מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ממש לא דורש כלום..
חוץ מלעבוד כמו חמור ולפרנס לבד, ולהסתפק ברמת חיים פחותה מהרמה שהיו רוצות.
וזה בגלל שאם בעלה היה יוצא לעבוד, היא היתה הופכת לעקרת בית...
ואם היא תרגיש שרמת החיים שלה פחותה מזו שהיא היתה רוצה - מה ימנע ממנה מלהוציא אותו לעבוד?
אם הוא נשאר בבית ומגדל את ילדיו, קצת קשה להתעלות בתורה..
ועדיין, גם משכורת של אשת קריירה קלאסית, לא תמיד נותנת גדולה..
אף אחד לא חושב שהכוונה היא שהוא משמש להם כמטפלת וגננת.
משכורת של 13K היא שכר ממוצע של בני זוג.
יכול להיות שיש בחורות כאלה, אבל אז שמירת הסדרים שלו לא משהו, ממילא הכולל שלו גם פחות, דבר הפוגע בשקיעותו בתורה, ובאברכיותו.
למי אכפת? העיקר שהוא נקרא אברך, והיא יכולה להשוויץ בו.
קשה לי להאמין שאדם כזה יחזיק מעמד הרבה זמן, רק כי אשתו רוצה, וזאת בניגוד לרצונו האישי ללכת לעבוד.
בשביל ללכת לעבוד בשכר שהוא לא מינימום, צריך ללכת ללמוד מקצוע, וצריך לזה אישור מהאשה. ובכלל, הרי כל גבר חרדי צריך ללמוד כל ימיו, ומותר לו לצאת לעבוד רק 'לצרכי פרנסה', ואם אין לו צורך בפרנסה, מה פתאום שיצא מהכולל?
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
למי אכפת? העיקר שהוא נקרא אברך, והיא יכולה להשוויץ בו.
והשוויץ מצדיק קריעה יומיומית וגם התפשרות כלכלית. בארור.
רוב הנשים שאני פגשתי לא חשבו להכתיב לבעלים שלהן אם להישאר בכולל או לא.
בטח לא כקישוט קיר.
 

הדס ט

משתמש מקצוען
לא ממש הולך ביחד.
אם הוא נשאר בבית ומגדל את ילדיו, קצת קשה להתעלות בתורה..
ועדיין, גם משכורת של אשת קריירה קלאסית, לא תמיד נותנת גדולה..

יכול להיות שיש בחורות כאלה, אבל אז שמירת הסדרים שלו לא משהו, ממילא הכולל שלו גם פחות, דבר הפוגע בשקיעותו בתורה, ובאברכיותו.
קשה לי להאמין שאדם כזה יחזיק מעמד הרבה זמן, רק כי אשתו רוצה, וזאת בניגוד לרצונו האישי ללכת לעבוד.

נכון
הגישה הזו בהחלט לא מגדלת את הבעל בתורה...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
והשוויץ מצדיק קריעה יומיומית וגם התפשרות כלכלית. בארור.
איזו קריעה יומיומית? הבעל מלביש את הילדים ולוקח אותם למוסדות, וגם מחזיר אותם הביתה, נשאר איתם כשהם חולים ובזמן החופש הגדול, ואולי גם לוקח את האשה מהעבודה, ובין לבין גם מבקר בכולל. מה יותר קל מזה?
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איזו קריעה יומיומית? הבעל מלביש את הילדים ולוקח אותם למוסדות, וגם מחזיר אותם הביתה, ואולי גם לוקח את האשה מהעבודה, ובין לבין גם מבקר בכולל.
זו תשובה שנאמרה ברצינות?
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
איזו קריעה יומיומית? הבעל מלביש את הילדים ולוקח אותם למוסדות, וגם מחזיר אותם הביתה, נשאר איתם כשהם חולים ובזמן החופש הגדול, ואולי גם לוקח את האשה מהעבודה, ובין לבין גם מבקר בכולל. מה יותר קל מזה?
נשמע שאינך מבין מה זה להיות אשת אברך.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
איזו קריעה יומיומית? הבעל מלביש את הילדים ולוקח אותם למוסדות, וגם מחזיר אותם הביתה, נשאר איתם כשהם חולים ובזמן החופש הגדול, ואולי גם לוקח את האשה מהעבודה, ובין לבין גם מבקר בכולל. מה יותר קל מזה?
הכי קל, לקום בחמש וחצי לפנות בוקר, לצאת לעבודה ב6 ורבע, לחזור בארבע אחרי יום עבודה ארוך מתיש ומפרך, לא לנוח צהריים. למצוא את שיירי ארוחת הצהריים שהתבשלה אתמול בערב למען הבעל והילדים, לא להספיק לאכול אותה כי לבת יש שיעורי בית ושאר הילדים צריכים את תשומת לב של האמא, לצאת איתם לגינה, לארגן ארוחת ערב, להיות איתם עד ההשכבה ועד בכלל, ואז בשמונה בערב להתחיל להכניס כביסות, לבשל למחר, לארגן את הבית, להתקשר לגננת של הבת, לגהץ תלבושת למחר, ככה שנה אחר שנה עם ארבע עשרה ימי חופשה שנתיים שמתחלקים בין חול המועד לימי הדרגה בגני הילדים.

נורא קלללל. כי הבעל (האומלל) מוציא אותם בבוקר ומחזיר בצהריים.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הכי קל, לקום בחמש וחצי לפנות בוקר, לצאת לעבודה ב6 ורבע, לחזור בארבע אחרי יום עבודה ארוך מתיש ומפרך, לא לנוח צהריים. למצוא את שיירי ארוחת הצהריים שהתבשלה אתמול בערב למען הבעל והילדים, לא להספיק לאכול אותה כי לבת יש שיעורי בית ושאר הילדים צריכים את תשומת לב של האמא, לצאת איתם לגינה, לארגן ארוחת ערב, להיות איתם עד ההשכבה ועד בכלל, ואז בשמונה בערב להתחיל להכניס כביסות, לבשל למחר, לארגן את הבית, להתקשר לגננת של הבת, לגהץ תלבושת למחר, ככה שנה אחר שנה עם ארבע עשרה ימי חופשה שנתיים שמתחלקים בין חול המועד לימי הדרגה בגני הילדים.

נורא קלללל. כי הבעל (האומלל) מוציא אותם בבוקר ומחזיר בצהריים.
ואם הבעל היה עובד, אז?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם הנחות היסוד הן שאברך "מבקר" בכולל ואשתו מתקשטת בתואר שלו מסופקני אם יש טעם לבזבז מילים.
כמדומני שיש לי יותר מידע לגבי מה שגברים רבים הנקראים 'אברכים' עושים באיזור בית המדרש.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ואם הבעל היה עובד, אז?
אז לא היה כולל שישי
לא היה משמר
לא היו יסורי מצפון ולבטים ונסיונות למצוא סידור לכל יום חופש/ מחלה של הילדים. מתחלקים לפי יתרת ימי חופש.
טווח הבחירה בין עבודות והסבות רחב יותר כי אפשר לחתום אבטלה או להאריך חל"ד, הרי יש משכורת שניה.
יש פחות מגבלות כלכליות.
להמשיך?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אז לא היה כולל שישי
לא היה משמר
לא היו יסורי מצפון ולבטים ונסיונות למצוא סידור לכל יום חופש/ מחלה של הילדים. מתחלקים לפי יתרת ימי חופש.
טווח הבחירה בין עבודות והסבות רחב יותר כי אפשר לחתום אבטלה או להאריך חל"ד, הרי יש משכורת שניה.
יש פחות בעיות כלכליות.
להמשיך?
ואם מדובר על אחת שלא מאפשרת לבעלה ללכת לכולל שישי, ולא לעשות 'משמר', ואין לה ייסורי מצפון בכל יום חופש, והמשכורת שלה מספיקה די והותר, אז?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ולכן החלטתם לכנות כך את כולם. בסדר.
מעולם לא כיניתי כך את כולם. זו הוצאת שם רע.
רוב האברכים אכן יושבים ולומדים ברצינות, אך טענתי היתה שהתואר 'בעלה אברך' לא בהכרח דורש משהו מאשת קריירה, להיפך.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ואם מדובר על אחת שלא מאפשרת לבעלה ללכת לכולל שישי, ולא לעשות 'משמר', ואין לה ייסורי מצפון בכל יום חופש, והמשכורת שלה מספיקה די והותר, אז?
ההתנהלות במציאות היא יותר פרגמטית ומורכבת.
לא מכירה לא מאפשרות או לא מרשות אלא כאלו שלא יכולות או לא חשות צורך להתמסר לזה.
בד"כ ההחלטות בעניין הן במערכת יחסים הדדית והבעל מוצא לו אפיקי עיסוק ופרנסה מחלק משעות הלימוד או כולן.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מעולם לא כיניתי כך את כולם. זו הוצאת שם רע.
רוב האברכים אכן יושבים ולומדים ברצינות, אך טענתי היתה שהתואר 'בעלה אברך' לא בהכרח דורש משהו מאשת קריירה, להיפך.
כשתהיה אשת אברך תדבר.
ורוב רובן של אלו לא עושות קריירה אלא מפרנסות. ההסתכלות שלהן לרוב מאד פונקציונלית.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ואם הבעל היה עובד, אז?
אז היו לו ימי חופשה וימי מחלה. ויכולת להשלים שעות בערב או ביום שישי.
ואולי היה כסף לעוזרת.
ואולי הוא היה אוכל בעבודה ולפחות חוסך לי את זה :)
והיינו מתחלקים כך שיום אחד אני נשארת עד הערב ובימים האחרים אני לא צריכה לרוץ אמוק בשש בבקר
וביו שישי היינו מבשלים יחד ואולי מספיקים לשתות קפה.
ובערב תולים יחד כביסה. מכונה אני מכונה הוא.
ובכלל הוא היה מרויח יותר אז לא היה משתלם שהוא יקח ימי מחלה אז תמיד אני זאתי שהייתי נשארת בבית עם ילד חולה ומטגנת שניצלים בכיף... וגם אם בגלל זה לא היו מקדמים אותי כי אני ראש קטן ודופקת ברז. לא נורא הרי אני לא מפרנסת עיקרית רק משלימה הכנסה.

ההבדלים הקטנים הנ"ל זה באמת הבדלים דקים אבל משמעותיים שאני רואה ביני לבין קולגות בעבודה שבעליהן עובדים.
אבל ברוך ה' ששם חלקינו עם לומדי בית המדרש. רק שאף אחד לא ידמיין שאין הבדל.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
אז לא היה כולל שישי
לא היה משמר
לא היו יסורי מצפון ולבטים ונסיונות למצוא סידור לכל יום חופש/ מחלה של הילדים. מתחלקים לפי יתרת ימי חופש.
טווח הבחירה בין עבודות והסבות רחב יותר כי אפשר לחתום אבטלה או להאריך חל"ד, הרי יש משכורת שניה.
יש פחות מגבלות כלכליות.
להמשיך?
ושכחת להוסיף את השעה בה הבעל חוזר הביתה בערב, באזור שמונה, שזה אומר לטפל בילדים כל אחה"צ לבד.
ובעל עובד בעבודה קלאסית, חוזר הביתה מוקדם בהרבה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה