"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

גידל

משתמש פעיל
ועדיין אין נכון לכתוב
לא כתבתי את זה נגדך באפן אישי. זהי טעות נפוצה שנכנסה לציבור בראש, וכבר שמעתי את זה לא פעם ולא פעמיים. אבל לאחר ששמעתי מכמה מדקדקים שזה לא נכון וגם ב'תורת הקורא' כתוב כך, מצאתי עוד כמה הוכחות שזה פשוט לא נכון.
 

גידל

משתמש פעיל
והביאור או יותר נכון הקשור לעניננו שהטפחא שאחרי תביר מפסיק יותר חזק
בהחלט! וראיה מההפטרה השבוע
תנ"ך/נביאים/ספר ישעיהו/פרק ו/פסוק ג
וְקָרָ֨א זֶ֤ה אֶל־זֶה֙ וְאָמַ֔ר קָדֹ֧ושׁ ׀ קָדֹ֛ושׁ קָדֹ֖ושׁ יְהוָ֣ה צְבָאֹ֑ות מְלֹ֥א כׇל־הָאָ֖רֶץ כְּבֹודֹֽו׃ הקדוש השני-תביר, הקדוש השלישי טיפחא.
עוד ראיה: בראשית ו טז צֹ֣הַר׀ תַּעֲשֶׂ֣ה לַתֵּבָ֗ה וְאֶל־אַמָּה֙ תְּכַלֶ֣נָּה מִלְמַ֔עְלָה וּפֶ֥תַח הַתֵּבָ֖ה בְּצִדָּ֣הּ תָּשִׂ֑ים תַּחְתִּיִּ֛ם שְׁנִיִּ֥ם וּשְׁלִשִׁ֖ים תַּֽעֲשֶֽׂהָ׃
 
נערך לאחרונה ב:

avim10

משתמש מקצוען
לא כתבתי את זה נגדך באפן אישי.
מי חשב בכיוון אישי בכלל? זה לא דבר שאני המצאתי :)
אני חושב שלא נכון לכתוב טעות מכיון שיש סוברים כך, וקושיותיך, שיש לעיין בהם, לענ"ד אינן מכריחות. ובכל אופן כמאמר העולם, "מקושיא לא מתים" וזה לא הופך את הדעה הזו לטעות מוחלטת.
 

גידל

משתמש פעיל
מי חשב בכיוון אישי בכלל? זה לא דבר שאני המצאתי :)
אני חושב שלא נכון לכתוב טעות מכיון שיש סוברים כך, וקושיותיך, שיש לעיין בהם, לענ"ד אינן מכריחות. ובכל אופן כמאמר העולם, "מקושיא לא מתים" וזה לא הופך את הדעה הזו לטעות מוחלטת.
כשיש יותר מדאי הרבה שאלות יש בדרך כלל תשובה אחת...מעניין.
אדרבה תן לי דוגמא של פסוק אחד לפחות שבה הטיפחא כשהיא מגיעה לאחר זקף היא מפסיקה את המשפט ומחברת את הטיפחא לזקף שלפניה!
(אם תאמר כך בפסוק הראשון של העקידה,
בראשית/פרק כב/פסוק א
וַיְהִ֗י אַחַר֙ הַדְּבָרִ֣ים הָאֵ֔לֶּה וְהָ֣אֱלֹהִ֔ים נִסָּ֖ה אֶת־אַבְרָהָ֑ם וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו אַבְרָהָ֖ם וַיֹּ֥אמֶר הִנֵּֽנִי׃
אתה הופך את משמעות הפסוק שכאילו וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו אַבְרָהָ֖ם פירושו שאברהם אמר וזה לא נכון אלא ה' אמר "אברהם" ואברהם ענה "ויאמר הנני"!)
אגב, אני מהחלט מסכים עם הפתגם "מקושיא לא מתים". מקושיא-לשון יחיד!
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
כשיש יותר מדאי הרבה שאלות יש בדרך כלל תשובה אחת...מעניין.
אדרבה תן לי דוגמא של פסוק אחד לפחות שבה הטיפחא כשהיא מגיעה לאחר זקף היא מפסיקה את המשפט ומחברת את הטיפחא לזקף שלפניה!
(אם תאמר כך בפסוק הראשון של העקידה,
בראשית/פרק כב/פסוק א
וַיְהִ֗י אַחַר֙ הַדְּבָרִ֣ים הָאֵ֔לֶּה וְהָ֣אֱלֹהִ֔ים נִסָּ֖ה אֶת־אַבְרָהָ֑ם וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו אַבְרָהָ֖ם וַיֹּ֥אמֶר הִנֵּֽנִי׃
אתה הופך את משמעות הפסוק שכאילו וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו אַבְרָהָ֖ם פירושו שאברהם אמר וזה לא נכון אלא ה' אמר "אברהם" ואברהם ענה "ויאמר הנני"!)
אגב, אני מהחלט מסכים עם הפתגם "מקושיא לא מתים". מקושיא-לשון יחיד!
לדעתך זקף הוא אינו טעם מפסיק?
כי בפסוק הנ"ל יש זקף ולכן הוא מפסיק בין מילת "אילו" למילת "אברהם"
 

