מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

רק אושר!

משתמש מקצוען
לצאת מהכניסה למ״ע ב10:15 (עוד לא נטלו ידים )
ולהגיע ב1.5 לכניסה לכרמיאל.
לא בלתי אפשרי-
אבל מחיר כבד
צפה בקובץ המצורף 875652
אכן מחיר
לא יודעת האם ככ כבד---
ומדברת דווקא כצפונית יחסית
שהשתתפה בהמון! אירועים
ונהנתה לסנן מה שלא היה כח או זמן
לא בקטע להכנס לקטנות--- אבל שים לב כבר להבדלי השעות מהחירבוש שהיה לפני כן.
לומדים לתזמן ולחיות
ובמקרים נדירים נשארים לישון.
אבל את האמת לאנשי הפרפריות עניני הנסיעות נראים הרבה פחות מאימים מלבני ברק/ירושלמים...
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
יש תירוץ מושלם למה לסנן אירועים
לו יהי.
נאום מתגוררת בעיר מעורבת דלת גישה לערי המרכז החרדיות.
"מה, לא תבואי לחתונה של אחות של הגיסה? מה באמת?
מה, את לא חמש דקות מהרכבת?"
בתור בחורה שרוצה ללכת לגור אחרי החתונה (בעז"ה) בפריפריה
את אומרת שלא כדאי?
שבסך הכללי על המעלות והחסרונות שוודאי יש,
החסרון גובר על היתרון?
ממש לא.
הפריפריה היא פתרון מעולה אם לא אחד המעולים ביותר. יחסית, המחיר שהוא דורש מכם כזוג צעיר נמוך ביחס לרווח שתקבלו.
לדוג':
*רוחנית- אתם יכולים לחפש מקום שמתאים לכם רוחנית, ולהישאר שם בחממה שמורה, בלי להתפשר בכהוא זה.
*כלכלית- פחות משכנתא= פחות מינוס בבנק =יותר מרווח נשימה להוצאות אחרות
*חברתית- במקומות מסוימים, הפריפריה היא מדהימה! מקום רגוע בלי לחץ חברתי מטורף ונורמות הזויות.
וכמובן- יש עוד מעלות רבות.
יחד איתן יש גם חסרונות, שחלקם אינדיבידואליים לפריפריה המדוברת.
לדוגמא, כשמתייחסים לתחבורה, רפואה ועבודה- יש הבדל בין מקום הסמוך לעיר גדולה (ונשען עליו), למקום מנותק שחסרים בו הדברים הנ"ל.
לדוגמא, סביבה- חברתית ורוחנית, זה דבר שמשתנה מאד בין מקום למקום וחשוב לוודא אותו.
יש מקומות שבהם קיימת אוכלוסיה חילונית נעימה, מכבדת, לפעמים אפילו מסורתית. זה שונה לגמרי מאוכלוסיות פשע וכדו'.

אגב, כשאתם הולכים לפריפריה בתוך עיר- כלומר: לרחובות מתחרדים וכדו'- חשוב לוודא מראש ממישהו שגר במקום שלא מפילים אתכם בפח. לגור בבנין של מוכר סמים זה נורא, ולא יעזור לכם אם ברחוב ליד יש בית מדרש ענק של חסידות X.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אכן מחיר
לא יודעת האם ככ כבד---
ומדברת דווקא כצפונית יחסית
שהשתתפה בהמון! אירועים
ונהנתה לסנן מה שלא היה כח או זמן
לא בקטע להכנס לקטנות--- אבל שים לב כבר להבדלי השעות מהחירבוש שהיה לפני כן.
לומדים לתזמן ולחיות
ובמקרים נדירים נשארים לישון.
אבל את האמת לאנשי הפרפריות עניני הנסיעות נראים הרבה פחות מאימים מלבני ברק/ירושלמים...
שימי לב מה כתבתי שם-
אין מצב לצאת אחרי 10:30.
ידעתי שקודם זה אפשרי.
 

רק אושר!

משתמש מקצוען
שימי לב מה כתבתי שם-
אין מצב לצאת אחרי 10:30.
ידעתי שקודם זה אפשרי.
קצת מצחיק אותי הקטנות שעליה מדיינים,
אבל מארוע בבני ברק אפשר לצאת ב11 וחצי
ותמיד אפשר להשתמש ברכבת
ואפשר גם לוותר
מה שבאתי לומר שלא כזה הרבה פעמים זה קורה.
ויש לי משפחה גדולה מאוד במרכז!
זה לא כזה דרמטי כמו שזה נשמע...
זה מורכב אבל לא משוגע.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
ואם מדברים על תחבורה ציבורית כהבדל בין פריפריה למרכז, שזה הבדל נכון, אז צריך לזכור שזה הכללה. הכללה בכיוון נכון, אבל הכללה.

למה?

צריך לזכור שבתחבורה ציבורית תמיד אתה תלוי בלאו הכי בדעת אחרים. דעת זו לא המילה המתאימה: תלוי בקריזה של פקיד משרד התחבורה, שמחליט איך ומתי יהיו אוטובוסים.

למשל: אם ההורים (שני הזוגות, נניח) גרים בבני ברק, אז מבחינת תח"צ, אשדוד זה הספץ.
למה?
כי מבני ברק לאשדוד יש אוטובוס אחרון שיוצא ב1:45 בלילה. (מלבד האוטובוסים כל הזמן). וזה אוטובוס שיעשה מסלול בתוך אשדוד - לא צריכים עוד אוטובוס הזנה (לרוב המקומות).
למודיעין עילית, לעומת זאת, האחרון יוצא ב 00:20 (לברכפלד. לשכונות אחרות יש ב00:40).
(אפילו 402, אגב, האחרון ב1. מה זכתה אשדוד? אין לי מושג)

אז אתם אתם משפחה חסידית וחתונות נגמרות ב1 פלוס - לאשדוד יש לכם אוטובוס, לברכפלד לא. כך באופן קבוע, בכל אירוע.

אשדוד אמרנו? בעצם טעינו.
תלוי איפה תגורו. קו 350 עושה בתוך העיר מסלול ארוךךך. "על הנייר" הוא מוגדר כ17 דקות, בתכל'ס בזמני עומס כמובן הרבה יותר, כולל באמפרים - עגלות עולות ויורדות - וכו'.
אז אם אתה גר ליד שדרות הפלמ''ח 2, התחנה הראשונה - אתה גר ליד בני ברק.
אבל גם ברחוב הנורית (האחרונה) - אתה די רחוק ממנה... (זה לא רק זמן הנסיעה, זה הסיוטיות של נסיעה בין תחנות במפרים עצירות צעקות וכו' וכו')

אז נכון שבדר"כ בפריפריה יש פחות תדירות, פחות מבחר קווים, אין אפס. אבל עדיין יש חלק גדול מאוד בתחבורה ציבורית שתלוי איפה בדיוק הדירה שלך ואיפה התחנה, ואיך החליטו להעביר את המסלול, והאם זמני האוטובוס מתאפשרים עבורך, וכו'.

====
או בקיצור מה שטרחנתי, אם הדירה שלך נפלה במקום קרוב לתחנה שבה עובר האוטובוס הרלוונטי, ואתה מהאחרונים במסלול (מצד שני האוטובוס לא מגיע עמוס), ותחנת ההורדה קרובה להורים שלך, יכול להיות שהתח"צ תהיה לך אפילו יותר טובה מאם תגור באיזור המרכז, אבל הבית רחוק מהתחנה, התחנה היא בתחילת הסיבוב, והאוטובוס לא מגיע בכלל לאזור של ההורים (זה פחות בירושלים אבל יותר בבני ברק, שחילקו את מסלולי האוטבוסים בתוך ב"ב בצורה שרירותית).

מצד שני, יכול הפקיד לקום יום אחד על צד ימין, ולהחליט לשנות את המסלול, לטוב ולרע...

כמובן שזה רלוונטי יותר לפריפריה הלא רחוקה. כשמדברים על צפת אז כבר המרחק עצמו מדבר.
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם כבר מעלים את הנושא, וסליחה על הסטיה -
בני ברקים וירושלמים, תעריכו מאד מאד את הבת דודה שגרה אי שם ובאה לבר מצווה של הבן של דודה זלדה
כי לפחות בחצי מהפעמים היא לא הייתה עושה את זה בשביל ההנאה הצרופה של לפגוש את כל המשפחה, אלא רק בשביל לכבד את האמא - סבתא - דודה.
והיא השקיעה בזה מאמץ משמעותי מאד.
(סליחה שאני מראה את הצד האפל;) של הפריפריה, אבל זו המציאות....)
אם כבר מעלים את הנושא -
נסעת שעתיים מהצפון לחתונת הבן דוד, בשביל לבלות בה בקושי שעה אחת, כשאתה עם עין פקוחה על השעון שלא להפסיד את האוטובוס האחרון, ואז אתה מגלה את הבן דוד הבני-ברקי, שקפץ לרגע בסוף סדר ג' כדי לאחל מזל טוב ולאכול צלחת טשולנט, ושתי דקות אחר כך הוא בחוץ....
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
קצת מצחיק אותי הקטנות שעליה מדיינים,
אבל מארוע בבני ברק אפשר לצאת ב11 וחצי
ותמיד אפשר להשתמש ברכבת
ואפשר גם לוותר
מה שבאתי לומר שלא כזה הרבה פעמים זה קורה.
ויש לי משפחה גדולה מאוד במרכז!
זה לא כזה דרמטי כמו שזה נשמע...
זה מורכב אבל לא משוגע.
הנקודה שאני הדגשתי זה הקושי למי שמבחנתו
מרכז זה לא ב״ י-ם
אלא שאר הערים.
ולכן:
א. התחבורה קשה בהרבה.
ב. ההפרש במחיר קטן בהרבה.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
הנקודה שאני הדגשתי זה הקושי למי שמבחנתו
מרכז זה לא ב״ י-ם
אלא שאר הערים.
ולכן:
א. התחבורה קשה בהרבה.
ב. ההפרש במחיר קטן בהרבה.
א. ברור.
ב. כשמדברים על ב"ב ים מדברים על פרדס כץ נווה יעקב. אז לא "בהרבה".
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אגב, כשאתם הולכים לפריפריה בתוך עיר- כלומר: לרחובות מתחרדים וכדו'- חשוב לוודא מראש ממישהו שגר במקום שלא מפילים אתכם בפח. לגור בבנין של מוכר סמים זה נורא, ולא יעזור לכם אם ברחוב ליד יש בית מדרש ענק של חסידות X.
הבטחתי בלי נדר שאני יחזור על זה כאן באשכול בלי להתעייף, אז:
יש מוכרי סמים גם בקרית יובל, וגם ליד בית המדרש הענק שם (פחות "חסידות", נכון).
(אולי עדיף פרדס כץ, האריתראים רק צורכים סמים, לא מוכרים אותם.)
 
נערך לאחרונה ב:

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
הבטחתי בלי נדר שאני יחזור על זה כאן באשכול בלי להתעייף, אז:
יש מוכרי סמים גם בקרית יובל, וגם ליד בית המדרש הענק שם (פחות "חסידות", נכון).
(אולי עדיף פרדס כץ, האריתראים רק צורכים סמים, לא מוכרים אותם.)
לא הבנתי מה הקשר.
ברור שבכל מקום יש הכל.
בדר"כ אנשים מודעים יותר לחסרונות של שמואל הנביא בי-ם, מלחסרונות של מקבילו בצפת. זה הכל.
ואגב, לא צריך להקצין את השיח על הפריפריה לשום צד.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הרכבים האוטנומיים ישנו את המפה לגמרי,
תעלו על רכב בהזמנה עד אליכם ותרדו מתי ואיפה שמתאים לכם.

שורפי הכסף בצינוקי ב''ב, לא יחזירו לעולם את השלווה והסבלנות לחייהם.
הרחפנים המעופפים ישנו את התמונה בכלל... תעלו במודיעין עילית, תוך חצי שעה תהיו בכרמיאל...
קצת סבלנות - 20-30 שנה...
 

ישראלה ישראלי

משתמש סופר מקצוען
אגב כל החיפושים בגוגל מפס בין כניסות ערים לא רלונטיים לחלוטין
כי לא תמיד האיזור החדי בפריפריה הוא בכניסה לעיר
אבל האוטובוסים לערים החרדיות יוצאים דווקא לשם.
מה הענין ליסוע מהכניסה לעיר החרדית (איזה?) לכניסה לפריפריה(איזה?) ומשם לבית (וכן הפוך)
ולא ישר מהבית של ההורים לבית?
לא ככה משערים זמן נסיעה ולא ככה מביאים הוכחות
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
לכל ישיבה יש מחיר מחירון של הישיבה.
לפי המחירון של הישיבה בשוק בדרך כלל נמדדת איכות הישיבה.
יש אינטרס לישיבה שהעסקאות יהיו גבוהות כי זה המדד האיכותי של הישיבה.
מנגד משפחה יש לה אינטרס למתג את איכות המשפחה ולכן היא חייבת להתאמץ ולקחת חתן מישיבה נחשבת אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על בחורים שדורשים כסף כי מיתוג עולה כסף

אין מספיק בחורים טובים בשביל כל הבחורות הטובות. אין.
ענין של היצע וביקוש.


סיון תשפ"א

אסיפה של כל מנהלי החדרים במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל תלמוד תורה יהיה מחיר מחירון של הת"ת. מינימום שכ"ל 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות הת"ת עולה.
לפי המחירון של הת"ת בשוק בדרך כלל ימדד איכות הת"ת.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את בניהם לת"ת חשוב אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על מנהלי הת"תים שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בחיידרים הטובים בשביל כל הילדים. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


תמוז תשפ"א

אסיפה של כל ראשי הישיבות הקטנות במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל ישיבה יהיה מחיר מחירון. מינימום שכ"ל 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות הישיבה עולה.
לפי המחירון של הישיבה בשוק בדרך כלל תמדד איכות הישיבה.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את בניהם לישיבה חשובה אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על ראשי הישיבות שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בישיבות הטובות בשביל כל הבחורים הטובים. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


אב תשפ"א

אסיפה של כל ראשי הישיבות הגדולות במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל ישיבה יהיה מחיר מחירון. מינימום שכ"ל 400K לשנה
המחיר יעלה ככל שאיכות הישיבה עולה.
לפי המחירון של הישיבה בשוק בדרך כלל תמדד איכות הישיבה.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את בניהם לישיבה חשובה אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על ראשי הישיבות שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בישיבות הטובות בשביל כל הבחורים הטובים. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


אלול תשפ"א

אסיפה של כל מנהלי הסמינרים במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל סמינר יהיה מחיר מחירון. מינימום שכ"ל 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות הסמינר עולה.
לפי המחירון של הסמינר בשוק בדרך כלל תמדד איכות הסמינר.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את בנותיהם לסמינר חשוב אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על מנהלי הסמינרים שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בסמינרים הטובים בשביל כל הבחורות הטובות. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


תשרי תשפ"ב

אסיפה של כל ראשי הכוללים במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל כולל יהיה מחיר מחירון. מינימום תרומה 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות הכולל עולה.
לפי המחירון של הכולל בשוק בדרך כלל ימדד איכות הכולל.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את הבעל לכולל חשוב אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על ראשי הכוללים שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בכוללים הטובים בשביל כל האברכים הטובים. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


חשוון תשפ"ב

אסיפה של כל גבאי בתי הכנסת על המצוקה התקציבית.

אחד הגבאים מציע:
"מהיום לכל בית כנסת יהיה מחיר מחירון. מינימום דמי חבר 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות המתפללים עולה.
לפי המחירון של בית הכנסת בשוק בדרך כלל תמדד איכות המתפללים.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכותן, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהשתייך לבית כנסת חשוב, אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על גבאי בתי הכנסת שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בבית הכנסת בשביל כל אלו שרוצים לקנות מקום. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


כסלו תשפ"ב

יושב לו הרב אלעזר מנחם ליטוואק בביתו תפוס שרעפים
לידו מחשבון קטן ודף, והוא רושם:
הכנסות:
כולל: 2000 ₪ חודשי
משכורת מבית הספר (20 שעות שבועיות בחינוך העצמאי בתקן, ואל תשאלו אותי איך היא הגיעה לזה כי זה סוד צבאי)= 7000 ש"ח
סה"כ 9000 . * 12 = הכנסה שנתית 108K ש"ח

הוצאות:
שכ"ל תלמוד תורה של מוישי , חזקי ושלומי = מליון מאתיים
שכ"ל ישיבה קטנה של דודי 400K
שכ"ל ישיבה גדולה של אברמי 400K
שכ"ל הסמינר של רותי ושיפי 800 K
התרומה לכולל 400K
דמי חבר בית כנסת 400 K
:..
...

רגע, משהו לא מסתדר לי כאן עם המספרים...
 
נערך לאחרונה ב:

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
מה הכוונה כל הקהלים לומדים יחד?
מה ההבדל מבחינת הטרוגניות בין בית יעקב אטינגר באלעד לבין בית יעקב קפלן בצפת?
יש כאלו שבשבילם זו מעלה (כמוני למשל)
יש כאלו שחשוב לבם מאד לשלוח את הילדים למוסדות של הקהילה שלהם (ואני מכבדת את זה)
יתכן מאד שבאלעד יהיה להם מוסד קהילתי ובצפת לא.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
איך זה מסתדר עם שאר השאיפות שלהן (קניונים, טיסות, צימרים, סרטים, בגדים וכו,) להם הפיתרונות
:D

תגובה חסידית קלאסה..
שבטוחה שכל האברכים יוצאים עם נשותיהם לחו"ל/לקניון/למסעדה..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה