"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

רשרשון

משתמש צעיר
לכל מאן דבעי!

אני מוכר סט נפלא של אם למקרא לתלמיד וטעם למקרא ב-100 ש"ח מאת המחבר, בעל חכמת הדקדוק, הרה"ג ניסן שרוני שעמל רבות סביב הוצאת הספרים עבור התלמידים היקרים. נוסף על כך, מצורף דיסק מושקע לעילא ללימוד טעמי המקרא מאת הרב ניסן שרוני.
בברכה,

אברהם כהן - 0507324247.
 

קבצים מצורפים

  • 20201015_054441.jpg
    20201015_054441.jpg
    KB 658.6 · צפיות: 38

שארפער

משתמש מקצוען
עדיין דרוש לנו.
emuneh1:LOL:gmail.com
 

גידל

משתמש פעיל
השבוע מפטירים (אשכנזים) גם עניה סוערה
בחלק מהחומשים שכחו לציין זאת
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
השבוע מפטירים (אשכנזים) גם עניה סוערה
בחלק מהחומשים שכחו לציין זאת
זאת השבת בר-מצווה של אבי שליט"א.
ואף בשנה ההיא יצא ר"ח אלול בשבת ונדחתה הפטרת ראה לפרשה זו.

אלא שאף אחד לא סיפר לו זאת...

רק במהלך התפילה שם ליבו לכך, והספיק להכין גם את הפטרה זו במהלכה.
 

גידל

משתמש פעיל
הפטרת האזינו זה אריח ע"ג אריח או אריח ע"ג לבינה?
אני לא חקרתי את הנושא, בכל אופן אצלנו זה אריח ע"ג לבינה בניגוד לנדפס ב"סימנים"
לכן אבקש ממי שיש לו תיקון עם עימוד של אריח ע"ג לבינה להביא כאן צילום
בתודה מראש
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
הפטרת האזינו זה אריח ע"ג אריח או אריח ע"ג לבינה?
אני לא חקרתי את הנושא, בכל אופן אצלנו זה אריח ע"ג לבינה בניגוד לנדפס ב"סימנים"
לכן אבקש ממי שיש לו תיקון עם עימוד של אריח ע"ג לבינה להביא כאן צילום
בתודה מראש
כנ"ל אצלינו
יש לי בבית שני תיקונים שבשניהם זה נדפס אריח ע"ג אריח
בשונה מהנביא אצלינו בביהכנ"ס
 

גידל

משתמש פעיל
במדוייקים זה אריח ע"ג אריח כן הוא בכא"צ
8_22


וכן בלנינגרד
page65-220px-Leningrad-codex-08-samuel.pdf.jpg

אבל אצלנו אריח ע"ג לבינה

280px-Samuel_b_22.jpg

בינתיים יצרתי "תיקון" ללא שם עימוד ע"מ לא להתבלבל
ועדיין אבקש ממי שיש לו תיקון עם עימוד של אריח ע"ג לבינה להביא כאן צילום
 

קבצים מצורפים

  • שירת דוד.pdf
    KB 86.5 · צפיות: 38

תורה שבע"פ

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
למישהו יש מידע האם משנה תורה קוראים בטעם עליון?
לנוהגים לקרוא בטעם תחתון בפרשת יתרו ובפרשת ואתחנן ורק בשבועות קוראים בטעם העליון
יש לקרוא במשנה תורה בטעם התחתון
כיון שכל הטעם שקוראים רק בשבועות בטעם העליון הוא משום שבו ניתנה תורה וכמבואר בביאור הלכה סי' תצד
ועל כן אין הדין שונה במשנה תורה מפרשת ואתחנן
 

גידל

משתמש פעיל
הנוהגים לקרוא בטעם תחתון בפרשת יתרו ובפרשת ואתחנן-לא נוהגים לקרוא במשנה תורה כלל
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ההבדל בין טעם העליון לטעם התחתון הוא, שטעם העליון הוא הטעמים שנתנו לעשרת הדברות כשנאמרו בסיני לעצמם (גם של יתרו וגם של ואתחנן), וטעם התחתון הם הטעמים שניתנו בקריאתם כחלק מספר התורה.
ולכן בהרבה מקומות נוהגים לקרוא בטעם העליון רק בשבועות כיון שבשבועות אנחנו קוראים את העשרת הדברות משום מעמד הר סיני ולא סתם כסדר קריאה בספר תורה, לכן ההתיחסות לזה הוא כדברות ולא כפסוקים.
מאידך נהגו בהרבה קהילות (כמדומני בעיקר אצל החסידים) שאף כשקוראים בתורה פרשת יתרו או ואתחנן, קוראים בטעם העליון משום שהקריאה מעורר הזמן וממילא שייך בו עניין קבלת התורה.
אולם כל זה דוקא בקריאה ממש, אבל משנה תורה לא נחשב כחיוב קריאה ברבים (אפי' שהרבה נוהגים לקרותו מספר ברבים), ולכן הוא כמו לעבור הסדרה שניים מקרא מספר תורה שאז לכאורה אין שום ענין לאמרו בטעם העליון.
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
העירוני לאחר קריאת התורה:
"קחם-נא אלי ואברכם" קריאתו במלעייל (משום המתג שתחילת המילה).
ראיתי שבהקדמה לתיקון 'סימנים' עוסק בענין מילה מחוברת שהיא נסו"א.
מה אתם אומרים?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

לוח מודעות

למעלה