avim10

משתמש מקצוען
כשיש יותר מדאי הרבה שאלות יש בדרך כלל תשובה אחת...מעניין.
אדרבה תן לי דוגמא של פסוק אחד לפחות שבה הטיפחא כשהיא מגיעה לאחר זקף היא מפסיקה את המשפט ומחברת את הטיפחא לזקף שלפניה!
(אם תאמר כך בפסוק הראשון של העקידה,
בראשית/פרק כב/פסוק א
וַיְהִ֗י אַחַר֙ הַדְּבָרִ֣ים הָאֵ֔לֶּה וְהָ֣אֱלֹהִ֔ים נִסָּ֖ה אֶת־אַבְרָהָ֑ם וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו אַבְרָהָ֖ם וַיֹּ֥אמֶר הִנֵּֽנִי׃
אתה הופך את משמעות הפסוק שכאילו וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו אַבְרָהָ֖ם פירושו שאברהם אמר וזה לא נכון אלא ה' אמר "אברהם" ואברהם ענה "ויאמר הנני"!)
אגב, אני מהחלט מסכים עם הפתגם "מקושיא לא מתים". מקושיא-לשון יחיד!
שכויח!
חסכת לי אפילו לחפש :)
נקדים שאין מחלוקת שזקף הינו גם טעם מפסיק, ולכן ברור שהמילה "אברהם" אינה מחוברת במשמעות ש"אברהם אמר".
אך נשאל כך? האם היא מופסקת מהמילה "אליו" שלפניה, יותר מאשר המילה "ויאמר" שלאחריה? ברור שלא. הרי שהטפחא מפסיקה כאן יותר מאשר הזקף, ובמידה מסוימת בלבד "מחברת" לזקף שלפניה.
 

גידל

משתמש פעיל
כבר כתבתי
חוץ מהנ"ל יש עוד ביצוע נדיר לטיפחא שבה היא מגיעה לאחר זקף והיא כן מפסיקה בפרשת העקידה בראשית כב א וַיְהִ֗י אַחַר֙ הַדְּבָרִ֣ים הָאֵ֔לֶּה וְהָ֣אֱלֹהִ֔ים נִסָּ֖ה אֶת־אַבְרָהָ֑ם וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו אַבְרָהָ֖ם וַיֹּ֥אמֶר הִנֵּֽנִי׃ יש כאן שני הפסקות וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו/ אַבְרָהָ֖ם/ וַיֹּ֥אמֶר הִנֵּֽנִי
רק שם שהעניין מוכיח אומרים שהטיפחא מפסיקה, משא"כ בנידון שלנו https://www.sefaria.org.il/Exodus.15.10?vhe=Tanach_with_Ta'amei_Hamikra&qh= אין סברא לחלק את הפסוק לשלושה קטעים.
 

גידל

משתמש פעיל
אגב, שמועה שמעתי שקריאת עשרת הדברות היא סגולה נוראה, והתפילות שיתפלל הבעל קורא (או גם הציבור) מיד אחרי הקריאה של עשרת הדיברות מתקבלות ונענות מיד
ואצלינו בישיבה אני זוכר את הרגעים האלו למעמד מרטיט ונורא הוד שכל הישיבה היתה עוצרת לכמה דקות וכל אחד היה נושא תפילה חרישית בשקט
ושאלתי
1. היכן המקור לדברים
2. האם זה נאמר לגבי הקריאה בשבועות או גם לגבי פר' יתרו
 

גידל

משתמש פעיל
מחפש להיעזר במשהו עם הערות על כל פרשה ופרשה
הא לך.
רק אל תשכח.
זה כלל ראשון בקריאה!
לדעת שיש מספיק מה לעשות בתיקון קוראים עצמו [של סימנים] שוא נע שוא נח
מפיק ה' . ולשים לב איזה אות מדגישים בגדול. [על מה הטעם.]
כל השאר בונוס לותיקים.
וכמובן לא לשכוח לרחם על הציבור ולא לעשות הופעה של האות ע' או האות ה'. זה יכול להמאיס על אנשים את הקריאה.
היביטים לשוניים מגילת אסתר.
קראו ותחיו את נפשכם, ניתן לחלוק להעיר וכו'.
 
נערך לאחרונה ב:

גידל

משתמש פעיל
מי חשב בכיוון אישי בכלל? זה לא דבר שאני המצאתי :)
אני חושב שלא נכון לכתוב טעות מכיון שיש סוברים כך, וקושיותיך, שיש לעיין בהם, לענ"ד אינן מכריחות. ובכל אופן כמאמר העולם, "מקושיא לא מתים" וזה לא הופך את הדעה הזו לטעות מוחלטת.
רלוונטי לשנה הבאה...;)
הנה ראיתי שכך גם כתב גדול המדקדקים בדורינו הגר"מ מאזוז שליט"א, אם אתה עדיין חושב שזה לא מוכרח, אתה יכול לשאול את הרב, כאן בקישור.
בבקשה.
 

חייט

משתמש פעיל
רלוונטי לשנה הבאה...;)
הנה ראיתי שכך גם כתב גדול המדקדקים בדורינו הגר"מ מאזוז שליט"א, אם אתה עדיין חושב שזה לא מוכרח, אתה יכול לשאול את הרב, כאן בקישור.
בבקשה.
ולשנה זו בשביעי של פסח:eek::):):):)
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
ידוע לכם אולי על איזה ספר טוב
שבו אוכל ללמוד את כל כללי הדקדוק
לאו דוקא הכללים המסובכים, הבסיסיים!
כמו: מתי מלעייל ומתי מלרע
מתי שווא נע ומתי נח
יש משהו כזה בנמצא?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה