דיון "דעה" ניתוח טכני והשקעה אקטיבית, למה זה פשוט לא עובד?

כסף-חכם

ליווי משקיעים פאסיביים בשוק ההון
מנוי פרימיום
ניתוח טכני והשקעה אקטיבית, למה זה פשוט לא עובד?

ניתוח טכני והשקעות אקטיביות מושכות משקיעים רבים בהבטחה לתשואה עודפת על המדד. גישות אלו מבוססות על ניתוח גרפים ומגמות של מחירי מניות, תוך ניסיון לזהות הזדמנויות קנייה ומכירה לטווח קצר של מספר ימים או מספר שבועות.

נערכו מחקרים רבים בתחום וכולם מובילים לאותה התוצאה, למעלה מ 90% מהסוחרים לא מצליחים להביא תשואה עודפת על המדד וישנם מחקרים שאף מדברים על מספרים גבוהים יותר, מחקר שנערך ע"י Barber and Odean בשנת 2000 בחן את ביצועיהם של משקיעים פרטיים שעסקו בניתוח טכני. הממצאים היו חד משמעיים: משקיעים אלו ספגו הפסדים משמעותיים, לעומת תשואה חיובית של מדד S&P 500.

להלן הנתונים:


  • תשואה נמוכה: משקיעים שסחרו באופן יומי השיגו תשואה שנתית ממוצעת של 7.4%, נמוכה משמעותית מתשואה של 17.9% שהשיג מדד S&P 500 באותה תקופה.
  • הפסדים כבדים: 40% מהמשקיעים ספגו הפסדים של 20% ומעלה, ו-20% מהם הפסידו יותר ממחצית מתיק ההשקעות.
  • פעילות תכופה: בממוצע, המשקיעים ביצעו 120 עסקאות בשנה, כלומר עסקה אחת לכ-3 ימי מסחר, וכידוע ריבוי פעולות יוצר ריבוי סיכונים דבר שבא לידי ביטוי בהפסדים.
  • עלויות גבוהות: עמלות מסחר גבוהות גרעו 0.7% מהתשואה השנתית של הסוחרים ביחס לאלו הפאסיביים, וכידוע עמלות מסחר גורעים לנו נתח משמעותי מהרווחים, ולאורך זמן כל עשירית האחוז גורעת הרבה מאוד כסף מהמשקיע עקב אובדן רווחים על אותם דמי ניהול ועמלות.
  • מיסים: סוחר פאסיבי נהנה מיתרון בדחיית מס, דחיית מס בתוספת אפקט ריבית דריבית נותנת למשקיע את האפשרות להנות מרווחים על כסף שלמעשה לא שייך לו, והכוונה כמובן לאותם 25% שהסוחר צריך להפריש מהרווחים בכל מימוש עסקה ברווח.
בנוסף לזה, יש את התאוריה הידועה "תורת הערך" של פרופסור דניאל כהנמן שערך יחד עם עמוס טוורסקי, תורת הערך היא תאוריה המתארת התנהגות אנושית בקבלת החלטות תחת תנאי אי-ודאות, הנה כמה מההשפעות העיקריות של תורת הערך על מנתחים טכניים:

הפחד להפסיד: אדם פוחד מהפסד יותר מאשר הוא אוהב להרוויח, כתוצאה מכך אנשים חוששים לממש הפסדים ביעדים אותם הם הגדירו, בגלל הקושי לקבע הפסד, וכאשר המניה מרוויחה הם יממשו אותה לעיתים קרובות לפני היעד בשביל לקבע את הרווח, מה שנקרא עדיף ציפור אחת ביד מעשר על העץ.

הטיית העיגון: סוחרים נוטים להתמקד במחיר הראשוני של מניה (נקודת העיגון) וקשה להם להתנתק ממנו. כתוצאה מכך, הם עשויים לקבל החלטות שגויות לגבי רכישה או מכירה של מניות. בנוסף ישנה נטייה לחזור לסחור במניות שהרוויחו לנו בעבר, מכיוון שבראש של הסוחר המניה הזו רווחית נקודת עיגון).

אפקט העדר: סוחרים נוטים לחקות את התנהגותם של אחרים, גם אם היא אינה רציונלית. כתוצאה מכך, ייתכנו "עדרים" של סוחרים שקונים או מוכרים מניות לא בגלל החלטה רציונלית אלא בגלל ששמע מחבר או מאנליסט כל שהוא.

אפקט המסגרת: סוחרים נוטים לקבל החלטות שונות בהתאם לאופן שבו מוצגת להם האינפורמציה. כתוצאה מכך, ייתכן שסוחרים שונים יקבלו החלטות שונות לגבי אותה מניה, בהתאם לאופן שבו היא מוצגת להם על ידי ברוקרים או אנליסטים.

מחקרים נוספים בנושא:

  • Fama and French (יוז'ין פאמה) פרופסור למימון, ואחד הכלכלנים המצוטטים ביותר, שהגה את תאוריית השוק היעיל.
  • Burton Gordon Malkiel (ברטון גורדון מלכיאל), מחבר רב המכר "הליכת אקראי בוול סטריט" בו הוא טוען ש”קוף עיוור שיזרוק חיצים בצורה אקראית על עיתון כלכלי יכול לבחור תיק השקעות מניב במידה שווה לתיק השקעות שנבחר בקפידה על ידי מומחה”, המחקר שלו זכה לחיקויים רבים שהניבו תוצאות דומות.
ישנם מחקרים רבים נוספים בתחום שכולם מביאים לתוצאה שווה, לא ניתן לנצח את השוק לאורך זמן באמצעות ניתוח טכני והשקעה אקטיבית.

והדבר הצורם ביותר זה אותם סרטונים של בעלי הקורסים שמראים רווחים גבוהים מאוד, דבר שמושך מלא צעירים שחולמים להתעשר, אבל הם אף פעם (או כמעט אף פעם) לא מעלים סרטוני הפסד (אחד מהם אפילו חושף את חשבון המסחר שלו, אבל "שוכח" לספר שהוא גם הבעלים של בית ההשקעות בו נמצא החשבון שלו ושם הוא גם ממליץ לתלמידים שלו לפתוח את חשבון המסחר)

וללא כל קשר לכל האמור, סוחרים ומנתחים טכניים שמחזיקים מניות לתקופה של ימים או שבועות מצויים בלחץ במרבית הזמן, ואנשים שהתעסקו עם זה בעבר העידו בפניי שהיו יוצאים לעיתים תכופות ממפגשים משפחתיים או מארוחות ערב בשביל לצפות במניות.

לסיכום ייתכן שיש אחוזים בודדים של אנשים שיכולים לאחר אימון רב להגיע לרמת שליטה עצמית גבוהה מאוד, אבל רוב מכריע של למעלה מ90% אינם מסוגלים להגיע לרמה כזו של קור רוח.
אז לפני שאתם מחליטים ללמוד ניתוח טכני, קחו את כל הנתונים האלו בחשבון ותנסו לחשוב האם תרצו להיכנס לסטטיסטיקה של המסחר.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
וללא כל קשר לכל האמור, סוחרים ומנתחים טכניים שמחזיקים מניות לתקופה של ימים או שבועות מצויים בלחץ מרבית מהזמן, ואנשים שהתעסקו עם זה בעבר העידו בפניי שהיו יוצאים לעיתים תכופות ממפגשים משפחתיים או מארוחות ערב בשביל לצפות במניות.
אני חושב שזה אחד הדברים הכי משמעותיים.
גם למי שחושב שהוא חכם ויודע את סודות השוק.
הוא מאבד את כל שלוות הנפש.
 

כסף-חכם

ליווי משקיעים פאסיביים בשוק ההון
מנוי פרימיום
אני חושב שזה אחד הדברים הכי משמעותיים.
גם למי שחושב שהוא חכם ויודע את סודות השוק.
הוא מאבד את כל שלוות הנפש.
לחלוטין מסכים איתך
גם להפסיד כסף וגם לאבד את שלוות הנפש...
הבעיה היא שכ"כ הרבה צעירים מתפתים ללכת ללמוד את התחום בעקבות אותם "הוכחות" על רווחים של תלמידים וצילומי מסך וכו', למרות שלא חסר מידע מהימן למחקרים שעומדים בסטנדרטים אקדמאיים

והתורה חסה על ממומנם של ישראל
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אני חושב שזה אחד הדברים הכי משמעותיים.
גם למי שחושב שהוא חכם ויודע את סודות השוק.
הוא מאבד את כל שלוות הנפש.
כן. חיים מאושרים רק בלי אינטרנט, סרטים והשקעות אקטיביות
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
שלא חסר מידע מהימן למחקרים שעומדים בסטנדרטים אקדמאיים
בשביל להבין האם חסר או לא חסר מחקרים כאלה, צריך רקע וידע קצת יותר ממה שאפשר לצבור מכמה כתבות וכמה פודקאסטים

אני לא אומר שזה לא נכון. אבל צריך לשים לב שבימינו כל מי שטוען משהו, תמיד יציין למחקר כזה או אחר. ואף אחד לא בודק האם המחקר הזה בכלל קיים, מי חקר והאם אין מחקרים שמראים אחרת לגמרי
 

lizi_g

משתמש פעיל

s976

ראשית כל .
כל מילה בסלע!!!

אין לי מה להוסיף אלא לשתף:
אני בחודשים האחרונים רואה את פרסומות של בתי ההשקעות "על הצלחותיהם" שהשיגו 12% או 13% וצוחק וחושב שכל משקיע פאסיבי בשנה האחרונה השיג פי 2 ויותר.

כמו כן קורא ועוקב אחר כותרות מפוצצות על "תופעת העדר" או "בועה שתתפוצץ" וכל מיני תופינים מהסוג הזה.
[חוששני שמימון והפצת הפייק מגיע בעיקר מכיוון הנ"ל שלפתע הם מבינים שהם הולכים להיות מיותרים].
ומבין שכל הסיפור במילה אחת : לאט לאט אנשים מבינים שהם כבר לא צריכים או יותר מזה אנחנו הפסדנו כל השנים כשניהלו אותנו כל מיני בתי השקעות אקטיביים .
והנה לאחרונה נשב לאזורינו ההבנה שיותר מכל אלו עדיף לנו להיצמד למדד כזה או אחר כי הנתונים מראים שהמדד לאורך זמן תמיד היכה את האקטיביים.

נ.ב. אני שמעתי שבאמריקה התופעה כבר קיימת שנים לקנות מדד סנופי ואף אחד לא חושב שם שזה בועה פשוט הם מבינים שכלכלת העולם המערבי מיוצגת ונמצאת עמוק בוול סטריט כך שהמשוואה נורא פשוטה בגדול.
עליית הכלכלה המערבית=עליית המדד.
נסיגה ומיתון=ירידת המדד.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה