מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

חוקר ובודק

משתמש רשום
פרטים נוספים

לפי הכתבה הנ"ל' זו ההגרלה האחרונה במתכונת הנוכחית של מחירי שומת 2020. בהגרלות הבאות השומה תתעדכן לשווי הנוכחי ושיעור ההנחה לא יעבור בשום מקרה את ה500K.
חסום
תעלו לפה
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
מצד אחד שיעור ההנחה אמור לעלות ל25% במקום 20% הנהוג היום, אבל מצד שני מחיר השומה יתעדכן למחירים הנוכחיים, כך שבסך הכל ההנחה ברוב המקרים תתקטן

והנה ציטוט מביזפורטל שמפרט יותר נקודה זו:

דירה בהנחה? הממשלה עומדת "לכווץ" לכם אותה במאות אלפי שקלים​

על פי הסיכום בין משרדי השיכון והאוצר, שיעור ההנחה יהיה 25% במקום 20%. איפה הקאץ'? מחיר השוק שעל בסיסו תיגזר ההנחה יהיה נכון למועד המכרז, ולא על בסיס מחירי דצמבר 2020. המשמעות היא פשוטה: דירה שעלתה 1.6 מיליון שקל, תעלה כעת 2 מיליון שקל בממוצע, מה שישפיע גם על מחירי הדיור וגובה ההלוואה הממוצעת
איציק יצחקי | 27/02/2023 08:47
telegram
(2)
נושאים בכתבה
icn_tags_slashes.svg
בצלאל סמוטריץ' דירה בהנחה יצחק גולדקנופף
בזמן שמחירי הנדל"ן יורדים וההאטה בשוק מורגשת, הדיונים על התקציב שעברו בקריאה ראשונה מעניקים הנחות לפעוטונים ואפילו כמה הקלות למעמד הביניים, אבל הנטל האמיתי - פתרון אמיתי להגדלת היצע הדירות והורדת המחיר בשוק עדיין לא נמצא - פרט להעלאת ריבית בצורה אגרסיבית.
כעת, כך מתברר, גם החלום של דירה בהנחה עשוי להסתיים. מהדיונים על התקציב עולה כי דירה בהנחה תימכר תמורת הנחה קטנה משמעותית ביחס למחיר השוק. זוהי בשורה רעה לזוגות צעירים או לכאלה שאין ברשותם דירה. הנחה הם יקבלו, אבל לא בטוח שהיא תהיה רלוונטית עבורם. תכף תבינו גם למה.
אחד הנושאים שעלה במסגרת התקציב הוא סיכום בין משרד השיכון של גולדקנופף למשרד האוצר של סמוטריץ', לפיו ההנחות שמעניקה המדינה לאותם זוגות צעירים יצטמצמו. בכמה יצטמצמו? במאות אלפי שקלים.


לפני שנסביר למה זה קורה, חשוב להדגיש: עדיין אין הסכמה של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) למהלך הזה והסיכום הזה טרם אושר רשמית. אבל ככל שזה נוגע לאישור התקציב הנוכחי, חלק מההנחה תבוטל.

הסיפור הוא פשוט: ההנחה שנתן עד כה משרד השיכון עבור הדירות האלה נקבע על בסיס מחירי הדירות נכון לחודש דצמבר 2020. כעת, שיעור ההנחה יחושב על פי שווי הדירות בזמן המכרז. כלומר, אם בוצע מכרז באפריל 2023, ההנחה תהיה נגזרת של מחירי הדיור בשעה זו, ולא במחירי 2020. מחירי הדיור עלו ב-33% בערך בשנתיים האחרונות. אם ההנחה תיגזר משם, המשמעות היא פשוטה: כל דירה תעלה יותר.
על פי הסיכום, שיעור ההנחה יהיה 25% במקום 20%, כלומר גבוה יותר, ולא יותר מ-500 אלף שקל. הבעיה היא שההנחה תינתן לעומת מחירי 2023 (במקרה שהמכרז יצא השנה) ולא במחירי 2020.
רוצים דוגמא מספרית? נניח שמחיר השוק של דירה ב-2020 היא 2 מיליון שקל. עד היום היא קיבלה הנחה של 20% והיא נמכרת ב-1.6 מיליון שקל. כעת, היא תקבל הנחה גבוהה יותר, של 25%. נשמע מפתה, נכון? אלא שהמחיר שהיה בדצמבר 2020, 2 מיליון שקל, עלה ב-33% בממוצע. אם נניח שהמחיר עומד כיום על 2.5 מיליון שקל בלבד (כלומר, עליה של 25% בלבד), והמחיר לא עלה בצורה דרמטית, גם אז הנחה מקסימלית של 500 אלף שקל, משמעותה שהדירה תימכר במחיר של 2 מיליון שקל - 400 אלף שקל יותר. זה התחשיב במקרה של דירה זולה יחסית, אך בערים רבות המחיר גבוה יותר, כך שחלום הדירה הולך ומתרחק ועוד יותר מכך - הוא יגדיל את גובה ההלוואה הממוצעת בישראל.
בנוסף, מתברר כי גם מנגנון התמריצים לרשויות המקומיות השתנה. אם עד לפני שנה רמ"י נתנה 30 אלף שקל לכל דירה חדשה שרשות מקומית בונה, התמריץ יקוצץ ויעמוד על עשרת אלפים שקל - שליש בלבד. איזה עניין יש לעירייה לבנות כעת כשהיא יודעת שהתמריץ שלה השתנה ויירד בשני שליש?

לא ברור מדוע ההחלטה של משרד השיכון מגיעה דווקא עכשיו, כשהיא נהנית מתקציב של 13 מיליארד שקל - התקציב הגבוה בכל הזמנים. תקציב דומה יקבל המשרד גם בשנה הבאה.
שוב, עדיין לא ברור האם ההסכמות יאושרו, אבל דבר אחד כבר ידוע - אם זה יקרה, הדבר יבוא לידי ביטוי גם במספרים, משום שדירות בהנחה הן חלק מהתחשיב של מחירי הדירות בישראל. כעת, הזוגות הצעירים יצטרכו לחכות ולראות האם הממשלה שהצטלמה מחויכת לאחר הגשת התקציב תזניח אותם.
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
לא הייבנתי גולדקנופף לא הולך לעשות כלום או שהוא הולך לעשות כמו ליצמן רק להרוס כל דבר טוב שיש כבר
חבל שהוא באמת מקטין את גובה ההנחות. מצד שני יאמר לשבחו שהוא לא מנסה לעשות תוכנית חדשה ולבטל בינתיים את הקודמת - כמו ליצמן, אלא הוא רק מצמצם את התנאים הנוכחיים - כנראה עקב לחצים ממשרד האוצר על קיצוץ בתקציב
 

צחיאל

משתמש מקצוען
חבל שהוא באמת מקטין את גובה ההנחות. מצד שני יאמר לשבחו שהוא לא מנסה לעשות תוכנית חדשה ולבטל בינתיים את הקודמת - כמו ליצמן, אלא הוא רק מצמצם את התנאים הנוכחיים - כנראה עקב לחצים ממשרד האוצר על קיצוץ בתקציב
אז הוא בא לפתור את משבר הדיור או שהוא באמת לא יודע שיש כזה משבר דיור הוא צריך לילמוד מבן גביר איך עובדים כדי לקבל כסף
פשוט עובדים עלינו שהם רוצים לעזור לנו!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

הר געש

משתמש מקצוען
במסגרת תוכנית "דירה בהנחה" בהגרלה מספר 1949 לפרויקט אתר 13 של קבלן אופק - שלי בניה ופיתוח בע"מ
ביישוב אופקים
נקבע כי מקום זכייתך בהגרלה הוא 22. שים לב שאם מדובר בהגרלת המשך, קודמים לך בבחירת הדירה זוכים בהגרלות הקודמות שהתקיימו לפרויקט זה


יש סיכוי???
יש חדש לגבי ההגרלה הזו?
 

י. טל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
חבל שהוא באמת מקטין את גובה ההנחות. מצד שני יאמר לשבחו שהוא לא מנסה לעשות תוכנית חדשה ולבטל בינתיים את הקודמת - כמו ליצמן, אלא הוא רק מצמצם את התנאים הנוכחיים - כנראה עקב לחצים ממשרד האוצר על קיצוץ בתקציב
מסתבר שהוא כן הולך לעשות כמו ליצמן ולבטל את התכנית הקיימת..
רק שבניגוד לליצמן הוא לא מכריז על זה בקול רעש גדול אלא עושה את זה בשקט...
@עו"ד נתן רוזנבלט כתב ע"ז מאמר נרחב...
 

I_AM

משתמש חדש
היתרי בניה לוקחים בערך שנתיים.
אפשר לראות את התקדמות התהליך כאן:
להכניס בחיפוש את מספר המגרש שלכם
(מופיע באדום במפה של מחיר למשתכן).
תודה רבה לך
אבל לא הבנתי איך עושים כי כשאני כותב בקשה להיתר ומס מתחם או מגרש הוא לא נותן לי
 

דוד פרידמן השני

משתמש מקצוען
זה האתר של עיריית אופקים...
לירושלים זה באתר של עיריית ירושלים.
חוצמיזה, 2019 זה הגרלה שהייתה עכשיו!
לוקח לפחוות כמה חודשים טובים עד שהקבלן מגיש בכלל בקשה להיתר חפירה,
וגם שם עדיין אין תכנון בכלל!
צריך להתאזר בהרבה סבלנות...

