מצוות הלוואה גדולה מצדקה, כי בכספי ההלוואה העני מקים עסק ומעמיד את עצמו על הרגליים, ובמצוות צדקה העוני מונצח. (סוג של - אל תתנו להם דגים תנו להם חכות)מעתיק מאהבת חסד של החפץ חיים (פרק ראשון)
"מצות עשה מן התורה להלוות לעניי אחינו שנאמר אם כסף תלוה את עמי... ומצוה זו גדולה יותר ממצות הצדקה."
ההלוואה היא לזוג לא להורים!ובכללי הגמ"ח המרכזי הוקם (דה פאקטו) כדי לאפשר את האבסורד שהורים קונים דירות לילדיהן במקום שכל זוג יקנה דירה אחת לעצמו.
הגמ"ח נפתר כדי לעזור במצוקת ההורים המחתנים שלא עומדים בנטל החובות הגבוהים, והציעו להם במקום לגלגל עשרות גמח"ים בואו ותגלגלו גמ"ח אחד גדול, אלא שיש מחיר לתענוג : תשלמו לנו כסף. והרבה. וכבר עכשיו. לפני שעוד נדבר על הלוואה.ההלוואה היא לזוג לא להורים!
אז איך זה שכל ילד מקבל הלווה של 240,000, מאפשר את האבסורד?
אתה עובר על איסור רבית גמורה!גילוי נאות: לכל ילדי מעל גיל 3 יש יחידות בגמ"ח המרכזי. מהסיבה היחידה: זה יורד ממעשרות. וזו מצוות צדקה.
אך לו יורני רבי שאי אפשר להפריש לגמ"ח המרכזי ממעשרות, אמשוך משם את כל הכסף, ולא אפקיד ולו שקל.
אל תקרי "השקעה" בגמ"ח המרכזי, אלא "תשלומי ריבית מוקדמת".
וזאת למה ?אתה עובר על איסור רבית גמורה!
כי זה רבית,וזאת למה ?
זו הנחה לא מוסמכת. והמציאות מורכבת פי 1.000.ואם לא היה את הגמ"ח המרכזי - הזוג היה "נאלץ" לגור בפריפריה, ולשלם הרבה פחות על הדירות.
וכך הוא עושה.כי זה רבית,
כל ההיתר בגמ"ח בנוי על זה שהורים תורמים כדי שהילדין יקבלו את ההלוואה.
תשאל רב
א - עדיין הילדים הם אלו שיקבלו את ההלוואה.כי זה רבית,
כל ההיתר בגמ"ח בנוי על זה שהורים תורמים כדי שהילדים יקבלו את ההלוואה.
תשאל רב
הוא לא אמר שזו ריבית דאורייתא אלא ריבית גמורה.ב - זו ריבית מוקדמת, אותה אני משלם לפני ההלוואה . וזה איסור דרבנן ולא דאורייתא (כך שיש מקום לקולות גדולות)
לו ראשי הישיבות היו משקיעים את המאמץ להוריד קצת את אפם הגבוה של תלמידיהם - זה היה פותר הרבה מהבעיה.זו הנחה לא מוסמכת. והמציאות מורכבת פי 1.000.
אחת הראיות הגמ"ח המרכזי נהפך לנחלת הכלל לפני כ15 שנה לערך לערך. בעיית הדיור בת 70+.
ואף בימינו לדעתי אין 10% בציבור שמשתמשים בגמח המרכזי והבעיה מחריפה מיומליום...
"ספק דרבנן לקולא"הוא לא אמר שזו ריבית דאורייתא אלא ריבית גמורה.
לא מכיר הרבה קולות על ריבית דרבנן וחצי מהאיסורים שלנו הם דרבנן...
וגם זאת, למה ?מה שכן על ההורה לומר בשעת ההתחייבות שאינו מתחייב לתת כסף אלא לארגן לילדיו סכום X
1. כל יודע ספר מבין שהיתר זה לא נפוץ בדברי הפוסקים לא בהלכות או"ה ולא בריבית, פסח ושאר אסורים חמורים."ספק דרבנן לקולא"
"בדברי סופרים הלך אחר המיקל".
כמדומני מדין ערב. אך אינני זוכר הפרטים לאשורם.וגם זאת, למה ?
1. זה לא היתר זה הלכה.1. כל יודע ספר מבין שהיתר זה לא נפוץ בדברי הפוסקים לא בהלכות או"ה ולא בריבית, פסח ושאר אסורים חמורים.
2. חומרת איסור ריבית גדולה מאד ולכך לא מקילים בה כ"כ מהר.
בשעת ההתחייבות לגמ"ח, או בשעת ההתחייבות למחותנים ?מה שכן על ההורה לומר בשעת ההתחייבות שאינו מתחייב לתת כסף אלא לארגן לילדיו סכום X.
בין המחותנים.למחותנים ?
לא כל מה שלא ברור או שאני לא יודע הינו ספק. ורחוק מכך.1. זה לא היתר זה הלכה.
ברור. ועדיין, כמו שבהלכות פסח מקפידים מאד גם בדברים שאינם מעיקר הדין עקב חומרת החמץ (לא"ד במנהגים עלומי שם אלא בסיס דין 'משהו בחמץ' ומסתעפיו נגזרים מחומרת הדין). כך גם בשאר האיסורים אין ין כולם שווה ואין כאן המקום..2. חומרת איסור ריבית, היא על מה שאסור על פי ההלכה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: