"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

חייט

משתמש פעיל
ישנו ספר שנקרא תקון קוראים סימנים
ובו יש בצדדים הערות בכל עמוד ועמוד לפעמים הנקוד הנכון
והרבה פעמים כללים מהמנחת שי ועוד ספרים ומעצמו
ומשם אתה יכול ללקט
 

שארפער

משתמש מקצוען
כבעל קורא שנה שישית ברצף, אני לא מוותר על הכנה בסימנים!!
אגב, לי היה קטע מצחיק...
הייתי בעל קורא בביהכנ"ס ישן, ושם היה רק תיקון בעימוד הישן, והס"ת היה בעימוד הנפוץ היום.
וזה ממש שיגע אותי.
אחרי זה עברתי לביהכנ"ס חדיש יותר, שם אמנם היה לי רק תיקון בעימוד החדש, אבל הס"ת היה בעימוד הישן.... :( :mad:

מה שקרה לי בבר מצווה, היה ממש אסון טבע.....
קראתי את כל הפרשה, פרשת כי תבוא! (WOW!!! :eek:) והתכוננתי כנדרש מתיקון קוראים חדיש שאז יצא לראשונה, ה"ה סימנים דנן, וכשהגעתי לביהכנ"ס, חשכו עיני, זה לא במקום.....
אז לא ידעתי שיש שני עימודים וכו'.
ועשיתי לי מליון סימונים על המקום בעמוד......

כמעט שבלעתי את לשוני, הביטחון ירד לי לגרביים.....

בסוף הסתדרתי, כי ידעתי בין כך את כל הפרשה בע"פ.... רק היה סיוט כל פעם בתחילת הקריאה למצוא את המקום.....:rolleyes:

זה עשה לי כזאת טראומה, שהיום בביהכנ"ס שאני קורא בו, כשיש ג' ספרים, מוציאים אחד שהוא בעימוד השני.
אמרתי לגבאי, חביבי, זה או אני או הוא.....;)
אני פשוט לא מוכן לקרוא בו!!
פשוט לא!

אני גם לא מוכן להכין מתיקון בעימוד הישן. אצל השווער שלי יש כזה, ואני בלילות שבת, יש לי קריזה, שאני חוזר על כל הפרשה מהעמוד ללא הניקוד כמובן, כי מהנסיון קריאה לפני השינה, הכי יעילה!
וכשאשתי רוצה להתעכב קצת, ושאקרא בינתיים בתיקון שיש שם, זה פשוט לא אפשרי בשבילי, זה כ"כ עושה לי סלט בראש, ואני כבר בעל קורא יחסית ותיק!
כבר 9 שנים, ששש מהם ברציפות! וזה עדיין פשוט משבש לי את כל הפרשה....
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
כבעל קורא שנה שישית ברצף, אני לא מוותר על הכנה בסימנים!!
אגב, לי היה קטע מצחיק...
הייתי בעל קורא בביהכנ"ס ישן, ושם היה רק תיקון בעימוד הישן, והס"ת היה בעימוד הנפוץ היום.
וזה ממש שיגע אותי.
אחרי זה עברתי לביהכנ"ס חדיש יותר, שם אמנם היה לי רק תיקון בעימוד החדש, אבל הס"ת היה בעימוד הישן.... :( :mad:

מה שקרה לי בבר מצווה, היה ממש אסון טבע.....
קראתי את כל הפרשה, פרשת כי תבוא! (WOW!!! :eek:) והתכוננתי כנדרש מתיקון קוראים חדיש שאז יצא לראשונה, ה"ה סימנים דנן, וכשהגעתי לביהכנ"ס, חשכו עיני, זה לא במקום.....
אז לא ידעתי שיש שני עימודים וכו'.
ועשיתי לי מליון סימונים על המקום בעמוד......

כמעט שבלעתי את לשוני, הביטחון ירד לי לגרביים.....

בסוף הסתדרתי, כי ידעתי בין כך את כל הפרשה בע"פ.... רק היה סיוט כל פעם בתחילת הקריאה למצוא את המקום.....:rolleyes:

זה עשה לי כזאת טראומה, שהיום בביהכנ"ס שאני קורא בו, כשיש ג' ספרים, מוציאים אחד שהוא בעימוד השני.
אמרתי לגבאי, חביבי, זה או אני או הוא.....;)
אני פשוט לא מוכן לקרוא בו!!
פשוט לא!

אני גם לא מוכן להכין מתיקון בעימוד הישן. אצל השווער שלי יש כזה, ואני בלילות שבת, יש לי קריזה, שאני חוזר על כל הפרשה מהעמוד ללא הניקוד כמובן, כי מהנסיון קריאה לפני השינה, הכי יעילה!
וכשאשתי רוצה להתעכב קצת, ושאקרא בינתיים בתיקון שיש שם, זה פשוט לא אפשרי בשבילי, זה כ"כ עושה לי סלט בראש, ואני כבר בעל קורא יחסית ותיק!
כבר 9 שנים, ששש מהם ברציפות! וזה עדיין פשוט משבש לי את כל הפרשה....
חחחחחחח
אתה מתאר את זה בצורה הכי נפלאה שיש...
דיברתי על זה עם איזה בעל קורא ותיק והוא אמר לי שזה מאד מוזר מה שאני אומר,
כי אצלו העימוד והמיקומים בכלל לא משחקים!
הוא פשוט מאד זוכר כל מילה ופסוק מה הטעמים שלו!
נשמע מוזר, לא?
כך בכל אופן לדבריו
אבל מאידך גיסא כן רואים תיקונים כדוג' "סימנים" שהשקיעו דמים מרובים והשקעה מטורפת רק בכל מיני טכניקות שיאפשרו לקורא לקלוט במבט עין את צורת הדף על שלל הטעמים והפסיקים
מה שאומר שבאמת צפוי מהקורא להכין עפ"י קליטת עין של צורת העימוד
מענין באמת...
 

סערצע

משתמש מקצוען
מה שאומר שבאמת צפוי מהקורא להכין עפ"י קליטת עין של צורת העימוד
כמדומה, שמארז"ל (ע"פ סנהדרין לח, א) 'אין דעותיהם שוות' נכון הוא אף בנדו"ד, וביתר שאת.
ב'סימנים' טרח הרש"מ ריאחי בכל אשר לאל ידו כדי לסייע לבעל־הקריאה בזכירתה ודקדוקה, ולכן אין בעובדת סימוני־המיקומים להורות על דבר מלבד ציבור גדול שאכן נעזר בכך (ובכלל - בעלי־קריאה 'מתחילים' זקוקים לכך בוודאות, והרי גם אליהם הוא פונה).
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
ככלל, ה'תיקון' הנז' הינו חובה גמורה לכל בעל־קריאה הרואה עצמו כמקצועי (או חותר לשם)
כבר הסברנו
אני לדוג' לא יכול לגעת בתיקון קוראים של "סימנים" (על אף שיש לי בביתי כזה)
כי הספר שאצלינו בבית הכנסת מעומד בעימוד שונה
אני אמתין עד חומש ויקרא ששם זה אמור להשתוות לשאר העימודים
 

גידל

משתמש פעיל

קבצים מצורפים

  • אם למקרא ..pdf
    KB 522.5 · צפיות: 47

גידל

משתמש פעיל
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ידוע לכם אולי על איזה ספר טוב
שבו אוכל ללמוד את כל כללי הדקדוק
לאו דוקא הכללים המסובכים, הבסיסיים!
כמו: מתי מלעייל ומתי מלרע
מתי שווא נע ומתי נח
יש משהו כזה בנמצא?
ספר דקדוקי שי.
מעולה ומסודר, מהבסיס ועד רמה גבוהה.
קצת קשה להשיג, תנסה בחנויות ותיקות
 

גידל

משתמש פעיל
הבהרה חשובה למבקרי הפורום שאינם בע"ק!
העלונים המובאים כאן מיועדים לבעלי קוראים בלבד, ולא לסתם אנשים שמחפשים תדיר על מה לתקן את הבע"ק, לא כל דבר משנה את המשמעות, רוב הדברים זה תוספת דקדוק בעלמא בלבד, ואין להעיר ע"כ לבע"ק, כמו שנפסק להלכה-
אם אתם מרגישים שאתם חייבים להשמיע את הערותיכ'ם/תובנותיכ'ם/הגיגיכ'ם/חוכמתכ'ם וכו', אז חכו לקיץ הבעל"ט ותצווחו לחזן "ותן ברכה" עוד לפני שהוא יספיק לומר "ותן טל ומטר" כדי שכולם יראו שאתם הראשונים ש"זיהיתם" את הטעות.
 
נערך לאחרונה ב:

קרעפט

משתמש מקצוען
הבהרה חשובה למבקרי הפורום שאינם בע"ק!
העלונים המובאים כאו מיועדים לבעלי קוראים בלבד, ולא לסתם אנשים שמחפשים תדיר על מה לתקן את הבע"ק, לא כל דבר משנה את המשמעות, רוב הדברים זה תוספת דקדוק בעלמא בלבד, ואין להעיר ע"כ לבע"ק, כמו שנפסק להלכה-
אם אתם מרגישים שאתם חייבים להשמיע את הערותיכ'ם/תובנותיכ'ם/הגיגיכ'ם/חוכמתכ'ם וכו', אז חכו לקיץ הבעל"ט ותצווחו לחזן "ותן ברכה" עוד לפני שהוא יספיק לומר "ותן טל ומטר" כדי שכולם יראו שאתם הראשונים ש"זיהיתם" את הטעות.
כולם בני אנוש ויכולים לטעות
כשמעירים לי על טעות
אני עוצר
ומחכה להוראה מהמסמן אם יש ממש בהערה

ואני לפעמים גם ניגש למעיר ושואל אותו במה היה הטעות
בד''כ זה על פספוס של נסוג אחור
(ויצקת לו לדוגמא מפרשת השבוע)
 

גידל

משתמש פעיל
תמשיך להיות שק החבטות הציבורי...:p
בשו"ע שלך לא כתוב

אורח חיים קמ״ב: א׳
ובו ב סעיפים: קרא וטעה אפי' בדקדוק אות אחת מחזירין אותו: הגה וכן דין החזן הקורא ודוקא שנוי שמשתנה ע"י זה הענין אבל אם טעה בנגינת הטעם או בניקוד אין מחזירין אותו
???
 
נערך לאחרונה ב:

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
הבהרה חשובה למבקרי הפורום שאינם בע"ק!
העלונים המובאים כאן מיועדים לבעלי קוראים בלבד, ולא לסתם אנשים שמחפשים תדיר על מה לתקן את הבע"ק, לא כל דבר משנה את המשמעות, רוב הדברים זה תוספת דקדוק בעלמא בלבד, ואין להעיר ע"כ לבע"ק, כמו שנפסק להלכה-
אם אתם מרגישים שאתם חייבים להשמיע את הערותיכ'ם/תובנותיכ'ם/הגיגיכ'ם/חוכמתכ'ם וכו', אז חכו לקיץ הבעל"ט ותצווחו לחזן "ותן ברכה" עוד לפני שהוא יספיק לומר "ותן טל ומטר" כדי שכולם יראו שאתם הראשונים ש"זיהיתם" את הטעות.
דוגמא נהדרת לדבר קרתה לי בדיוק השבוע
פרק כד' פסוק ה'
ויעלו עולות ויזבחו שלמים וכו'
אחד מהמתפללים עצר אותי באמצע הקריאה!!!
וטען שזה מקרא שאין לו הכרע (כמוזכר בגמ', צל"ש על הבקיאות שלו...)
ולכן רצה שאקרא שוב פעם את הפסוק בלי הדגשת הטעמים המפסיקים
מה שקרה זה שבקהל אנשים פיחדו להתערב כי אותו אדם טען את טענתו עם ביטחון עצמי מופרז
מה גם שהראה בקיאות במידע שלא ידוע לאנשים
לאחר ריפרוף של חצי דקה פשוט המשכתי למורת רוחו של ה"ידען" ה"דקדקן"
ולאחר הקריאה הוכחתי לו שעל אף שלא היה צריך לעצור אותי בשל הפיסוקים
גם עצם ההערה לא היתה נכונה משום שגדולי הפוסקים הורו לנהוג כהטעמים
תגובתו לא נמסרה עד לרגע כתיבת השורות... ;) ;) ;)
 

סערצע

משתמש מקצוען
בנוגע לתיקוני בעל־הקריאה:
א. מלבד הדין הפשוט בשו"ע, שרק טעות המשנה במשמעות התיבה מחזירין עלי' (זהו הכלל העולה, אף שיש עוד פרטים ואכ"מ), ד' הטור (בשם הירושלמי, אם אינני טועה) דאי"צ להחזיר כלל - והיו מגדו"י שסמכו על־כך (בפשטות, מפני בושת־הפנים שחמורה היתה טפי בעיניהם).
ב. בד"כ, ע"פ מה שעיני רואות - הקהל (וליתר דיוק: הצעקנים הבודדים) מטריחים ומחזירים על טעויות קטנטנות שאין להן שום משקל, אך בשגיאה 'אמיתית' - לא חלי ולא מרגיש. וק"ל.
לכן, לטובת כל הצדדים ראוי לסכם כי היחיד שמתקן ומחזיר את בעל־הקריאה הוא העומד לצידו (וכמובן, לוודא שיהא זה אדם בקי ואחראי - שלא ירחף אי־שם במרומים...). אלא שרבים מדי הם בתי־הכנסת בהם הליך זה הינו בלתי־ישים...
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  59  פעמים

לוח מודעות

למעלה