אני באמת לא מבין מה רוצים פה חברי הפורום עם מישהו רוצה לחתן את ביתו בכסף קטן מי מפריע לו בחורים טובים במחירים סבירים יש בכל מקום "ובתוך עמי אנוכי יושבת" מידות ויראת שמים התמדה הם לא תכונות שיש רק בפניבז' וחברון, ומי שמתחשק לו כישרון או שאר תכונות שמאפיינות בחור חברונר או פוניבז'ר שיזרום אם הדרישות אני באמת לא מבין איך אפשר לומר לבחור שמצעים לו 800 שיתפשר על 400,
א. זה לא "חברי הפורום", אלא גדולי ישראל הם שזועקים על כך. אתה יכול לראות במכתבים בקונטרס המצורף כאן למטה.
ב. 400 אלף שקול כמשכורתו של אברך במשך כ-17 שנה. וכיון שבדרך כלל הוא לוקח את זה במשכנתא' מתווסף עוד כ30 אחוז, שזה אומר שווה ערך למשכורת של כ-22 שנה. וזה רק לבת אחת, תעשה חשבון כמה זה ל5 בנות, מלבד הוצאות החתונה עצמה והנדוניא וכו' שזה מעל 100 אלף בד"כ. כך שגם 400 אלף זה לא ממש "מחיר סביר".
ג. גם אם אדם עשה טעות ולקח בחור מהישיבה ה"לא מתאימה", אין שום היתר ליטול ממנו מתנה אגדית כזו, שמביאה אותו קרוב לפיקוח נפש. שהרי עדיין הוא בכלל ישראל ומחוייבים כלפיו בכל המצוות שבין אדם לחבירו: לא תעמוד על דם רעך, וחי אחיך עמך, ואהבת לרעך כמוך, ומבשרך לא תתעלם... וכבר כתב הרמב"ם שהמתעלם מדבר העלול להביא את רעהו לידי פקו"נ עובר בכל הנ"ל, וכ"ש אם הוא הגורם לכך
ד. חז"ל הזהירו על סעודה שאינה מספקת לבעליה שהיא אבק גזל, מחשש אינה ניתנת בלב שלם. והרי אין לך "סעודה שאינה מספקת לבעליה" גדולה מזו.
ה. מה גם שאין למקבל תועלת ממשית מכך, שהרי כשמקבלים 800 קונים במרכז, ושוב צריכים להוסיף משכנתא גדולה , ובסכום זה אפשר לקנות בפרhפריה בלי לסכן את ההורים. ויש גם מאמר של אחד ממומחי מסילה בו מוסבר באריכות שדוקא אלו שמתחייבים להם הרבה וקונים במרכז נופלים פעמים רבות לבור כלכלי לא פשוט. תוכל לראות גם את דבריו בחוברת מטה.
ו. ובכלל, חבל שהבחורים לא מבינים שמצב זה שהוא כביכול "מתוק" עבורם עתה, שמקבלים סכום עתק, יגרום להם בעוד 20 שנה להתחיל לשלם יותר מפי ארבעה וחמשה על דירות ילדיהם, ומאיפה יביאו 3 - 4 מליון?
ז. ואגב הנסיון מורה, שדוקא אותם שלא קיבלו והוצרכו להתחיל את החיים עם נטילת אחריות, למדו כבר בתחילת חייהם התנהלות כלכלית זהירה ונכונה, והתרגלו לחסוך בצד ואף להשקיע בצורה נכונה, ובסופו של דבר הצליחו כלכלית הרבה יותר, וכפי שהובאו דברים בזה בגליון של הגמ"ח המרכזי.