ביקורת ספרות דופליקטים/כרך ראשון- התגלות.

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
שאלה, אנחנו מתחבטים בה כל המשפחה...
את מי ראה דני מהחלון של בית החולים כשהיה מאושפז שם אחרי תקיפת הזאב?
וכן, איך התרפא לו הצוואר?
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
שאלה, אנחנו מתחבטים בה כל המשפחה...
את מי ראה דני מהחלון של בית החולים כשהיה מאושפז שם אחרי תקיפת הזאב?
וכן, איך התרפא לו הצוואר?
את סקנדר בועת האוצרות שלו, רק שלא ברור מה הוא עשה שם.
והצוואר התרפא כי זאת פציעה בסקנדר ולא בבייס כמו הפציעה שהייתה לו ברגל (רק שכאן בנוסף לכך הפציעה הייתה פציעת דמה כנראה כי במקור הבייס נפצע והסקנדר החליף אותו ולא היה עניין לפתוע אותו לעומק לדעתי).
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
את סקנדר בועת האוצרות שלו, רק שלא ברור מה הוא עשה שם.
והצוואר התרפא כי זאת פציעה בסקנדר ולא בבייס כמו הפציעה שהייתה לו ברגל (רק שכאן בנוסף לכך הפציעה הייתה פציעת דמה כנראה כי במקור הבייס נפצע והסקנדר החליף אותו ולא היה עניין לפתוע אותו לעומק לדעתי).
זה בדיוק השאלה
איך סקנדר בועת האוצרות הגיע?
ואיך התרפא הפגיעה?
הפגיעה שלו ברגל התרפאה בגלל שהוא הגיע לבועת האוצרים, שם נרפאים כל הסקנדרים
לא בגלל שהוא היה סקנדר
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
זה בדיוק השאלה
איך סקנדר בועת האוצרות הגיע?
ואיך התרפא הפגיעה?
הפגיעה שלו ברגל התרפאה בגלל שהוא הגיע לבועת האוצרים, שם נרפאים כל הסקנדרים
לא בגלל שהוא היה סקנדר
חשבתי שבבועת האוצרים הוא פשוט התחלף לסקנדר השני, וואי הזוי לי כל הקטע הזה :sne:
לגבי השאל ההראשונה זה באמת לא ברור, הרי הסקנדר הזה לא מופיע בלי סכנת חיים לבייס. זה נשמע כמו חור או כמו משהו שאמור להיפתר בספר הבא
(או שבאמת דני הָזָה את זה...)
 

חדוי לינד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
טוב,
קראתי את הספר בחג.
הוא גאוני ומדהים.
רק שבתחילת האשכול, אמרתי שהספר ממש לא נראה חיקוי של 'הארי פוטר'. כאמור עוד לפני שקראתי את הספר.
אז ככה,
בספר יש המון מוטיבים מקבילים ממש.
הארי- הדרקון בעל הכמה ראשים שצריך לקחת ממנו את הביצה.
גם כאן, המשימה היא ממש אותו דבר, רק הם לא רוכבים על מטאטא....
המשימה לצבור נקודות כל קבוצה. ועל מה מקבלים נקודות
המון מושגים שאולי השם שונה, אבל זה בדיוק אותו דבר.
להתעתק, לחדור למוח של השני, לגרום ייסורים, המסדר. המאסטר ממש מזכיר את דמבלדור, מבחינת האופי והעוצמה ואפילו בתיאור החיצוני.
תפס אותי מאד גם המסירות של דני לחברים, גם מאד מזכיר את הארי.
אפילו משהו שולי כביכול, אאל"ט כתוב שאוצר הזמן הסמיק, כי הוא מגיע ממשפחה פחות מיוחסת או משהו, קפץ לי מיד הייחוס של משפחות קוסמים או לא.
היו סיטואציות שממש הרגשתי בהארי פוטר. המאסטר וזירו, דמבלדור וולדמורט....



אחרי זה הבנתי שאי אפשר לומר שזה חיקוי.
אחרת כל ספרי הריגול יהיו חיקוי.
כי בכולם יש מעקבים, ומכשירי ציטוט, ובוגדים, ויריות.
 