ואם כבר - מי שזכה באופקים שישלח מייל ל e08992 שטרודל gmail.com
כבר נרשמו יותר מ 200 זוכים.
 

דוד פרידמן השני

משתמש מקצוען
איגוד זוכי אופקים.
שם יש את כל המידע על הפרויקטים החדשים.
כמו כן, הרצון הוא לאגד את כל הזוכים מהציבור שלנו כדי לנסות להשיג דברים בשבילנו מהקבלנים ומהעירייה.
בשת"פ עם הנציגים בעיריית אופקים.
 

מתרגמת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מישהו קיבל את זה:

לפי הנתונים הנמצאים בידינו אתה רשום להגרלה מס' 2126 של הקבלן מורדות הכרמל נכסים בע"מ כרמיאל.

אנו מבקשים לעדכן אותך שבהגרלה זו נותרו הדירות האלה:
  • 2 דירות של 3 חדרים, ממחיר: 1,274,344 ש"ח עד מחיר: 1,487,256 ש"ח.
  • 4 דירות של 5 חדרים, ממחיר: 1,746,436 ש"ח עד מחיר: 1,990,269 ש"ח.
על פי הנחיות משרד הבינוי והשיכון, בשלב זה יש לחדש הרשמה במשרדי הקבלן.

אם ברצונך להישאר ברשימת המועמדים לזכייה, עליך להגיע למשרדי הקבלן.
להלן המועד שבו ניתן להגיע למשרדי הקבלן כדי לחדש את ההרשמה:
  • ביום 12/03/2023 בשעות 10:00 עד 14:00 בכתובת רח' הפרסה 3 קומה 2 עפולה
  • ביום 13/03/2023 בשעות 12:00 עד 18:00 בכתובת רח' הפרסה 3 קומה 2 עפולה
  • ביום 14/03/2023 בשעות 09:00 עד 15:00 בכתובת רח' הפרסה 3 קומה 2 עפולה
יובהר כי אין מדובר בעריכת הגרלה חדשה. בתום ההרשמה יוזמנו הזכאים שנרשמו מחדש לפרויקט לפי סדר תוצאות ההגרלה המקורית, עד מכירת הדירות שנותרו.

מישהו יכול להסביר למה צריכים רישום מחדש ואם כדאי לנסוע מהמרכז לעפולה כדי להרשם מחדש? (הם עכשיו מספר 175 ל-71 דירות)
 

מטרת העל!

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
חסום,
אפשר להעלות פה?
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
עמוד הבית נדל"ן ותשתיות

מדיניות | ניתוח

הגרסה החדשה של הגרלות הדיור: ההנחות בפריפריה יגדלו, במרכז יצומצמו​

בימים אלו מגובשת במשרד הבינוי והשיכון תוכנית שתצמצם את פערי ההנחות על דירות במרכז ובפריפריה • על הפרק: הגדלת ההנחות בערים הפריפריאליות ועריכת שומות נוספות​

אריק מירובסקי07.03.2023
באר שבע. גובה הנחה ממוצע של 300 אלף שקלים / צילום: Shutterstock

באר שבע. גובה הנחה ממוצע של 300 אלף שקלים / צילום: Shutterstock

המטרה: לצמצם את פערי ההנחות שניתנות במסגרת "דירה בהנחה" לרוכשים במרכז הארץ, לעומת אלה שרוכשים דירות באזור הפריפריה. הכלים: שינוי שיטת השומה והגדלת ההנחות והמענקים שמקבלים בפריפריה.
הסעיף שיאפשר לראשי הרשויות לייקר את הארנונה בעשרות אחוזים
היזמים ברחו מפרויקט השכירות: אף הצעה לא הוגשה במכרז בגליל ים
1,300 דירות על קו החוף בחיפה, ואיך תראה גבעתיים בעשורים הבאים: מה צפוי השבוע בנדל"ן
תוכנית זו מגובשת בימים אלה במשרד הבינוי והשיכון, בעקבות ביקורת על חוסר השוויון בגובהי ההנחות שמתקבלות בחלקים השונים של הארץ. בעוד שבמרכז הארץ היו מקומות שבהם נרשמו הנחות של 700 אלף שקל ויותר, בפריפריה ההנחות הגיעו לכמחצית ואף פחות מכך.

מחירי הדירות עלו, גובה ההנחות צרם​

הבסיס לתופעה הזו היא שיטת השומות הנהוגה במסגרת "דירה בהנחה". על פי השיטה הנהוגה, המועד על פיו קובעים את השומות הוא דצמבר 2020 - גם אם מכרזי הקרקע על השומות הללו מתקיימים היום, וההגרלות עליהם יחולו בעוד מספר חודשים.
הרעיון שמאחרי הנוהל הזה (שדומה לו גם ליווה את מכרזי תוכנית "מחיר למשתכן", שהשומות בהן הוצמדו למחירי 2015) הוא לנצל את עליות המחירים, כדי להגדיל "מתחת לשולחן" את ההנחות, שבמקור נקבעו ל־20% או ל־300 אלף שקל (הנמוך מבין השניים). הבעיה, שמאז דצמבר 2020 מחירי הדירות עלו בכ־30% וההנחות קפצו לכ־40% בממוצע. למגרילים זה היה טוב, אבל לרבים גובה ההנחות צרם.
בהגרלות שונות שנערכו באזורי הביקוש, כמו בראשון לציון, באר יעקב, יהוד ואחרים, ההנחות נעו בין 700 אלף שקל למיליון שקל. הנחות אלה כבר צרמו לרבים בממשלה, שכן הן חרגו במידה רבה מההנחיות שנתן היועץ המשפטי לממשלה עוד ב־2019 - להגביל את גובה ההנחות ל־400 אלף שקל.

מצד אחד, היו גורמים שסברו שעליות המחירים המהירות מחייבות את הממשלה להגדיל את ההנחות. דרך ראשונה הייתה, כאמור, להצמיד את מחירי הדירות למחירים מסוף 2020, ודרך שנייה הייתה לקבוע בשנה שעברה כי ההנחות יוגדלו לחצי מיליון שקל. אבל מכיוון שעליות המחירים היו חדות, לא ניתן היה לשמור על רף החצי מיליון שקל.
מצד שני, ניצבה אחת מהבעיות שמלוות את התוכניות הממשלתיות עוד מיומה הראשון של "מחיר למשתכן", והיא ההנחות הגדולות שהתקבלו על דירות במרכז הארץ, לעומת הנחות צנועות בהרבה שהתקבלו בערי הפריפריה. עקב עליות המחירים המהירות במרכז הארץ, והאיטיות יותר בפריפריה, גדלו מאוד פערי ההנחות. אם, כאמור, נמדדו במרכז הנחות של 800 אלף שקל ויותר, בפריפריה הן הגיעו לכמחצית מזה.
- פרסומת -

בדיקה שערכנו בגלובס יכולה להמחיש את הבעיה: בשנה שעברה התקיימו שלושה סבבי הגרלות, שבהן הוגרלו כ־19 אלף דירות. בחינה של דירה תיאורטית בת 100 מ"ר עם מרפסת ומחסן ב־7 מקומות, העלתה פערים גדולים בין גובה ההנחות שקיבלו הזוכים באזורי הביקוש לעומת זה של הפריפריה הצפונית והדרומית.
בעוד שביישובים שנבדקו באזורי הביקוש ההנחות שחושבו הגיעו ל־700 אלף שקל ויותר, בערים הפריפריאליות שנבדקו הם הגיעו לעד 450 אלף שקל (נעיר כי החישוב כלל גם מקדם דחייה של 5%, לאור האיכלוס המאוחר של הפרויקטים המוגרלים).

הצעדים עדיין רחוקים מאוד מיישום​

לאור זאת, פועלים כיום במשרד הבינוי והשיכון בכיוון של הקטנת הפערים בין ההנחות במרכז לפריפריה, וזאת באמצעות 2 צעדים: הראשון הוא עריכת "שומת ביקורת" שתיתוסף על השומה המקורית שניתנה לדירות, שכאמור נכונה לדצמבר 2020. שומת הביקורת תהיה מעודכנת ליום עריכת המכרז, ובכך תשקף את ההנחה הריאלית שמקבלים הזוכים. המטרה היא שהנחה זו לא תעלה על חצי מיליון שקל. צעד זה נועד לרסן את ההנחות שהתקבלו באזורי הביקוש.
הצעד השני נועד להגדיל את ההנחות שניתנות בפריפריה, ובמסגרתו מתכוונים במשרד להגדיל את ההנחה שלה זוכים רוכשי הדירות בפריפריה ל־25%, וכמו כן להגדיל את המענק הניתן כיום מ־40 אלף שקל ל־60 אלף שקל. נשקל גם צעד נוסף להגדיל את מענקי סבסוד הפיתוח שבהם זוכים היזמים שפועלים בפריפריה באופן שיאפשר להם להוזיל עוד את הדירות.
הצעדים הללו נמצאים בבחינה ועדיין רחוקים מיישום. לא מן הנמנע, שחלק מהמספרים שאוזכרו כאן ישתנו, ואולם זה הקו המנחה של המשרד תחת השר יצחק גולדקנופף. עם זאת חשוב להדגיש, כי ההגרלות הקרובות שייערכו במסגרת "דירה בהנחה" יתקיימו תחת השיטה הקיימת, כלומר של שומות שמעודכנות לדצמבר 2020 והנחות שחורגות לעתים בהרבה מרף החצי מיליון שקל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה