סטודיו לגרפיקה
משתמש מקצוען
בקשר לבהר בחוקותי - ידוע לי, רק שאדייק אותך. השנה יצא לבני א"י שלפני שבועות קראו נשא (שבועות חל במוצא"ש נשא) שזה לא כ"כ חלק משום שזה מאבד את התקנה של קריאת התוכחות קודם שבועות, שבכל שנה רק במדבר מפריד בין התוכחות לשבועות משום תכלה וכו'כתוב בגמרא מגילה שקוראים לפני עצרת (שבועות) את הקללות שבתורת כוהנים (בחוקותי) ויש עניין שמובא בראשונים (תוס' שם ובבא בתרא) שתהיה פרשה אחת מפסקת ביניהם (במדבר) כדי שירמוז לתכלה שנה וקללותיה, ולכן תמיד מעדיפים שהחיבורים יהיו רק אחרי שבועות ואם יצטרפו קודם יצא שיקראו את נשא קודם שבועות כמו בא"י (שכאן אין ברירה).
וחוקת בלק גם מחברים בחו"ל רק באין ברירה כיוון שאינם דומים בעניין, משא"כ מטות מסעי שהם בעצם פרשה אחת ונפרדת רק בזמנים מסוימים כשצריך שדברים יהיה שבת חזון (בחו"ל אגב זה מאוד נדיר שמטות ומסעי נפרדים).
[נ.ב. ייתכן ואם היו מתקנים את זה היום שיש שיירות מצויות בכאלו כמויות אולי היו דואגים לחבר כבר את אח"ק].
ולכן בני חו"ל לא חיברו בבהר-בחוקותי כדי להרוויח שרק במדבר יפריד ולא גם נשא, ע"כ.
לגבי חוקת - בלק, חידשת לי.
ייש"כ