לוצ'י

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
שאלה. פרופסור אנגלר אמר לדני בשיחה הראשונה שלהם, שהקפאה זה כח על די בסיסי, ושהיא נחלתו של יובניס..
אז למה זה נקרא כח העל של דני? אם יש את זה לכולם (כולל לפרופסור), וגם ליובנסים יש את זה..
אני אישית הייתי בטוחה שכח העל האמיתי של דני זה מעבר באש - וככה שזירו ביקש ממנו אז הוא יגלה מה כוח העל האמיתי שלו ויעשה את המשימה..
כי גם כשהיה בבועת האוצרים, אמרו לו להכנס למגרשי האשליות כדי לגלת מהו כוח העל, והוא אמר שלא צריך, כי זה הקפאה..
לא יודעת, זה היה נשמע לי מוזר.. אם הקפאה היא דבר פשוט כל כך, למה זה 'כוח על' מיוחד של דני?

וגם, איך בנדו השתמש בראיה העל חושית שלו? הרי בשביל זה הוא היה צריך לזמן את הסקנדר, והסקנדר שלו אמור להיות כלוא בקרצ'ר, לא?
המסדר בטוח יודע שבנדו בוגד ומשתף פעולה עם זירו, אז למה הם לא אסרו לו את הסקנדרים? או שלחו דוקלירים להרוג אותו? (זה כנראה מצדיק את ההשערה של כמה מכאן, שבנדו סוכן כפול.. )
 

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כי גם כשהיה בבועת האוצרים, אמרו לו להכנס למגרשי האשליות כדי לגלת מהו כוח העל, והוא אמר שלא צריך, כי זה הקפאה..
לא יודעת, זה היה נשמע לי מוזר.. אם הקפאה היא דבר פשוט כל כך, למה זה 'כוח על' מיוחד של דני?
זהו, אכזב אותי (חיכיתי לדעת מה הכוח שלו).
כנראה חור...
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
זהו, אכזב אותי (חיכיתי לדעת מה הכוח שלו).
כנראה חור...
יש אשכול נוסף על דופליקטים, ושם עניתי על זה...
אולי נעבור כולם לאשכול ההוא שפתוח בפני מי שאינו בקהילתנו היקרה?
 

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עברתי לשם אבל ראיתי שיש גם פה חדש
אגב עניתי שם גם לזה (ככה זה כששואלים אותה שאלה בשני אשכולות...)
פרופסור אנגלר אמר לדני בשיחה הראשונה שלהם, שהקפאה זה כח על די בסיסי, ושהיא נחלתו של יובניס..
אז למה זה נקרא כח העל של דני? אם יש את זה לכולם (כולל לפרופסור), וגם ליובנסים יש את זה..
עכשיו הבנתי (מהניסוח המדויק של הציטוט).
הקפאה היא כוח שמקבל יובניס ואח"כ כשהוא מבצע משימות הוא מקבל עוד כוחות.
דני הוא יובניס...
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אחרי זה הבנתי שאי אפשר לומר שזה חיקוי.
אחרת כל ספרי הריגול יהיו חיקוי.
כי בכולם יש מעקבים, ומכשירי ציטוט, ובוגדים, ויריות.
בלי לקרוא את שני הספרים - סדרות המדוברים
מה שתיארת בתחילת ההודעה לא נראה כמו מה שכתבת בסוף.
ריגול = מעקבים ובוגדים. אבל האם פנטזיה = למפלצת בעלת כמה ראשים ומשימה שצוברת נקודות לקבוצה?
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
זה לא דופליקטים.
שוב, לא קראתי. (טוב, האשכולות פה שכנעו אותי, אז אני בדרך)
אבל התיאור הזה כאן, לא נשמע לי כמו "לא חיקוי רק אותו ז'אנר".
אבל זה כל מה שאני יכולה לומר כל עוד לא קראתי בעצמי
המשימה לצבור נקודות כל קבוצה. ועל מה מקבלים נקודות
המון מושגים שאולי השם שונה, אבל זה בדיוק אותו דבר.
להתעתק, לחדור למוח של השני, לגרום ייסורים, המסדר. המאסטר ממש מזכיר את דמבלדור, מבחינת האופי והעוצמה ואפילו בתיאור החיצוני.
 

מוקה מלכא

משתמש רשום
כתיבה ספרותית
סיימתי לקרוא את הספר, קראתי גם חלק מהתגובות פה, מודה שלא הכל, קשה לעמוד בקצב...
כותבת כאן את דעתי לגבי הספר הזה ממקום של חובבת ספרים. לא נסיתי אף פעם לכתוב או להוציא ספר, ולא התמודדתי עם הקושי הזה.
לכן אני נותנת נקודות זכות ליונה ספיר על התעוזה, על הניסיון, על הביצוע, על ההשקעה בכריכה יפה- כן נהנתי לראות כריכה מגניבה, גם אם היא מלאת השראה מספרים אחרים.
לגבי הספר עצמו, אני אמנע מלציין עד כמה יש בו מוטיבים שמזכירים הרבה ספרי פנטזיה אחרים, כי קשה לי לאמוד עד איפה הגבול בין קבלת השראה לבין העתקה. סתם באופן אישי הרגיש לי על חלק מהמוטיבים הללו שהם לא טבעיים מספיק למען העלילה.

וכאן לביקורת:

סיימתי את הספר בתחושה של נחמד.

א. היה חביב, בשיא המתח גם שקעתי לתוכו. אבל אני חייבת לציין שהתאכזבתי איך יותר מפעם אחת, אחרי שיש תיאור טוב של סצנת פעולה (שזו בהחלט חוזקה של הסופרת, בהחלט) נהרס לי המתח שנוצר בי עם דיאלוג נמוך, לא טבעי, לא זורם ומאד מאולץ. ולמה מאולץ? גם כי השנינויות שניסו הדמויות להעביר ביניהן והחלפת המהלומות הדדית הרבה פעמים הזכירו לי יותר שיח של התחכמויות שאני הייתי עושה עם חברות בתחושה מאד שנונה בימי ילדותי הצעירים, אזור כיתה ו' או משהו, פחות בגיל וברמה שאמור להיות מותאם לדמויות שתוארו בספר.
וגם בעזרת פיסקת מעבר מוזרה כזו נוסח: הימים עברו עליו בנעימים, הוא התאמן קשה, נהנה מניגונו של נתן, מוויכוחיו עם דיוויד...וכו' זה בדיוק הרגע שאני סוגרת את הספר בעצבים והולכת למטבח לנשנש משהו, כי נהרס לי כל הבניה של המתח כבר הצלחתי להכנס לעניין...

ב. הנקודה שהכי הפריעה לי בספר הזה, רצח האופי של הגיבור הראשי.
בהתחלה הוא מתואר עם דמות ואופי שמצאו חן בעיני, שהצלחתי להתחבר אליהם, והכי חשוב, לא היו העתק לגמרי של אייל גלבוע (מדגישה לגמרי כי היו הרבה נקודות זהות בדמות שרירים וכח פיזי מעל הממוצע).
אבל, באיזשהו שלב קרוב לאמצע הספר, כשהעניינים התחילו להתחמם עם רמת המתח יצאו לו מהפה משפטים ושיחות ורמת שחצנות בדיוק כמו אייל, ותיאור תחושות שלו בעיקר מול האויב ממש לא כמו שהייתי מצפה מהגיבור הזה כמו שהוא תואר בהתחלה.
אולי אני ממש גרועה בלהבין את האפיון של הדמות, אבל זה החלק שהכי הרס לי את כל הספר.
למה השחצנות חסרת הגבולות הזו? מה הקשר? לא מתאים לנער הצעיר שאופין, שחונך מאד יפה, ותואר כבעל נימוסים. במיוחד שחצנות כלפי החברים שלו לא התיישבה לי על האדם החברותי שצויר בהתחלה.
אז נכון הוא הסמיק מתישהו בהמשך כשהוא התחצף, ונכון גם התווספה פיסקה (שהיתה נראית קצת מדי מכוונת) שבה הוא אמר שהוא לא מכיר את עצמו ואיך שהוא השתנה ובלה בלה כזה.
מצטערת, לא קנה אותי, לא אמין מספיק, ולא שיקם לי את ההרס של כל הדיאלוגים שקראתי באילוץ כי הם כבר לא היו זורמים לי מספיק.
(אה גם מלא סימני קריאה שלדעתי הלא מקצועית, לא נכונים בכתיבת ספר ויותר מזכירים התכתבויות של צטים וכדומה.)

ג. למה תמיד יש כל כך הרבה תיאורים על האומץ, הנחישות, העשיה ללא חת, העמידה אל מול כאב שאיש לא יכול לשאת, ההערצה של הסובבים וכו' וכו' וכו' מיני סגידה לשרירים משתרגים ועמידה בעינויים עד שזה מגיע לחברים הקרובים ???!!!
כקוראת אני מצפה להבין את כל זה מתוך התיאור של העלילה, של הסצנה, של הפעולות של הדמות והמעשים שהיא בוחרת לעשות. אני מוכנה לקרוא את זה פעם וגם פעמיים במפורש כי אולי לא שמתי לב לזה בטעות בעצמי, אבל כשיש 5 פסקאות ארוכות שעוסקות רק בזה כל פעם שהדמות מבצעת פעולה פיזית כלשהי זה כבר מתיש, זה מרגיש לי זלזול באינטלגנציה שלי כקורא, זה מרגיש לי התלהבות ילדותית. וזו נקודה שהציקה לי עוד במרגל להשכרה, אבל שם עוד אמרתי לעתים ניחא, אייל יכול להרשות לעצמו את זה קצת, אבל מה הקשר לדני הצעיר החביב פה?!

ד. ההקצנה בין הקבוצות השונות שבעולם שיצרה. לא טבעי בעיני הפערים בין פרדייס לפיוצ'ר לדוגמא. אפשר לחלוק על זה, אני מוכנה לשנות את דעתי בנושא, פשוט לא השתכנעתי מספיק שצורת החיים הזו הטוטאלית לכיוון הבינה המלאכותית או לכיוונה של האדמה היא סבירה מספיק.
כן נותנת לה פה קרדיט על הכללים שהיא יצרה יש פה יקום חדש, עם חוקים וכללים הגיוניים סך הכל, עם מועצה שדואגת לשלום, ועם השתיקה שתמיד חייבים שיהיה כדי שלא כל העולם יתוודע לכח הבלום. זה נכון, וזה טוב.

ה. כל הבניה של שאר הדמויות המשניות כל כך לא מעניינת, אפשר לבנות קצת יותר צבעוני את כל החברים שסביב דני, לא רק כבובות שנועדו לשרת את מטרותיו ולשמש לו תפאורה חוורת בלבד ולהעריץ אותו בעיניים כלות. וגם אם דמות מסוימת נבנתה על מנת לקטר כל פעם על המחסור בקדימה, היא לא חייבת לומר משהו בנושא כל שני משפטים, זה כבר מוגזם ולא טבעי.

ו. כמו שמישהו ציין פה הנבל הראשי בעיני לא חכם מספיק וערמומי. לדעתי האישית כמובן.

ז. דמות טובה שהיא יצרה היא מקסימיליאן, למרות שגם בו יש קצת פערים בין תחילת התיאור שלו למי שהוא בהמשך, אבל לגביו אני מוכנה להאמין שהוא עבר תהליך במהלך בגרותו.
הוא באמת עם נקודות מסתורין מעניינות, הוא באמת בעל אופי בעצמו בלי תלות בגיבור הראשי.

ח. אני חייבת לציין שצרם לי הדחיפה של כל העניינים הדתיים באופן לא טבעי מספיק בספר. יכולה להבין את הרציונל מאחורי זה, לא יודעת אם אני הייתי מצליחה בתוך כל האקשן וההרג לעשות את זה יותר טוב, אבל זה פשוט מאד ניכר שזה נכנס בכח, לא שזה חלק ממהות העלילה. מצטערת באמת שזה מרגיש לי ככה אחרי שניכר שנעשו מאמצים מצד בנושא.

ט. באחת הפסקאות האחרונות שוב נהרס כל התחכום שהצליח להבנות כשנכתב במפורש, ובכתב מודגש לא פחות ולא יותר, וכאן אזהרת ספוילר: "זירו לא נולד דופליקט" לעעעע, לא הבנתי את זה בעצמי אחרי כל תיאור ההתרחשויות, ואגב היה נראה לי איפשהו שקראתי משפט שקצת סתר את זה, אבל יכול להיות שבשטף המאורעות נפל משפט לא נכון, את עצם הרעיון הבנו בעצמנו. למה להוריד את הרמה של הספר בכתיבת משפט כזה?! שוב, מתקשר לנקודה גימל, הרגשתי את אותה תחושה שהייתי מרגישה אם אחיין קטן שלי היה בא אלי ואומר לי: תראי, הצלחתי לעשות את הקסם הזה, הכוס נעלמהההה מאחורי היד שלי, ועכשיו אני אחזיר אותה" , באמת נהרס כל הפואנטה בהפתעה שנוצרה פה ובהחלט נוצרה, ונהנתי שגם הובלתי כקוראת, על ידי רמזים יפים להגיע אליה, אז היה לי כל כך חבל שכל מאמצי השכליים היו לריק אחרי משפט ברור שכזה.

וזהו, כמובן לא הקפתי את הכל, אבל אלו הנקודות העיקריות שהציקו לי במהלך הקריאה, אני חייבת לציין שאני לא נמנית עם המעריצות של יונה ספיר, אז אולי יש לזה השפעה.
כן קראתי את כל הספרים, כי יש בהם מתח טוב, ואני נהנית גם מהז'אנר הזה, פשוט הכתיבה בספר הנוכחי לא היתה מספיק טובה בעיני בשביל להגיש לי ספר פנטזיה חרדי חדש.

וזה הסיכום שלי לאחר קריאת הספר.
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
@מוקה מלכא תענוג של ביקורת.
איך אני אוהבת ביקורות של קוראים איכותיים, בלי יותר מידי מושגים ספרותיים וניתוחים : ) תיאור פשוט של מה מציק...
הכי מצחיק שלא קראתי את הספר, אבל בהתעלם מכמה פרטים טכניים חשבתי שאני קוראת ביקורת על מרגל להשכרה.
ממליצה לך להעלות כביקרות ספרות באשכול נפרד (חבל שיעלם באשכול הזה).
מה שכן, הייתי מעדנת כמה ניסוחים, בקטנה, זאת תהיה ביקורת קשוחה גם בלעדיהם בכל מקרה.
 

מוקה מלכא

משתמש רשום
כתיבה ספרותית
@מוקה מלכא תענוג של ביקורת.
איך אני אוהבת ביקורות של קוראים איכותיים, בלי יותר מידי מושגים ספרותיים וניתוחים : ) תיאור פשוט של מה מציק...
הכי מצחיק שלא קראתי את הספר, אבל בהתעלם מכמה פרטים טכניים חשבתי שאני קוראת ביקורת על מרגל להשכרה.
ממליצה לך להעלות כביקרות ספרות באשכול נפרד (חבל שיעלם באשכול הזה).
מה שכן, הייתי מעדנת כמה ניסוחים, בקטנה, זאת ביקורת קשוחה גם בלעדיהם בכל מקרה.
דבר ראשון תודה,
דבר שני צייני לי אם לא קשה לך את הקשוחים בעינייך , ממש לא בכוונתי לעבור גבול או לפגוע במישהו חלילה...
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
דבר שני צייני לי אם לא קשה לך את הקשוחים בעינייך , ממש לא בכוונתי לעבור גבול או לפגוע במישהו חלילה...
לא עברת לדעתי, בכל מקרה זה גבול עדין : )
אישית הייתי מנסה לשנות ניסוחים לביקורת על אופן הכתיבה, ולא ביקורת על הסופרת עצמה. (ורק כי בעיני יש בזה משהו מכבד יותר, אבל לא נראה לי שצריך לשנות משהו בביקורת עצמה, היא בעיני רלוונטית וצודקת).
 

מוקה מלכא

משתמש רשום
כתיבה ספרותית
לא עברת לדעתי, בכל מקרה זה גבול עדין : )
אישית הייתי מנסה לשנות ניסוחים לביקורת על אופן הכתיבה, ולא ביקורת על הסופרת עצמה. (ורק כי בעיני יש בזה משהו מכבד יותר, אבל לא נראה לי שצריך לשנות משהו בביקורת עצמה, היא בעיני רלוונטית וצודקת).
עצה טובה, ערכתי.
תודה.
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנקודה שהכי הפריעה לי בספר הזה, רצח האופי של הגיבור הראשי.
בהתחלה הוא מתואר עם דמות ואופי שמצאו חן בעיני, שהצלחתי להתחבר אליהם, והכי חשוב, לא היו העתק לגמרי של אייל גלבוע (מדגישה לגמרי כי היו הרבה נקודות זהות בדמות שרירים וכח פיזי מעל הממוצע).
אבל, באיזשהו שלב קרוב לאמצע הספר, כשהעניינים התחילו להתחמם עם רמת המתח יצאו לו מהפה משפטים ושיחות ורמת שחצנות בדיוק כמו אייל, ותיאור תחושות שלו בעיקר מול האויב ממש לא כמו שהייתי מצפה מהגיבור הזה כמו שהוא תואר בהתחלה.
אולי אני ממש גרועה בלהבין את האפיון של הדמות, אבל זה החלק שהכי הרס לי את כל הספר.
למה השחצנות חסרת הגבולות הזו? מה הקשר? לא מתאים לנער הצעיר שאופין, שחונך מאד יפה, ותואר כבעל נימוסים. במיוחד שחצנות כלפי החברים שלו לא התיישבה לי על האדם החברותי שצויר בהתחלה.
אז נכון הוא הסמיק מתישהו בהמשך כשהוא התחצף, ונכון גם התווספה פיסקה (שהיתה נראית קצת מדי מכוונת) שבה הוא אמר שהוא לא מכיר את עצמו ואיך שהוא השתנה ובלה בלה כזה.
מצטערת, לא קנה אותי, לא אמין מספיק, ולא שיקם לי את ההרס של כל הדיאלוגים שקראתי באילוץ כי הם כבר לא היו זורמים לי מספיק.
נקודה טובה.
באופן כללי הגיבורים של יונה ספיר די שנונים, חצופים ובעלי ביטחון עצמי בתקרה. סוג של הישראלים הסטראוטיפים, זה כיף כשזה אייל או אביתר - סוכני מוסד מהוללים או אפילו המצולע, פחות כיף כשזה אמור להיות בחור ישיבה.
ומצטרפת לדעתך, היה מוזר שדני מתנהג פתאום כמו סוכן מיומן שיודע לנהל משא ומתן עם חוטפים, אמיץ מול אנשים שחזקים ממנו ועוד, אני לא חושבת שהוא מתנהג כמו בחור ישיבה סטנדרטי שנקלע לסיטואציה הזויה כזאת.
ה. כל הבניה של שאר הדמויות המשניות כל כך לא מעניינת, אפשר לבנות קצת יותר צבעוני את כל החברים שסביב דני, לא רק כבובות שנועדו לשרת את מטרותיו ולשמש לו תפאורה חוורת בלבד ולהעריץ אותו בעיניים כלות. וגם אם דמות מסוימת נבנתה על מנת לקטר כל פעם על המחסור בקדימה, היא לא חייבת לומר משהו בנושא כל שני משפטים, זה כבר מוגזם ולא טבעי.
ז. דמות טובה שהיא יצרה היא מקסימיליאן, למרות שגם בו יש קצת פערים בין תחילת התיאור שלו למי שהוא בהמשך, אבל לגביו אני מוכנה להאמין שהוא עבר תהליך במהלך בגרותו.
הוא באמת עם נקודות מסתורין מעניינות, הוא באמת בעל אופי בעצמו בלי תלות בגיבור הראשי.
מקס הוא דמות מעולה, הייתי רוצה עוד דמויות כאלה, זה כל כך נחוץ לסדרה.
החברים של דני באמת לא מספיק עם עומק למרות שהם דמויות משמעותיות. נגיד אם ניקח את ישי, אנחנו יודעים שהוא גאון שלא המשיך לישיבה בארץ ישראל משום מה בניגוד לאחיו כנראה, היה אפשר לפתח את הדמות הזו הרבה יותר ושהוא היה מתנהג בהתאם לאפיון הדמות שלו, מדבר בהתאם אליו וכו'. אני מקווה שאני מובנת :sne:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה