על כללים אפשר וטוב לדון על מקרים ספציפים זה כמעט בלתי אפשרי.אם אני מבינה נכון את מה שאת אומרת,
את אומרת שאין הרבה משמעות לדון בנושא עמוק כל כך בבמה ציבורית שכל אחד זורק מה שעלה בדעתו באותו הרגע בלי להכנס לפרטי המקרה שאמורים להשפיע על ההחלטה?
על כללים אפשר וטוב לדון על מקרים ספציפים זה כמעט בלתי אפשרי.אם אני מבינה נכון את מה שאת אומרת,
את אומרת שאין הרבה משמעות לדון בנושא עמוק כל כך בבמה ציבורית שכל אחד זורק מה שעלה בדעתו באותו הרגע בלי להכנס לפרטי המקרה שאמורים להשפיע על ההחלטה?
מבינה. צודקת מאד.על כללים אפשר וטוב לדון על מקרים ספציפים זה כמעט בלתי אפשרי.
גם אצל החסיגים אותה הנחיה...
אתם כנראה מכירים חסידות אחת שלא כך
אני אשמח לענות לך בפרטי אבל אין לי הודעותלמען הסקרנות והפרוטוקול, האם יש חסידויות שבהן ההוראה הגורפת לחתנים צעירים היא לא ללמוד סדר שלישי לאורך כל ה'שנה ראשונה'?
אם כן אשמח לשמוע על חסידויות כאלה.
יש גם יש.למען הסקרנות והפרוטוקול, האם יש חסידויות שבהן ההוראה הגורפת לחתנים צעירים היא לא ללמוד סדר שלישי לאורך כל ה'שנה ראשונה'?
אם כן אשמח לשמוע על חסידויות כאלה.
בזמני לא היה הנחיה כזו גם אצל ליטאייםלמען הסקרנות והפרוטוקול, האם יש חסידויות שבהן ההוראה הגורפת לחתנים צעירים היא לא ללמוד סדר שלישי לאורך כל ה'שנה ראשונה'?
אם כן אשמח לשמוע על חסידויות כאלה.
מה זה בזמנך? - היתה הוראה כזו עודבזמני לא היה הנחיה כזו גם אצל ליטאיים
מנסה להניח הנחה אולי היא שגויה?
טוב, רותי צודקת.יש גם יש.
כמדומני שזה לא כהוראה גורפת מטעם החסידות.
לא בכל החסידיות יש הוראות גורפות בכל תחום בחיים.
אבל הרבה מאוד מדריכי חתנים חסידיים, גם החזקים והפופלאריים מביניהם, מדריכים את החתן הצעיר ללמוד בבית סדר שלישי ולא ללכת לכולל ערב בשנה הראשונה.
אלו הם החיים שלהרבה מזוגות האברכיים הליטאים . הבעל חוזר קצת אחרי 7 בערב מהכולל הביתה.אצל הליטאיים היום האישה בדר"כ עובדת משרה מלאה גם בצהריים וקמה מוקדם מאוד אז אם הבעל ילך לכולל ערב ויחזור הביתה רק ב 11+ מתי הם בעצם יחד?
אברך בדר"כ נמצא בבית בשעות היותר קשות- בבוקר ובהשכבה...למה?
אברך עם 3 סדרים (ולפעמים גם כולל בוקר)
נמצא שהוא בבית כולה 3 שעות........
כמובן שיש בין הזמנים שאת זה אין לעובד.
האמת אנ'לא כזה מתמצאת, אבל כמה שעות הרוב עובדים?
(חוץ מעצמאים שזה כנראה 24 שעות )
בזמני זה לפני 20+, לא זכור לי ולא לאחיותי שהיתה כזו הוראה אבל אולי זה לא היה רשמימה זה בזמנך? - היתה הוראה כזו עוד
בזמן חתונת הורי... (אמנם היא נאמרה פחות בנחרצות מאשר היום..)
טוב, רותי צודקת.
וגם כשיש הוראה כזו , אז היא :תלמד בבית.
אצל הליטאים ההנחיה היא : "עת לעשות לה' הפרו תורתך.."
שהבעל צריך להיות עם אשתו בערבים ולדבר איתה וכו וכו, - וזה התשתית של הבית ועדו ועוד.. (וההנחיה היא לא ללמוד כולל ערב בבית... - כמובן שאפשר לפתוח ספר - אבל לא ברמה של שעה וחצי של לימוד..)
אלו הם החיים שלהרבה מזוגות האברכיים הליטאים . הבעל חוזר קצת אחרי 7 בערב מהכולל הביתה.
(שעת השכבה - שעה לחוצה ממש...) וב08.15 כבר יוצא לכיוון הכולל ערב שמתחיל ב08.30. וחוזר - אכן אחרי השעה 11.00
מה שנכנס יותר בזמן האחרון , כולל ערב רצוץ -מיד בסיום הכולל, ואז אומנם הבעל לא נמצא בשעת ההשכבה.
אבל כשהוא חוזר (בערך ב09:15 ) יש את המשך הערב פנוי....
כמעט לא מכירה גברים שבאים לפני 9-10 לעבודה... רק אבות שעושים תורנות עם הנשים שלהן מי יוציא את הילדים (היום אשתי ביום ארוך אז הגעתי מוקדם...)אברך בדר"כ נמצא בבית בשעות היותר קשות- בבוקר ובהשכבה...
ולכן זה נקרא שעוזר יותר.
לא!אצל החסידים נשים פחות עובדות או עובדות בחצאי משרות??
אצלנו אין הנחיה על כל דבר.למען הסקרנות והפרוטוקול, האם יש חסידויות שבהן ההוראה הגורפת לחתנים צעירים היא לא ללמוד סדר שלישי לאורך כל ה'שנה ראשונה'?
אם כן אשמח לשמוע על חסידויות כאלה.
אכן, צודקת לחלוטין...בזמני זה לפני 20+, לא זכור לי ולא לאחיותי שהיתה כזו הוראה אבל אולי זה לא היה רשמי
כששאלתי על מתי יהיו יחד התכונתי לשנה הראשונה
לא לתיאור שתיארת פה שמתאים להמשך החיים, גם שם לא כולם בשעת השכבה
יש הרבה שיש להם רציפות ונסיעות ועוד
אבל זה לא הנושא, העלתי רעיון למה אצל ליטאיים בשנה ראשונה כולל ערב הוא לא הגיוני בחיים העמוסים של משרה מליאה
כ"כ תלוי בגיל הילדיםאברך בדר"כ נמצא בבית בשעות היותר קשות- בבוקר ובהשכבה...
ולכן זה נקרא שעוזר יותר.
אלף לייקים.כ"כ תלוי בגיל הילדים
שעות של אברך הם לא שעות השכבה בזוגות המבוגרים יותר
כולל ערב (או לימוד בערב) בדר"כ הוא על חשבון השעות הקשות מאוד!! של השכבת הגיל הבינוני וישיבות קטנות שחוזרים והאבא לא בבית וכו ,ובחורות שצריכות עוד אוזן קשבת וזוגות שהתחתנו ובאים להתנחל ואין את האבא שיעסיק קצת את החתן
טבעי שהדיון יציף שיח על ההבדלים בין מגזרים כפי שהם באים לידי ביטוי בסיפורעל זה בעצם היה כאן כל הדיון. יש אטמוספירות שונות והגדרות שונות לעוצם חווית התורה וכל נושא אברכיות.
זה נכון. אבל מה, רובד חיצוני מושפע המון מרובד פנימי לכן הדיוק בו והכרה על איזה רובד מדברים היא הכרחית.טבעי שהדיון יציף שיח על ההבדלים בין מגזרים כפי שהם באים לידי ביטוי בסיפור
קצת חבל שמדשדשים בזה בסה"כ מדובר ברובד החיצוני של הסיפור.
הרובד הפנימי הוא הסיפור האנושי. החלק הרך והפגיע שנמצא בכל יצור אנוש בלי קשר להשתיכות מגזרית זו או אחרת.
נראה לי זה בנוי נדבך על נדבך.נא תשובותיכם בזריזות, קהל נכבד. מחר נגמר "יש חגיגה"...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: