשארו מבנ"י כלום, וח"ו לא היה ברירה אלא או לחזור ולהתערב בכלל עם הגויים כמו שהמצב נעשה לאחר המלחמה שם, או לברוח ממקום מולדתו אל הארץ אשר אראך, לארץ ישראל, וקצתם שהיה בידם נסעו למדינות המערב אבל רובם שלא היה ביכולתם נסעו לארץ ישראל, מה דמיון זה עם מה שכתב האהבת יונתן בזמנו שהעולם בשקט ובשלום... ובאמת כי גם באמעריקא וכ"ש בשאר מקומות שורה התבוללות ר"ל בין הגויים, וידוע דבאמעריקא יותר מששים אחוז מבנ"י נתערבו בין הגויים עם נישואין אזרחים יהודים בין העכו"ם ר"ל, וגם בכל העולם כולו, כ"ש ברה"מ (רוסעלאנד) וכל ערי יוראפף ומדינות ספרד, לבד ממקומות מסוימות כגון אנטווערפען ולאנדאן... ועוד בו שלישיה, החשש שחשש רבנו יהונתן שמא יחטאו בעונ"ה והחטא גורם להקיא אתכם ח"ו, אבל נראה דמעלתו ס"ל כאילו בחו"ל אין חשש זה רק בארץ ישראל, והרי בעינינו ראינו שמכל הקהל הגדול בגערמאניא וטשעכאסלאוואקיא מתחילה מתו מיתה רוחניות ע"י ההשכלה ושוב כולם נהרגו בעונ"ה מיתה גשמיות ונשרפו בקראמעטאריאס ואפילו לא זכו לקבורה, ולא נשארו מהם רק מעט מזער ואפילו לשליש ולרביע לא שמענו אלא כמה אחוזים נשארו בחיים והחשש שחשש לארץ ישראל בעונ"ה נתקיים בחו"ל שלא זאת שגלו אותם ממקומם, אלא הרגו אותם הם ובניהם ובנותיהם כולם כאחד משנת תרצ"ח עד שנת ד"ש, המה ראו קודם החורבן ובעונ"ה אנחנו נשארנו מהחורבן וראינו בעונ"ה מה שראינו. ואדרבה, ארץ ישראל ודריה הציל הקב"ה ברוב רחמיו וחסדיו וכמו בדור המבול ארץ ישראל לא ירד שם הגשם והמבול כמבואר בגמ' זבחים.
 

מענדיל טרייסטער

משתמש פעיל
עריכה תורנית
נבהלתי בהתחלה, למה הם עושים קמפיין הפוךo_Oo_Oo_O
צילום מסך 2022-05-15 111144.png

עד שהבנתי שזה קשור לועד הרבנים;););)
 

בכור גבריאלי

משתמש רשום
ופשוט נמי דהעליה בזה"ז לא הוה כחומה, דאפילו בזה"ז רוב מספר מאחב"י עדיין הם מחוץ לארץ ישראל כן ירבו, ואפילו לשליש ולרביע לא שמענו, ואולי רק רבע בכלל או עשרים אחוז מכלל ישראל גרים בא"י וגם אלו לא עלו יחד אלא במשך של קרוב למאה שנים ומזה לא דברו המהרש"א והאהבת יונתן לאיסור מעולם.
ישר כח, אבל אינני רואה בכך מחלוקת. אם מדברים על עצם הרעיון שהיה שכולם יעלו ביחד ועל כל הדרכים שהובילו לזה (וגם בגרימת השואה וכדומה)- זה אסור, המציאות של אותם שעלו היתה שהם עצמם אכן לא עברו על כל איסור נוכח מצבם שהיה בלתי נמנע בו לנהוג אחרת.
וברור לכולם שיש לחבב את ארץ הקודש, אלא שיש לדעת, מתוך חיבת הארץ, שלארץ ישראל עצמה יש קושי גדול ביותר מכל חיסרון (אם נמצא) בקדושה ואם זה קורה, אז בארץ הקודש ה"שב מאחריך" של "ולא תקיא הארץ וכו'" קשה פי כמה ה' יצילנו.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
ישר כח, אבל אינני רואה בכך מחלוקת. אם מדברים על עצם הרעיון שהיה שכולם יעלו ביחד ועל כל הדרכים שהובילו לזה (וגם בגרימת השואה וכדומה)- זה אסור, המציאות של אותם שעלו היתה שהם עצמם אכן לא עברו על כל איסור נוכח מצבם שהיה בלתי נמנע בו לנהוג אחרת.
וברור לכולם שיש לחבב את ארץ הקודש, אלא שיש לדעת, מתוך חיבת הארץ, שלארץ ישראל עצמה יש קושי גדול ביותר מכל חיסרון (אם נמצא) בקדושה ואם זה קורה, אז בארץ הקודש ה"שב מאחריך" של "ולא תקיא הארץ וכו'" קשה פי כמה ה' יצילנו.
התגובה הזו שלי הייתה מכוונת לא אליך אלא למי שכתבה שממש לצערנו אנחנו לא יכולים למסור את השטחים כי זה לא יעיל אבל אם זה היה יעיל להשיג שלום היינו מוסרים אותם בשמחה. יש לדון האם מותר למסור שטחים תמורת שלום אמת, אבל לעשות זאת בשמחה? "להיפטר" משטחי ארץ ישראל בשמחה? זה ממש נשמע לי "וימאסו בארץ חמדה"
 

ישראל אשר בך אתפאר

משתמש מקצוען
בדיקה מעמיקה שנעשתה בקרב תושבי העיר מגלה שבשעות הראשונות שאחרי האירוע, כולם עשו
אותו דבר פחות או יותר. הסתגרו בבתים, אמרו תהלים, ונתנו לילדים הרבה חום ואהבה: ישבו לידם,
ליטפו ו/או חיבקו אותם, העניקו להם הרגשת בטחון ושלוה, תחושה של "מה שלא יקרה, אני תמיד
איתך, באהבה".
מסתבר שברגע האמת, האינטואיציה ההורית אומרת את שלה. בשעה הגורלית כל אחד מבין שזהו
הדבר היחיד שירגיע כעת את הילדים מהטראומה שהם חוו: ההרגשה החזקה שההורים שלהם
איתם, אוהבים אותם ומחבקים אותם, חזק.
ברור ואין צריך לומר, כי הורים שאמרו לילדים שהאסון קרה בגלל שהם רבו או דיברו לשון הרע וכדו',
אינם אלא טיפשים ו/או אכזרים. כל אדם בעל לב, מבין וקולט לבד כי בשעה כזאת הצורך באהבה
ורוגע הינו כמו חמצן ממש. להיות או לחדול.
ומה איתנו?!
הילדים כבר הלכו לישון [בחדר הורים...], ואילו אנחנו נשארנו ערים, מנסים לעכל לבד את האסון וכל
מה שמסביב. איך נתחזק? ליד מי נשב ועל מי נניח את ראשנו? גם אנחנו זקוקים בדחיפות למישהו
להניח עליו את הראש, לשמוע מפיו את מלות הקסם הללו: "מתוק שלי, אני תמיד איתך, בא תחזיק
חזק ביד שלי, מותר לך גם לבכות, אני איתך..."
זהו. שבאזניים הגשמיות אנחנו לא יכולים לשמוע את זה, אבל אם קצת נחדד את האזנים הרוחניות
נשמע שזה בדיוק מה שאבא שבשמים אומר לנו בשעה קשה זו.
לפעמים יש תחושה שכיון שאנחנו מאמינים שהשי"ת עשה הכל, אז הוא בודאי תובע אותנו ומעורר
אותנו, ואם כך, אנחנו לא יכולים כעת לחשוב שהוא אוהב אותנו, אנחנו צריכים להתעורר!!!
להשתנות!!! לשפר את המעשים!!! אז בהמשך ניגע בזה בשתי מלים, אבל לפני כן נעמוד ונתריע,
נזעק ונעורר, נתחנן ונשאג - כל השינויים והשיפורים והקבלות והחיזוקים חייבים לבוא רק אחרי
ומתוך אמונה איתנה שהשי"ת איתנו, עם כל המשמעות, הוא אוהב אותנו ומחבק אותנו, חזק חזק.
כמו שאמרנו, זה פשוט להיות או לחדול.
יש שפותחים את תיבות ההספד בזמנים שכאלו בדיבורים שאמרו השבטים הק' "דיבר איתנו האיש
אדוני הארץ קשות". והאמת - דוקא במלים האלו רואים את גודל האהבה והקירבה.
נתאר לעצמנו מה חשב לעצמו אותו 'איש' - יוסף הצדיק? הוא שמע אותם מדברים על כך שבודאי
המלך המצרי הזה כועס עלינו ושונא אותנו, ולבו נשבר בקרבו - הרי כל מה שהוא עשה זה רק
למענם, הכל היה מעין 'הצגה' כדי לגרום להם לשפר את מעשיהם בצורה טובה ונכונה, הכל היה מלא
רחמים וחמלה אין סופיים!! וביתר עומק - הכל היה חלק מתכנית אלוקית לגרום לגלות מצרים כדי
לבנות את עם ישראל, מתוך אהבה קירבה חמלה. אז כאשר אנחנו אומרים "דיבר איתנו.... קשות"
הבה נחשוב גם על האמת שמאחורי אותם דיבורי 'קשות', ונתמלא אהבה וקירבת ה' [בענין זה, יעויין
עוד מש"כ בעל המחנה חיים בספרו שערי חיים על התהלים קמה ה].
משום מה יש הסבורים שדיבורים של אהבת ה' הינם סתירה לצורך להתעורר ולשפר את המעשים,
אבל זו טעות מוחלטת. בדיקה פשוטה תוכיח את זה. [אל!] תנסו להעיר בבוקר את הילדים מתוך
גערה "קום כבר, מאוחר, אתה רוצה שוב לאחר לחיידר?! אל תהיה עצלן", ולמחרת תעירו אותם
בדיבורים מתוקים - "מתוק שלי, הגיע הזמן ללכת ללימודים, הגמרא מחכה לך, השי"ת מחכה לשמוע
את קולך, אתה מחזיק את העולם, קום מותק שלי". אתם תראו לבד באיזה צורה הם יקומו מהר יותר
ועם יותר חשק ומרץ ללמוד ולהתקדם!
יעזור ה' שננעל את דלתות לבנו מכל חדירה של מחבלים - מכל מחשבה רעה של היפך קרבת ה',
נמלא את אסמנו ונפשנו רק במחשבות חיוביות ואהבת ה', ומתוך כך נזכה להתקרב אליו עוד ועוד,
בשמחה, באהבה, באמונה איתנה באלפי פסוקי האהבה שכתובים בתנ"ך, גם במצבים הקשים ביותר
שהיו לעם ישראל, גם אז "אהבתי אתכם אמר ה'".
 

קשת י.א

משתמש רשום
אני חושב שזה המסר שצריך לעלות אחר האירוע הנורא.

ידינו לא שפכו את הדם הזה?

ישנו כלל ידוע 'בכביש אל תהיה צודק - תהיה חכם!',
כמה חבל שהעולים להר הבית אינם מודעים מספיק לכלל זה.
בואו ונניח רגע בצד את האיסור שאסרו רוב חכמי ישראל לעלות להר הבית,
נניח שלא היה בכך שום בעיה הלכתית,
מי התיר לכם לגרום לשפיכת דם כזו של יהודים?! הרי הרוצחים הישמעלים אמרו בצורה הכי ברורה שהכניסה להר הבית תגרום לתגובת נגד,
איך אתם מסוגלים לישון טוב בלילה לאחר שבגללכם (כן כן גרמא - חייב בדיני שמיים), נרצחו באלעד שלושה יהודים?!
כמובן.. הכי קל להאשים את הדת"לים בפיגועים (אולי גם תהרוג אותם מדין רודף)
תבדיל בין אוהב לאויב
@יוחנן טלידנו פורסם באתר "בחצרות הקודש" שהגר"מ שטרנבוך אמר כדבריך
גאר שארפע דיבורים קעגן התגרות באומות זענען געהערט געווארן דורך מרן פוסק הדור הגאון האדיר רבי משה שטערנבוך שליט"א בעל תשובות והנהגות ביים ענדע פון די וועכנטליכע שיעור הלכה די וואך וואס די גאון האט פארגעלערנט בביתו נאווה קודש ווי ער האט שארף ארויסגעטראטן קעגן דאס ארויף גיין צום הר הבית, און קעגן דעם מיניסטער פון די מזרחי פארטייען, איתמר בן גביר, פארזיצער פון די "עוצמה יהודית" פארטיי, וועלכער האט ארויסגעגעבן א לעכערליכן "פסק דין בשם המדינה" אז מ'מעג כביכול ארויף גיין צום הר הבית, קעגן דעת תורתינו הקדושה.



אין זיינע ווערטער וואס זענען געזאגט געווארן מיט ברען און טרייסל האט דער גאון ארויסגעברענגט זיין שאק און די קול מחאה זאגנדיג אז עס איז חילול ה' און ליצנות פון די תורה הקדושה, ארויסצוגעבן אזא 'פסק הלכה' בשם אפיקורסים און מחללי שבת וואָָס קעמפן און שלאגן זיך קעגן די תורה און מצוות, און כביכול וועלן זיי נאך באשליסן פאר אונז די 'הלכות' פון אונזער הייליגע תורה.



די גאון האט ארויסגעברענגט אז אויסער די חומר האיסור וואס גרעניצט זיך מיט חיוב כרת, זענען די אידן וואס גייען דארט ארויף פשוט רוצחים, וואס רייצן אויף די אראבער צו מוסיף זיין צו די שנאה וואס זיי האבן צו די אידן, און זיי זעהן אינעם ארויפגיין צום הר הבית ווי א 'רעליגיעזע מלחמה', און זענען גרייט אוועקצוגעבן זייער לעבן דערפאר, און די קול מחאה וואס מען איז מחויב ארויסצוברענגען אז מיר ערליכע אידן זענען זיך מתנגד קעגן דעם בכל תוקף, מיר דארפן גודר זיין די דאזיגע פירצות, און הלוואי וואלט מען דארט געשטעלט א שומר צו ווארענען אז קיין איד טאר נישט אריינגיין דארט, און עכ"פ דארף מען מוחה זיין קעגן די אלע וואס גייען ארויף צום הר הבית, וואס ברענגען אריין אין סכנה גאנץ כלל ישראל.



השמרו לכם עלות בהר.
אבל עדיין אני לא חוזר בי. (כמובן בלי לזלזל בגר"מ שטרנבוך)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה